Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Elumi skrev (3 timer siden):

To dager omtrent uten symptomer, og jeg klarer ikke slappe av. Burde jo nyte de gode dagene men tenker bare "hvorfor er jeg ikke kvalm?" Slitsomt. 😑

Jeg har også hatt noen dager uten særlige symptomer. Ingen murring eller noen ting. Men plutselig dukker det opp igjen. Har forstått at det er helt vanlig st symptomene kommer og går litt. Men det ER betryggende å kjenne på noe😅 

jeg er SÅ trøtt. Herlighet. Skikkelig uggen og sliten i dag. Føles ut som jeg var på fylla i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke kvalm @Elumi😀 Jeg tenker at det fortsatt er tidlig, og mange blir jo ikke kvalme før i uke 6-8. Selv om du kanskje var kvalm veldig tidlig  i forrige svangerskap, så er jo alle svangerskap forskjellig. Har hørt om de som kastet opp daglig med nummer en, men som ikke merket noengang med nummer to, om det er noen trøst. Dette skal gå fint! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer☺️ Håper dere alle har drt fint. Jeg har kjent mye på engstelse i dag. Er liksom konstant redd for at mensen/blødning skal komme, og at det ikke skal gå veien. Aner ikke her hvor den angsten kommer fra, men i mangel på symptomer så klarer jeg liksom ikke helt å tro på det. Skulle ta en ny digital i ettermiddag, bare for å se teksten en gang til og få litt ro, men jagguta var den defekt og viste ikke noe som helst😭 Blir en liten tur på apoteket på mandag, for jeg kjenner at jeg må ha noe i hus for å berolige meg litt. Er litt usikker på kaffedrikking også. Er på nattevakt nå, og har drukket en kopp kaffe. Tør ikke mer enn en kopp eller maks to per natt. Godt å få ut bittelitt tanker❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilsukkertopp skrev (9 timer siden):

Hei damer☺️ Håper dere alle har drt fint. Jeg har kjent mye på engstelse i dag. Er liksom konstant redd for at mensen/blødning skal komme, og at det ikke skal gå veien. Aner ikke her hvor den angsten kommer fra, men i mangel på symptomer så klarer jeg liksom ikke helt å tro på det. Skulle ta en ny digital i ettermiddag, bare for å se teksten en gang til og få litt ro, men jagguta var den defekt og viste ikke noe som helst😭 Blir en liten tur på apoteket på mandag, for jeg kjenner at jeg må ha noe i hus for å berolige meg litt. Er litt usikker på kaffedrikking også. Er på nattevakt nå, og har drukket en kopp kaffe. Tør ikke mer enn en kopp eller maks to per natt. Godt å få ut bittelitt tanker❤️

Forstår deg veldig godt❤️ Håper du får en bedre dag i dag. Jeg har også vært veldig redd for blødning. Hadde jo pittelitt på papiret når jeg var 4+5 eller noe sånn. Det var ikke noe hyggelig. Det har heldigvis holdt seg borte siden. Jeg har også vært kjemperedd for å ha sex etter jeg fikk positiv test.. jeg vet at det ikke er skadelig men jeg har vært så redd for blødning. Leser at mange kan ha skjøre slimhinner feks. I går måtte vi bare hoppe i det og jeg har heldigvis ikke sett noe tegn til blod🙈

i går kveld pynta jeg til jul. Sprøtt å tenke på at neste jul har vi en baby på rundt 5 mnd😱❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (2 timer siden):

i går kveld pynta jeg til jul. Sprøtt å tenke på at neste jul har vi en baby på rundt 5 mnd😱❤️

Å jaaa! :hjerter: Dette har jeg også tenkt på. Ser på de nydelig små juleantrekkene som har kommet i butikken nå, og tenker at neste år skal jeg faktisk kjøpe en liten rød julekjole, eller et par med bittesmå bukseseler i ca størrelse 68! Det er helt merkelig å tenke på. 🥺❤️ Samtidig virker det såå lenge til! Dro med mannen inn på kappahl i går for å titte, og det var så rart å se på babytøy nå som vi vet at vi faktisk skal ha barn. Helt surrealistisk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilsukkertopp skrev (22 timer siden):

Hei damer☺️ Håper dere alle har drt fint. Jeg har kjent mye på engstelse i dag. Er liksom konstant redd for at mensen/blødning skal komme, og at det ikke skal gå veien. Aner ikke her hvor den angsten kommer fra, men i mangel på symptomer så klarer jeg liksom ikke helt å tro på det. Skulle ta en ny digital i ettermiddag, bare for å se teksten en gang til og få litt ro, men jagguta var den defekt og viste ikke noe som helst😭 Blir en liten tur på apoteket på mandag, for jeg kjenner at jeg må ha noe i hus for å berolige meg litt. Er litt usikker på kaffedrikking også. Er på nattevakt nå, og har drukket en kopp kaffe. Tør ikke mer enn en kopp eller maks to per natt. Godt å få ut bittelitt tanker❤️

@Mammatilsukkertopp Åå, så ergerlig med defekt test nå som du virkelig trengte den bekreftelsen! :( Det var skikkelig utgjort! Håper du får en fin test på mandag og at du får det bedre. ❤️ Jeg tror nok at lille frøet der inne klamrer seg fast og gror der inne, selv om du ikke merker så mye til det. Kjenner ikke så mye jeg heller og jeg er jo 6 uker i morgen allerede!! 😱

Skjønner godt behovet for å teste selv om man egentlig vet at man er gravid. Snakket med mannen min om dagen, og uttrykket engstelse for om vi kommer til å se noe på ultralyden. Jeg sa «jeg vet ikke om det er noe der inne i det hele tatt», og han sa «jo, det er det vel. Det må du vel vite, du tester jo hver dag». 😂 Ligger nye strimler på badet rett som det er, men jeg tror liksom ikke på det selv om jeg egentlig vet. Merkelig følelse! Så absolutt full forståelse for behovet for den bekreftelsen altså! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tørkestativ skrev (15 timer siden):

Forstår deg veldig godt❤️ Håper du får en bedre dag i dag. Jeg har også vært veldig redd for blødning. Hadde jo pittelitt på papiret når jeg var 4+5 eller noe sånn. Det var ikke noe hyggelig. Det har heldigvis holdt seg borte siden. Jeg har også vært kjemperedd for å ha sex etter jeg fikk positiv test.. jeg vet at det ikke er skadelig men jeg har vært så redd for blødning. Leser at mange kan ha skjøre slimhinner feks. I går måtte vi bare hoppe i det og jeg har heldigvis ikke sett noe tegn til blod🙈

i går kveld pynta jeg til jul. Sprøtt å tenke på at neste jul har vi en baby på rundt 5 mnd😱❤️

Hatt en mye bedre dag i dag, takk❤️ begynner å synke inn at det kan være en liten spire der, siden mensen tross alt er noe forsinket nå😂 I dag fikk jeg en kvalmebølge med svimmelhet. Hengte opp julegardiner, og blei så urven at jeg måtte sette meg på gardintrappa og puste en stund. Ny digital i morgen, håper den har økt til 2-3.

Lykkefrø skrev (2 timer siden):

@Mammatilsukkertopp Åå, så ergerlig med defekt test nå som du virkelig trengte den bekreftelsen! :( Det var skikkelig utgjort! Håper du får en fin test på mandag og at du får det bedre. ❤️ Jeg tror nok at lille frøet der inne klamrer seg fast og gror der inne, selv om du ikke merker så mye til det. Kjenner ikke så mye jeg heller og jeg er jo 6 uker i morgen allerede!! 😱

Skjønner godt behovet for å teste selv om man egentlig vet at man er gravid. Snakket med mannen min om dagen, og uttrykket engstelse for om vi kommer til å se noe på ultralyden. Jeg sa «jeg vet ikke om det er noe der inne i det hele tatt», og han sa «jo, det er det vel. Det må du vel vite, du tester jo hver dag». 😂 Ligger nye strimler på badet rett som det er, men jeg tror liksom ikke på det selv om jeg egentlig vet. Merkelig følelse! Så absolutt full forståelse for behovet for den bekreftelsen altså! 

 

Ja, jeg blei skikkelig sur og skuffa🙊 gleder meg til testebonanza i morgen, og håper det gir meg noe ro. Har bestilt svangerskapskontroll til ca uke 8, og skal bestille ultralyd hos gynekolog til uke 12-13.  Tenk, 6 uker allerede!! Tenk så fantastisk😍 Jeg håper jeg kjenner litt mer ro når jeg kommer mot uke 6.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i uke 7, eller 6+1 og i dag har kvalmen meldt seg for alvor. Tidligere har jeg bare følte meg litt uggen og uvel. Nå er jeg KVALM og svimmel. Skulle på jobb i dag. Stod opp kl 06 og stelte meg. Var svindårlig men fikset både sminke og hår før jeg måtte kaste inn håndkleet å ringe til jobb å si at jeg ikke kom. Og godt var det for nå spydde jeg nettopp🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tørkestativ Åå, nei..  :troest: Så synd at du plutselig skulle bli så hardt rammet av kvalmen. Jeg håper den gir seg like fort som den kom, og at du vil føle deg bedre snart. Kjipt symptom det der! 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+0 i dag, og tenkte jeg ville dyppe en siste test for å liksom avslutte testrekken her. Men dagens test ble lysere enn testen for en uke siden. 🥺 Ikke mye, men absolutt lysere! Æsj!! Nå angrer jeg på at jeg dyppet den. Strimlene til babyplan er også lysere. Har hørt om det fenomenet at testene blir lysere når man får for høye verdier av HCG, men trodde det var lenge til, typ sånn 20 uker gravid. 😞 Kjenner det bekymrer meg litt, og er nok nødt til å dyppe en strimmel i morgen med utvannet urin for å se om det kan være det som er grunnen. Heldigvis er det bare 8 dager til TUL! 🤞🤞 Måtte det være en bitteliten inni der med et friskt lite hjerte! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (23 minutter siden):

@tørkestativ Åå, nei..  :troest: Så synd at du plutselig skulle bli så hardt rammet av kvalmen. Jeg håper den gir seg like fort som den kom, og at du vil føle deg bedre snart. Kjipt symptom det der! 😔

Ja det var kjipt. Har ligget på sofaen med spybøtta i hele dag. «Bare» spydd 2 ganger da, men er nesten konstant kvalm. Fikk kommet meg på apoteket å kjøpt sånne sea-band mot kvalme. Følte de hadde litt effekt 😊 laget nettopp middag og ble ganske kvalm mens jeg holdt på. Klarte ikke å spise. Det går gått i pepsi og ritz i dag! Håper dere andre slipper unna kvalme. Fyfader så fælt det er😂

Lykkefrø skrev (19 minutter siden):

Jeg er 6+0 i dag, og tenkte jeg ville dyppe en siste test for å liksom avslutte testrekken her. Men dagens test ble lysere enn testen for en uke siden. 🥺 Ikke mye, men absolutt lysere! Æsj!! Nå angrer jeg på at jeg dyppet den. Strimlene til babyplan er også lysere. Har hørt om det fenomenet at testene blir lysere når man får for høye verdier av HCG, men trodde det var lenge til, typ sånn 20 uker gravid. 😞 Kjenner det bekymrer meg litt, og er nok nødt til å dyppe en strimmel i morgen med utvannet urin for å se om det kan være det som er grunnen. Heldigvis er det bare 8 dager til TUL! 🤞🤞 Måtte det være en bitteliten inni der med et friskt lite hjerte! ❤️

Jeg har også hørt at man ikke skal sjekke stigning med strimmeltester nettopp pga dette? Leser folk anbefaler digital. Teste til man når 3+ og så stoppe. Skjønner du blir bekymret, men mest sannsynlig er alt i orden med lille der inne❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier strekene har blitt svakere, når jeg mista i SA fortsatte hcg å stige litt selv etter jeg hadde blødd noen dager, så at testene blir svakere har nok ikke noen sammenheng med å miste. Hvor utvannet urinen er har jo også mye å si.

Her har jeg fått "hevn" over å klag over manglende kvalme. Hatt non sterke kvalmebyger helt plutselig, samt vært småkvalm hele dagen på jobb 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (4 timer siden):

Jeg er 6+0 i dag, og tenkte jeg ville dyppe en siste test for å liksom avslutte testrekken her. Men dagens test ble lysere enn testen for en uke siden. 🥺 Ikke mye, men absolutt lysere! Æsj!! Nå angrer jeg på at jeg dyppet den. Strimlene til babyplan er også lysere. Har hørt om det fenomenet at testene blir lysere når man får for høye verdier av HCG, men trodde det var lenge til, typ sånn 20 uker gravid. 😞 Kjenner det bekymrer meg litt, og er nok nødt til å dyppe en strimmel i morgen med utvannet urin for å se om det kan være det som er grunnen. Heldigvis er det bare 8 dager til TUL! 🤞🤞 Måtte det være en bitteliten inni der med et friskt lite hjerte! ❤️

Jeg forstår absolutt at lysten til å teste er der, men tror ikke det er så lurt å legge så mye i strimmeltestene på nåværende tidspunkt. Skjønner at det kan være skremmende at testen har blitt svakere nå, men som du sier, det er ikke mye og de skal jo egentlig ikke brukes til å følge med på stigning 😊

... 

Jeg har vært på TUL i dag! Der fikk jeg se en liten mini med bankende hjerte og med små stumper som skal bli armer og bein 🥰 Verdens rareste og beste følelse på samme tid! 😁 Jeg prøvde meg ut for å handle noen julegaver etterpå, men måtte bare gi opp og dra hjem... Kvalmen har kommet for fullt, og jeg måtte bare rett hjem til sofaen 🙊🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (2 timer siden):

Jeg forstår absolutt at lysten til å teste er der, men tror ikke det er så lurt å legge så mye i strimmeltestene på nåværende tidspunkt. Skjønner at det kan være skremmende at testen har blitt svakere nå, men som du sier, det er ikke mye og de skal jo egentlig ikke brukes til å følge med på stigning 😊

... 

Jeg har vært på TUL i dag! Der fikk jeg se en liten mini med bankende hjerte og med små stumper som skal bli armer og bein 🥰 Verdens rareste og beste følelse på samme tid! 😁 Jeg prøvde meg ut for å handle noen julegaver etterpå, men måtte bare gi opp og dra hjem... Kvalmen har kommet for fullt, og jeg måtte bare rett hjem til sofaen 🙊🙈

Så fantastisk å se en liten spire i magen😍😍 hvilken uke er du i nå? Jeg har bestilt ul til uke 12, men fyfader så lenge det er å vente(4+2 i dag)😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så usikker i forhold til stigning av hcg. Vet jo at jeg ikke må sammenligne strimler, men klarer ikke dy meg😂 Rakk ikke apoteket i dag heller, og hadde kun en rfsu test ofte igjen. Den øverste er 10 dpo morgenurin, og den nederste 15 dpo kveld(hadde tisset to timer før). Ser det ut som det stiger greit? Idiotisk spørsmål, jeg ser jo godt at det stiger, lurer vel mest bare på om det er nok😅IMG_20211130_000850.thumb.jpg.8004fcebed50d603c9c0a64a884df13c.jpgIMG_20211130_000745.thumb.jpg.58d3d2ca659018572c4864021959a65d.jpg

Endret av Mammatilsukkertopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer, sniker meg inn her :) En relativt tidlig positiv test i går, etter flere dager med murringer, hodepine og kvalme. Termin er antagelig 8-9. august, jeg har litt lang syklus så det er litt vanskelig å vite sikkert. Har en på 11 måneder, så her blir det muligens to under to år fra august 🥳Forrige svangerskap gikk rimelig greit, en del kvalme frem til uke 17 og sov elending fra uke 32, men ingen store problemer med kroppen for øvrig. Krysser fingrene for det samme denne gang ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lianne skrev (13 timer siden):

 

Jeg har vært på TUL i dag! Der fikk jeg se en liten mini med bankende hjerte og med små stumper som skal bli armer og bein 🥰 Verdens rareste og beste følelse på samme tid! 😁 Jeg prøvde meg ut for å handle noen julegaver etterpå, men måtte bare gi opp og dra hjem... Kvalmen har kommet for fullt, og jeg måtte bare rett hjem til sofaen 🙊🙈

Så gøy! Det var nok beroligende å se at ting var som det skal! Jeg skal på TUL 8 desember. 

Kelsier skrev (1 time siden):

Hallo damer, sniker meg inn her :) En relativt tidlig positiv test i går, etter flere dager med murringer, hodepine og kvalme. Termin er antagelig 8-9. august, jeg har litt lang syklus så det er litt vanskelig å vite sikkert. Har en på 11 måneder, så her blir det muligens to under to år fra august 🥳Forrige svangerskap gikk rimelig greit, en del kvalme frem til uke 17 og sov elending fra uke 32, men ingen store problemer med kroppen for øvrig. Krysser fingrene for det samme denne gang ❤️ 

Gratulerer og velkommen🥰

her er det en ny dag over spybøtta. Dag nr 2 hjemme fra jobb. Får ikke i meg mat og jeg har gitt klar beskjed til samboer at han får lage sin egen middag for jeg takler ikke matlukta🤮 Har telefontime med legen i morgen fordi jeg ikke klarer å gå på jobb pga dette. Jeg jobber som helsefagarbeider så kan ikke se for meg at avføring og utlagt tarm liksom skal hjelpe på kvalmen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (14 timer siden):

Jeg forstår absolutt at lysten til å teste er der, men tror ikke det er så lurt å legge så mye i strimmeltestene på nåværende tidspunkt. Skjønner at det kan være skremmende at testen har blitt svakere nå, men som du sier, det er ikke mye og de skal jo egentlig ikke brukes til å følge med på stigning 😊

... 

Jeg har vært på TUL i dag! Der fikk jeg se en liten mini med bankende hjerte og med små stumper som skal bli armer og bein 🥰 Verdens rareste og beste følelse på samme tid! 😁 Jeg prøvde meg ut for å handle noen julegaver etterpå, men måtte bare gi opp og dra hjem... Kvalmen har kommet for fullt, og jeg måtte bare rett hjem til sofaen 🙊🙈

Åååh så koslig å få se bankende hjerte @Lianne! Her jeg bor er det veldig mangel på private gynekologer, så tror ikke jeg har sjangs til å få time til UL før ca uke 11. Skal ringe rundt litt i dag. Sist var vi på privat UL både rundt uke 8 og 12. 

Velkommen @Kelsier! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mammatilsukkertopp jeg synes det der ser ut som fin stigning, nokså likt som det har vært her. 

I dag kjennes det plutselig ut som puppene mine er dobbelt så store, og veldig ømme. Husker de var slik tidlig første gang jeg var gravid. 

Har bestilt ultralyd til uke 11/12 nå, i januar. Vurderte en i uke 8 rett før julaften også, men for 1900 kr tror jeg jeg skal klare å vente til januar 🙊 

Eneste som klarer å holde borte kvalme her er å spise. HELE tiden. Det lover ikke bra 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (20 timer siden):

Jeg er 6+0 i dag, og tenkte jeg ville dyppe en siste test for å liksom avslutte testrekken her. Men dagens test ble lysere enn testen for en uke siden.

Jeg sniker litt her inne i terminklubben deres selv om jeg ikke hører hjemme her 😄 Men må bare si Lykkefrø, at akkurat dette gjorde jeg også. Registrerte at alle sa man ikke skulle teste styrke på strimmeltester, men jeg fortsatte helt til den en dag var svakere. DA stoppet jeg! Og som du vet er jeg godt gravid fremdeles, så jeg ville ikke lagt for mye i den testen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...