Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Lykkefrø skrev (5 timer siden):

Det kom kvalmen her også. 🤢 Nesten ikke sovet i natt, men heldigvis fant jeg noen ritz-kjeks i skuffen. Hjalp akkurat nok til at jeg tror jeg får sove litt til. Hadde helt glemt hvor ubehagelig det er å være kvalm. Gleder meg til uke 12 allerede! :fnise:

Ånei, håper du slipper å være så kvalm som jeg har vært🙈

dagen i går var brutal. Var kvalmere enn noen gang (visste ikke det gikk an å være MER kvalm enn jeg har vært?!) og afipran hadde effekt i bare et par timer. Så var jeg like kvalm igjen. Står at jeg ikke kan ta ny dose før det har gått minst 6 timer så det var jo kjekt…. Hadde håpt afipran skulle være vidundermiddel men var ikke helt sånn…

i dag derimot, er en mye bedre dag! Hadde alarmen på en time før jeg tenkte å stå opp så jeg kunne ta en afipran. Både tabletten og vannflaske stod klar på nattbordet så jeg slapp å reise meg. Nå er klokken 13 og jeg har bare vært litt uggen! Har fått i meg 3 skiver og en banan og i tillegg vært på tur med hunden vår, som har blitt veldig forsømt i de siste dagene stakkars…. Også fikk plutselig veldig lyst på taco til middag. Denne dagen kan jeg leve lenge på. Håper kvalmen holder seg borte resten av dagen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tørkestativ skrev (På 2.12.2021 den 13.09):

Ånei, håper du slipper å være så kvalm som jeg har vært🙈

dagen i går var brutal. Var kvalmere enn noen gang (visste ikke det gikk an å være MER kvalm enn jeg har vært?!) og afipran hadde effekt i bare et par timer. Så var jeg like kvalm igjen. Står at jeg ikke kan ta ny dose før det har gått minst 6 timer så det var jo kjekt…. Hadde håpt afipran skulle være vidundermiddel men var ikke helt sånn…

i dag derimot, er en mye bedre dag! Hadde alarmen på en time før jeg tenkte å stå opp så jeg kunne ta en afipran. Både tabletten og vannflaske stod klar på nattbordet så jeg slapp å reise meg. Nå er klokken 13 og jeg har bare vært litt uggen! Har fått i meg 3 skiver og en banan og i tillegg vært på tur med hunden vår, som har blitt veldig forsømt i de siste dagene stakkars…. Også fikk plutselig veldig lyst på taco til middag. Denne dagen kan jeg leve lenge på. Håper kvalmen holder seg borte resten av dagen også.

Jeg har funnet ut at kvalmen kun kommer om magen er tom. Så denne lille klumpen er en skikkelig matmoms, som vil ha noe å spise hele tiden. Heldigvis klarer jeg å holde kvalmen helt unna, ved å spise når jeg merker den komme. Veldig glad for det. :) 

Så godt at du har hatt en bedre dag! Håper det fortsetter slik for deg, og at det verste kanskje allerede er over. Høres forferdelig slitsomt ut å ha det slik. Godt at du har sykemeldingen, for jeg tror det lønner seg å ta det litt rolig når man merker at kroppen trenger litt ekstra ro og hvile. Det kan straffe seg i det lange løp om man presser seg for hardt. Ta godt vare på deg selv, og jeg krysser fingrene for at kvalmen blir snillere med deg. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg at denne tråden ble opprettet jeg 🤭 Har prøvd å søke litt på Facebook, men finner ingen for august 22 enda, føler det er mer "privat" der enn her hvor alle kan lese.

Sommerfuul - B4 - termin 01.august.

Er 6+0 i dag, og de to siste dagene har kvalmen vært overveldende, og mer intens. Veldig slitsomt. Her hjelper det ikke å spise heller, så yay!  Maks oppblåst, som er ubehagelig og tidvis vondt. Må allerede gjemme meg bak hettegensere, og lag på lag 🤭 Blir spennende å se til jul om jeg klarer å gjemme magen like godt da, eller om noen mistenker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sommerfuul Velkommen! 🌸 Har fulgt med i dagboken din, og ble så glad da spiren endelig klorte seg fast. Spesielt moro at vi havnet bare noen dager fra hverandre på termin også. 🥰 Har også lurt på hvordan jeg skal skjule det i jula, for magen blir svær på kvelden. 🙊 Får bare skylde på all julematen! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med forverring i kvalmen @tørkestativ. Satse på at den holder seg på håndterbart nivå fra nå av! 

Gratulerer med spire @Sommerfuul, og velkommen hit! Kan anbefale slike kjoler "JDY JDYPIPER DRESS - Skjortekjole - winetasting/vinrød - Zalando.no", de fungerte veldig godt sist jeg skulle skjule magen. Tror jeg må gå til innkjøp av en sort en til jul og slå til med noen øreringer som tar fokuset bort fra magen.. 😛

Her er også kvalmen relatert til om jeg er sulten @Lykkefrø, så jeg spiser vertfall annenhver time, muligens mer. Og det jeg har lyst på er enten ekstremt sterk mat, riskrem eller iskrem.. 😅 Knekkebrød med hvitost og jalapeno er favoritten, og det spiste jeg endel i første svangerskap også. En kveld vurderte jeg å stå opp igjen etter jeg hadde lagt meg, for å spise det. Klarte heldigvis å holde meg fra å gjøre det, for da hadde det nok vært vanskelig å motstå fristelsen neste natt 😆

Har andre blitt ekstremt hormonelle? Merker jeg har mye kortere lunte, og jeg blir emosjonell for småting. Føler jeg er konstant PMS x10, noe som er vanskelig når man også har en unge fra før av å ta seg av. 

Endret av Elumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @Sommerfuul❤️ Har snoka litt i dagboka de de siste mnd, og det er så koselig å se at spira sitter! Jeg har meldt meg inn i August 2022 gruppe på facebook, men det var himla skummelt å gjøre det så tidlig. Føles ikke ut som jeg blir å tro ordentlig på at det blir en bebis før UL i uke 12-13. 

Kjenner meg veldig igjen i det med hormonell @Elumi

Det meste er totalt krise og gir meg tårer i øyene. Siste vakta på jobb denne uka endte med grining fra vaktrommet, til garderoben, og heøt hjem før jeg klarte å hente meg inn. Hadde gått 9 netter, og var total utslitt, men det gjør jeg ofte uten å begynne å grine😂 i dag gråt jeg da 5åringen fikk feil leke i lekebutikken. Han har jobba i ukesvis for å spare opp til den, og mammahjertet ble revet rett ut. Ungen tok det med et smil, og mamman grein😅 er også helt sinnsykt trøtt. Tenker bare på soving. Håper det løsner litt ut i andre trimester

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elumi skrev (14 timer siden):

Så kjedelig med forverring i kvalmen @tørkestativ. Satse på at den holder seg på håndterbart nivå fra nå av! 

Gratulerer med spire @Sommerfuul, og velkommen hit! Kan anbefale slike kjoler "JDY JDYPIPER DRESS - Skjortekjole - winetasting/vinrød - Zalando.no", de fungerte veldig godt sist jeg skulle skjule magen. Tror jeg må gå til innkjøp av en sort en til jul og slå til med noen øreringer som tar fokuset bort fra magen.. 😛

Her er også kvalmen relatert til om jeg er sulten @Lykkefrø, så jeg spiser vertfall annenhver time, muligens mer. Og det jeg har lyst på er enten ekstremt sterk mat, riskrem eller iskrem.. 😅 Knekkebrød med hvitost og jalapeno er favoritten, og det spiste jeg endel i første svangerskap også. En kveld vurderte jeg å stå opp igjen etter jeg hadde lagt meg, for å spise det. Klarte heldigvis å holde meg fra å gjøre det, for da hadde det nok vært vanskelig å motstå fristelsen neste natt 😆

Har andre blitt ekstremt hormonelle? Merker jeg har mye kortere lunte, og jeg blir emosjonell for småting. Føler jeg er konstant PMS x10, noe som er vanskelig når man også har en unge fra før av å ta seg av. 

@Elumi Ja, prøver å være flink til å småspise litt igjennom dagen men glemmer det bort til jeg merker kvalmen. 🙈 Har stått opp flere ganger om jeg våkner for å spise kjeks jeg. 😂 Må tisse i løpet av natten, og da må jeg alltid drikke også. Er såå tørst etter jeg ble gravid! 

Merker også at jeg er hormonell, ikke sårbar og gråter og slikt - men sååå sint!! Blir sint på folk jeg ikke kjenner hele tiden. Sier det selvsagt ikke til dem, men åååhh som folk kan irritere meg nå. 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 uten kvalme…. Istedenfor å nyte det så er jeg selfølgelig bekymret!! 😔en uke med kvalme, og nå 7+0 så forsvinner det? Det kan ikke stemme.. alt man skal bekymre seg for altså. Har hatt det helt grusomt den siste uken og burde feire at jeg er i fin form istedenfor å sitte å google kvalme som plutselig forsvinner😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tørkestativ Prøv å nyte dagene, for kvalmen kommer nok mest sannsynlig tilbake om ikke lenge. 🙈 Hører ofte om at man får en liten periode innimellom hvor man føler seg bedre, selv om jeg forstår veldig godt at du føler deg bekymret. Heldigvis ikke lenge til TUL hos deg heller nå. ❤️:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (5 timer siden):

@tørkestativ Prøv å nyte dagene, for kvalmen kommer nok mest sannsynlig tilbake om ikke lenge. 🙈 Hører ofte om at man får en liten periode innimellom hvor man føler seg bedre, selv om jeg forstår veldig godt at du føler deg bekymret. Heldigvis ikke lenge til TUL hos deg heller nå. ❤️:klemmer:

Takk for beroligende ord. Nå er dessverre kvalmen tilbake igjen🤢😅 klarte ikke å være nede for der stod stekepannen som samboer stekte pølser i tidligere i dag. Den stinker stekeos. Gikk opp i senga å la meg men her stinker det vaskemidler etter samboer vasket badet😆🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Takk for beroligende ord. Nå er dessverre kvalmen tilbake igjen🤢😅 klarte ikke å være nede for der stod stekepannen som samboer stekte pølser i tidligere i dag. Den stinker stekeos. Gikk opp i senga å la meg men her stinker det vaskemidler etter samboer vasket badet😆🤢

:fnise::fnise: Virker kjent dette her! Off, i går skulle samboeren bare spise noe raskt i bilen mens vi kjørte, og jeg liker jo egentlig veldig godt det han skulle spise, man plutselig så holdt jeg på å brekke meg og måtte rulle vindu helt ned og sette meg helt på kanten av sete. Heldigvis klarte han å spise opp på under to minutter. :fnise: Var såå nære å måtte stoppe bilen. Flykter langt vekk om han lager mat med krydderlukt, eller vasker doen. :laugh: Det orker jeg nemlig ikke å gjøre lenger, for lukten blir så intens. De siste to dagen har kvalmen vært mer plagsom her, men den er desidert verst om morgen/natta. Så jeg har tydeligvis den typiske morgenkvalmen. 

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (24 minutter siden):

:fnise::fnise: Virker kjent dette her! Off, i går skulle samboeren bare spise noe raskt i bilen mens vi kjørte, og jeg liker jo egentlig veldig godt det han skulle spise, man plutselig så holdt jeg på å brekke meg og måtte rulle vindu helt ned og sette meg helt på kanten av sete. Heldigvis klarte han å spise opp på under to minutter. :fnise: Var såå nære å måtte stoppe bilen. Flykter langt vekk om han lager mat med krydderlukt, eller vasker doen. :laugh: Det orker jeg nemlig ikke å gjøre lenger, for lukten blir så intens. De siste to dagen har kvalmen vært mer plagsom her, men den er desidert verst om morgen/natta. Så jeg har tydeligvis den typiske morgenkvalmen. 

Festlig å være gravid🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (2 minutter siden):

Festlig å være gravid🙄😂

🤣 Jeg ble sjokkert av min egen reaksjon da han skulle spise altså. Har jo hørt at man plutselig kan hate det man før elsket, men trodde ikke det kunne være så intenst helt ut av det blå. 😅 Jeg bare hååååper at julematen ikke lukter forferdelig for gravidnesa mi i år! 🙏🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mye pønsking og grubling fant jeg ut at jeg ikke klarer tanken på å gå jula i møte uten å ha tittet på lille. Vips så har jeg time til tidlig UL 16 desember, uke 6+6. Har også bestilt første legekontroll til 30 desember, og UL til uke 12. Nå er jeg full av nerver. Hvordan i alle dager skal jeg klare å vente til neste torsdag?! Har så innmari lyst å få en liten smakebit av et bankende hjerte og en liten tommel opp fra gynekologen. Huff, huff, huff...lilleskatt, bli stor og sterk i magen min❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mammatilsukkertopp Ååå! Full forståelse herfra! :hjerter: Jeg har TUL i morgen 7+1, og kjenner jeg er så nervøs, men samtidig så spent! Har jo aldri sett en baby på ultralyd før, og synes tanken er helt sprø! Klarer ikke se for meg at det er noe der inne liksom.. Klarer ikke å tro det, før jeg ser det. Føles så vanvittig rart! En liten reke med sitt eget hjerte! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (11 timer siden):

@Mammatilsukkertopp Ååå! Full forståelse herfra! :hjerter: Jeg har TUL i morgen 7+1, og kjenner jeg er så nervøs, men samtidig så spent! Har jo aldri sett en baby på ultralyd før, og synes tanken er helt sprø! Klarer ikke se for meg at det er noe der inne liksom.. Klarer ikke å tro det, før jeg ser det. Føles så vanvittig rart! En liten reke med sitt eget hjerte! :hjerte:

Masse, masse, masse lykke til!! ❤️❤️ Det er helt magisk å se barnet sitt på UL. Forrige svangerskap var jeg faktisk på UL i uke 7+1, og det var fantastisk😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ultralyd gjennomført, og vi fikk se en liten perfekt baby med et nydelig bankende hjerte! 😭❤️ En nydelig søt liten baby, med bittesmå armer og ben som stakk ut på hver side. Tenk at vi er så heldige! Målene stemte fint overrens med mine beregninger, og alt ser ut til at du får en liten sommerbaby i juli 2022, midt i sommerferien! ☀️ En helt magisk opplevelse å se sitt eget bittelille barn på skjermen. Tenk at den er inni magen min! For en fantstisk gave å få lov å være gravid. Dette skal jeg aldri ta for gitt! 🙏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (15 timer siden):

Ultralyd gjennomført, og vi fikk se en liten perfekt baby med et nydelig bankende hjerte! 😭❤️ En nydelig søt liten baby, med bittesmå armer og ben som stakk ut på hver side. Tenk at vi er så heldige! Målene stemte fint overrens med mine beregninger, og alt ser ut til at du får en liten sommerbaby i juli 2022, midt i sommerferien! ☀️ En helt magisk opplevelse å se sitt eget bittelille barn på skjermen. Tenk at den er inni magen min! For en fantstisk gave å få lov å være gravid. Dette skal jeg aldri ta for gitt! 🙏

Så fantastisk,  Jeg har opplevd akkurat det samme i dag.❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 31, straks 32. Fant ut at jeg var gravid for 2 1/2 uke siden. Det har vært overveldende. Vi har prøvd over et år på dette, men kan likevel ikke skjønne det.

Er 7+2 på vei. Var på tidlig ultralyd i dag og alt så fint ut ☺️ Jeg spurte om det stemte at jeg var ca 7+2 og hun sa ja. Den lille ble Målt litt 5 mm, og jeg synes det høres så lite ut?! Men men. I papirene fra henne står det graviduke 7, stemmer det da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...