Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Elumi skrev (10 minutter siden):

@Mammatilsukkertopp jeg synes det der ser ut som fin stigning, nokså likt som det har vært her. 

I dag kjennes det plutselig ut som puppene mine er dobbelt så store, og veldig ømme. Husker de var slik tidlig første gang jeg var gravid. 

Har bestilt ultralyd til uke 11/12 nå, i januar. Vurderte en i uke 8 rett før julaften også, men for 1900 kr tror jeg jeg skal klare å vente til januar 🙊 

Eneste som klarer å holde borte kvalme her er å spise. HELE tiden. Det lover ikke bra 😅

1900kr ?! Wow for en blodpris.. til sammenligning så koster det 900kr for TUL der hvor jeg har bestilt time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tørkestativ skrev (20 minutter siden):

1900kr ?! Wow for en blodpris.. til sammenligning så koster det 900kr for TUL der hvor jeg har bestilt time

oiii!! Det var stor forskjell. Her er en privat gynekolog som har sluttet, og de to andre har full liste og ikke ledige timer før februar. En annen tar ikke inn før tidligst uke 12, men ca samme pris. Så det ble hos aleris. Skal undersøke om her er flere men tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det også dårlig utvalg og skikkelig blodpris på privat ultralyd. Jeg var faktisk hos privat gyn 19 oktober for å se til om alt så bra ut, siden vi ikke ble gravid. Spira satt under en mnd senere😂 Fikk tatt celleprøve osv, så klart ikke totalt bortkastet. Den timen kosta rundt 1500 kr, og det vil nok UL i uke 12 gjøre også. Håper å få time 23/24/25 januar, slik at sønnen vår kan ha på seg storebrorgenser rundt bursdagen sin🎉❤️

Endret av Mammatilsukkertopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, godt å høre @Godis! Tusen takk for betryggende ord! :klem: I dag har jeg faktisk ryddet vekk alle strimlene mine. Så jeg stopper her jeg også!! 🙈 Plutselig var det ikke gøy lenger.. Har virkelig lært leksa mi nå, og skal ikke teste etter uke fem neste gang, det er helt sikkert. Hvor lang tid tok det før dine ble svakere? Får bare prøve å stole på at kroppen vet hva den driver med, og at lille der inne vokser som den skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit @Kelsier, og gratulerer så mye med positiv test! :hjerter: Jeg la deg inn i hovedinnlegget, men bare si ifra om noe ble feil. :)  Krysser fingrene for at du får et like fint svangerskap denne gangen. Tenk så mye glede dine to små vil få av hverandre! 

Æsj så kjedelig at du har blitt såå dårlig @tørkestativ! :( Plutselig smalt det tydeligvis skikkelig for deg. Lurt med den legetimen ja, spesielt når du ikke klarer å fungere i jobb. Håper du kan få litt hjelp, så du kan få det litt bedre. ❤️ Jeg har forresten TUL 7. desember, så nesten likt som deg. Blir spennende!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (1 time siden):

Velkommen hit @Kelsier, og gratulerer så mye med positiv test! :hjerter: Jeg la deg inn i hovedinnlegget, men bare si ifra om noe ble feil. :)  Krysser fingrene for at du får et like fint svangerskap denne gangen. Tenk så mye glede dine to små vil få av hverandre! 

Æsj så kjedelig at du har blitt såå dårlig @tørkestativ! :( Plutselig smalt det tydeligvis skikkelig for deg. Lurt med den legetimen ja, spesielt når du ikke klarer å fungere i jobb. Håper du kan få litt hjelp, så du kan få det litt bedre. ❤️ Jeg har forresten TUL 7. desember, så nesten likt som deg. Blir spennende!! 

ja det kom veldig plutselig. Jeg har vært så dårlig at jeg nesten angrer på hele greia.. men jeg gjør jo egentlig ikke det. Er kjempe takknemlig❤️ Det er bare tøft når det står på som verst. Matlysten har kommet litt tilbake nå i kveld. Fått i meg 2 pizzastykker, 1 eple og sjokoladepudding av alle ting. Angrer sikkert i morgen når alt ligger i spybøtta igjen😂 virker som det er verst på morgenen for meg.

ja da skal du på TUL en dag før meg😄 så spennende! Jeg gruer meg masse… men håper og tror at vi begge (alle) får se et bankende hjerte❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@tørkestativ Æsj, så vondt at du skal ha det sånn. :( Godt du har fått i deg noe, så krysser vi fingrene for at det rekker å nå ned til tarmene dine før du blir dårlig igjen. Håper at det forsvinner igjen raskt, og at dette bare en for en liten periode av svangerskapet. Det er ikke mulig at du har blitt syk? Sender deg en klem, og håp om en bedre dag i morgen! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trist og redd i dag. :( Etter den svakere testen i går har jeg funnet litt små antydninger til blodspor i utfolden, egentlig de siste to dagene. I dag derimot ser jeg at alt har begynt å få et hint av blodfarge.. :cry3:Jeg er sååå redd for SA, og så redd for å miste lille bitteliten min som jeg allerede har blitt så glad i. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lykkefrø jeg tror ikke jeg er syk nei. Er aldri syk på denne måten, så jeg tror nok det er noen andre som gjør meg kvalm😆

ånei! Skjønner at du er nervøs. Kan du gjøre noe for å berolige deg selv? Måle hcg hos legen? Krysser fingre for deg og håper at det er en helt uskyldig blødning🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tørkestativ Ja, da er det nok en liten bønne som har skylda for at du ikke føler deg så bra. 😅 Krysser fingrene for at du vil få noen bedre dager fremover. ❤️ 

Ja, jeg har bestemt meg for å kontakte legen om jeg fortsetter å blø i dagene fremover.. :( Om det går over igjen, så er det heldigvis bare en uke igjen til TUL! 🙏 Får bare prøve å huske på at det ikke er så uvanlig med litt småblødninger, selv om det er fryktelig skremmende! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg i dag @Lykkefrø? ❤️ Hat vært på nattevakt og tenkt så mye på deg. Håper du har en langt bedre dag i dag. Forstår godt du blir engstelig, men jeg har troa på at lille utvikler seg innider🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (15 timer siden):

Ååå, godt å høre @Godis! Tusen takk for betryggende ord! :klem: I dag har jeg faktisk ryddet vekk alle strimlene mine. Så jeg stopper her jeg også!! 🙈 Plutselig var det ikke gøy lenger.. Har virkelig lært leksa mi nå, og skal ikke teste etter uke fem neste gang, det er helt sikkert. Hvor lang tid tok det før dine ble svakere? Får bare prøve å stole på at kroppen vet hva den driver med, og at lille der inne vokser som den skal. 

Jeg har faktisk ikke dokumentert når testen ble svakere, fordi alle sa jeg ikke måtte teste mer, så jeg ville holde det hemmelig, haha! Men det var etter 3+ på digital hvertfall. Og omtrent i samme tidsrom, mulig litt tidligere, opplevde jeg brunblodig utflod to dager, ser du også har litt blødning nå. Krysser fingrene for dere🤞💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det @Lykkefrø?

jeg har nettopp har telefontime med legen. Er sykemeldt i 2 uker og fikk resept på afipran.. håper virkelig den fungerer for nå ser jeg nesten ikke lys i enden av tunnelen 😮💨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Mammatilsukkertopp Tusen takk! Sååå hyggelig at du har tenkt på meg. 🥰 Jeg har det bedre i dag. Føler meg roligere, og har ikke funnet noe mer blod i dag. Har ikke har noe utflod heller, så vanlig å vite om den er farget eller ikke, men hvert fall ikke noe friskt blod å se! HURRA for det!! Krysser fingrene for at alt er som det skal. Og mest sannsynlig er det jo det også. Hørte på podcasten til babyverden for uke 6, og der snakker de nettopp om småblødninger og at det ikke er alarmerende. Så det hjelper litt å tenke på. 6 dager igjen til TUL! 🤞

@Godis Hihi, ja da var det kanskje ikke så lett å dokumentere det nei. Jeg fikk ikke svakere før på 6+0, og min sterkeste var på 5+3 tror jeg det var. Så det var der det snudde her hvert fall. Har vurdert om jeg skal prøve å vanne ut litt urin og se om den blir sterkere igjen, men jeg tror ikke jeg tør. 🙈 Godt å høre at det gikk bra med dere, selv om du også hadde litt småblødninger akkurat rundt den tiden testen ble svakere. Da trenger det ikke bety det verste, selv om det føltes skikkelig ekkelt når begge tingene skjer likt. :blush:

@tørkestativ Takk for at du spør ❤️ Det går bedre nå. Fått roet meg ned noen hakk, og ikke funnet noe mer tegn på blødning enda. Føler jeg også en smule kvalm når jeg spiser, og sliter litt med å få i meg maten i dag. Så det er et godt tegn. :fnise: 

Så godt at du har fått medisiner! ❤️ Håper alt jeg kan at du får god effekt, og at du får det litt bedre nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (2 timer siden):

Har vurdert om jeg skal prøve å vanne ut litt urin og se om den blir sterkere igjen, men jeg tror ikke jeg tør. 🙈

Jeg gjorde dette, med god effekt 😂 Måtte vanne skikkelig ut for at den skulle bli kjempesterk da. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (6 minutter siden):

Jeg gjorde dette, med god effekt 😂 Måtte vanne skikkelig ut for at den skulle bli kjempesterk da. 

Så spennende! Da prøver jeg det jeg også. :fnise: Dypper først en uten å vanne ut, også en utvannet og til sist en skikkelig utvannet en. #GravidOgTestgal 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å høre at alt går mye bedre i dag @Lykkefrø❤️

I dag kom det en kvalmebølge når jeg lagde middag. Hadde tatt tran og medisiner på tom mage, og det var nok ikke en god ide. Likevell svært glad for å kjenne litt kvalme😅 Føler så inderlig kjærlighet til lillepudding allerede, og det er skummelt når det er så tidlig og alt kan skje. Teller ned til UL 24 janauar. Det er ALT for lenge til😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatilsukkertopp skrev (33 minutter siden):

Føler så inderlig kjærlighet til lillepudding allerede, og det er skummelt når det er så tidlig og alt kan skje. 

Dette kjenner jeg meg så godt igjen i! Har aldri vært gravid før, og var ikke helt forberedt på at jeg skulle knytte meg så voldsomt til den lille med det samme. Plutselig er den lille hele min verden, og i går kveld mens vi satt på sofaen her hjemme, sa jeg plutselig "nei, skal vi gå og sove lille". Mannen lo litt av meg, og jeg var ikke helt klar over at jeg hadde sagt det høyt engang. :fnise: Føles godt å vite at han eller henne er med meg hele tiden. Lille klumpen min og jeg. :hjerte: Samtidig er det også fryktelig skummelt, for tanken på å miste er uutholdelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom kvalmen her også. 🤢 Nesten ikke sovet i natt, men heldigvis fant jeg noen ritz-kjeks i skuffen. Hjalp akkurat nok til at jeg tror jeg får sove litt til. Hadde helt glemt hvor ubehagelig det er å være kvalm. Gleder meg til uke 12 allerede! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (4 timer siden):

Det kom kvalmen her også. 🤢 Nesten ikke sovet i natt, men heldigvis fant jeg noen ritz-kjeks i skuffen. Hjalp akkurat nok til at jeg tror jeg får sove litt til. Hadde helt glemt hvor ubehagelig det er å være kvalm. Gleder meg til uke 12 allerede! :fnise:

Ritzkjeks er redningen!! Må sluke noen omtrent med en gang jeg står opp, ellers kommer kvalmen. Før jeg ble gravid kunne jeg klare meg på kun kaffe til lunsjtid 😳

Her er det trøttheten som har tatt over nå, er trøtt kl 21 hver kveld og trenger gjerne en hvil på dagtid om jeg er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...