Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Lilletrille79 skrev (2 minutter siden):

Nei da dette er mitt andre 😀er litt gammel da. Ble 42 i sommer og hadde en SA i septemper i uke 8, så dette er virkelig siste sjangse🙏😀

Jeg synes slett ikke du er gammel! :) Så forferdelig det må ha vært å oppleve! Kan ikke forestille meg hvor vondt det må ha vært for dere. Er 8 uker på vei selv nå, og er allerede så knyttet til lille bønna der inne. Tanken på å miste er jo helt uutholdelig! Krysser alt jeg har for at vi alle får gleden av å holde sprell levende babyer i armene våre til sommeren. ☀️🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkefrø skrev (9 timer siden):

Jeg synes slett ikke du er gammel! :) Så forferdelig det må ha vært å oppleve! Kan ikke forestille meg hvor vondt det må ha vært for dere. Er 8 uker på vei selv nå, og er allerede så knyttet til lille bønna der inne. Tanken på å miste er jo helt uutholdelig! Krysser alt jeg har for at vi alle får gleden av å holde sprell levende babyer i armene våre til sommeren. ☀️🤞❤️

Ja man blir veldig fort knyttet🥰vi får håpe spirene sitter🙏Vil bare at dagene skal gå fort nå. Savner kaffe mest egentlig. Hadde akkurat kjøpt inn vin øl og aquevit til jul🙈trodde ikke jeg skulle bli gravid så fort i min alder😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit @Frk. Tusenfryd og @Lilletrille79 :vinke: 

Så gøy med positiv test :danse: 

La oss holde sammen i disse første "tortur ukene" :fnise: 

Jeg går rundt og kjenner på skrekkblanda fryd hele tiden. Kan noen spole frem til februar pliiiis :nigo: 
 

Har dere tenkt noe på når dere skal dele ting på jobben? Jeg jobber i en liten tett bedrift, så gruer meg til å dele dette :sjenert:  Alle tror jo jeg er ferdig med å få barn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (7 minutter siden):

Velkommen hit @Frk. Tusenfryd og @Lilletrille79 :vinke: 

Så gøy med positiv test :danse: 

La oss holde sammen i disse første "tortur ukene" :fnise: 

Jeg går rundt og kjenner på skrekkblanda fryd hele tiden. Kan noen spole frem til februar pliiiis :nigo: 
 

Har dere tenkt noe på når dere skal dele ting på jobben? Jeg jobber i en liten tett bedrift, så gruer meg til å dele dette :sjenert:  Alle tror jo jeg er ferdig med å få barn :ler: 

Jeg delte det med sjefen min dagen etter positiv test! :P Meeen, nå er sjefen min en av mine beste venninner også da. Og vi har snakket mye om det at vi har prøvd. Har fortalt det til teamet mitt, ettersom jeg har vært litt dårlig. Vi forteller alt til hverandre. Resten på jobb skal få vite det når det er "trygt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (Akkurat nå):

Jeg delte det med sjefen min dagen etter positiv test! :P Meeen, nå er sjefen min en av mine beste venninner også da. Og vi har snakket mye om det at vi har prøvd. Har fortalt det til teamet mitt, ettersom jeg har vært litt dårlig. Vi forteller alt til hverandre. Resten på jobb skal få vite det når det er "trygt". 

Ååå så godt å ha et slikt forhold til de :hjerter: Jeg hadde det litt slik på gamle jobben. Så med de to andre barna ble det delt ganske tidlig.

Men nå har pipa en annen lyd. Vært mye snakk om at fordelen med at barna mine er blitt så store, at småbarnstiden er så dritt, at jeg er vel ferdig med det nå.. En del hinting for å si det sånn. Og jeg jobber nesten bare sammen med mannfolk.

Jeg bryr meg ikke så mye egentlig, tar jo de valgene jeg ønsker. Men ser for meg at det blir sjokkert stemning :ler: 
Håper bare formen er ok frem til vi får bekreftet at det er liv i ræga :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (22 minutter siden):

Velkommen hit @Frk. Tusenfryd og @Lilletrille79 :vinke: 

Så gøy med positiv test :danse: 

La oss holde sammen i disse første "tortur ukene" :fnise: 

Jeg går rundt og kjenner på skrekkblanda fryd hele tiden. Kan noen spole frem til februar pliiiis :nigo: 
 

Har dere tenkt noe på når dere skal dele ting på jobben? Jeg jobber i en liten tett bedrift, så gruer meg til å dele dette :sjenert:  Alle tror jo jeg er ferdig med å få barn :ler: 

Jeg vil vente lengst mulig. Det er en litt utrygg situasjon på jobben nå (vi er også veldig liten bedrift), så jeg er redd for at jeg kommer dårlig ut når jeg plutselig skal bli borte så lenge (og evt sykmelding før termin) og hvordan det blir når jeg kommer tilbake. Om det rett og slett er oppgaver til meg da. Så jeg håper at den utrygge situasjonen bedrer seg innen februar. Så kan jeg fortelle da. Hvis magen plutselig popper ville det jo blitt vanskelig å skjule, så jeg er glad for hjemmekontor :ler:  Kan jo i teorien skjule det omtrent til permisjon da 😂

Jeg gruet meg skikkelig til å fortelle det sist gang, var helt på gråten før jeg mannet meg opp. Men de ble bare glade på mine vegne. 

Så får håpe at min kollega som er 35-36 ikke blir gravid nå også da :ler: Vet at mannen hennes vil ha barn, og hun er litt sånn kanskje. Så det hadde ikke forundret meg om de plutselig fikk det til og. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (1 time siden):

Velkommen hit @Frk. Tusenfryd og @Lilletrille79 :vinke: 

Så gøy med positiv test :danse: 

La oss holde sammen i disse første "tortur ukene" :fnise: 

Jeg går rundt og kjenner på skrekkblanda fryd hele tiden. Kan noen spole frem til februar pliiiis :nigo: 
 

Har dere tenkt noe på når dere skal dele ting på jobben? Jeg jobber i en liten tett bedrift, så gruer meg til å dele dette :sjenert:  Alle tror jo jeg er ferdig med å få barn :ler: 

Tusen takk for deg 😊

I utgangspunktet tenker jeg å vente til rundt 12 uker med å fortelle det på jobben, men tror kanskje jeg forteller det til mine nærmeste kolleger litt før det. Tenker også det kommer litt an på hvordan formen min er 😅 Jeg har ikke mulighet til hjemmekontor, og hvis jeg er mye dårlig forteller jeg det nok litt før 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prositive tester🥰

ang å fortelle det på jobben så tenker jeg å vente til jeg er minst 12 uker. Når er jeg sykemeldt til 5 januar og da er jeg akkurat 12+0. Hvis jeg er i form til å jobbe igjen da så vet jeg at det venter hundre spørsmål om hvorfor jeg har vært sykemeldt. En uting syns jeg. Jeg spør aldri folk om hvorfor de har vært sykemeldt. Er ingens business…🙄 keg fortalte det til sjefen min når jeg ringte inn med den første sykemeldingen. Rett og slett i tilfelle jeg ville trenge litt tilrettelegging.

———

dagen i går slo virkelig alt. når jeg ikke trodde det kunne bli verre så ble det brått det. Klarte ikke å holde på NOE. På 2 døgn har jeg spist en kakemann og noen ritzkjeks. Alt væske kom også opp igjen. Fikk bilder i hodet at jeg måtte legges inn å få IV.. til slutt var det ikke noe å spy opp men brekningene fortsatte hele kvelden fram til jeg endelig sovna i 01 tiden. Heldigvis har jeg fått i meg et glass pepsi max og et glass farris + noen druer i dag🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (15 minutter siden):

Gratulerer med prositive tester🥰

ang å fortelle det på jobben så tenker jeg å vente til jeg er minst 12 uker. Når er jeg sykemeldt til 5 januar og da er jeg akkurat 12+0. Hvis jeg er i form til å jobbe igjen da så vet jeg at det venter hundre spørsmål om hvorfor jeg har vært sykemeldt. En uting syns jeg. Jeg spør aldri folk om hvorfor de har vært sykemeldt. Er ingens business…🙄 keg fortalte det til sjefen min når jeg ringte inn med den første sykemeldingen. Rett og slett i tilfelle jeg ville trenge litt tilrettelegging.

———

dagen i går slo virkelig alt. når jeg ikke trodde det kunne bli verre så ble det brått det. Klarte ikke å holde på NOE. På 2 døgn har jeg spist en kakemann og noen ritzkjeks. Alt væske kom også opp igjen. Fikk bilder i hodet at jeg måtte legges inn å få IV.. til slutt var det ikke noe å spy opp men brekningene fortsatte hele kvelden fram til jeg endelig sovna i 01 tiden. Heldigvis har jeg fått i meg et glass pepsi max og et glass farris + noen druer i dag🤞🏻

Uff :( Så utrolig fælt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må fortelle folk rundt meg snart.. Holder på å røpe meg hele tiden :ler: Møtte en nabo som var ute å trillet med sin baby og holdt på å begynne å spørre om hun var fornøyd med vogna og hvordan det var å ha 2 små osv. Snakket med mamma på tlf om dose 3 og holdt på å si at jeg ikke vet helt når og om jeg kan ta den enda, og sånn er det med alle (de få) jeg snakker med :P 

Men har fortalt det til de 3 beste venninnene mine da. Skal høre med mannen om vi skal fortelle på julaften til foreldrene våre. Da er jeg 7+4. Eller 7+0.  (Har kort syklus på bare 23 dager, så det er litt forskjell på terminer jeg får ut fra om man legger inn sykluslengde eller ikke)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (31 minutter siden):

Jeg må fortelle folk rundt meg snart.. Holder på å røpe meg hele tiden :ler: Møtte en nabo som var ute å trillet med sin baby og holdt på å begynne å spørre om hun var fornøyd med vogna og hvordan det var å ha 2 små osv. Snakket med mamma på tlf om dose 3 og holdt på å si at jeg ikke vet helt når og om jeg kan ta den enda, og sånn er det med alle (de få) jeg snakker med :P 

Men har fortalt det til de 3 beste venninnene mine da. Skal høre med mannen om vi skal fortelle på julaften til foreldrene våre. Da er jeg 7+4. Eller 7+0.  (Har kort syklus på bare 23 dager, så det er litt forskjell på terminer jeg får ut fra om man legger inn sykluslengde eller ikke)

Det er ikke så lett å holde på hemmeligheten nei😅 vi skulle fortelle foreldrene våre på julaften også, men måtte fortelle det til min familie for 2 uker siden siden det ble umulig å skjule hvor dårlig jeg var😂 litt lettere å holde det skjult for svigers så de får vite på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (30 minutter siden):

@tørkestativ Uff, så fælt å ha det slik!! 😞 Håper du får en bedre periode snart, og om det fortsetter slik så ikke nøl med å be om hjelp. ❤️

 

Jeg er heldigvis bedre i dag så jeg håper at gårsdagen bare var en veldig dårlig dag!🤞🏻 Sendte nettopp melding til legen om å fornye resepten på afipran… det har nok noe effekt likevel. Selvom det ikke tar alt så tar det nok toppen. Jeg hadde ikke tatt afipran i går🥴 jeg har tatt i dag og har ikke kastet opp. Kan være tilfeldig også da. matlysten er fortsatt på bunn men får i det minste i meg væske og det er jo det viktigste🥰

Endret av tørkestativ
Bør jeg være bekymret over at jeg ikke har vært på toalettet i dag enda..? Var redd for å bli dehydrert pga så mye oppkast i går. Får jo i meg drikke i dag, men tydelig at kroppen trenger det den har fått siden det ikke kommer ut igjen🙈
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (5 timer siden):

Velkommen hit @Frk. Tusenfryd og @Lilletrille79 :vinke: 

Så gøy med positiv test :danse: 

La oss holde sammen i disse første "tortur ukene" :fnise: 

Jeg går rundt og kjenner på skrekkblanda fryd hele tiden. Kan noen spole frem til februar pliiiis :nigo: 
 

Har dere tenkt noe på når dere skal dele ting på jobben? Jeg jobber i en liten tett bedrift, så gruer meg til å dele dette :sjenert:  Alle tror jo jeg er ferdig med å få barn :ler: 

Takk for det🥰hyggelig med en skravlegruppe for oss i samme situasjon. Jeg er fulltidsstudent på nett så jeg har ingen å fortelle det til ennå heldigvis😅bare min beste venninne som vet noe nå. Godt å være kvalm egentlig. Da vet jeg at ting er bra inni der. Har stekt medisterkaker nå og da ble jeg så kvalm at jeg måtte legge meg litt. Fysj for en fæl lukt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Bør jeg være bekymret over at jeg ikke har vært på toalettet i dag enda..? Var redd for å bli dehydrert pga så mye oppkast i går. Får jo i meg drikke i dag, men tydelig at kroppen trenger det den har fått siden det ikke kommer ut igjen🙈

Jeg vet ikke med oss voksne, men det er jo noe man skal passe på med babyer, så jeg tror jeg ville tatt en telefon til legevakta om jeg var deg for å høre. Og prøve å pøse på med drikke så mye du klarer uten å spy. Kan hende du trenger litt væske intavanøst når du har vært dårlig så lenge. Prøv å få i deg noe salt også, det holder litt på vann.

Bedre med en telefon for mye enn en for lite! Og det skal man være ekstra påpasselig md når man bærer på et lite ekstra liv synes jeg. Da er det lov å "belaste" helsevesenet med bekymringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Jeg er heldigvis bedre i dag så jeg håper at gårsdagen bare var en veldig dårlig dag!🤞🏻 Sendte nettopp melding til legen om å fornye resepten på afipran… det har nok noe effekt likevel. Selvom det ikke tar alt så tar det nok toppen. Jeg hadde ikke tatt afipran i går🥴 jeg har tatt i dag og har ikke kastet opp. Kan være tilfeldig også da. matlysten er fortsatt på bunn men får i det minste i meg væske og det er jo det viktigste🥰

Har du vurdert å få tak i slik væskeerstatning og drikke det? GEM pulver eller resorbe brustabletter. Det første har jeg gitt ungene ved kraftig omgangsyke, den andre har jeg brukt mot fyllesyke :ler: 

Støtter også det å ta en tlf til legevakta. Ikke vent for lenge! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kakaoen skrev (3 minutter siden):

Har du vurdert å få tak i slik væskeerstatning og drikke det? GEM pulver eller resorbe brustabletter. Det første har jeg gitt ungene ved kraftig omgangsyke, den andre har jeg brukt mot fyllesyke :ler: 

Støtter også det å ta en tlf til legevakta. Ikke vent for lenge! :klemmer: 

Ja, GEM har jeg i skuffen og. Kan være det er litt vanskelig å få i seg når man er kvalm da. Selv om det er lite smak på det, så er det ikke så mye som skal til når man først er kvalm. Og det var godt du nevnte, det skal jeg ta med meg på ferie, i tilfelle vi eller 3 åringen får matforgiftning. Kjekt å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med legevakten nå nettopp. Jeg fikk til å gå på toalettet rett etter jeg skrev forrige innlegg. Sykepleieren sa at hvis det går mer enn 12 timer mellom toalettbesøkene så måtte jeg ringe igjen. Så se det an til i morgen altså. Ellers anbefalte hun t-skjeer med vann. Håper jeg slipper væskebehandling🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (16 timer siden):

Jeg snakket med legevakten nå nettopp. Jeg fikk til å gå på toalettet rett etter jeg skrev forrige innlegg. Sykepleieren sa at hvis det går mer enn 12 timer mellom toalettbesøkene så måtte jeg ringe igjen. Så se det an til i morgen altså. Ellers anbefalte hun t-skjeer med vann. Håper jeg slipper væskebehandling🤞🏻

Hvordan går det med deg?? :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere her inne som har graviditetsdagbok her inne?

Ser at når jeg er inne via mobilen så vises ingen av signaturene til brukere, hvor mang gjerne linker til slik. Jeg vil gjerne følge dagbøkene om noen har :nigo: 

Her er i hvertfall link til min: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...