Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Og der spydde jeg igjen. F^!$$@ j%!$@&# dritt 😭😭 Får ikke i meg kvalmestillende engang for alt bare kommer opp igjen. Fint å kunne klage litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elumi skrev (1 minutt siden):

Og der spydde jeg igjen. F^!$$@ j%!$@&# dritt 😭😭 Får ikke i meg kvalmestillende engang for alt bare kommer opp igjen. Fint å kunne klage litt her.

Huff det må være forferdelig😫håper det roer seg snart. Hold ut🥰😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye her :nigo: 

Jeg har ikke fått fulgt med de siste dagene. Her har trøttheten meldt seg for fullt. Sovne sittende med mobilen i hånda etter middag er skikkelig sjarmerende :ler: 

Heldigvis så er det juleferie nå i halvannen uke. Det hjelper veldig.

Støtter veldig det vanskelige valget i forhold til vaksine. Jeg er en av de uvaksinerte judasene 🙈 jeg turte ikke ta den fordi den har kødda til syklusen til så mange av venninnene mine, og andre. Og vi hadde lyst på et barn til, vi brukte nesten 2 år på å lage førstemann, så jeg hadde en skikkelig vond magefølelse på at vaksina kunne kødde til min "siste sjanse" for å lage en attpåklatt. Sikkert mange som synes det er en teit unskyldning :sjenert:  Og jeg har jo ikke delt dette med så mange.
Men det er vanskelig, kjenner virkelig på presset og alt hatet som blir publisert i media mot uvaksinerte :sjenert: 
Så gruer meg litt til kontroller fremover dersom jeg blir konfrontert med dette :vetikke:  Og ikke aner jeg hva jeg skal gjøre fremover.. Folk må jo få velge det de føler er best for seg selv.

 

Denne uka har jeg fått tilbud om TUL i uke 12/13 på sykehuset. Pga at jeg er over 35 år. Det er jo ikke før i februar, så ikke sjans for at jeg har tålmodighet til å vente så lenge :ler: 
Så har bestilt privat UL andre uka i januar. Flere som skal på TUL i januar?
Også stod det i brevet fra sykehuset, om jeg skjønte det rett, at det ikke er lov å ha med partner på UL :sjokkert: Pga korona.. Så jeg må ringe og dobbeltsjekke det der altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at vaksinen er et kjempe vanskelig valg i en prøveprosess! Men, nå som du er blitt gravid, ville jeg nok vurdert å ta den i 2.trimester da det er mye som tyder på at Corona blant uvaksinerte gravide ikke akkurat er noen fordel.. Det er jo til syvende og sist noe man må kjenne på selv naturligvis ☺️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid drømt om å legge ut bilde av min gravidtest å spørre «ser dere streken?» Endelig kan jeg gjøre det😂

3248B33C-5CEE-45F1-BFEB-F7811F1696EA.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (9 timer siden):

Hehe ja her er det også mye rumling 😂kanskje det er lurt å spise ofte for å forebygge kvalme. Men sist gikk jeg ned 3 kilo fordi jeg ikke klarte å spise. Jaja det kommer vel mer kvalme utover nå regner jeg med😀har begynt å ha med mat når jeg legger meg🤪

 Jeg hadde kjeks med meg til sengs, og det hjalp veldig! (Spist opp hele pakka nå😅) Nå spiser jeg rett før jeg legger meg, og våkner for å tisse etter ca 4 timer. Da rumler magen helt vilt, selv om jeg samtidig føler meg kvalm. 😂 Ikke lett å forstå seg på dette her. Glad så lenge jeg orker mat og får spist. Håper du slipper den verste kvalmen denne gangen, og at du klarer å holde den i sjakk med maten. Det har hvert fall vært redningen min.

Og hurra for nydelig test! 🥳 Ingen tvil der hvert fall!! 🙌

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkefrø skrev (1 minutt siden):

 Jeg hadde kjeks med meg til sengs, og det hjalp veldig! (Spist opp hele pakka nå😅) Nå spiser jeg rett før jeg legger meg, og våkner for å tisse etter ca 4 timer. Da rumler magen helt vilt, selv om jeg samtidig føler meg kvalm. 😂 Ikke lett å forstå seg på dette her. Glad så lenge jeg orker mat og får spist. Håper du slipper den verste kvalmen denne gangen, og at du klarer å holde den i sjakk med maten. Det har hvert fall vært redningen min. 🥪🍎

Ja mat er nok redningen😀i går kveld satt jeg i sengen å drømte om all den deilige maten jeg skal spise i dag🥰har nok ikke hatt matlyst de siste månedene så nå skal jeg vel ta det igjen. Passer bra at det er jul da😂rødbrus og ribbe i morgen😁aqueviten får vente noen år😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lilletrille79 skrev (19 minutter siden):

Ja mat er nok redningen😀i går kveld satt jeg i sengen å drømte om all den deilige maten jeg skal spise i dag🥰har nok ikke hatt matlyst de siste månedene så nå skal jeg vel ta det igjen. Passer bra at det er jul da😂rødbrus og ribbe i morgen😁aqueviten får vente noen år😅

Jeg vil også drømme om mat jeg vil spise! 😂😂 Høres fint ut å få litt matinspirasjon om natten. Jeg tror jeg har lyst på noe, men så klarer jeg ikke spise det likevel. 😅 Typisk er grønnsaker! Blææ! Denne babyen er ikke glad i grønnsaker. Kan lukte vond rosenkål på butikken på lang avstand! 😂🙈 Kos deg med deilig ribbe og julebrus i morgen! 🎅🏻🎄🐖 

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (58 minutter siden):

 

Jeg vil også drømme om mat jeg vil spise! 😂😂 Høres fint ut å få litt matinspirasjon om natten. Jeg tror jeg har lyst på noe, men så klarer jeg ikke spise det likevel. 😅 Typisk er grønnsaker! Blææ! Denne babyen er ikke glad i grønnsaker. Kan lukte vond rosenkål på butikken på lang avstand! 😂🙈 Kos deg med deilig ribbe og julebrus i morgen! 🎅🏻🎄🐖 

Takk for det 😀kos deg du også. Vurderer snart å flytte sengen inn på badet for da slipper jeg å gå så langt hver gang jeg må tisse på kvelden og natta😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (13 timer siden):

Og der spydde jeg igjen. F^!$$@ j%!$@&# dritt 😭😭 Får ikke i meg kvalmestillende engang for alt bare kommer opp igjen. Fint å kunne klage litt her.

Føler me deg. Var sånn jeg hadde det forrige helg og det var helt forferdelig😭 håper du slipper å ha det så ille så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (27 minutter siden):

Bankende hjerte på TUL i dag ❤️og heldigvis bare ett 😅 blir liksom nok med 2 under 2 

Hurra for hjerteslag!! :nordvesta: Så godt å kunne gå inn i jula med vissheten om at alt er fint med lille i magen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Kelsier skrev (2 timer siden):

Bankende hjerte på TUL i dag ❤️og heldigvis bare ett 😅 blir liksom nok med 2 under 2 

Woho!😍

Blir dine tett? Jeg har under 1 år mellom 2 og 3😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heiapådeia
Kakaoen skrev (15 timer siden):

Velkommen til alle nye her :nigo: 

Jeg har ikke fått fulgt med de siste dagene. Her har trøttheten meldt seg for fullt. Sovne sittende med mobilen i hånda etter middag er skikkelig sjarmerende :ler: 

Heldigvis så er det juleferie nå i halvannen uke. Det hjelper veldig.

Støtter veldig det vanskelige valget i forhold til vaksine. Jeg er en av de uvaksinerte judasene 🙈 jeg turte ikke ta den fordi den har kødda til syklusen til så mange av venninnene mine, og andre. Og vi hadde lyst på et barn til, vi brukte nesten 2 år på å lage førstemann, så jeg hadde en skikkelig vond magefølelse på at vaksina kunne kødde til min "siste sjanse" for å lage en attpåklatt. Sikkert mange som synes det er en teit unskyldning :sjenert:  Og jeg har jo ikke delt dette med så mange.
Men det er vanskelig, kjenner virkelig på presset og alt hatet som blir publisert i media mot uvaksinerte :sjenert: 
Så gruer meg litt til kontroller fremover dersom jeg blir konfrontert med dette :vetikke:  Og ikke aner jeg hva jeg skal gjøre fremover.. Folk må jo få velge det de føler er best for seg selv.

 

Denne uka har jeg fått tilbud om TUL i uke 12/13 på sykehuset. Pga at jeg er over 35 år. Det er jo ikke før i februar, så ikke sjans for at jeg har tålmodighet til å vente så lenge :ler: 
Så har bestilt privat UL andre uka i januar. Flere som skal på TUL i januar?
Også stod det i brevet fra sykehuset, om jeg skjønte det rett, at det ikke er lov å ha med partner på UL :sjokkert: Pga korona.. Så jeg må ringe og dobbeltsjekke det der altså!

Hihi den tålmodigheten er ikke bare bare🙈

Jeg har også fått TUL i januar, i uke 12😊 Men tiden går så sakte, enda jeg så ett bankende hjerte på tirsdag😂 Her vi bor fins det ingen private klinikker som tilbyr TUL, må reise i mange timer for ett slikt tilbud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ny ultralyd igjen på mandag, ble da målt til å være 10+3 (en dag mer enn mine beregninger). Lille bebisen vinket og var veldig aktiv 🥰 Så nå går vi inn i julen med litt mer senkede skuldre og gleder oss til å fortelle kommende besteforeldre og tanter/onkler 😊

Jeg er fremdeles en del kvalm, men ikke sånn at jeg er sengeliggende lenger. Afipran har virkelig vært redningen for meg! 😁

Håper alle dere her inne får en fin julefeiring! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia

Hva tenker dere om doppler til hjemmebruk? Noe dere har kjøpt inn eller tenker dere det er unødvendig?😊

Jeg har enda en fra siste svangerskap, men er veldig i tvil på om jeg vil bruke den. Men samtidig så hadde det vært veldig godt å kunne høre hjertelyden hjemme både før vi skal på andre kontroll hos jordmor i januar, og for å fortelle familien om det🤔 
 

Fra hvilken uke er det man kan høre den? Mener jeg hørte i uke 10 med siste barnet, men jeg husker virkelig ikke🙈 Bare 8+0 nå, og ikke noe ny TUL før uke 12😅 Utålmodig sjel😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest heiapådeia
Lianne skrev (7 minutter siden):

Vi hadde ny ultralyd igjen på mandag, ble da målt til å være 10+3 (en dag mer enn mine beregninger). Lille bebisen vinket og var veldig aktiv 🥰 Så nå går vi inn i julen med litt mer senkede skuldre og gleder oss til å fortelle kommende besteforeldre og tanter/onkler 😊

Jeg er fremdeles en del kvalm, men ikke sånn at jeg er sengeliggende lenger. Afipran har virkelig vært redningen for meg! 😁

Håper alle dere her inne får en fin julefeiring! ❤️

Åh så koselig!😍 Det må være veldig deilig! Og snart når dere den magiske 12ukers grensa😊 Gleder meg til vi også når den, syns tiden går saakte fremover.

Godt å lese at afipran hjelper! Må spørre legen om det samme over helgen, kvalmen har meldt sin ankomst igjen. Merkelig det der😅 Igår stod jeg å lagde eggesalat for jeg hadde cravings på det, i morges når jeg åpna kjøleskapet ville jeg spy av lukta😂 Mannen bare lo🙈 Afipran hjalp forresten meg med å få opp melkeproduksjonen med datteren min. 
 

Håper du og dine får en fin feiring❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår valget ditt angående vaksine @Kakaoen. Jeg fikk tilbud allerede i februar via jobb, men takket nei av samme grunner som deg (redd for bivirkninger relatert til eventuelt svangerskap). Så ble jeg gravid raskt i høst men mista, og da valgte jeg å ta dose en siden det uansett tok noen uker før vi kunne begynne å prøve igjen. Forstår veldig det presset du kjenner på nå ja, det er ikke enkelt å stå i det selv om vaksinen skal være "frivillig". Men med tanke på hvor fatalt det kan gå å få corona som høygravid ville jeg nok absolutt tatt den før 3. trimester. 

Jeg hadde bestilt ultralyd til 13. januar men fremskyndet den en uke nå fordi jeg ikke klarer å vente lenger 🙈 Skal ta nipt-blodprøve også så må ha UL før blodprøven, så blir det å vente noen uker på svar. Så da var det greit å fremskynde en uke tenkte jeg.  

@heiapådeia jeg har doppler hjemme fra sist, og må innrømme at jeg allerede helt desperat har prøvd den allerede, og jeg er 8+1 i dag, haha. Var ikke vellykket da for å si det sånn. Den var veldig betryggende i perioden før jeg kjente så mye bevegelser, så kommer nok til å bruke den litt denne gangen også.  Men tror jeg venter minst 1-2 uker før jeg prøver igjen. Og jeg har også sånne merkelige cravings som jeg senere kan bli kvalm av. I dag har jeg plutselig spist leverpostei og agurk. Har ikke spist leverpostei på 4 år (sist graviditet) og agurk liker jeg egentlig ikke, men i dag MÅTTE Jeg ha det, og vil ha det hele tiden. Bedre det enn å være kvalm da!

Takk for medfølelse @tørkestativ Våknet og var omtrent ikke kvalm, og har klart å få i meg mat i dag. Vært på apoteket og kjøpt inn Pyridoksin (B6) og sjøsykearmbånd, virker som det har effekt. 

Er det andre som har mannfolk som også har graviditetssymptomer? Her var mannen kvalm i 1. trimester med første ungen, og jammen er han kvalm igjen nå 😂 "JA STAKKARS DEG" sier jeg før jeg spyr igjen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Elumi skrev (7 timer siden):

Forstår valget ditt angående vaksine @Kakaoen. Jeg fikk tilbud allerede i februar via jobb, men takket nei av samme grunner som deg (redd for bivirkninger relatert til eventuelt svangerskap). Så ble jeg gravid raskt i høst men mista, og da valgte jeg å ta dose en siden det uansett tok noen uker før vi kunne begynne å prøve igjen. Forstår veldig det presset du kjenner på nå ja, det er ikke enkelt å stå i det selv om vaksinen skal være "frivillig". Men med tanke på hvor fatalt det kan gå å få corona som høygravid ville jeg nok absolutt tatt den før 3. trimester. 

Jeg hadde bestilt ultralyd til 13. januar men fremskyndet den en uke nå fordi jeg ikke klarer å vente lenger 🙈 Skal ta nipt-blodprøve også så må ha UL før blodprøven, så blir det å vente noen uker på svar. Så da var det greit å fremskynde en uke tenkte jeg.  

@heiapådeia jeg har doppler hjemme fra sist, og må innrømme at jeg allerede helt desperat har prøvd den allerede, og jeg er 8+1 i dag, haha. Var ikke vellykket da for å si det sånn. Den var veldig betryggende i perioden før jeg kjente så mye bevegelser, så kommer nok til å bruke den litt denne gangen også.  Men tror jeg venter minst 1-2 uker før jeg prøver igjen. Og jeg har også sånne merkelige cravings som jeg senere kan bli kvalm av. I dag har jeg plutselig spist leverpostei og agurk. Har ikke spist leverpostei på 4 år (sist graviditet) og agurk liker jeg egentlig ikke, men i dag MÅTTE Jeg ha det, og vil ha det hele tiden. Bedre det enn å være kvalm da!

Takk for medfølelse @tørkestativ Våknet og var omtrent ikke kvalm, og har klart å få i meg mat i dag. Vært på apoteket og kjøpt inn Pyridoksin (B6) og sjøsykearmbånd, virker som det har effekt. 

Er det andre som har mannfolk som også har graviditetssymptomer? Her var mannen kvalm i 1. trimester med første ungen, og jammen er han kvalm igjen nå 😂 "JA STAKKARS DEG" sier jeg før jeg spyr igjen liksom.

Hihi ser den! Er 8+0 idag og syns tiden går såå sakte. Har sagt til meg selv at jeg skal ikke prøve den før 9+0, men spørs om jeg klarer å holde meg🙈 

Kvalmen her blir bare verre og verre, ikke så gøy når jeg fant ut at apoteket er stengt i morgen🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@heiapådeia Jeg vurderer å kjøpe en slik jeg også, for jeg er så nysgjerrig. :fnise: Er jo 9+4 i morgen på julaften, så tror jeg snart kunne klart å høre noe. Vi får se. Skal spørre legen min på neste svangerskapskontroll om de kan prøve å lytte, selv om jeg ble fortalt forrige gang at de ikke gjør det før etter uke 20!! 😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...