Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Gjest heiapådeia
Lykkefrø skrev (Akkurat nå):

@heiapådeia Jeg vurderer å kjøpe en slik jeg også, for jeg er så nysgjerrig. :fnise: Er jo 9+4 i morgen på julaften, så tror jeg snart kunne klart å høre noe. Vi får se. Skal spørre legen min på neste svangerskapskontroll om de kan prøve å lytte, selv om jeg ble fortalt forrige gang at de ikke gjør det før etter uke 20!! 😱 

Åå så spennende!😍 Jeg hørte i uke 9+noe med nr 3, men husker ikke eksakt lengde. Men var på morgenen før jeg stod opp, aner ikke om det har noe å si🤔😀 
 

Oi så sent? Her gjør jordmor det i uke 12😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@heiapådeia Skal mase litt. :fnise: Jeg vil så gjerne høre!! Fikk høre med tidlig ultralyd i uke 7, og det var magisk! Hører på lydopptaket på telefonen min nesten hver dag. Det er så vilt å tenkte på at det er hjerte til ungen min jeg hører. Helt sprøtt, og virkelig magisk! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6+1 og blir bare mer og mer kvalm 😅 Nettene er verst for min del. Hver gang jeg snur meg får jeg en skikkelig kvalmebyge og blir ordentlig uvel. Men i forhold det til jeg har lest at noen av dere sliter med er jeg virkelig heldig. Håper det blir bedre for alle snart 🥰 Jeg har heldigvis ferie fra jobb til 3. januar så håper det er bedre til da så jeg får sove om nettene før jobb. 

Ellers ønsker jeg alle en riktig god jul 🎅🌟🎄 Håper dere får en fantastisk feiring alle sammen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff synes synd på dere som har den begynnende kvalmen også. Her må jeg sjonglere mellom litt ulike kvalmestillende så går det greit nå. Orker ikke flere "spy hele kvelden"-episoder, vertfall ikke nå på selve julaften. Tydeligvis er jeg enten kjempekvalm eller nesten ikke kvalm i det hele tatt, så jeg må bare være raskt nok ute å ta medisin så går det over. Synes pyridoksin/B6 har hjulpet også, startet på det i går. 

Så synd med stengt apotek @heiapådeia :( Her har de åpent noen timer i dag, er du sikker på ditt er helt stengt?

Håper du får sove og hvile deg mye i ferien @Frk. Tusenfryd

Endret av Elumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere alle en riktig god jul! 🎄🎅🏻 Håper så veldig at alle gravid-mager klarer å få ned og beholde litt julemat iog at feiringen blir fin for dere alle.🌟 Om kvelden derimot ikke skulle gå som vi håper, så sender jeg deg gode tanker og trøsteklemmer..❤️De beste ønsker for kvelden fra meg. 

I ettermiddag skal vi fortelle de aller første om lille julebønna, og det grugleder jeg meg til. :fnise: Så nervepirrende og spennende på samme tid. :hoppendeglad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 5+1 og hadde psyka meg opp til å ta den siste digitale testen siden det var en uke siden sist. Klarer selvfølgelig å gjøre noe galt, for istedenfor å se 3+ så får jeg opp en bok 😩 Følte jeg gjorde det samme som sist, men virker som at det kanskje er blitt for mye urin?! BAAH!! Har ikke flere tester og det er flere mil til et apotek, så spørs om jeg gidder å prøve igjen. Jeg har fortsatt såpass milde symptomer (men absolutt tilstede! utenom kvalme) at jeg egentlig ikke tror på dette, er det liksom et embryo inni meg?! Hjertet skal visst begynne å slå om et par dager, så hvis ikke dette går veien så begynner jeg vel å blø. Er fortsatt både lite glad og bekymret, og vi diskuterer fortsatt litt om vi skal si noe til familien i jula. Jeg heller mot, så får det heller bli over facetime litt seinere.

God jul til alle i gruppa! Og lykke til til dere som skal fortelle i kveld 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det med julemiddagen? Og dere som fortalte nyheten til familie? 
 

Jeg klarte ikke å si det 😂 synes det er så kleint av en eller annen grunn. «Hallo! Vi har hatt sex! Se på meg, se på meg!» 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia

Litt avsporing her, men tok siste test for dette svangerskapet nå og teststreken var bare pittelitt svakere enn kontrollstreken. Er i uke 8+2, er det normalt? Har sett levende foster 7+5😊

 

Gikk greit å spise julemiddagen @Elumi , men på kvelden ble jeg såå dårlig. Er ikke kvalm på dagen lengre, men ettermiddag og kveld er tøff.. Moter meg opp til nytt selskap nå🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Pølsevann skrev (2 timer siden):

Hvordan gikk det med julemiddagen? Og dere som fortalte nyheten til familie? 
 

Jeg klarte ikke å si det 😂 synes det er så kleint av en eller annen grunn. «Hallo! Vi har hatt sex! Se på meg, se på meg!» 

Haha ser den🤣 Vi skal fortelle svigers så fort vi får hørt hjertelyden på doppler her hjemme. Spørs når det skjer siden vi bare er 8+2🙈 Utålmodig når formen er såpass dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jukset med kvalmestillende her for å klare å spise julemiddag. Merker heldigvis lite kvalme når jeg tar den! Men tror ikke den er anbefalt å ta så mye, nå har jeg vært nødt til å ta den daglig rundt kl 14 men da holder jeg kvalmen på tolererbart nivå helt til neste dag kl 14. Plages altså med kveldskvalme denne gangen også, har omtrent ikke merket noe til morgenkvalme i noen av svangerskapene. 

@heiapådeiatror ikke det er unormalt at graviditetstesten er slik, det spørs jo både merke, hvor utvannet urinen var, hvor mye hcg du produserer osv. Når du har sett et levende foster er "svak" strek på gravitetstest irrelevant, da vet du jo at du er gravid og at alt er som forventet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul alle sammen 🎄🎄

Håper dere hadde en fin kveld i går. Er veldig spent på å høre om noen har delt nyheten :nigo: 

Vi har ikke sagt noe. Jeg er vel nesten den eneste som er heldig og er i någenlunde god form 🙈

Kun trøtt, og litt uggen pga denne helsikkes forsterka luktesansen :ler:  Så var lett i familieselskap å ikke si noe.

Værre med at svigerinnen min vil komme bort og drikke vin med oss i løpet av uka :sjenert:

 

Flere som føler de har fått mage? Jeg blir helt sinnsykt oppblåst etter jeg har spist, har ikke sjans til å trekke inn magen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul alle sammen🎄doppler er sikker gøy hvis man får det til. Skulle gjerne hatt det selv. Jeg har et stetoskop som jeg har tenkt til å bruke bare for gøy, men tror ikke jeg klarer å høre noe før uke 20😀hvis jeg kommer så langt.  Julemiddagen gikk fint men ble litt uggen på kvelden😆er egentlig i veldig fin form. Det kan være fordi vi tar det med ro og feirer jul hjemme uten besøk 😁det er så deilig. Er tom for farris snart så det er litt krise!!! Må nok prøve å få tak i det i morgen🙈avhengig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen har gått overraskende bra. Flaks at jeg fikk noen gode dager akkurat nå. Sliter derimot med frykten for å bli dårlig/spy. Jeg har vært så dårlig at det har satt en støkk i meg tror jeg. Derfor har jeg ikke klart å bli med samboer i selskap til hans familie i jula. En ting er å spy hos mine egne foreldre. Det går fint. Men å potensielt bli dårlig hos samboers tanter,onkler, besteforeldre… 😵‍ irriterer meg at jeg har latt frykten styre meg, men jeg kjenner enda angsten komme krypende hvis jeg plutselig får en liten kvalmebølge.

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips! Hvordan komme seg unna (medium stekt) biff i dag? 😅 (vi er ikke spesielt gode på biff, så kan jo kjøre en "Ånei, den ble visst stekt litt for mye")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

heiapådeia skrev (På 23.12.2021 den 15.13):

Woho!😍

Blir dine tett? Jeg har under 1 år mellom 2 og 3😊

Ikke så tette, men 19 måneder og det er nok for oss 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Kelsier skrev (24 minutter siden):

Ikke så tette, men 19 måneder og det er nok for oss 😅 

Artig det😀 Skulle ønske 3 og 4 ble myyye tettere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 10+5. formen min har vært vesentlig mye bedre de siste 3 dagene. Litt småkvalm innimellom men INGENTING i forhold til det som har vært. Har ikke trengt å ta afipran. Sliter fortsatt med å få i meg mat. Ingenting frister så må tvinge i meg en skive ristet brød når jeg står opp og middag er uaktuelt. Dere som har vært gravide før, når forsvant den verste kvalmen deres? Er det gode sjanser for at det er det som skjer nå? Er SÅ redd for at dette bare er noen gode dager før kvalmen kommer tilbake med full styrke. Klarer ikke å nyte det😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aldri veldig kvalm i første svangerskap men det vle bedre fra uke 11,  og forsvant helt fra uke 13 tror jeg det var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...