Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Heipådere og masse godt nyttår!🎉 her bikker jeg til 9+0 i natt, og guriland som jeg gleder meg til ultralyd og bikking til uke 12 om tre uker. Vurdert å kjøpe en sånn doppler. Hadde det med førstemann, og den var så koselig å høre på når uroen kom over meg. Formen er rimelig fin. Kvalmen har roet seg veldig, noen kuler her og der, men det er i sammenheng med at jeg blir sliten.  Alt i alt, meget glad og takknemlig for hver dag med mageskatten, og nyter i langdrag❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakaoen skrev (2 timer siden):

Når har dere tenkt til å ha første time hos Jordmor? 
Husker ikke hva jeg gjorde sist, så er litt usikker på når jeg skal bestille..

Jeg hadde første time da jeg var 11+4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+5 i dag. Tipper jeg blir satt tilbake på menstermin da, for de tar ikke hensyn til kort syklus mener jeg å huske. Bare 28 dagers. Min er 23 dager. 
 

Skal til fastlege 10+3 og regner med jeg får TUL og NIPT like etter det siden jeg er 38 og det skal tas mellom 10 og 13 er det vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (9 timer siden):

Jeg skal på andre time i midten av uke 11😊

 

Lianne skrev (6 timer siden):

Jeg hadde første time da jeg var 11+4.

Kanskje jeg må få ringt og bestilt da.. Takk for svar :nigo: 

Pølsevann skrev (4 timer siden):

Jeg er 8+5 i dag. Tipper jeg blir satt tilbake på menstermin da, for de tar ikke hensyn til kort syklus mener jeg å huske. Bare 28 dagers. Min er 23 dager. 
 

Skal til fastlege 10+3 og regner med jeg får TUL og NIPT like etter det siden jeg er 38 og det skal tas mellom 10 og 13 er det vel? 

Jeg fikk time til TUL og NIPT når jeg er i uke 13. Mener jeg leste på helsenorge at det var mellom uke 12-13 de vil ta den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (26 minutter siden):

 

Kanskje jeg må få ringt og bestilt da.. Takk for svar :nigo: 

Jeg fikk time til TUL og NIPT når jeg er i uke 13. Mener jeg leste på helsenorge at det var mellom uke 12-13 de vil ta den. 

Ja, 12-13 var det kanskje. Kanskje jeg skal bestille en TUL før det og 🤔 Eller blir det litt mye med uke 11 og så igjen i 12 eller 13. Kanskje unødvendig tusenlapp… Får tenke litt på det. Blir så mye småfravær på jobb også, som blir vanskelig å bortforklare. For jeg har nemlig 2 legetimer i samme periode for noe annet. Som har blitt utsatt 2 ganger pga korona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (12 timer siden):

Jeg er 11+3 😊 

noen som vet hvor lenge det er forsvarlig å gå uten mat? Jeg er på 3.døgnet med heftig oppkast. Har spist noen druer og en halv yoghurt. Nesten alt har dog kommet opp igjen. Drikke klarer jeg å beholde hvis jeg tar en slurk hvert kvarter.

Masse god bedring til deg!

Ang mat så kan man gå lenge uten, så lenge du får i deg nok væske. Det er veldig viktig. Gjerne elektrolytter og.

____________

Jeg er 10+2 i dag, "bare" 10 dager igjen til tul 🤭 her har kvalmen roet seg litt igjen. Var sånn forrige helg og, to dager med lite kvalme før det plutselig var intenst igjen hver dag hele uka. Fikk endelig rydda bort jula i går, så nå føles stua så tom. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 uker i morgen, og kvalmen begynner å komme snikende tilbake! Oh no! Jeg lurer på hvor jeg skal bestille ultralyd om dagen, for jeg tror neimen ikke jeg klarer å vente til uke 19 likevel. 🙈 Jeg blir altfor nysgjerrig når det står at lille babyen tar salto i magen flere ganger i døgnet nå. Jeg vil seeee! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra meg; ligger for øyeblikket på legevakten å får væskebehandling og kvalmestillende intravenøst. Håper dette gjør susen🤞🏻 Maten var det visst ikke så farlig med ifølge legen😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3 i dag og formen er veldig varierende. Skulle fly hjem fra juleferie i går og var utrolig dårlig på flyplassen. Klarte heldigvis komme meg på flyet 😅 Samboeren min blir igjen hos familien én uke siden han uansett har hjemmekontor. Så nå venter jeg utålmodig til han kommer tilbake på søndag, og vi skal på TUL på mandag. Da er jeg 8+4 🥳🥰

Godt nyttår alle sammen, og god bedring til dere som er dårlige! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Liten oppdatering fra meg; ligger for øyeblikket på legevakten å får væskebehandling og kvalmestillende intravenøst. Håper dette gjør susen🤞🏻 Maten var det visst ikke så farlig med ifølge legen😅

Så bra at du får hjelp! Det var nok lurt å ta kontakt. God bedring 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Liten oppdatering fra meg; ligger for øyeblikket på legevakten å får væskebehandling og kvalmestillende intravenøst. Håper dette gjør susen🤞🏻 Maten var det visst ikke så farlig med ifølge legen😅

Bra du får behandling! 😊 Masse god bedring! 

Lykkefrø skrev (2 timer siden):

11 uker i morgen, og kvalmen begynner å komme snikende tilbake! Oh no! Jeg lurer på hvor jeg skal bestille ultralyd om dagen, for jeg tror neimen ikke jeg klarer å vente til uke 19 likevel. 🙈 Jeg blir altfor nysgjerrig når det står at lille babyen tar salto i magen flere ganger i døgnet nå. Jeg vil seeee! 🤩

Her har også kvalmen kommet tilbake de siste dagene, etter en ukes tid uten så veldig mye. Og skjønner sååå godt at du vil på en TUL til! 

... 

Jeg har fått innkallelse til ultralyd på sykehuset på torsdag. Jeg venter jo på time til OUL, så enten har det skjedd en feil eller så har de startet opp med tilbud om TUL. Jeg sier i hvert fall ikke nei takk til en gratis ultralyd til 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia

TUL på tirsdags morgen, føler tiden står i ro🙈 Gleder meg så mye til å se lille bamsemums igjen, men alltid litt nervøs på disse ultralydene før man har begynt å kjenne bevegelser osv å vet på en annen måte at det er liv🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (3 timer siden):

Liten oppdatering fra meg; ligger for øyeblikket på legevakten å får væskebehandling og kvalmestillende intravenøst. Håper dette gjør susen🤞🏻 Maten var det visst ikke så farlig med ifølge legen😅

Stakar deg! Men godt du får væske! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (2 timer siden):

Jeg har fått innkallelse til ultralyd på sykehuset på torsdag. Jeg venter jo på time til OUL, så enten har det skjedd en feil eller så har de startet opp med tilbud om TUL. Jeg sier i hvert fall ikke nei takk til en gratis ultralyd til 😁

Ja, noen får tilbud om TUL nå. :) Håpet jeg skulle være av de heldige, men slik ble det ikke. I løpet av året skal vel tilbudet være på plass for alle. 🙌 Det blir så bra! For sent for min del i dette svangerskapet, men veldig glad for alle andre som får tilbud! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (4 timer siden):

Liten oppdatering fra meg; ligger for øyeblikket på legevakten å får væskebehandling og kvalmestillende intravenøst. Håper dette gjør susen🤞🏻 Maten var det visst ikke så farlig med ifølge legen😅

Nei huff så fælt🤢bra du får væskebehandling da. Håper du blir bedre snart😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet hvor lenge en sånn væskebehandling har effekt? Regner jo ikke med at dette var en quickfix. Forventer at jeg blir dårlig igjen, og gruer meg🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tørkestativ skrev (5 timer siden):

Noen av dere som vet hvor lenge en sånn væskebehandling har effekt? Regner jo ikke med at dette var en quickfix. Forventer at jeg blir dårlig igjen, og gruer meg🥺

Masse god bedring. Hvordan går det med deg nå?

Har ei venninne som hadde hypermesis, hun var inn og ut av sykehuset for væskebehandling. Merker du god effekt av det eller?

Krysser fingerne for deg :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (5 minutter siden):

Masse god bedring. Hvordan går det med deg nå?

Har ei venninne som hadde hypermesis, hun var inn og ut av sykehuset for væskebehandling. Merker du god effekt av det eller?

Krysser fingerne for deg :klemmer: 

Spydde nå🥴 så det varte i 11 timer da… effekten var veldig god så lenge den varte! Følte meg som et nytt menneske selvom jeg likevel var sterkt redusert pga null mat…det hjalp meg desverre ikke å spise da… klarer ikke å svelge.
 

det var grusomt i morges før vi skulle reise inn. Måtte sitte i dusjen fordi jeg ikke klarte å stå. Finne frem klær var en enda større jobb og jeg måtte ta pauser. Ble helt skjelven og anpusten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde time på spa i dag. Skulle få 60 min massasje. Så kommer jeg og de nekter å massere gravide under 4 mnd 😤😤 ikke en gang en myk aromamassasje kunne de gi! Ble sååå skuffa! Trengte litt oppmykning i nakke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde time på spa i dag. Skulle få 60 min massasje. Så kommer jeg og de nekter å massere gravide under 4 mnd 😤😤 ikke en gang en myk aromamassasje kunne de gi! Ble sååå skuffa! Trengte litt oppmykning i nakke! 

😞😞 Ja, det har jeg hørt om faktisk. Det er visst noe om at musklene kan avgi avfallsstoffer som kan være skadelig i første trimester. Æsj, så synd når du hadde time og sikkert gledet deg. Fikk du noe ut av det, eller ble det bare bading? 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...