Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Fortsatt noe små rester av brun utflod. I går kveld rett før jeg skulle legge meg begynte jeg å få litt sånn stikkende vondt. Ikke som ligament smerter, men mer som stikk. Og pluss at puppene plutselig ikke var noe ømme så ble jeg litt urolig. Ikke hatt mer smerte. Og puppene er ømme Igjen nå. 
 

men de siste 2-3 dagene har jeg vært ekstremt trøtt. Stup trøtt når jeg våkner etter 9 timers søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er innlagt på sykehjem jeg…😂 føler meg rimelig malplassert, men må være her til i morgen. Har fått 1,5 liter ringer acetat og må skrive spise og drikkeliste…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Er innlagt på sykehjem jeg…😂 føler meg rimelig malplassert, men må være her til i morgen. Har fått 1,5 liter ringer acetat og må skrive spise og drikkeliste…

:ler:  Føler du det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Er innlagt på sykehjem jeg…😂 føler meg rimelig malplassert, men må være her til i morgen. Har fått 1,5 liter ringer acetat og må skrive spise og drikkeliste…

Unnskyld, men nå måtte jeg le litt. Sykehjem av alle ting! :fnise: Men håper det hjelper med væskebehandling da 🤞 😊

...

Jeg har vært på TUL/fosterdiagnostikk på sykehuset i dag. Ble målt til 12+5 som stemmer akkurat med min beregning. Alt ser fremdeles helt normalt ut og lille bebisen var meget aktiv, hoppet og turnet rundt og strakk på både ben og armer 😍  Mannen fikk dessverre ikke blitt med i dag fordi han har blitt forskjølet. Veldig synd at han gikk glipp av dette, men fikk heldigvis noen fine bilder med hjem 😊 

Jeg måtte spørre på sykehuset om det var prosedyre at alle fikk TUL på sykehuset nå, men det sa hun at det ikke var. Jeg hadde fått time fordi jordmor på helsestasjonen hadde henvist meg til TUL. Dette sa jordmor ingenting til meg om da jeg var på kontroll der, så det ble jeg litt overrasket over. Min mor har hatt en senabort/dødfødsel i uke 21 der barnet hadde Trisomi 18 og dette fortalte jeg til jordmor, så vet ikke om dette var grunnen til at hun sendte henvisning. Uansett glad for at jeg fikk en titt, og at det ble brukt god tid på å undersøke den lille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (8 timer siden):

Fortsatt noe små rester av brun utflod. I går kveld rett før jeg skulle legge meg begynte jeg å få litt sånn stikkende vondt. Ikke som ligament smerter, men mer som stikk. Og pluss at puppene plutselig ikke var noe ømme så ble jeg litt urolig. Ikke hatt mer smerte. Og puppene er ømme Igjen nå. 
 

men de siste 2-3 dagene har jeg vært ekstremt trøtt. Stup trøtt når jeg våkner etter 9 timers søvn. 

Går det bra med deg fortsatt? Så lenge det ikke er masse blod og klumper så går det sikkert bra❤️ Ømme pupper er godt tegn også😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (1 time siden):

:ler:  Føler du det hjelper?

Ja føler meg bedre! Nå har jeg jo vært bedre siden jeg va på legevakten på søndag. Har vært uten kvalme og oppkast siden da, så det har vært mat og drikke som har vært hovedproblemet etterpå. Har fortsatt lavt blodtrykk og ketoner i urinen så de var veldig opptatt av at jeg MÅ prøve å spise uansett hvor mye det byr meg i mot.

Lianne skrev (46 minutter siden):

Unnskyld, men nå måtte jeg le litt. Sykehjem av alle ting! :fnise: Men håper det hjelper med væskebehandling da 🤞 😊

...

 

Du er ikke den eneste som har ledd😂 føler jeg sklir rett inn med de andre som bor her liksom..👵🏼 Men kan ikke klage. Blir tatt godt vare på.

så bra at du har sett en sprellende baby i dag👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (1 time siden):

Unnskyld, men nå måtte jeg le litt. Sykehjem av alle ting! :fnise: Men håper det hjelper med væskebehandling da 🤞 😊

...

Jeg har vært på TUL/fosterdiagnostikk på sykehuset i dag. Ble målt til 12+5 som stemmer akkurat med min beregning. Alt ser fremdeles helt normalt ut og lille bebisen var meget aktiv, hoppet og turnet rundt og strakk på både ben og armer 😍  Mannen fikk dessverre ikke blitt med i dag fordi han har blitt forskjølet. Veldig synd at han gikk glipp av dette, men fikk heldigvis noen fine bilder med hjem 😊 

Jeg måtte spørre på sykehuset om det var prosedyre at alle fikk TUL på sykehuset nå, men det sa hun at det ikke var. Jeg hadde fått time fordi jordmor på helsestasjonen hadde henvist meg til TUL. Dette sa jordmor ingenting til meg om da jeg var på kontroll der, så det ble jeg litt overrasket over. Min mor har hatt en senabort/dødfødsel i uke 21 der barnet hadde Trisomi 18 og dette fortalte jeg til jordmor, så vet ikke om dette var grunnen til at hun sendte henvisning. Uansett glad for at jeg fikk en titt, og at det ble brukt god tid på å undersøke den lille.

Såå bra med gode nyheter! 

Det er nok derfor hun har henvist deg. Jeg leste om det her om dagen, og det er de som over 35(?) og de som har div historikk som får TUL og fosterdiagnostikk dekket.

Lilletrille79 skrev (40 minutter siden):

Går det bra med deg fortsatt? Så lenge det ikke er masse blod og klumper så går det sikkert bra❤️ Ømme pupper er godt tegn også😀

Jaa, ikke noe brunt i dag. Fortsatt bare ømme pupper og plutselig kjempetrøtt som symptomer. Lurer på om jeg ikke kjenner noe mer fordi jeg er på ferie, så jeg er ute av normalhverdag. At jeg hadde kjent på det mer hvis jeg hadde vært hjemme. Eller jeg er tett i nesa da. Det var jeg hele svangerskapet sist, men husker ikke helt hvor tidlig det startet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (5 timer siden):

Er innlagt på sykehjem jeg…😂 føler meg rimelig malplassert, men må være her til i morgen. Har fått 1,5 liter ringer acetat og må skrive spise og drikkeliste…

Beklager men..😂😂 Jeg måtte lese opp dette for ei venninne som er sykepleier. Hun sa at om jeg blir så dårlig så skal hun være hjemmesykepleier og gi meg væske hjemme heller 😂 

Håper det hjelper da! 🥰

Har vært på første UL i dag! Et levende foster som beveget seg litt, ca 170 i puls og alt som forventet. Ble satt til 9+4 (var tidligere 10+1) så det var litt overraskende, hadde jo håpt motsatt vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (2 minutter siden):

Beklager men..😂😂 Jeg måtte lese opp dette for ei venninne som er sykepleier. Hun sa at om jeg blir så dårlig så skal hun være hjemmesykepleier og gi meg væske hjemme heller 😂 

Håper det hjelper da! 🥰

Det vil jeg tro er mye bedre enn å ligge på sykehjem😂😂 jeg  jobbet faktisk på dette sykehjemmet for 8 år siden. Rart å være pasienten denne gangen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får for lite væske men andre får for mye😂jeg spiser og drikker hele tiden. Vann, juice, melk, farris og alt som flyter. Mat hele dagen og kvelden helt til jeg sovner. Kommer til å trille snart. Har til og med lyst på kaffe. Magen står ut som en ballong enda jeg bare er 7+1 og jeg vet det bare er luft😆 jeg er fulltids nettstuden så jeg har god tid til å drive med denne spisingen🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg vel et sted i midten av dere om dagen etter formen tok en 180-grader til det verre på mandag 😅 Veldig kvalm om morgen og kvelden, og har veldig dårlig matlyst. Eneste jeg har ordentlig lyst på er vannmelon av alle ting :fnise: Så foreløpig har jeg gått ned rundt tre kilo, men de kommer vel fort nok på igjen senere 🤷🏼‍♀️ Heelt hekta på Farris jeg også, det går ned på høykant  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (7 timer siden):

Jeg legger meg vel et sted i midten av dere om dagen etter formen tok en 180-grader til det verre på mandag 😅 Veldig kvalm om morgen og kvelden, og har veldig dårlig matlyst. Eneste jeg har ordentlig lyst på er vannmelon av alle ting :fnise: Så foreløpig har jeg gått ned rundt tre kilo, men de kommer vel fort nok på igjen senere 🤷🏼‍♀️ Heelt hekta på Farris jeg også, det går ned på høykant  

Vannmelon hadde jeg dilla på med førstemann 😀det er veldig godt da. Farris er gull🥰er også værst om morgnen og kvelden. Kvalm når jeg skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha vannmelon! 🤤 Aner ikke hvor man får tak i det nå. Har ikke sett det på butikken på en stund. Kanskje de har noen ferdig oppskjørtet biter noen steder? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkefrø skrev (3 minutter siden):

Jeg vil også ha vannmelon! 🤤 Aner ikke hvor man får tak i det nå. Har ikke sett det på butikken på en stund. Kanskje de har noen ferdig oppskjørtet biter noen steder? 😄

De pleier å ha det på SPAR 😀synes ikke vannmelonene er så gode ennå🤪bedre på sommeren. Men det hadde kanskje vært en ide her også. Det hjelper mot både sult og tørste😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (1 minutt siden):

De pleier å ha det på SPAR 😀synes ikke vannmelonene er så gode ennå🤪bedre på sommeren. Men det hadde kanskje vært en ide her også. Det hjelper mot både sult og tørste😅

Da skal jeg se på spar 😄 Takk for tips! Har heldigvis sluttet å ha lyst på godteri og vil mye heller ha frukt. Ble slik da kvalmen kom tilbake, men jeg er fortsatt sulten hele tiden. 😅 Hver gang jeg og samboeren skal noe, så rumler magen og «jeg må bare spise først». Tror jeg har sagt den setningen hundre ganger allerede. 😂 Blir heller aldri mett lenger. Helt sykt! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (45 minutter siden):

Da skal jeg se på spar 😄 Takk for tips! Har heldigvis sluttet å ha lyst på godteri og vil mye heller ha frukt. Ble slik da kvalmen kom tilbake, men jeg er fortsatt sulten hele tiden. 😅 Hver gang jeg og samboeren skal noe, så rumler magen og «jeg må bare spise først». Tror jeg har sagt den setningen hundre ganger allerede. 😂 Blir heller aldri mett lenger. Helt sykt! 😆

Hehe ja det er deilig å bytte ut godteri med frukt. Spiste cantalopmelon i går og tenkte å kjøpe honningmelon i dag. Sjokokade blir jeg kvalm av🤢

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har også formen snudd siste uka. Er kvalm nesten hele tiden, men kun oppkast to morgener denne uka. Må lage meg niste til natten til å ha på morgenen, i går røyk den 30 min etter jeg la meg 😂 Hatt videotime med lege, der er det selvfølgelig bare "gode" råd å få... "Det blir mest sannsynlig bedre snart. Husk at det gir positive prognoser å være kvalm" 🙃 Ingen behandling enda. Noe positivt var det likevel da (og nye vikaren var veldig hyggelig)! De har visst fått dratt i gang gratis TUL så det blir en tidlig første svangerskapskontroll på meg for å få henvisning til det :) (Telefondamen var noe mer muggen og skeptisk til dette og mente at svangerskapskontroll absolutt ikke skulle være før uke 12....) Ellers er jeg trøtt, sur, andpusten, kvisete (og bleik og stygg) og har fått tydelig mage. Virkelig glamorøst liv!! Kan ikke forstå at noen av trimestrene kan være verre enn dette første!! 

Jeg overlever greit nok med kvalmen men stresser utrolig mye med skolearbeid og jobb.. Klarer ikke tenke på noe annet enn at jeg er kvalm.. Må vel ringe veilederne mine og fortelle men syns det er såå vanskelig! Har jo satt meg i denne situasjonen selv liksom og redd for at de skal synes jeg er dum. 

Ellers begynner det å gå så smått opp for oss at det mest sannsynlig kommer en baby til oss i år?! Mannen sier: "Tenk at vi blir tre!!!??" Vi må mest sannsynlig flytte og diskuterer de forskjellige alternativene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes faktisk ganske godt ut med vannmelon når dere snakket om det…😄 ellers, synd for dere som har blitt mer kvalme. Det er noe skikkelig dritt altså.

jeg venter på legen. Hun ene sykepleieren var inne og satt opp en ny liter med væske og sa at jeg måtte få væske gjennom hele helgen. Heldigvis kunne jeg få perm sånn at jeg kan sove hjemme i det minste. Utrolig glad for det. Da blir det mer poliklinisk behandling her. Sykepleieren nevnte også at det var utslag på blodprøvene jeg tok i går. Noe med nyrene som ikke er helt som det skal… kanskje logisk siden jeg er dehydrert. Håper legen kan forklare nærmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (1 time siden):

Her har også formen snudd siste uka. Er kvalm nesten hele tiden, men kun oppkast to morgener denne uka. Må lage meg niste til natten til å ha på morgenen, i går røyk den 30 min etter jeg la meg 😂 Hatt videotime med lege, der er det selvfølgelig bare "gode" råd å få... "Det blir mest sannsynlig bedre snart. Husk at det gir positive prognoser å være kvalm" 🙃 Ingen behandling enda. Noe positivt var det likevel da (og nye vikaren var veldig hyggelig)! De har visst fått dratt i gang gratis TUL så det blir en tidlig første svangerskapskontroll på meg for å få henvisning til det :) (Telefondamen var noe mer muggen og skeptisk til dette og mente at svangerskapskontroll absolutt ikke skulle være før uke 12....) Ellers er jeg trøtt, sur, andpusten, kvisete (og bleik og stygg) og har fått tydelig mage. Virkelig glamorøst liv!! Kan ikke forstå at noen av trimestrene kan være verre enn dette første!! 

Jeg overlever greit nok med kvalmen men stresser utrolig mye med skolearbeid og jobb.. Klarer ikke tenke på noe annet enn at jeg er kvalm.. Må vel ringe veilederne mine og fortelle men syns det er såå vanskelig! Har jo satt meg i denne situasjonen selv liksom og redd for at de skal synes jeg er dum. 

Ellers begynner det å gå så smått opp for oss at det mest sannsynlig kommer en baby til oss i år?! Mannen sier: "Tenk at vi blir tre!!!??" Vi må mest sannsynlig flytte og diskuterer de forskjellige alternativene.. 

Om det er noen trøst, så var første trimester myye verre enn andre og tredje trimester for meg forrige gang. Jeg var kvalm og utmattet, og det eneste som hjalp var å ligge på sofaen, la maten strømme på og få en tur ut i frisk luft hver dag. Fra midten av andre og  hele tredje trimester gikk jeg turer på 10-15 km hver dag og hadde enormt med energi. Gjorde unna svære ryddesjau på hytta og var i aktivitet hele tiden. 

Ahhh, som jeg gleder meg til andre trimester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (3 minutter siden):

Om det er noen trøst, så var første trimester myye verre enn andre og tredje trimester for meg forrige gang. Jeg var kvalm og utmattet, og det eneste som hjalp var å ligge på sofaen, la maten strømme på og få en tur ut i frisk luft hver dag. Fra midten av andre og  hele tredje trimester gikk jeg turer på 10-15 km hver dag og hadde enormt med energi. Gjorde unna svære ryddesjau på hytta og var i aktivitet hele tiden. 

Ahhh, som jeg gleder meg til andre trimester. 

Hadde en dårlig morgen hehe. Skjønner at jeg tross alt er "heldig"! Er laangt unna å være så dårlig som andre :) Bare de to siste dagene har jeg funnet noen teknikker som gjør det litt bedre (aka tvinge i seg mat annenhver time). Nå krysser jeg fingrene for at alt går bra og at jeg kan bli litt bedre. Hadde jeg mista nå, hadde jeg vært like mye sint som lei meg kjenner jeg, etter å ha vært gjennom denne kvalmen... 

Jeg gleder meg også til andre trimester!! Også fordi det er VÅR ❤️ 

Er også ganske spent på 3. trimester da hehe (#pessimist/realist). Hatt ryggplager siden jeg var 20 så det KAN bli noen smertefulle mnder. Spesielt siden jeg sitter så mye nå. Mannen maser på meg om å trene kjerne, så har meldt meg inn i treningssenter og vært der 2 ganger 💪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...