Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

tørkestativ skrev (41 minutter siden):

Vet ikke om jeg skal le eller grine akkurat nå. Kastet opp igjen. Bare 1 gang foreløpig heldigvis, men blir det flere ganger ila kvelden må jeg ringe legen i morgen og da blir jeg nok innlagt igjen…helt ærlig så vet jeg ikke hvor mye mer psyken min tåler. Dette har vært det verste jeg noen gang har gått gjennom. 

Uff :(

Angående nyresvikt så kan det også i seg selv føre til kvalme og oppkast. Så kan være du har komt inn i en ond sirkel, så er nok lurt å kontakte lege raskt når du merker det er forverring igjen. 

Du kommer sterkere gjennom det ! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elumi skrev (16 minutter siden):

Uff :(

Angående nyresvikt så kan det også i seg selv føre til kvalme og oppkast. Så kan være du har komt inn i en ond sirkel, så er nok lurt å kontakte lege raskt når du merker det er forverring igjen. 

Du kommer sterkere gjennom det ! ❤

Ja det leste jeg etter at jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde det.. jeg har hatt to helger med ekstrem oppkast, så nå vet jeg jo ikke om det kommer av hyperemesisen eller nyresvikten😅 foreløpig føler jeg meg bra. Så hvis det blir med oppkast denne ene gangen så er DET pga svangerskapet i hvertfall. Gleder meg til ungen er ute og jeg kan se tilbake på dette som et fjernt minne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (13 minutter siden):

Ja det leste jeg etter at jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde det.. jeg har hatt to helger med ekstrem oppkast, så nå vet jeg jo ikke om det kommer av hyperemesisen eller nyresvikten😅 foreløpig føler jeg meg bra. Så hvis det blir med oppkast denne ene gangen så er DET pga svangerskapet i hvertfall. Gleder meg til ungen er ute og jeg kan se tilbake på dette som et fjernt minne

Ikke godt å vite nei 😅 Så bra du er bedre nå. Tro meg  slikt blir fort glemt!! Gikk på krykker store deler av første svangerskap og haaaatet alt og var dritlei. Poff så var ungen ute og det er nå bare et fjernt minne "var det såååå ille da?" 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh nå gir jeg opp snart. Er student og skal liksom lese en del hver dag, men i dag sovnet jeg igjen🙈jeg er så heldig som ikke må på jobb, men det er jammen ikke lett å lære noe heller når formen er så elendig. Kommer til å stryke i flere fag dette halvåret😜jaja det kommer vel noe godt ut av dette🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (18 timer siden):

Vet ikke om jeg skal le eller grine akkurat nå. Kastet opp igjen. Bare 1 gang foreløpig heldigvis, men blir det flere ganger ila kvelden må jeg ringe legen i morgen og da blir jeg nok innlagt igjen…helt ærlig så vet jeg ikke hvor mye mer psyken min tåler. Dette har vært det verste jeg noen gang har gått gjennom. 

Håper du ikke kaster opp mer. Gikk det bra med deg i dag? Ble du innlagt?🥰stakkars deg det kan ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (2 timer siden):

Håper du ikke kaster opp mer. Gikk det bra med deg i dag? Ble du innlagt?🥰stakkars deg det kan ikke være lett.

Takk for omtanken❤️ Har hatt en bra dag i dag. Ingen mer oppkast, men valgte å ta en postafen når jeg stod opp i tilfelle.

i dag er jeg 13+1 og har vært på TUL igjen. Fikk se en sprellende baby. Alt var sånn som det skulle. Jeg er så letta…. Og det er ei jente💕 (med 90% sjanse)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tørkestativ skrev (8 minutter siden):

Takk for omtanken❤️ Har hatt en bra dag i dag. Ingen mer oppkast, men valgte å ta en postafen når jeg stod opp i tilfelle.

i dag er jeg 13+1 og har vært på TUL igjen. Fikk se en sprellende baby. Alt var sånn som det skulle. Jeg er så letta…. Og det er ei jente💕 (med 90% sjanse)

Oi kunne de se det allerede? 🥰så gøy. Det var gode nyheter😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Pølsevann skrev (På 11.1.2022 den 18.19):

Da har jeg vært på UL. Det var dårlige nyheter. Skulle vært 10+2, men fosteret sluttet å leve 6+2. Så jeg har hatt en missed abortion og må på sykehuset i morgen for å ta piller for å sette i gang abort. 

Kjære deg❤️ Går det bra med deg? Jeg vet hvordan du har det💔😞 Jeg var på sykehuset i denne uken og gikk gjennom en abort for at vår lille engel skulle komme ut👼🏻 
 

Og igjen lykke til videre til alle dere andre gravide damer❤️ Jeg håper virkelig dere alle får ett fint og ukomplisert svangerskap😊 Her blir prøvingen om ett eventuelt barn nr 4 satt på vent da de tror jeg har en sykdom i livmoren som forårsaker alle abortene jeg har hatt etter hverandre. Så vi må tenke oss godt om å kjenne etter om vi klarer å eventuelt gå igjennom dette flere ganger for å få ett barn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (16 minutter siden):

Oi kunne de se det allerede? 🥰så gøy. Det var gode nyheter😀

Hun er visst veldig erfaren hun jeg gikk til. Så jeg hadde jo et håp om at hun skulle klare å se det. I starten lå hun vanskelig til så jeg måtte riste på rompa for å få henne til å endre posisjon😂 så kunne hun se med 90% sannsynlighet at det var jente, da kjønnsorganene til gutter reiser seg og jenters legger seg nedover på dette tidspunktet. Det så ut som det var godt på vei ned her. Har hatt det på følelsen en stund faktisk. Og jeg har lest at hyperemesis ofte er forbundet med jentefoster (men det er ingen fasit altså)

heiapådeia skrev (16 minutter siden):
 

Og igjen lykke til videre til alle dere andre gravide damer❤️ Jeg håper virkelig dere alle får ett fint og ukomplisert svangerskap😊 Her blir prøvingen om ett eventuelt barn nr 4 satt på vent da de tror jeg har en sykdom i livmoren som forårsaker alle abortene jeg har hatt etter hverandre. Så vi må tenke oss godt om å kjenne etter om vi klarer å eventuelt gå igjennom dette flere ganger for å få ett barn til.

Huff så fælt😔 tenker på dere alle som det ikke gikk veien for denne gangen. Det må være ufattelig tøft❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiapådeia skrev (3 timer siden):

Kjære deg❤️ Går det bra med deg? Jeg vet hvordan du har det💔😞 Jeg var på sykehuset i denne uken og gikk gjennom en abort for at vår lille engel skulle komme ut👼🏻 
 

Og igjen lykke til videre til alle dere andre gravide damer❤️ Jeg håper virkelig dere alle får ett fint og ukomplisert svangerskap😊 Her blir prøvingen om ett eventuelt barn nr 4 satt på vent da de tror jeg har en sykdom i livmoren som forårsaker alle abortene jeg har hatt etter hverandre. Så vi må tenke oss godt om å kjenne etter om vi klarer å eventuelt gå igjennom dette flere ganger for å få ett barn til.

Jeg har gjennomført aborten i dag. Jeg var ganske redd for smerter, men fikk en voldsom cocktail av smertestillende så det har faktisk gått ganske fint. Det går sånn passe greit foreløpig, venter fortsatt litt på en større reaksjon. Den kommer nok når det praktiske er overstått sikkert. 

Jeg også er litt usikker på om vi skal prøve igjen eller ikke. Vi har ikke snakket om det enda, og det er egentlig ikke noe jeg tenker er lurt å tenke på så tidlig, men heller la det gå en måned så man har det litt på avstand. Vi får se. Lykke til videre til deg også. Og til alle dere andre. Håper vi to har tatt unna for den dårlige statistikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiapådeia
Pølsevann skrev (2 timer siden):

Jeg har gjennomført aborten i dag. Jeg var ganske redd for smerter, men fikk en voldsom cocktail av smertestillende så det har faktisk gått ganske fint. Det går sånn passe greit foreløpig, venter fortsatt litt på en større reaksjon. Den kommer nok når det praktiske er overstått sikkert. 

Jeg også er litt usikker på om vi skal prøve igjen eller ikke. Vi har ikke snakket om det enda, og det er egentlig ikke noe jeg tenker er lurt å tenke på så tidlig, men heller la det gå en måned så man har det litt på avstand. Vi får se. Lykke til videre til deg også. Og til alle dere andre. Håper vi to har tatt unna for den dårlige statistikken.

Veldig fint at du ikke hadde så mye smerter❤️Har du noe smerter idag? Situasjonen man går gjennom er jo tøff nok i seg selv. Jeg fikk og mye smertelindring, men ikke en dose morfin hjalp. Jeg fikk en enorm reaksjon for jeg så babyen selv (noe jeg ikke ønsket), og det var tøft siden den var kommet til uke 11.. Jordmoren fortalte at mange fikk en reaksjon i ettertid når alt har roet seg mer ned, men slikt er jo også veldig individuelt. 

Ja ikke sant! Jeg/vi tørr ikke prøve enda før vi har fått mer informasjon fra gynekolog / leger ang livmoren min. Har vært gravid 9 ganger, men bare 3 barn så det har gjort at jeg spesielt er veldig engstelig for å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med dere som dessverre har mistet ♥️

Hvordan går det med dere andre?

Sulten, kvalm og trøtt her.. Sånn går no dagan. Mannen stikker av med bilen i dag for han har masse ærend, så jeg sitter her og lurer på hva jeg skal finne på med ungene :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (3 timer siden):

Håper det går bra med dere som dessverre har mistet ♥️

Hvordan går det med dere andre?

Sulten, kvalm og trøtt her.. Sånn går no dagan. Mannen stikker av med bilen i dag for han har masse ærend, så jeg sitter her og lurer på hva jeg skal finne på med ungene :klo: 

Dere kan jo se en film og kose dere😅slappe av. Det er jo ikke så mye en orker når formen er elendig🤣jeg føler meg i fin form i dag noe jeg ikke helt liker. Men det kan være at jeg er uthvilt siden vi sov til 9.30. Har vært på toalettet flere ganger i natt så noen symptomer har jeg vel🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har kvalmen gått over til hodepine og trøtthet.  Hodepinen kommer midt på dag, orker ikke verken lys eller lyd når det står på. Og så legger jeg meg 7-8-tiden hver dag. Jaja tiden går vertfall fort 😅 Og jeg spiser heeeeeele tiden. Tør ikke gå på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (45 minutter siden):

Her har kvalmen gått over til hodepine og trøtthet.  Hodepinen kommer midt på dag, orker ikke verken lys eller lyd når det står på. Og så legger jeg meg 7-8-tiden hver dag. Jaja tiden går vertfall fort 😅 Og jeg spiser heeeeeele tiden. Tør ikke gå på vekta.

Hvor langt er du på vei nå? Jeg har også begynt å slite med ekstrem trøtthet. Men jeg er i uke 13.. trodde kanskje ikkje det var normalt så «sent» i 1.tri.?🧐 så irriterende med så intens hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (14 minutter siden):

Hvor langt er du på vei nå? Jeg har også begynt å slite med ekstrem trøtthet. Men jeg er i uke 13.. trodde kanskje ikkje det var normalt så «sent» i 1.tri.?🧐 så irriterende med så intens hodepine.

Uke 11 nå. Kan ha sammenheng med litt dårlig bemanning på jobb og litt ekstra jobbing pga det, men føler denne kveldstrøttheten MÅ være hormonell i tillegg for det er så ille 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elumi skrev (18 minutter siden):

Uke 11 nå. Kan ha sammenheng med litt dårlig bemanning på jobb og litt ekstra jobbing pga det, men føler denne kveldstrøttheten MÅ være hormonell i tillegg for det er så ille 😅 

Kanskje en kombinasjon da! Ikke godt å føle seg så tappa.. du er god som orker ekstra jobbing! jeg kom nettopp på hvorfor jeg mest sannsynlig er så sliten. Legen sa på tirsdag at jeg hadde litt lav blodprosent så jeg måtte spise mye kjøtt. Det har jeg ikke klart så regner med HB’en er enda lavere nå… skal heldigvis til legen på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (2 minutter siden):

Kanskje en kombinasjon da! Ikke godt å føle seg så tappa.. du er god som orker ekstra jobbing! jeg kom nettopp på hvorfor jeg mest sannsynlig er så sliten. Legen sa på tirsdag at jeg hadde litt lav blodprosent så jeg måtte spise mye kjøtt. Det har jeg ikke klart så regner med HB’en er enda lavere nå… skal heldigvis til legen på onsdag!

Jobber bare 50% fra før (50% aap) så har noen dager å hente meg inn fra før av. Så er heller at man må jobbe ekstra når man er på jobb, fordi man er 2 for få og det er like mye å gjøre bare fordelt på færre folk 😅 Men ble en ekstra vakt også for å teste, men fant ut det ble for mye. Får holde meg på 50%. 

Åhh ja lav blodprosent kan ha mye å si!! Jeg må få sjekket min også, før den evt blir veldig lav. Du får lage deg biffsnadder eller lignende? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (6 minutter siden):

Jobber bare 50% fra før (50% aap) så har noen dager å hente meg inn fra før av. Så er heller at man må jobbe ekstra når man er på jobb, fordi man er 2 for få og det er like mye å gjøre bare fordelt på færre folk 😅 Men ble en ekstra vakt også for å teste, men fant ut det ble for mye. Får holde meg på 50%. 

Åhh ja lav blodprosent kan ha mye å si!! Jeg må få sjekket min også, før den evt blir veldig lav. Du får lage deg biffsnadder eller lignende? 🥰

Jobber du i helse? Det jør jeg. Høres ut som min jobb med underbemanning😂 viktig å høre på kroppen i hvertfall så godt du holder deg unna ekstravakter da.

Jeg klarer ikke å lage mat. Kaster opp av det. Og matlysten er HELT på bånn. Ingenting frister og alt byr meg i mot. Men i går fikk jeg plutselig craving på mc donalds. Så da ble det det. Og nå er samboer på vei for å hente pizza😂 søppelmat er i hvertfall bedre enn ingen mat. Bestilte en pizza med masse kjøtt på🎊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 minutt siden):

Jobber du i helse? Det jør jeg. Høres ut som min jobb med underbemanning😂 viktig å høre på kroppen i hvertfall så godt du holder deg unna ekstravakter da.

Jeg klarer ikke å lage mat. Kaster opp av det. Og matlysten er HELT på bånn. Ingenting frister og alt byr meg i mot. Men i går fikk jeg plutselig craving på mc donalds. Så da ble det det. Og nå er samboer på vei for å hente pizza😂 søppelmat er i hvertfall bedre enn ingen mat. Bestilte en pizza med masse kjøtt på🎊

Jepp, helse! 😂 Så tenkte jeg må huske å sjekke blodprosenten min neste gang jeg er på jobb. Skal ikke til lege på en stund foreløpig så da ordner man selv 😂

Uff haha! Da må man bare spise det man får i seg, ja! Her har mannen også innsett at det er jeg som bestemmer middagene for tiden 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...