Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

tørkestativ skrev (Akkurat nå):

Godt å høre, hvilken smak anbefaler du?😂😂

Appelsin 😂 Men sjelden vi har begge deler. Men selv synes jeg den bare smakte flytende godteri, ikke noe ille. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elumi skrev (14 timer siden):

Appelsin 😂 Men sjelden vi har begge deler. Men selv synes jeg den bare smakte flytende godteri, ikke noe ille. 

Den med appelsin tror jeg at jeg har drukket en gang :ler: 
Var værre den gangen jeg skulle testes for laktoseintoleranse. Grøss og gru :bond: 

11+0 i dag :danse: 

La oss ta en liten jubelrunde for hvor langt vi er på vei i dag!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+2 i dag🎊

de siste dagene har jeg hatt litt vondt på høyre side i korsryggen. I dag er det i høyre rumpeball. Håper virkelig ikke dette er starten på noe bekken problemer😳 dette svangerskapet må gi meg en pause i plager snart😂 huden min er også helt krise for tiden. Hele panna og kinnet fullt av kviser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra nå fikk jeg et nytt migreneanfall😂er ikke ferdig med det jeg fikk for to dager siden. Kan bekrefte at symptomene er her ennå og jeg føler meg veldig gravid nå🥰selv om jeg føler meg som en dass🤪skulle leste masse skole i dag men plutselig så jeg ikke bokstavene👍😁tror jeg tar ferie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (2 minutter siden):

Jeg er 14+2 i dag🎊

de siste dagene har jeg hatt litt vondt på høyre side i korsryggen. I dag er det i høyre rumpeball. Håper virkelig ikke dette er starten på noe bekken problemer😳 dette svangerskapet må gi meg en pause i plager snart😂 huden min er også helt krise for tiden. Hele panna og kinnet fullt av kviser.

Hehe velkommen til klagemuren 😂jeg la akkurat ut litt klage jeg også😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (2 minutter siden):

Hehe velkommen til klagemuren 😂jeg la akkurat ut litt klage jeg også😂

Joiner klagemuren jeg også 😂 Her har jeg slitt med bihulebetennelse hele uka som nådde toppen i går. Sammen med den allerede plagsomme hodepinen og svangerskapskvalmen må jeg si at uke 9 har vært den verste så langt 🙈🤧 Huden min er heller ikke fan av hormonene, men kvisene har roet seg litt i det siste hvert fall 😅 9+6 i dag, håper den neste uka bare blir fryd og gammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletrille79 skrev (2 minutter siden):

Hehe velkommen til klagemuren 😂jeg la akkurat ut litt klage jeg også😂

Huff så slitsomt med den migrenen😫 men utrolig godt å ha et sted å ventilere og klage litt da! Tror familien hadde blitt passe oppgitt hvis de skulle hørt på klaginga mi de siste ukene. Håper ikke dere her inne blir lei av negativiteten🤪 er jo glad for å være gravid det ble bare IKKE som jeg hadde sett for meg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (10 minutter siden):

Huff så slitsomt med den migrenen😫 men utrolig godt å ha et sted å ventilere og klage litt da! Tror familien hadde blitt passe oppgitt hvis de skulle hørt på klaginga mi de siste ukene. Håper ikke dere her inne blir lei av negativiteten🤪 er jo glad for å være gravid det ble bare IKKE som jeg hadde sett for meg😅

Ja men det er så godt å ha noen å klage til😀dere forstår jo hva jeg går igjennom. Håper du slipper bekkenløsning så tidlig. Det er ikke godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (12 minutter siden):

Joiner klagemuren jeg også 😂 Her har jeg slitt med bihulebetennelse hele uka som nådde toppen i går. Sammen med den allerede plagsomme hodepinen og svangerskapskvalmen må jeg si at uke 9 har vært den verste så langt 🙈🤧 Huden min er heller ikke fan av hormonene, men kvisene har roet seg litt i det siste hvert fall 😅 9+6 i dag, håper den neste uka bare blir fryd og gammen

Ja helt enig. Jeg er 9+2 i dag og er mer kvalm nå enn ellers😆er glad for å være så langt da🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+4 i dag! :hakeslepp: Synes det har gått så ufattelig fort! Føler kvalmen for det meste er borte nå, men har som dere fått mye kviser. :phaedra: Spesielt på ryggen og brystet her. Og i går gråt jeg tre ganger helt ut av det blå. Mannen har nesten blitt vant til mine plutselig gråteanfall, og bryr seg inne nevneverdig om at jeg plutselig gråter rundt middagsbordet mens vi spiser. :fnise: Jeg blir så ufattelig lettrørt, og kom over et dikt. Klart jeg måtte gråte daaa! :nigo:

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1/2 og jeg joiner klaginga! 😆 (og hvis jeg aborterer nå så klikkker jeg, orker ikke dette på nytt uten premie)

Etter noen fine dager mandag og tirsdag, hadde jeg typ min verste dag onsdag med oppkastx5+brekningerxmange... Både gyn og lege mente at jeg ikke ville bli dårlig igjen når jeg først var blitt bedre (takk for den liksom), men det kan jeg love at jeg ble. Fikk svar på HCG (visste ikke de målte det) og den var over 200000, så kanskje ikke så rart jeg kjenner det! Gradvis blitt bedre igjen, kun oppkast av litt væske i dag tidlig og fått i meg 4 lyse baguetter i dag💪 De to siste dagene har jeg ikke fått gjort noen ting (skole), og det stresser meg ganske voldsomt! Under 4 mnd til levering av masteroppgave og siden ting absolutt ikke gikk etter planen i høst ligger jeg voldsomt langt etter 😭 Ikke gitt opp å levere på tiden enda, er ekstremt god under press til tider, alltid gjort ting i siste liten.

Ellers føler jeg meg fortsatt bleik, stygg, tjukk, hårete og med både tørr og litt kvisete hud 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten helt sykt gøy å fortelle to venninner! Mannen sa det plutselig også til sine foreldre uten at jeg var der 😅 de trengte visst noen gode nyheter sa han.. Haha, jaja, han hadde nevnt det til meg da at han vurderte det, så det går fint :) Jeg har ikke snakket med dem, og heller ikke sagt noe til min familie. Har lyst å si det fysisk, og det er mulig jeg får gjort det neste helg 😄 Svigermor var veldig overrasket over at mamma ikke visste noe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+6 i dag, og jubler selvfølgelig for det!! Meeen formen er helt elendig og jeg må klage litt jeg også 🙈 Jeg har hatt migrene omtrent daglig den siste tiden og jeg er så sliten av det! Nå tror jeg svangerskapskvalmen har gitt seg, men det hjelper jo ikke når migrenen fører til samme mengde med kvalme og oppkast. Jeg er rastløs fordi jeg er vant til å leve et aktivt liv, men klarer knapt en gåtur daglig, dårlig kombinasjon altså! Og nå begynner NAV og mase om aktivitetsplikt fordi jeg straks har vært sykemeldt i åtte uker. Jeg har ikke sjans til å bidra på jobb sånn som ståa er nå. Jeg har vondt i korsryggen og i lyskene også, så her er det nok bekkenleddsmerter/bekkenløsning på gang. Hurra liksom.

Huff, nå følte jeg meg veldig negativ. Innerst inne er jeg ekstremt takknemlig og glad for at jeg er gravid og at vi skal bli foreldre, skulle bare så gjerne ønske at jeg kunne vært i litt bedre form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (33 minutter siden):

 Og nå begynner NAV og mase om aktivitetsplikt fordi jeg straks har vært sykemeldt i åtte uker. Jeg har ikke sjans til å bidra på jobb sånn som ståa er nå. 

Det fikk jeg også melding om inne på nav.no… har de ringt deg eller tar de kontakt med legen? Hvordan fungerer det egentlig?

———

ellers liker jeg at det er den store klagedagen i dag 😆🙌🏻
 

har begynte å snuse litt på vogner, men for en jungel! Er så heldig at vi får vogn av mine foreldre, men den kan ikke være for dyr heller…max 10 000. Har lest om både emmaljunga nxt90 og britax smile 3, men jo mer jeg leser om erfaringer jo mer forvirra blir jeg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0 i dag, og jeg er såå trøtt i dag, sovna en time istad, kjenner at det blir tidlig natta. Jeg hadde ikke økt tissing i starten, men nå siste uka føler jeg at jeg tisser hele tiden 🤭 urinprøve var fin på tirsdag, så sikkert hormonelt, eller livmora som presser på. 🤷‍♀️

Var jo på ultralyd på sykehuset i går. Ble målt til 13+5, dvs 6 dager mer enn menstermin, så regner med jeg blir satt frem noen dager på ordinær ul. Og hun gjettet på at den var en liten 💙 inni der, og det så også veldig sånn ut, så blir spennende på oul, om hun hadde rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (4 timer siden):

Det fikk jeg også melding om inne på nav.no… har de ringt deg eller tar de kontakt med legen? Hvordan fungerer det egentlig?

———

ellers liker jeg at det er den store klagedagen i dag 😆🙌🏻
 

har begynte å snuse litt på vogner, men for en jungel! Er så heldig at vi får vogn av mine foreldre, men den kan ikke være for dyr heller…max 10 000. Har lest om både emmaljunga nxt90 og britax smile 3, men jo mer jeg leser om erfaringer jo mer forvirra blir jeg😅

Ville mye heller tatt nxt90 enn smile! Hadde smile 2 og den var vinglete og vanskelig å styre feks i vinterføre eller om det var bittelitt terreng. Den var altfor smal rett og slett. Prøvd nxt90 flere ganger og eeeelsker den!! Skulle egentlig ha nxt90 nå, men det blir heller cybex epriam pga ryggplagene mine. Ble så mye verre i barselperioden sist så nå gjør vi alt vi kan for å forebygge 😅🙌  Her er dessuten myyyye bakker i nabolaget, så da blir det bra å ha motor. 

Er 12+3 i dag (menstermin) eller 11+6 (ultralydtermin). Hodepinen har vært her hver ettermiddag nå, typ alt av lys og lyder må bort. Men i dag tok jeg en halv kopp kaffe før middagstid og hodepinen forsvant igjen og har ikke komt tilbake. Ellers sovner jeg rundt 20 hver kveld, så nå når kl er 20:30 føles det som midnatt 😂

Endret av Elumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkefrø skrev (7 timer siden):

Jeg er 13+4 i dag! :hakeslepp: Synes det har gått så ufattelig fort! Føler kvalmen for det meste er borte nå, men har som dere fått mye kviser. :phaedra: Spesielt på ryggen og brystet her. Og i går gråt jeg tre ganger helt ut av det blå. Mannen har nesten blitt vant til mine plutselig gråteanfall, og bryr seg inne nevneverdig om at jeg plutselig gråter rundt middagsbordet mens vi spiser. :fnise: Jeg blir så ufattelig lettrørt, og kom over et dikt. Klart jeg måtte gråte daaa! :nigo:

Ingen kviser her ennå men jeg stusset på to kviser på ryggen dagen før positiv test. Det var nok noe på gang ja. Jeg gråter også. I dag gråt jeg for at Meat loaf er død😂❤️Vet ikke hvorfor🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (9 minutter siden):

Ville mye heller tatt nxt90 enn smile! Hadde smile 2 og den var vinglete og vanskelig å styre feks i vinterføre eller om det var bittelitt terreng. Den var altfor smal rett og slett. Prøvd nxt90 flere ganger og eeeelsker den!! Skulle egentlig ha nxt90 nå, men det blir heller cybex epriam pga ryggplagene mine. Ble så mye verre i barselperioden sist så nå gjør vi alt vi kan for å forebygge 😅🙌  Her er dessuten myyyye bakker i nabolaget, så da blir det bra å ha motor. 

 

Ja ut i fra hva jeg har lest så har jeg fått litt bedre inntrykk av nxt90. Flere skriver at britax smile vingler og knirker og virker litt «billig». Men flere skriver også at nxt90 er tung å trille og løfte ut/inn av bil… men alle har jo forskjellige preferanser og meninger så må nesten prøve i butikk. Høres digg ut med elektrisk vogn 🙌🏻😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (15 minutter siden):

Ja ut i fra hva jeg har lest så har jeg fått litt bedre inntrykk av nxt90. Flere skriver at britax smile vingler og knirker og virker litt «billig». Men flere skriver også at nxt90 er tung å trille og løfte ut/inn av bil… men alle har jo forskjellige preferanser og meninger så må nesten prøve i butikk. Høres digg ut med elektrisk vogn 🙌🏻😂

Vinglete og knirking ja! Tenker at de positive sidene ved nxt90 mer enn gjør opp for at den er litt tyngre (tror den er tygre vertfall?). Smilen var ikke knirkete før vi hadde brukt den i i noen måneder, så det merker du nok ikke mye til i butikken. Men åhhh det eeeer så koslig å prøvetrille vogn i butikk 🤩

Endret av Elumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi fått se lille bønna på UL i dag. Og alt så veldig fint ut :hoppendeglad:

Så vi har delt nyheten med gutta :hjerter: og de ble veldig glad.

Dagens klage derimot må være at 9 åringen som fikk feber i går kveld, i dag fikk en VELDIG positiv koronatest :bond:  Det er MYE smitte på skolen og i barnehagen. Så vi har jo venta på det.
Så da blir det vel en uke + i karantene sammen. Og det kan jo bli interessant :fnise: 

 

Jeg synes også det er sååå gøy med vogn. Har kvitta meg med alt av vogner, så her må vi begynne på nytt. Har også sett på ntx90 og synes den virker veldig fin.
Har mest lyst på den nyeste til TFK. Fordi den har håndbrems, og jeg hadde en 3 hjuling sportsvogn sist som jeg elsket. Men den er jo så ny at det koster jo skjorta! 
Og siden dette er nr 3 og jeg allerede har gjort den "alt skal være nytt" greia med førstemann, går jeg for brukt denne gangen. Vurderer også Bugaboo buffalo. Hadde Bugaboo Cameleon tidligere, og likte den godt som babyvogn i hvertfall. Men skal definitivt dra og se på nxt90. Ser det er en del av den på Finn også :nigo: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...