Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

tørkestativ skrev (7 timer siden):

Kommende oldemor har sagt at hun vil strikke hentesett, så jeg har begynt å se litt på forskjellige. Men det er SÅ mye fint! Hvordan skal jeg klare å velge🙈

Såå koselig! 🥰 Jeg liker veldig godt oppskriftene fra KnittingforOlive. Anbefaler å søke på #hentesett på Instagram. Så ufattelig mange fine der ute! Vanskelig å velge for meg, for vi skal egentlig ikke vite kjønn. 😇 Vurderer nesten ett til jente og ett til gutt. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkefrø skrev (16 minutter siden):

Såå koselig! 🥰 Jeg liker veldig godt oppskriftene fra KnittingforOlive. Anbefaler å søke på #hentesett på Instagram. Så ufattelig mange fine der ute! Vanskelig å velge for meg, for vi skal egentlig ikke vite kjønn. 😇 Vurderer nesten ett til jente og ett til gutt. 😂

Takk, skal sjekke det ut😄 Du kan jo velge en nøytral farge? Med mindre du har lyst på blått eller rosa. Jeg tenker på brunt, og det passer jo til begge kjønn, samme med hvit og grått feks? 😊

———

fikk nettopp melding av legen at de hadde funnet bakterier i urinprøven jeg leverte på mandag🙄 håper det bare er en uskyldig uvi…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det ene så er det det andre.. Etter en grusom (og plutselig) oppkastrunde før middag (les: SYRE!!) har jeg for første gang opplevd halsbrann, og FY SØREN så ubehagelig!!? 😩Føler meg ikke helt bra enda jeg, og det har forstyrra matrutinen min slik at jeg heller ikke blir kvitt kvalmen. Håper dette var et engangstilfelle grunnet all syren i halvveis fordøyd frukt og altfor mye drikke med kullsyre (4 Taffel for 30 kr hehe), for det der orker jeg ikke igjen (hvert fall ikke på en stund). Fått i meg (sjokolade)melk, loff og ellers hvilt, men fortsatt ubehagelig å spise/svelge...

På den positive siden så er jeg (ifølge TUL) 10 uker i morgen 😍 og skal fortelle nyheten til mamma i helga 🥺 Hun blir nok også veeldig gira på å strikke, gleder meg til å komme med "ønskeliste" 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Takk, skal sjekke det ut😄 Du kan jo velge en nøytral farge? Med mindre du har lyst på blått eller rosa. Jeg tenker på brunt, og det passer jo til begge kjønn, samme med hvit og grått feks?

Ja, det kan jeg absolutt :) Tenkte mer på at mange av settene jeg har sett på er litt «jentete» i strukturen med blondermønster og slikt. Men har funnet flere som er helt nøytrale også altså. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (15 timer siden):

Ja det er nydelig🤩 heldig som har en mor som strikker! Jeg har sett så mye fint jeg kunne tenkt meg selv også, men det er liksom ikke like lett å spørre samboers mormor om hun kan strikke til meg🙈

Det er jo bare en ting å gjøre med det!! Frem med youtube og lær deg og strikke selv :Nikke: 

elsker å strikke til baby. Det går så fort å bli ferdig med! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (10 timer siden):

Er det ikke det ene så er det det andre.. Etter en grusom (og plutselig) oppkastrunde før middag (les: SYRE!!) har jeg for første gang opplevd halsbrann, og FY SØREN så ubehagelig!!? 😩Føler meg ikke helt bra enda jeg, og det har forstyrra matrutinen min slik at jeg heller ikke blir kvitt kvalmen. Håper dette var et engangstilfelle grunnet all syren i halvveis fordøyd frukt og altfor mye drikke med kullsyre (4 Taffel for 30 kr hehe), for det der orker jeg ikke igjen (hvert fall ikke på en stund). Fått i meg (sjokolade)melk, loff og ellers hvilt, men fortsatt ubehagelig å spise/svelge...

På den positive siden så er jeg (ifølge TUL) 10 uker i morgen 😍 og skal fortelle nyheten til mamma i helga 🥺 Hun blir nok også veeldig gira på å strikke, gleder meg til å komme med "ønskeliste" 🤩

Huff halsbrann er ille. Det hadde jeg daglig da jeg var gravid med de to andre. Aner ikke når det begynte da, det har jeg glemt.. eller fortrengt 😂 men lært meg etterhvert hvilke matvarer som trigger det.

Håper formen blir bedre snart. Du må fortelle hvordan din mor reagerte i helga 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (5 timer siden):

Det er jo bare en ting å gjøre med det!! Frem med youtube og lær deg og strikke selv :Nikke: 

elsker å strikke til baby. Det går så fort å bli ferdig med! 😍

Jeg har prøvd. Sliter litt med tålmodigheten gitt😂

———

det var dessverre ikke så gode nyheter hos legen i dag. Det var ikke en uskyldig uvi, men GBS infeksjon… kjenner at jeg har utrolig mange spørsmål og er veldig redd akkurat nå. Blir godt å snakke med jordmor neste uke….Fikk med meg et skriv fra legen men det jeg hang meg opp i der var at det kan være dødelig og barnet kan få senskader i form av synstap, hørseltap osv…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (4 timer siden):

Jeg har prøvd. Sliter litt med tålmodigheten gitt😂

———

det var dessverre ikke så gode nyheter hos legen i dag. Det var ikke en uskyldig uvi, men GBS infeksjon… kjenner at jeg har utrolig mange spørsmål og er veldig redd akkurat nå. Blir godt å snakke med jordmor neste uke….Fikk med meg et skriv fra legen men det jeg hang meg opp i der var at det kan være dødelig og barnet kan få senskader i form av synstap, hørseltap osv…

Nei men kjære deg dette var jo ikke noe greit❤️Ingen som kunne snakke med deg og forklart deg litt mer? Huff ikke godt å bli overlatt til seg selv med en slik beskje.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (20 timer siden):

Er det ikke det ene så er det det andre.. Etter en grusom (og plutselig) oppkastrunde før middag (les: SYRE!!) har jeg for første gang opplevd halsbrann, og FY SØREN så ubehagelig!!? 😩Føler meg ikke helt bra enda jeg, og det har forstyrra matrutinen min slik at jeg heller ikke blir kvitt kvalmen. Håper dette var et engangstilfelle grunnet all syren i halvveis fordøyd frukt og altfor mye drikke med kullsyre (4 Taffel for 30 kr hehe), for det der orker jeg ikke igjen (hvert fall ikke på en stund). Fått i meg (sjokolade)melk, loff og ellers hvilt, men fortsatt ubehagelig å spise/svelge...

På den positive siden så er jeg (ifølge TUL) 10 uker i morgen 😍 og skal fortelle nyheten til mamma i helga 🥺 Hun blir nok også veeldig gira på å strikke, gleder meg til å komme med "ønskeliste" 🤩

Ja halsbrann er noe herk😅hadde aldri hatt det før men da jeg var gravid sist fikk jeg gleden av å oppleve det🤪hurra for uke 10 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (32 minutter siden):

Nei men kjære deg dette var jo ikke noe greit❤️Ingen som kunne snakke med deg og forklart deg litt mer? Huff ikke godt å bli overlatt til seg selv med en slik beskje.❤️

Legen var veldig rolig og sa at jeg ikke skulle være redd. Men jeg sliter periodevis med angst fra før av, og dette trigget veldig…men så var nok ikke psyken på topp fra før av heller etter 8-9 uker med hyperemesis… jeg leser jo at det som oftest går bra og at det er liten sjanse for sykdom hos barnet, men det holder liksom ikke å lese det. Det er bedre for meg å høre det og bli beroliget av de som kan dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (21 minutter siden):

Legen var veldig rolig og sa at jeg ikke skulle være redd. Men jeg sliter periodevis med angst fra før av, og dette trigget veldig…men så var nok ikke psyken på topp fra før av heller etter 8-9 uker med hyperemesis… jeg leser jo at det som oftest går bra og at det er liten sjanse for sykdom hos barnet, men det holder liksom ikke å lese det. Det er bedre for meg å høre det og bli beroliget av de som kan dette.

Ja det blir sikkert godt å få snakket med jordmor. Du får liksom aldri fred du. Det dukker opp noe hele tiden. Håper det roer seg nå og at dere kan slappe av litt uten så mye bekymring ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (5 timer siden):

Jeg har prøvd. Sliter litt med tålmodigheten gitt😂

———

det var dessverre ikke så gode nyheter hos legen i dag. Det var ikke en uskyldig uvi, men GBS infeksjon… kjenner at jeg har utrolig mange spørsmål og er veldig redd akkurat nå. Blir godt å snakke med jordmor neste uke….Fikk med meg et skriv fra legen men det jeg hang meg opp i der var at det kan være dødelig og barnet kan få senskader i form av synstap, hørseltap osv…

Kjære deg. Pust med magen❤️ Jeg hadde GBS i forrige svangerskap. Fikk og panikk med en gang, men det gikk bra. Jeg fikk en antibiotika kur med en gang, og intravenøst AB under aktiv fødsel. Som var styrtfødsel, så de rakk ikke gi meg så mye som de ønsket. Alt gikk veldig fint med baby. Han kan se fint og hører dersom han vil :ler: 

Er vel uoppdaget GBS som er farlig. Derfor sender de alle urinprøver til dyrkning. Jeg ga legen beskjed om at jeg hadde dette forrige svangerskap. Men prøven var helt fin nå. Så det forsvant. Mulig det forsvant av AB kuren jeg fikk i svangerskapet. Det vet jeg ikke, for tror ikke de sjekket det mot slutten. Skal ikke være for sikker, men borte er det.

Mye nytt er skummelt. Tipper JM klarer å roe deg godt ned :klemmer: Dette går bra!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tørkestativ skrev (8 minutter siden):

@Kakaoen takk, dette trengte jeg å lese 🤗❤️har roet meg litt nå når jeg har fått samlet tankene

Håpet det går bra! ☺️
 

Jeg ble sykmeldt 75 % fra og med i morgen. Synes det er vanskelig 😫 er kontaktlærer, så må gi ifra meg den biten, har skikkelig dårlig samvittighet. Det var sjefen min som spurte om jeg ikke burde snakke med legen da, så hun støtter sykmeldingen 100 %. Grunnen til sykmeldingen er at jeg sliter med migrene. I januar har jeg vært nødt til å ta anfallsmedisin 7 ganger, og det er jo ikke bra for babyen. Så jeg skjønner jo hvorfor legen vil ha meg sykmeldt. Vanskelig uansett. 
 

eller er formen bedre. Kvalmen begynner å roe seg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (11 minutter siden):

Håpet det går bra! ☺️
 

Jeg ble sykmeldt 75 % fra og med i morgen. Synes det er vanskelig 😫 er kontaktlærer, så må gi ifra meg den biten, har skikkelig dårlig samvittighet. Det var sjefen min som spurte om jeg ikke burde snakke med legen da, så hun støtter sykmeldingen 100 %. Grunnen til sykmeldingen er at jeg sliter med migrene. I januar har jeg vært nødt til å ta anfallsmedisin 7 ganger, og det er jo ikke bra for babyen. Så jeg skjønner jo hvorfor legen vil ha meg sykmeldt. Vanskelig uansett. 
 

eller er formen bedre. Kvalmen begynner å roe seg ☺️

Huff det er vel hormonene våre som gjør migrenen værre. Ikke godt å gå på jobb med migrene nei. Jeg har hatt flimring og ny start av migrene 3 ganger denne uken og er redd det skal fortsette i noen uker, for jeg var sånn i forrige graviditet også. Jeg er student så jeg skal lese, men ser nesten ikke bokstavene på det værste og sovner når jeg ikke skal😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (21 timer siden):

Huff det er vel hormonene våre som gjør migrenen værre. Ikke godt å gå på jobb med migrene nei. Jeg har hatt flimring og ny start av migrene 3 ganger denne uken og er redd det skal fortsette i noen uker, for jeg var sånn i forrige graviditet også. Jeg er student så jeg skal lese, men ser nesten ikke bokstavene på det værste og sovner når jeg ikke skal😅

Ja, er vel det ☺️ Vi får håpe vi blir bedre begge to!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kakaoen skrev (9 minutter siden):

Må bare juble litt for 12 uker i dag :strix: 

Hvor langt på vei er dere i dag? :) 

Hurra for 12 uker :duskedame:

Jeg er 10+5, så kan nesten lukte 12-ukersgrensa selv 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (11 minutter siden):

Må bare juble litt for 12 uker i dag :strix: 

Hvor langt på vei er dere i dag? :) 

Hurra 🥰 uke 10+2 her 🤞🙏

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (18 minutter siden):

Hurra for 12 uker :duskedame:

Jeg er 10+5, så kan nesten lukte 12-ukersgrensa selv 😄

 

Lilletrille79 skrev (16 minutter siden):

Hurra 🥰 uke 10+2 her 🤞🙏

Åååå ikke lenge til dere også er på 12 ukeren :strix: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...