Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Har ikke turt å henge meg på her før nå. Er 15 + 1 i dag og har vært så bekymret hele veien at noe skulle gå galt, grunnet tidligere abort. Er først etter TUL i uke 12 at jeg forsto det her kom kanskje til å gå bra siden alt så fint ut. Og nå nylig fant vi ut at vi venter en jente 🥰 Har termin i august men vi er allerede gått i gang med barnerommet, malt osv. Tenker å bestille seng, stellekommode og begynne å dekore litt. Føles bra å endelig kunne glede seg selv om jeg selvsagt enda er bekymret for den lille. Tenker å bare kjøpe inn utsyr litt etterhvert. Ikke alt på en gang.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 uker og her har formen snudd (igjen) og jeg har blitt kvalm og kaster litt opp (igjen). Det er en skikkelig struggle å få i seg mat, har ikke lyst på noenting.. Flashback til uke 7 ca. Jeg er så lei! Spesielt siden jeg i mange dager var blitt mye bedre og nesten følte meg normal.. Hadde begynt å få til litt mer skolearbeid, men der er det stopp igjen nå, noe som plager meg siden jeg begynner å få veldig dårlig tid...

Angående innkjøp så gjør vi nok ikke noe før til sommeren. Jeg skal bli ferdig på skolen, og vi må bestemme oss for hvor vi skal bo mer permanent. Orker uansett ikke å tenke på noe shopping. Mamma ville visst kjøpe vogn, men er ganske "gjerrig" 😅 Vi så en fin, brukt vogn til 6000 kr og det syns hun var altfor mye! 😂

Her er det fortsatt leeenge til OUL, veldig spent på den siden vi bestemte oss for å ikke dra mer på TUL etter den 8+5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (9 timer siden):

13 uker og her har formen snudd (igjen) og jeg har blitt kvalm og kaster litt opp (igjen). Det er en skikkelig struggle å få i seg mat, har ikke lyst på noenting.. Flashback til uke 7 ca. Jeg er så lei! Spesielt siden jeg i mange dager var blitt mye bedre og nesten følte meg normal.. Hadde begynt å få til litt mer skolearbeid, men der er det stopp igjen nå, noe som plager meg siden jeg begynner å få veldig dårlig tid...

Angående innkjøp så gjør vi nok ikke noe før til sommeren. Jeg skal bli ferdig på skolen, og vi må bestemme oss for hvor vi skal bo mer permanent. Orker uansett ikke å tenke på noe shopping. Mamma ville visst kjøpe vogn, men er ganske "gjerrig" 😅 Vi så en fin, brukt vogn til 6000 kr og det syns hun var altfor mye! 😂

Her er det fortsatt leeenge til OUL, veldig spent på den siden vi bestemte oss for å ikke dra mer på TUL etter den 8+5!

Huff jeg føler virkelig med deg😫det er håpløst å gjøreskolearbeid når man er så dårlig. Jeg sovnet i dag da jeg jobbet med en innlevering🤪gikk skikkelig dritt. Har også dårlig tid nå. Føler meg helt tom om dagen, så jeg gleder meg til å få tatt litt blodprøver snart😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyana skrev (12 timer siden):

Har ikke turt å henge meg på her før nå. Er 15 + 1 i dag og har vært så bekymret hele veien at noe skulle gå galt, grunnet tidligere abort. Er først etter TUL i uke 12 at jeg forsto det her kom kanskje til å gå bra siden alt så fint ut. Og nå nylig fant vi ut at vi venter en jente 🥰 Har termin i august men vi er allerede gått i gang med barnerommet, malt osv. Tenker å bestille seng, stellekommode og begynne å dekore litt. Føles bra å endelig kunne glede seg selv om jeg selvsagt enda er bekymret for den lille. Tenker å bare kjøpe inn utsyr litt etterhvert. Ikke alt på en gang.

Så spennende med ei lita frøken da🥰ja du kan vel begynne å glede deg når. Du er jo kommet så langt. Er 13+1 i dag og det begynner sakte å gå opp for meg at det muligens kan gå bra😀❤️Mistet i uke 8 sist og hadde vel liten tro på at dette skulle gå bra. Men nå er det litt bedre 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (14 minutter siden):

Så spennende med ei lita frøken da🥰ja du kan vel begynne å glede deg når. Du er jo kommet så langt. Er 13+1 i dag og det begynner sakte å gå opp for meg at det muligens kan gå bra😀❤️Mistet i uke 8 sist og hadde vel liten tro på at dette skulle gå bra. Men nå er det litt bedre 😀

Ja veldig spennende😍 Du har kommet langt også da. Så er vel mye høyere sjanse for at det går bra enn dårlig. Jeg mistet i uke 9 en gang sist så var skikkelig nervepirrende de ukene der denne gangen. Glad for at jeg endelig kan senke skuldrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyana skrev (1 minutt siden):

Ja veldig spennende😍 Du har kommet langt også da. Så er vel mye høyere sjanse for at det går bra enn dårlig. Jeg mistet i uke 9 en gang sist så var skikkelig nervepirrende de ukene der denne gangen. Glad for at jeg endelig kan senke skuldrene litt.

Ja jeg var veldig redd i uke 8 nå. Sjekket hele tiden etter blod, men det var aldri noe. Nå er jeg mer rolig. Kjenner at det vokser noe inni der 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletrille79 skrev (8 timer siden):

Ja jeg var veldig redd i uke 8 nå. Sjekket hele tiden etter blod, men det var aldri noe. Nå er jeg mer rolig. Kjenner at det vokser noe inni der 🥰

Jeg hadde en del blødninger så var overbevist hver gang at det var SA på gang. Men heldigvis var det ikke noe alvorlig. Bra du slapp blødninger i alle fall😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyana skrev (På 16.2.2022 den 9.22):

Har ikke turt å henge meg på her før nå. Er 15 + 1 i dag og har vært så bekymret hele veien at noe skulle gå galt, grunnet tidligere abort. Er først etter TUL i uke 12 at jeg forsto det her kom kanskje til å gå bra siden alt så fint ut. Og nå nylig fant vi ut at vi venter en jente 🥰 Har termin i august men vi er allerede gått i gang med barnerommet, malt osv. Tenker å bestille seng, stellekommode og begynne å dekore litt. Føles bra å endelig kunne glede seg selv om jeg selvsagt enda er bekymret for den lille. Tenker å bare kjøpe inn utsyr litt etterhvert. Ikke alt på en gang.

Gratulerer med en liten jente😊

———

1 dag inn i uke 19 og jeg er endelig tilbake på startvekten min😅 nå begynner den skumle delen hvor vekta sakte men sikkert kommer til å gå oppover. Er normalvektig men har alltid hatt et anstrengt forhold til vekt så det blir spennende å se hvordan jeg takler det. Ha hatt to dager med oppkast også nå, så det er ikke sikkert jeg legger på meg så mye hvis denne oppkasten skal vare til ungen er ute.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyana skrev (14 timer siden):

Jeg hadde en del blødninger så var overbevist hver gang at det var SA på gang. Men heldigvis var det ikke noe alvorlig. Bra du slapp blødninger i alle fall😊

Huff ja da skjønner jeg at du ble redd😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (8 timer siden):

Gratulerer med en liten jente😊

———

1 dag inn i uke 19 og jeg er endelig tilbake på startvekten min😅 nå begynner den skumle delen hvor vekta sakte men sikkert kommer til å gå oppover. Er normalvektig men har alltid hatt et anstrengt forhold til vekt så det blir spennende å se hvordan jeg takler det. Ha hatt to dager med oppkast også nå, så det er ikke sikkert jeg legger på meg så mye hvis denne oppkasten skal vare til ungen er ute.😅

Huff kaster du fortsatt opp? Stakkars jeg skjønner ikke hvordan du holder ut😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (45 minutter siden):

Huff kaster du fortsatt opp? Stakkars jeg skjønner ikke hvordan du holder ut😉

Ja men mye sjeldnere enn før heldigvis! 1 gang forrige uke og 2 ganger så langt denne uken. I går var jeg ikke kvalm en gang. Kjente bare under middagen at SHIT nå må jeg spy😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (19 timer siden):

Gratulerer med en liten jente😊

———

1 dag inn i uke 19 og jeg er endelig tilbake på startvekten min😅 nå begynner den skumle delen hvor vekta sakte men sikkert kommer til å gå oppover. Er normalvektig men har alltid hatt et anstrengt forhold til vekt så det blir spennende å se hvordan jeg takler det. Ha hatt to dager med oppkast også nå, så det er ikke sikkert jeg legger på meg så mye hvis denne oppkasten skal vare til ungen er ute.😅

Tusen takk❤

Kjipt med oppkast, er nok heldig som slapp kvalme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyana skrev (1 time siden):

Tusen takk❤

Kjipt med oppkast, er nok heldig som slapp kvalme. 

Heldig som slapp kvalme ja. Hvordan har formen din vært ellers? Noen plager? Jeg var uheldig å fikk hyperemesis med påfølgende nyresvikt. Er på 13. uka med oppkast nå😂 sykt at jeg har vært dårlig så lenge når jeg tenker meg om… det betyr at det også er 13 uker siden sist jeg var på jobb. Men målet er å kunne jobbe litt før jeg går ut i permisjon i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tørkestativ skrev (2 timer siden):

Heldig som slapp kvalme ja. Hvordan har formen din vært ellers? Noen plager? Jeg var uheldig å fikk hyperemesis med påfølgende nyresvikt. Er på 13. uka med oppkast nå😂 sykt at jeg har vært dårlig så lenge når jeg tenker meg om… det betyr at det også er 13 uker siden sist jeg var på jobb. Men målet er å kunne jobbe litt før jeg går ut i permisjon i hvertfall!

Har for det meste vært i fin form men mye trøttere, altså avhengig av å sove litt på ettermiddagen og vansker med å stå opp veldig tidlig. Ellers plager med treg mage som kommer og går, fått noe migrene også dessverre. Men høres utrolig kjipt ut med hyperemesis og nyresvikt. Håper du får det bedre etter hvert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13+4 nå som klokken er over 24 på natta og ligger her å kjenner at livmoren blir stram. Synes dette er tidlig?😅opplever dere dette også? Nå er jo de fleste her inne litt lengre enn meg da🤪det er vel kynnere kanskje? Husker ikke dette så godt fra sist, men det er ikke vondt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (På 17.2.2022 den 22.54):

Ja men mye sjeldnere enn før heldigvis! 1 gang forrige uke og 2 ganger så langt denne uken. I går var jeg ikke kvalm en gang. Kjente bare under middagen at SHIT nå må jeg spy😂

Oi da🤢😫hva gjør du hvis du er på butikken o.l ? Må du plutselig kaste opp da? Jeg er livredd for å besvime eller bli skikkelig kvalm ute blant folk. Heldigvis slipper vi munnbind nå. Da kan jeg puste igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lilletrille79 skrev (10 timer siden):

Oi da🤢😫hva gjør du hvis du er på butikken o.l ? Må du plutselig kaste opp da? Jeg er livredd for å besvime eller bli skikkelig kvalm ute blant folk. Heldigvis slipper vi munnbind nå. Da kan jeg puste igjen😅

Det har heldigvis ikke skjedd enda😅 jeg var også veldig redd for det for en stund siden når jeg var mye dårligere. Tenker ikke så mye på det nå, men spyposen er som regel alltid med i lommen😅 og ja, digg å slippe munnbind! Grusomt å ha på det når man er kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av migrene nå. Jeg er jo migrenepasient fra før, så ikke noe nytt, men synes det har eskalert de siste ukene. Også blir jeg mer varsom med medisinene enn vanlig. Jeg er nødt til å ta medisiner da, hvis ikke hadde jeg blitt innlagt på sykehuset med morfin og greier.

Meen. I dag skal vi på OUL! Er veldig spent! Håper først og fremst på at alt står bra til. At babyen lever! 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (3 timer siden):

Lei av migrene nå. Jeg er jo migrenepasient fra før, så ikke noe nytt, men synes det har eskalert de siste ukene. Også blir jeg mer varsom med medisinene enn vanlig. Jeg er nødt til å ta medisiner da, hvis ikke hadde jeg blitt innlagt på sykehuset med morfin og greier.

Meen. I dag skal vi på OUL! Er veldig spent! Håper først og fremst på at alt står bra til. At babyen lever! 😮 

Slitsomt med migrenen… sliter en del med hodeverk selv, men har ikke migrene så kan tenke meg at det er verre… lykke til på OUL! jeg skal i morgen og jeg gleder meg så mye🎉 (og en smule nervøs selfølgelig…)

føler meg i toppform i dag. Først 1 times gåtur med hunden og nå er jeg faktisk i gang med å lage berlinerboller i airfryer😂 lenge siden jeg følte meg så bra. Blir mast på av sjefen igjen også, så har blitt enig med henne at jeg skal snakke med legen på fredag om å prøve meg på å jobbe en kveld i uka med tilrettelegging.. formen er jo mye bedre så det er bare å prøve, og hvis det ikke går så får jeg bare bli sykemeldt igjen da. Men da ser i hvertfall sjefen at jeg prøver🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (6 timer siden):

Lei av migrene nå. Jeg er jo migrenepasient fra før, så ikke noe nytt, men synes det har eskalert de siste ukene. Også blir jeg mer varsom med medisinene enn vanlig. Jeg er nødt til å ta medisiner da, hvis ikke hadde jeg blitt innlagt på sykehuset med morfin og greier.

Meen. I dag skal vi på OUL! Er veldig spent! Håper først og fremst på at alt står bra til. At babyen lever! 😮 

Å huff da🤯da har du værre migrene enn meg. Jeg har hatt 6 anfall etter jul men det siste var veldig mildt. Litt sliten av det men er værst med lyder egentlig. Er i fin form i dag😁da går det vel over😅håper det gikk bra på OUL🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...