Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

tørkestativ skrev (8 timer siden):

Huffda😂 godt gjort å holde ut til slutten da! For min psykiske helse håper jeg at jeg kan fortsette en dag i uka, men tror ikke det blir aktuelt med så mye mer desverre…

Nei men det er helt greit. Jeg var sykemeldt innimellom på grunn av migrene og bekkenløsning, men hunsker at vi ikke hadde bil på den tiden så jeg syklet på jobb en stund😅tror det var godt for helsen, men litt slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke her inne så ofte, men hender jeg husker og innom å lese 🤭

Termin ble satt til 27.juli, og vi venter gutt :)

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (På 11.3.2022 den 10.26):

Jeg har hatt min første arbeidsdag på over 3 mnd! Hadde snakket med sjefen på forhånd om hvilke tilrettelegging jeg trengte men følte nok ikke helt at det ble som jeg trengte.. det er vanskelig når vi er konstant i minimumsbemanning eller underbemannet, og jeg regnes som et personal selvom jeg ikke klarer å gå for full maskin. Opplevde at det ble ekstra mye for kollegaene mine fordi de må hjelpe meg i tillegg til alt annet og det syns jeg ikke er greit…så det spørs vel om det går på sikt. Det siste jeg ønsker er å være en ekstra belastning🧐

Så kjipt det ble det du kom tilbake til :( Sånn var min forrige graviditet den siste tiden jeg jobbet. Endte jo opp med å gjøre endel arbeidsoppgaver jeg absolutt ikke burde gjort, ble verre i bekkenet som resultat og måtte sykemeldes fra uke 20. Kjente kun på det å være en belastning og vite at det var bedre om en assistent heller ble innleid istedenfor meg pgs de tyngre oppgavene (er sykepleier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (13 timer siden):

Er ikke her inne så ofte, men hender jeg husker og innom å lese 🤭

Termin ble satt til 27.juli, og vi venter gutt :)

Gratulerer med en gutt💙

Elumi skrev (4 timer siden):

Så kjipt det ble det du kom tilbake til :( Sånn var min forrige graviditet den siste tiden jeg jobbet. Endte jo opp med å gjøre endel arbeidsoppgaver jeg absolutt ikke burde gjort, ble verre i bekkenet som resultat og måtte sykemeldes fra uke 20. Kjente kun på det å være en belastning og vite at det var bedre om en assistent heller ble innleid istedenfor meg pgs de tyngre oppgavene (er sykepleier).

Ja det var ganske kjipt. Vi har nesten samme yrke vi da, men jeg er helsefagarbeider. Kjenner også litt på at det er bedre om de bare leier inn en vikar som kan gjøre alle oppgavene uten hjelp.. har to vakter til før ny legetime, så er jo lov å håpe på at de vaktene går bedre 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (10 timer siden):

Gratulerer med en gutt💙

Ja det var ganske kjipt. Vi har nesten samme yrke vi da, men jeg er helsefagarbeider. Kjenner også litt på at det er bedre om de bare leier inn en vikar som kan gjøre alle oppgavene uten hjelp.. har to vakter til før ny legetime, så er jo lov å håpe på at de vaktene går bedre 🤞🏻

Krysser fingrene for det! Det er jo så godt for psyken å komme seg ut litt og være i jobb, så det er jo det beste om det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3 (Klarer nesten ikke følge med på hvilken uke jeg er i lenger)

Litt lei nå kjenner jeg. Ikke akkurat av svangerskapet, for det er ganske OK nå, men av alt rundt. Er konstant litt forkjøla og har selvfølgelig blitt avhengig av nesespray. Har også en del hodepine, som igjen gir meg koronaangst. Har ikke tid til å slutte/avvenne meg med det nå heller... Har mye vondt i ryggen (intet nytt), men er samtidig så opptatt med praksis/skole/jobb + så fullstendig utmattet at jeg ikke klarer å være så aktiv som jeg burde. Forrige søndag gjorde jeg noen få øvelser, men ble så svimmel at jeg kasta opp.. Er også mer stillesitting i praksis enn jeg trodde og håpte. Har nok også begynt å få litt bekkenplager, da jeg har smerter på litt flere/andre steder enn vanlig. Er også mye sulten, men klarer å spise litt sjeldnere før jeg blir uggen. Slutta med å kaste opp på morgenen (som var en vane frem til 1-2 uker siden) :) 

Føler fortsatt ikke det er sant at det er en baby (??!!) inni magen min  (selv om den er sykt stor 😂). Det er fortsatt altfor lenge til OUL (nesten 3 uker) og jeg har ikke kjent bevegelser enda. Er aller mest lei av det konstante stresset i hode og kropp der jeg må levere på så mange plan for å fullføre utdannelsen min. Får liksom ikke kose meg med å være gravid eller å glede meg til/planlegge innkjøp.. 

Gleder meg altså så sinnsykt til sommerferie nå 😭 Hvis jeg består dette her så skal jeg altså være så sinnsykt stolt over meg selv (og så sliten som jeg aldri før har vært)!!! Klaging slutt. 

Endret av Beautyblender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hentet vogna i dag så nå beundrer jeg den der den står i gangen😂 tenk å bli så glad for en vogn. Har allerede trillet den over stuegulvet 2-3 ganger🙈 tenk når det skal ligge noen oppi også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (2 minutter siden):

Har hentet vogna i dag så nå beundrer jeg den der den står i gangen😂 tenk å bli så glad for en vogn. Har allerede trillet den over stuegulvet 2-3 ganger🙈 tenk når det skal ligge noen oppi også!

Ååååhhh husker den følelsen med nr. 1! Med nr 2 er det mer sånn at jeg ble for sein med å sende inn arkene til sykehuset før UL, og vogna (vet hvilken vi skal ha) tror jeg ikke blir bestilt før uke 30 minst 😅 Var så stas med første vogn i hus!! Pleide også å trille den 😂 Men jeg har  faktisk ffunnet frem babyklær i str 50-62 . Har jente fra før og nå kommer gutt, så er veldig glad jeg pakket bort jenteklær for seg selv og nøytral/gutt i egen eske. Kan anbefales! Så må jeg bare få gått gjennom hvor mye vi har av hver størrelse. Plaggene eeeeer så små!! Kan ikke forstå at jenta vår på 4 har vært så liten 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (2 minutter siden):

Ååååhhh husker den følelsen med nr. 1! Med nr 2 er det mer sånn at jeg ble for sein med å sende inn arkene til sykehuset før UL, og vogna (vet hvilken vi skal ha) tror jeg ikke blir bestilt før uke 30 minst 😅 Var så stas med første vogn i hus!! Pleide også å trille den 😂 Men jeg har  faktisk ffunnet frem babyklær i str 50-62 . Har jente fra før og nå kommer gutt, så er veldig glad jeg pakket bort jenteklær for seg selv og nøytral/gutt i egen eske. Kan anbefales! Så må jeg bare få gått gjennom hvor mye vi har av hver størrelse. Plaggene eeeeer så små!! Kan ikke forstå at jenta vår på 4 har vært så liten 😵

Alt er nok litt mer spesielt og stas med førstemann ja!😅 det er jo veldig gøy og spennende å få oppleve dette for første gang. Med andremann har man liksom vært gjennom alt før🙈 hvilken vogn skal dere gå for? Jeg er i uke 23 i dag og syns egentlig det var litt tidlig å kjøpe vogn. Men så hadde de jo tilbud på emmaljunga nxt90 som jeg egentlig ville ha, helt frem til jeg prøvde den. Så når jeg først var på butikken så kunne jeg like greit bare bestille en annen😂

babyklær er såå små ja! Fikk du mye brukt for str 50 til din jente? Føler «alle» sier at man ikke skal bruke masse penger på klær i den størrelsen, men siden min jente foreløpig er målt til å være ganske liten tror jeg at jeg må kjøpe litt i str 50 likevel..🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 minutt siden):

Alt er nok litt mer spesielt og stas med førstemann ja!😅 det er jo veldig gøy og spennende å få oppleve dette for første gang. Med andremann har man liksom vært gjennom alt før🙈 hvilken vogn skal dere gå for? Jeg er i uke 23 i dag og syns egentlig det var litt tidlig å kjøpe vogn. Men så hadde de jo tilbud på emmaljunga nxt90 som jeg egentlig ville ha, helt frem til jeg prøvde den. Så når jeg først var på butikken så kunne jeg like greit bare bestille en annen😂

babyklær er såå små ja! Fikk du mye brukt for str 50 til din jente? Føler «alle» sier at man ikke skal bruke masse penger på klær i den størrelsen, men siden min jente foreløpig er målt til å være ganske liten tror jeg at jeg må kjøpe litt i str 50 likevel..🤷🏻‍♀️

Ja nå går liksom tiden så fort og det er så mye å tenke på siden vi allerede har førstemann, så vogn osv får bli når det blir 😅 Med første var det jo omtrent bare baby vi hadde å tenke på / bruke tid på, og jeg var fullt sykemeldt fra uke 20 i tillegg. Så ble mye planlegging osv da.

Vi skal ha cybex e-priam, jeg har ryggplager som ble forverret av å trille tung barnevogn med første så ble såååå glad når jeg fant en elektrisk. Har prøvetrillet vanlig cybex priam og synes den var grei. Hvilken gikk dere for? 

Vi fikk brukt 50 i minst en måned, og med gulpebaby i tillegg fikk jeg litt mangel på klær men fikk lånt med ei venninne. Ville kjøpt inn litt på forhånd og heller tatt en kjapp tur innom klesbutikk og kjøpt mer om det trengs. Min var 3,2 kg og 50 cm ved fødsel til termin. Kjenner andre som ikke rakk å bruke str 50 i det hele tatt, men 56 var altfor stort for, typ skuldrene skled ut av bodyen osv. Siden det var veldig varmt den sommeren trengte vi til og med endel kortermet i str 50 😅  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (26 minutter siden):

Ja nå går liksom tiden så fort og det er så mye å tenke på siden vi allerede har førstemann, så vogn osv får bli når det blir 😅 Med første var det jo omtrent bare baby vi hadde å tenke på / bruke tid på, og jeg var fullt sykemeldt fra uke 20 i tillegg. Så ble mye planlegging osv da.

Vi skal ha cybex e-priam, jeg har ryggplager som ble forverret av å trille tung barnevogn med første så ble såååå glad når jeg fant en elektrisk. Har prøvetrillet vanlig cybex priam og synes den var grei. Hvilken gikk dere for? 

Vi fikk brukt 50 i minst en måned, og med gulpebaby i tillegg fikk jeg litt mangel på klær men fikk lånt med ei venninne. Ville kjøpt inn litt på forhånd og heller tatt en kjapp tur innom klesbutikk og kjøpt mer om det trengs. Min var 3,2 kg og 50 cm ved fødsel til termin. Kjenner andre som ikke rakk å bruke str 50 i det hele tatt, men 56 var altfor stort for, typ skuldrene skled ut av bodyen osv. Siden det var veldig varmt den sommeren trengte vi til og med endel kortermet i str 50 😅  

Ja klart, med en 4 åring å ta seg av i tillegg denne gangen så har du sikkert nok å henge fingrene i😅 nå har jo jeg også vært fullt sykemeldt frem til nå, når jeg prøver meg på å jobbe 20%, så det har blitt litt vel god tid til planlegging her og. 

så deilig med elektrisk vogn! Stiv pris, men absolutt verdt det hvis man sliter med ryggen kan jeg tenke meg! Vi gikk for yngri juva i grå med brune skinnhåndtak. Kom som sagt for emmaljunga og ble såå skuffa når jeg syns den var så vond å trille. Yngri hadde jeg aldri hørt om, men det er visst barnashus sitt eget merke! Jeg var litt skeptisk siden prisen var såpass lav. Tenker automatisk at billig vogn = dårlig vogn😅 men den var veldig god å trille. Liten og nett, og lett å legge sammen. Så håper vi blir fornøyde! Finner ikke noe særlig omtaler på nett siden den er ganske ny å kom rett før jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+0 etter menstermin og jeg tror jeg kjente bevegelser i går kveld🥺 Hører mange sier det er snakk om bobler som sprekker (jeg tenker alt er luft jeg), men i går kjente jeg definitivt en kiling på innsiden av magen!! Veeldig rart, men også veldig fint! Da virker det hvert fall som at bebisen lever 💓 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (24 minutter siden):

17+0 etter menstermin og jeg tror jeg kjente bevegelser i går kveld🥺 Hører mange sier det er snakk om bobler som sprekker (jeg tenker alt er luft jeg), men i går kjente jeg definitivt en kiling på innsiden av magen!! Veeldig rart, men også veldig fint! Da virker det hvert fall som at bebisen lever 💓 

 

Så koselig 🥰 det er rimelig spesielt når man kjenner det for første gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beautyblender skrev (2 timer siden):

17+0 etter menstermin og jeg tror jeg kjente bevegelser i går kveld🥺 Hører mange sier det er snakk om bobler som sprekker (jeg tenker alt er luft jeg), men i går kjente jeg definitivt en kiling på innsiden av magen!! Veeldig rart, men også veldig fint! Da virker det hvert fall som at bebisen lever 💓 

 

Ååå 🥰 Så koselig! Jeg kjente også en kiling fra innsiden en de første gangene. 😍 Helt ny følelse og så gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh begynner å bli utålmodig nå. Er snart i uke 18 og har ikke UL før i uke 19 ☺️Vet ikke om det lever eller noe fordi jeg er usikker på om det sparker eller om det er tarmer. Legen min prøvde å høre med doppler i uke 17 men hun var ikke veldig dreven så vi var usikre på hva vi hørt😆 bare et lite hjertesukk fra meg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (25 minutter siden):

Ahhh begynner å bli utålmodig nå. Er snart i uke 18 og har ikke UL før i uke 19 ☺️Vet ikke om det lever eller noe fordi jeg er usikker på om det sparker eller om det er tarmer. Legen min prøvde å høre med doppler i uke 17 men hun var ikke veldig dreven så vi var usikre på hva vi hørt😆 bare et lite hjertesukk fra meg😅

Kjenner meg godt igjen her! Er 18+1 i dag, og har heller ikke UL før 19+2 - de siste ukene synes jeg har vært lange altså 😅 Men nå de siste dagene har sparkene blitt så mye tydeligere at det ikke er noen tvil om at det er lille, så nå er jeg heldigvis blitt myye roligere, men var forferdelig stressa for bare ei uke siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yrno skrev (1 time siden):

Kjenner meg godt igjen her! Er 18+1 i dag, og har heller ikke UL før 19+2 - de siste ukene synes jeg har vært lange altså 😅 Men nå de siste dagene har sparkene blitt så mye tydeligere at det ikke er noen tvil om at det er lille, så nå er jeg heldigvis blitt myye roligere, men var forferdelig stressa for bare ei uke siden 😅

Så bra at du kjenner det tydelig🥰regner med det er babyen jeg kjenner av og til men det er så mye rumling og jobbing i magen her at jeg blir usikker😂gleder meg til UL nå🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn i uke 24 i dag og nå har bekkenet begynt å plage meg litt😒 Har så smått begynt å planlegge permisjonen også og det er jo veldig gøy👏🏼 Klarte faktisk å strekke permisjonen vår helt til slutten av september uten noe ulønnet. Jeg jobber 80% og turnus med dag/aften. Der gir rom for at samboer kan jobbe 2 dager i uken under sin permisjon når jeg enten har fri midt i uka eller jobber kveld. Da får vi god tid med innkjøring i bhg også siden en av oss alltid er hjemme den første mnd, og det føles veldig godt.😊

hvordan går det med dere andre?

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(18+0) Her går det (som vanlig) ikke så bra 😅 Var (som tidligere skrevet) ganske så på felgen, mest mentalt, for noen uker siden. Endte opp med å få covid i helga (og jeg var såpass på felgen at det nesten var deilig!!). Det kunne egentlig ikke passet dårligere, da jeg nå må ta igjen noe praksis (men det ga meg jo en pause). I tillegg traff coviden meg hardt (verre enn jeg trodde), og er fremdeles ute av spill. Hele dette året har bare vært motgang føler jeg. Virker nesten som at universet forteller meg at jeg IKKE skal fullføre denne skolegangen, det er jo noe HELE tiden 😂😭  Gir snart opp... 

Heldigvis har vi OUL neste uke!! (Det eneste som mangler nå, er vel dårlige nyheter der..... ) 

Endret av Beautyblender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (3 timer siden):

(18+0) Her går det (som vanlig) ikke så bra 😅 Var (som tidligere skrevet) ganske så på felgen, mest mentalt, for noen uker siden. Endte opp med å få covid i helga (og jeg var såpass på felgen at det nesten var deilig!!). Det kunne egentlig ikke passet dårligere, da jeg nå må ta igjen noe praksis (men det ga meg jo en pause). I tillegg traff coviden meg hardt (verre enn jeg trodde), og er fremdeles ute av spill. Hele dette året har bare vært motgang føler jeg. Virker nesten som at universet forteller meg at jeg IKKE skal fullføre denne skolegangen, det er jo noe HELE tiden 😂😭  Gir snart opp... 

Heldigvis har vi OUL neste uke!! (Det eneste som mangler nå, er vel dårlige nyheter der..... ) 

Huff høres ikke noe greit ut! Godt med noe positivt å se frem til (oul). Det går nok kjempe bra😄 heldigvis liten sjanse for at de finner alvorlige avvik, men man er jo klart nervøs uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...