Lykkefrø Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #1061 Del Skrevet 30. mai 2022 @tørkestativ og forresten, ang. kvalme og svimmelhet så hadde jeg også en del av det for noen uker siden. Fikk beskjed av jordmor om å spise litt jevnere og passe på å ikke bli sulten før jeg spiste. Det hjalp en del. 🙂 Så det kan tenkes at det er litt av problemet hos deg også, når du nevner vektnedgang og dårlig matlyst. Man føler seg elendig som gravid når kroppen ikke før nok næring har jeg funnet ut. 😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. mai 2022 #1062 Del Skrevet 30. mai 2022 Kroppen begynner å bli tung og sliten her også. Merker godt at jeg ikke er i 20 årene lenger for å si det sånn Jeg var sånn som dere som tenkte at jeg ikke trenger brystpumpe! For å si det sånn, vi måtte innom apoteket på vei hjem fra føden og kjøpe brystpumpe!! 😂😂 Kjøpte manuell riktignok. Jeg kommer til å ha noe i hus for det er kjekt å kunne avlaste litt. Eller om man blir så sykt sprengt at man trenger å pumpe unna litt før poden skal spise. Jeg er motsatt jeg da. Vil gjerne at babyen skal ta flaske også. Slik at pappa og søsken kan hjelpe til om det trengs. At ikke det er noe krise om jeg går på butikken, må kjøre en unge en plass eller dra på foreldremøte. Jeg har rota meg inn i FAU til høsten, og sa til ho som er varaen min at dersom mannen må jobbe når det er møte får ho velge om ho vil passe babyen min eller dra på møte for meg! Ho bare: passe babyen!!!! 😍😂 Så for meg blir det litt krise om ungen blir totalt avhengig av puppen. Min flaks så blir han vel det også😂 Sånn sett en del enklere for dere som er førstegangs 😃 Man vet jo aldri hvordan ammingen blir. Jeg har to opplevelser der. Mine pupper produserer nok melk og gjør det de skal. Var barna som var forskjellige. Dårlig ammestart med førstemann og totalt sett en så ugrei ammeopplevelse at jeg som gravid med nr 2 satt og hulket på legekontoret bare av tanken på å gjøre det igjen. Jeg fikk totalt sjokk, for trodde jo det var det mest naturlige i verden og at det kom til å gå greit. Følte meg totalt mislykket som ikke klarte å mate barnet mitt. Men han var for urolig og utålmodig. Koste seg 100 ganger mer med flaska 🤷🏼♀️ Bare et tips om å keep an open mind 😃 Nr 2 var 100 ganger enklere å amme, og jeg skal prøve igjen denne gangen. Gleder meg ikke, men det er en annen sak 😂 @Lykkefrø man er jo litt forskjellige, men for meg har det holdt lenge med nattbind da jeg kom hjem. Tror jeg brukte vanlig bind etter bare noen dager. Og de gigableiene de har på sykehuset holder bra. Komfortable er de ikke, men det er ikke bind generelt synes jeg når du blør som bare juling og er gjennomsvett hele tiden! 🙈 Hater virkelig bind! Gruer meg til å bruke det igjen 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 30. mai 2022 #1063 Del Skrevet 30. mai 2022 Lykkefrø skrev (46 minutter siden): @tørkestativ Begynner å kjenne det ta på litt nå jeg også. Jeg har motsatt problem og har gått opp masse på kort tid, og fått vann i kroppen som er plagsomt. Ryggen verker og jeg føler meg feit og fæl. 🙈 Men jeg orker ikke henge meg så mye opp i det. Gleder meg mer og mer til å endelig få hilse på den lille. Merker at kroppen gjør seg mer og mer klar også, for her renner melka om natta og kynnere som jobber på i løpet av dagen. Spennende å kjenne at nå nærmer det seg virkelig! Jeg har hørt så mange si «ikke kjøp elektrisk ammepumpe før du vet om du trenger det» 🙂 Jeg har bare naturebond jeg også, og tenker det er helt greit til å begynne med. Nå har jeg egentlig ikke lyst til å pumpe heller, for har lest så mye om amming og slik at jeg virkelig vil få det til. Ønsker ikke bruke flaske om vi ikke er helt nødt, og da tenker jeg vi kommer til å få tak i det vi trenger om det skulle bli nødvendig. 😊 Jeg mangler litt enda: stellematte, babycall, sovepose/nattpose, kurver til å ha under stellebordet, termometer, sånn bamse med lyd, bilspeil, og litt småting som bleier, d-vitamin dråper osv. Mangler bleier til meg selv også. 🤣 Tenkte å kjøpe tena sine og ha i tilfelle de på sykehuset ikke føles så behagelig. Greit å ha noen i tilfelle man blør mye hjemme også tenker jeg. Av bind tenkte jeg egentlig å kjøpe vanlig nattbind på butikken, men er usikker på om de er nok? Aaaaner ikke hvor mye man blød jeg. 🙈 Bortsett fra det begynner det å komme seg med innkjøpene nå tror jeg. Vurderer et nytt kamera da, det koster jo litt men jeg tenker at for alt man får foreviget så er det kanskje verdt det. 🥰 Alt denne kroppen vår skal gjennom🙈 jeg er forsåvidt heldig med at jeg har sluppet vann i kroppen! Hovner av og til litt opp i beina på kvelden, men det er så lite at jeg nesten må legge godviljen til for å se det. Det virker skikkelig dritt. Og tenker det kanskje ikke bli bedre heller når varmen kommer?? Er nok lurt å ikke henge seg så mye opp i vektoppgang ja. Man skal jo faktisk legge på seg under graviditeten! 😊 jeg er 4 kg opp fra startvekt nå, og kjenner på at jeg gjerne skulle ha lagt på meg mer, så jeg slipper å bekymre meg sånn😅 Lykkefrø skrev (43 minutter siden): @tørkestativ og forresten, ang. kvalme og svimmelhet så hadde jeg også en del av det for noen uker siden. Fikk beskjed av jordmor om å spise litt jevnere og passe på å ikke bli sulten før jeg spiste. Det hjalp en del. 🙂 Så det kan tenkes at det er litt av problemet hos deg også, når du nevner vektnedgang og dårlig matlyst. Man føler seg elendig som gravid når kroppen ikke før nok næring har jeg funnet ut. 😵💫 Ja jeg merket det veldig godt her en morgen! Magen føltes helt tom og jeg var såå kvalm. Presset i meg en yoghurt med litt musli og da ble det bedre. Må nok bare prøve å presse i meg NOE i hvertfall. nå ble jeg ikke noe klokere ang pumpe heller når @Kakaoen sier at hun måtte innom apoteket på vei hjem!😂 jeg har i grunnen også lyst at baby skal ta flaske også sånn at pappaen kan hjelpe til … jeg hater jo egentlig å ikke å ha alt på stell. Er skikkelig kontrollfreak, så kanskje jeg kommer til å kjøpe en pumpe, så kan jeg heller bytte, evnt selge den hvis jeg ikke får bruk for… tenke litt mer på den😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. mai 2022 #1064 Del Skrevet 30. mai 2022 Haha sorry @tørkestativ😂😂🙈 men ikke kjøp ny elektrisk før du vet om du skal leke meieri! 😂 kjøp en manuell eller kjøp elektrisk brukt! Det gjorde jeg med barn nr 2. så ga jeg den til ei venninne, og får den nå tilbake 😂 Anbefaler Medela sin. Riktignok eneste jeg har prøvd🤪🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 30. mai 2022 #1065 Del Skrevet 30. mai 2022 Jeg har kjøpt manuell brystpumpe fordi jeg synes elektrisk er dyrt. Sist hadde jeg en baby som hang på puppen hele tiden men som bare ville ha den ene, så jeg fikk betennelse og feber. Da var det kjekt å ha pumpe som kunne ta unna den andre puppen 😁 de to første ukene med amming kan være tøffe. Jeg hadde veldig vondt og blødde fra brystvorten. Det er lurt å ha en krem for såre brystvorter. Det hjalp veldig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. mai 2022 #1066 Del Skrevet 30. mai 2022 Lilletrille79 skrev (1 time siden): Jeg har kjøpt manuell brystpumpe fordi jeg synes elektrisk er dyrt. Sist hadde jeg en baby som hang på puppen hele tiden men som bare ville ha den ene, så jeg fikk betennelse og feber. Da var det kjekt å ha pumpe som kunne ta unna den andre puppen 😁 de to første ukene med amming kan være tøffe. Jeg hadde veldig vondt og blødde fra brystvorten. Det er lurt å ha en krem for såre brystvorter. Det hjalp veldig 😊 Multimam kompresser!! Synes de var bedre enn purilan griseriet 😂🙈 De var vel helt nye på markedet for 6 år siden. Så fantes ikke da vi fikk våre første. Anbefales å teste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 30. mai 2022 #1067 Del Skrevet 30. mai 2022 Kakaoen skrev (1 minutt siden): Multimam kompresser!! Synes de var bedre enn purilan griseriet 😂🙈 De var vel helt nye på markedet for 6 år siden. Så fantes ikke da vi fikk våre første. Anbefales å teste Ja da skal jeg skaffe det også 😅 kjekt å ha dette klart så man slipper å stresse ut for å kjøpe👌Men den kremen er fantastisk bra da😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 30. mai 2022 #1068 Del Skrevet 30. mai 2022 Kakaoen skrev (3 timer siden): Haha sorry @tørkestativ😂😂🙈 men ikke kjøp ny elektrisk før du vet om du skal leke meieri! 😂 kjøp en manuell eller kjøp elektrisk brukt! Det gjorde jeg med barn nr 2. så ga jeg den til ei venninne, og får den nå tilbake 😂 Anbefaler Medela sin. Riktignok eneste jeg har prøvd🤪🙈 Leke meieri😂 heller mer mot å vente å se nå. Vil ikke ha manuell nemlig, og elektrisk er jo dyrt.. bor 5 min fra apoteket. får håpe naturebond gjør susen i mellomtiden😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #1069 Del Skrevet 30. mai 2022 Har hørt på ammekurs at de ikke anbefaler brystpumper brukt grunnet ukjent bakterieflora som kan samle seg inni pumpa. 🥺 Jeg vet ikke, bare videreformidler hva jeg har hørt av ammeveileder. 🙂 Men igjen, de låner jo ut pumpe på sykehusene så det gir ikke helt mening. 😂 Har også hørt at ikke alle har «pumpevennlig bryster», noen kan fullamme men ikke få ut en dråpe med pumpe. Da er det jo litt synd å ha brukt masse penger på elektrisk, før man vet om det funker. 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. mai 2022 #1070 Del Skrevet 31. mai 2022 Lykkefrø skrev (7 timer siden): Har hørt på ammekurs at de ikke anbefaler brystpumper brukt grunnet ukjent bakterieflora som kan samle seg inni pumpa. 🥺 Jeg vet ikke, bare videreformidler hva jeg har hørt av ammeveileder. 🙂 Men igjen, de låner jo ut pumpe på sykehusene så det gir ikke helt mening. 😂 Har også hørt at ikke alle har «pumpevennlig bryster», noen kan fullamme men ikke få ut en dråpe med pumpe. Da er det jo litt synd å ha brukt masse penger på elektrisk, før man vet om det funker. 😳 Ja de har jo pumpe på sykehuset som man kan bruke. Da jeg fikk første kom de med en som var minst 10 år eldre enn meg Da følte jeg meg virkelig som ei ku da jeg prøvde den! Jeg har nok ikke så pumpevennelige pupper. Så ga fort opp meieriproduksjonen. Ble heller å gi ekstra mme om han trengte noe når jeg ikke var der Men noen ammeveiledere er jo faktisk helt syke på dette med amming. De vil jo du skal slite deg ihjel men blod og tårer over alt. Håper virkelig du slipper det altså! Husker jeg var på ammekurs da jeg var førstegangs, men da var det lite snakk om hvor vanskelig det kunne være. Men jeg ser nok på alt dette med litt andre øyne siden jeg har store barn. Spiller null niks og nada nå om de ble ammet eller hvor lenge de ble ammet. Det er jo en fryktelig kort del av livet dems Så lenge ungen er mett og fornøyd så er jeg fornøyd 😄 Og av mine barn så er han som ble ammet lengst desidert den som har vært oftest syk av de to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 1. juni 2022 #1071 Del Skrevet 1. juni 2022 Å nei nå klarer jeg ikke legge meg ned i sengen. Føler at maten skal komme opp igjen på grunn av sure oppstøt😅😩har ventet på dette, men håpet på å slippe hehe. Så da sitter jeg her til all maten er fordøyd 😂håper det ikke tar mange timer. Er snart i uke 28 så det er ikke så rart. Flere som har det sånn? Bør nok spise kveldsmat tidligere fra nå av🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. juni 2022 #1072 Del Skrevet 1. juni 2022 Lilletrille79 skrev (29 minutter siden): Å nei nå klarer jeg ikke legge meg ned i sengen. Føler at maten skal komme opp igjen på grunn av sure oppstøt😅😩har ventet på dette, men håpet på å slippe hehe. Så da sitter jeg her til all maten er fordøyd 😂håper det ikke tar mange timer. Er snart i uke 28 så det er ikke så rart. Flere som har det sånn? Bør nok spise kveldsmat tidligere fra nå av🤪 Ikke for å skryte, men jeg har det ikke slik MEN jeg hadde det slik forrige svangerskap! Kanskje det er sånn dritt man bare får med nr 2? Fikk det veldig tidlig da. Og det er jo skikkelig grusomt! 😩 Hørt med legen om det er noe syredempende du kan ta som kan hjelpe? Synes å huske at jeg måtte prøve å sove i oppoverbakke🙈 Så føler veldig med deg! Brød, sjokolade og melkeprodukter gjorde ting værre for meg. Men husker det var vanskelig å vite hva som lagde mest problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 2. juni 2022 #1073 Del Skrevet 2. juni 2022 Kakaoen skrev (9 timer siden): Ikke for å skryte, men jeg har det ikke slik MEN jeg hadde det slik forrige svangerskap! Kanskje det er sånn dritt man bare får med nr 2? Fikk det veldig tidlig da. Og det er jo skikkelig grusomt! 😩 Hørt med legen om det er noe syredempende du kan ta som kan hjelpe? Synes å huske at jeg måtte prøve å sove i oppoverbakke🙈 Så føler veldig med deg! Brød, sjokolade og melkeprodukter gjorde ting værre for meg. Men husker det var vanskelig å vite hva som lagde mest problemer! Ja det er fordi babyen klemmer på magesekken og da går noe opp igjen🤪skikkelig digg. Men det gikk over heldigvis. Skal prøve å ikke dytte i meg så mye mat rett før leggetid, og heller spise små måltider😅er jo sulten hele tiden. Dette er veldig vanlig i 3 trimester, så det et vel derfor det kommer nå. Kan ikke tro at det har gått så fort. 27+5 i dag så det er bare 2 dager til😊 jeg er jo sistemann i denne gruppa men er sikker på at jeg føder 14 dager før termin for det gjorde jeg sist. Kommer til å bli så overrasket hvis det går på overtid. Men da må jeg over i septembergruppa og det vil jeg ikke😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. juni 2022 #1074 Del Skrevet 2. juni 2022 Lilletrille79 skrev (32 minutter siden): Ja det er fordi babyen klemmer på magesekken og da går noe opp igjen🤪skikkelig digg. Men det gikk over heldigvis. Skal prøve å ikke dytte i meg så mye mat rett før leggetid, og heller spise små måltider😅er jo sulten hele tiden. Dette er veldig vanlig i 3 trimester, så det et vel derfor det kommer nå. Kan ikke tro at det har gått så fort. 27+5 i dag så det er bare 2 dager til😊 jeg er jo sistemann i denne gruppa men er sikker på at jeg føder 14 dager før termin for det gjorde jeg sist. Kommer til å bli så overrasket hvis det går på overtid. Men da må jeg over i septembergruppa og det vil jeg ikke😂 Ja 3. trimester er jo ikke noen sjarmøretappe akkurat Bra det ga seg og du fikk sove. Husker jeg sverget til gaviscon sist svangerskap. Flytende funka bra, men smaker jo satan selv Spennende å se om du har rett da Jeg har blitt satt igang 14 dager før termin med begge mine. Men det var ekstrem forskjell fra nr 1 til nr 2, og ikke i den retningen man skulle tro De trengte jo bare ta vannet med førstemann for jeg var ganske moden, så jeg tenkte så fint. Siden de sier nr 2 går lettere så blir det vel det samme da. Men med nr 2 var alt lukket og låst og de styrte med modningspiller i 2 dager før vannet kunne tas. Jeg var jo dritsur, for var ikke det jeg hadde sett for meg Spent på denne gangen da. Hører noen mener at dersom det er en del år siden sist så regnes kroppen som førstegangsfødene igjen 6 år og mer.. Men dette er bare noe jeg har hørt av andre, så tenker jeg skal spør JM til onsdag om det kan stemme. Føler på meg at det bare er en myte, slik som mye annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 2. juni 2022 #1075 Del Skrevet 2. juni 2022 Kakaoen skrev (1 time siden): Ja 3. trimester er jo ikke noen sjarmøretappe akkurat Bra det ga seg og du fikk sove. Husker jeg sverget til gaviscon sist svangerskap. Flytende funka bra, men smaker jo satan selv Spennende å se om du har rett da Jeg har blitt satt igang 14 dager før termin med begge mine. Men det var ekstrem forskjell fra nr 1 til nr 2, og ikke i den retningen man skulle tro De trengte jo bare ta vannet med førstemann for jeg var ganske moden, så jeg tenkte så fint. Siden de sier nr 2 går lettere så blir det vel det samme da. Men med nr 2 var alt lukket og låst og de styrte med modningspiller i 2 dager før vannet kunne tas. Jeg var jo dritsur, for var ikke det jeg hadde sett for meg Spent på denne gangen da. Hører noen mener at dersom det er en del år siden sist så regnes kroppen som førstegangsfødene igjen 6 år og mer.. Men dette er bare noe jeg har hørt av andre, så tenker jeg skal spør JM til onsdag om det kan stemme. Føler på meg at det bare er en myte, slik som mye annet. Jeg spurte min jordmor om dette fordi hun sa at siden jeg var andregangs så gikk det muligens litt fortere. Jeg sa til henne at det var jo nesten ti år siden jeg fødte sist så da gjaldt det vel ikke. Men hun mente at har man født før så spilte det ingen rolle hvor mange år det hadde gått. Så da tenker jeg at siden det tok 17 timer sist så kanskje det tar 13 timer nå😅👌😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 5. juni 2022 #1076 Del Skrevet 5. juni 2022 Hvis dere kommer på barselhotel og ikke blir lagt inn på avdelingen etter fødsel; skal far sove sammen med dere? Her er jeg veldig i tvil om hva jeg tenker… samboer er egentlig veldig gira på å være på sykehuset på dagen, men reise hjem for å sove. Alle mest for å slippe å betale for hotellrommet (som jeg ikke aner hva koster) har googlet men får opp veldig mye forskjellig alt etter hvilket sykehus man føder på 🤪 jeg er som sagt i tvil på hva jeg selv ønsker her. Får man hjelp/avlastning av de som jobber der på nettene? Jeg vet jo ikke helt hvordan dette fungerer! Samtidig; blir man lagt inn på barselavd så får ikke far sove der uansett, så det blir jo litt det samme 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 5. juni 2022 #1077 Del Skrevet 5. juni 2022 (endret) tørkestativ skrev (2 timer siden): Hvis dere kommer på barselhotel og ikke blir lagt inn på avdelingen etter fødsel; skal far sove sammen med dere? Her er jeg veldig i tvil om hva jeg tenker… samboer er egentlig veldig gira på å være på sykehuset på dagen, men reise hjem for å sove. Alle mest for å slippe å betale for hotellrommet (som jeg ikke aner hva koster) har googlet men får opp veldig mye forskjellig alt etter hvilket sykehus man føder på 🤪 jeg er som sagt i tvil på hva jeg selv ønsker her. Får man hjelp/avlastning av de som jobber der på nettene? Jeg vet jo ikke helt hvordan dette fungerer! Samtidig; blir man lagt inn på barselavd så får ikke far sove der uansett, så det blir jo litt det samme 🤷🏻♀️ Om han får muligheten til å være der på natta så synes jeg han skal gjøre det! Det er gull verdt for dere begge! 😍 og prisen? Altså er jo ikke akkurat Oslo Plaza Dette er jo eneste sjansen dere har. For om dere får flere barn vil han heller dra hjem til barnet. Jeg var heldig da jeg fikk min første og fikk enerom. Da kom de med en ekstra seng og mannen fikk sove sammen med oss. Ingen av oss ante hva vi drev på med, så var greit å være to. Jeg var ung, usikker og hadde masse barseltårer. Dette er riktignok 10 år siden, men om dere får tilbud om at han kan være over natta: Ta den! Jeg som flergangsfødene hadde lett gitt den muligheten til en som er førstegangs om noen ga den til meg Jeg vil anse det som stor-luksus dersom jeg får enerom denne gangen. Noe jeg tviler på Du får hjelp av barnepleierne ja. Men det du gjør er egentlig mest å amme, skifte bleie og prøve å sove. Er far med er sjansen større for at du får sove litt. Hvis du må ha KS trenger du jo enda mer hjelp. Viktig å ikke være redd for å spør i hvertfall. Jeg ville liksom ikke være til bry husker jeg. Men det er bare tull, de er jo der for å hjelpe! Med nr 2 så ringte jeg på de for at de skulle gi meg smertestillende hadde ganske vonde etterier! Som er vanlig som flergangsfødene Endret 5. juni 2022 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 6. juni 2022 #1078 Del Skrevet 6. juni 2022 Kakaoen skrev (10 timer siden): Om han får muligheten til å være der på natta så synes jeg han skal gjøre det! Det er gull verdt for dere begge! 😍 og prisen? Altså er jo ikke akkurat Oslo Plaza Dette er jo eneste sjansen dere har. For om dere får flere barn vil han heller dra hjem til barnet. Jeg var heldig da jeg fikk min første og fikk enerom. Da kom de med en ekstra seng og mannen fikk sove sammen med oss. Ingen av oss ante hva vi drev på med, så var greit å være to. Jeg var ung, usikker og hadde masse barseltårer. Dette er riktignok 10 år siden, men om dere får tilbud om at han kan være over natta: Ta den! Jeg som flergangsfødene hadde lett gitt den muligheten til en som er førstegangs om noen ga den til meg Jeg vil anse det som stor-luksus dersom jeg får enerom denne gangen. Noe jeg tviler på Du får hjelp av barnepleierne ja. Men det du gjør er egentlig mest å amme, skifte bleie og prøve å sove. Er far med er sjansen større for at du får sove litt. Hvis du må ha KS trenger du jo enda mer hjelp. Viktig å ikke være redd for å spør i hvertfall. Jeg ville liksom ikke være til bry husker jeg. Men det er bare tull, de er jo der for å hjelpe! Med nr 2 så ringte jeg på de for at de skulle gi meg smertestillende hadde ganske vonde etterier! Som er vanlig som flergangsfødene Ja det var i grunnen mye det med søvn jeg tenkte på også.. litt mer søvn på meg (fårhåpentligvis) hvis far sover der… men ble bare litt sjokkert når jeg leste eldre forumtråder i går om at det kostet 1000kr natta for far på SUS😳 3000kr i hotellopphold uten mat syns jeg var ganske drøyt.. men så leste jeg at på andre sykehusene så kostet det typ 400-500kr natta og da er det jo ikke så mye å tenke på! Tviler på på SUS skal være dobbelt så dyrt. når du sier enerom, så regner jeg med du var på barselavdeling, eller? Isåfall heldig at far fikk overnatte der😄 her er ikke det mulig dessverre og far må isåfall reise hjem kl 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 6. juni 2022 #1079 Del Skrevet 6. juni 2022 tørkestativ skrev (46 minutter siden): Ja det var i grunnen mye det med søvn jeg tenkte på også.. litt mer søvn på meg (fårhåpentligvis) hvis far sover der… men ble bare litt sjokkert når jeg leste eldre forumtråder i går om at det kostet 1000kr natta for far på SUS😳 3000kr i hotellopphold uten mat syns jeg var ganske drøyt.. men så leste jeg at på andre sykehusene så kostet det typ 400-500kr natta og da er det jo ikke så mye å tenke på! Tviler på på SUS skal være dobbelt så dyrt. når du sier enerom, så regner jeg med du var på barselavdeling, eller? Isåfall heldig at far fikk overnatte der😄 her er ikke det mulig dessverre og far må isåfall reise hjem kl 21 Oi det var dyrt. Men har du sjekket sykehuset sin hjemmeside? Evt så spør neste gang du skal på kontroll. De må jo ha noe bedre info enn det som skrives på forum Vi var på barsel ja. De har ikke sykehushotell i Kristiansand Slike hotell er vel for de som er fullstendig selvgående og har hatt ukompliserte fødsel? Jeg tror ikke barn får overnatte der nå lenger, men virker som at det er etter korona. For det var flere fedre der da jeg hang der sist i 2016 Her i byen får ikke besøk utenom søsken og partner lov å komme inn. Det ble innført i korona og de har visst bare holdt fast ved det siden. Venninna mi sa man kan møte folk ute ved heisen. Ikke søren om jeg gidder og henge ved heisen for at svigermor skal se babyen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 6. juni 2022 #1080 Del Skrevet 6. juni 2022 Kakaoen skrev (2 timer siden): Oi det var dyrt. Men har du sjekket sykehuset sin hjemmeside? Evt så spør neste gang du skal på kontroll. De må jo ha noe bedre info enn det som skrives på forum Vi var på barsel ja. De har ikke sykehushotell i Kristiansand Slike hotell er vel for de som er fullstendig selvgående og har hatt ukompliserte fødsel? Jeg tror ikke barn får overnatte der nå lenger, men virker som at det er etter korona. For det var flere fedre der da jeg hang der sist i 2016 Her i byen får ikke besøk utenom søsken og partner lov å komme inn. Det ble innført i korona og de har visst bare holdt fast ved det siden. Venninna mi sa man kan møte folk ute ved heisen. Ikke søren om jeg gidder og henge ved heisen for at svigermor skal se babyen Det fungerer både som pasienthotell og et helt vanlig hotell for alle. På hjemmesiden står det priser for rom, men at man må kontakte resepsjonen for pris for far etter fødsel. Skal høre med jordmor på neste kontroll! De som har hatt en ukomplisert fødsel og som ikke trenger medisinsk behandling havner på hotellet få timer etter fødsel, men man trenger ikke å være selvgående i alt😄 hotellet er bemannet med jordmødre og barnepleiere og man får masse ammehjelp der ifølge søsteren min. Hun var der etter begge sine fødsler. (Hun husker dog ikke pris😂). Har derfor et stort håp og ønske om at jeg havner på hotellet og ikke på flermannsrom på barselavd … syns det virker grusomt for å være helt ærlig. Har lyst på litt privatliv.😅 På barsel her får heller ikke andre enn partner og søsken komme. Ble også innført i koronatiden, men de har holdt fast på det fordi de så at det var bedre for mor å få hvile disse dagene. Enda en grunn til at jeg håper på hotellet, for jeg har veldig lyst på besøk av nærmeste familie 😊 meen en fødsel kan man jo ikke planlegge, så det er bare å vente å se hva som skjer og hvor jeg havner😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå