Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Offisielt høygravid i dag og 40 dager igjen.🎉 nedtellingen er virkelig i gang, for jeg er lei🙈 har begynt å få litt vann i kroppen de siste dagene. har så smått begynt å pakke litt i fødebagen også, men den er ikke ferdig. Har stort sett bare pakket babys klær foreløpig.

hvordan er formen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tørkestativ skrev (2 timer siden):

Offisielt høygravid i dag og 40 dager igjen.🎉 nedtellingen er virkelig i gang, for jeg er lei🙈 har begynt å få litt vann i kroppen de siste dagene. har så smått begynt å pakke litt i fødebagen også, men den er ikke ferdig. Har stort sett bare pakket babys klær foreløpig.

hvordan er formen deres?

Så gøy med 40 dager! Nå er det jammen ikke lenge før folk begynner å poppe ut skattene sine 😍

Koselig å pakke og gjøre klart når det nærmer seg. Jeg er nok typisk flergangsfødene og pakker den bagen dagen før jeg skal legges inn :ler: Skal jo igangsettes..

Formen her er tung! Kroppen er tung, bekkenet stivner raskt og jeg ser ut som jeg er 85+ når jeg reiser meg fra sofaen :fnise: prøver å være flink å bevege meg, men får kynnere av nesten ingenting. Så lever i et konstant ubehag. Og der skal jeg bo i 7 uker til 🤪🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (50 minutter siden):

Så gøy med 40 dager! Nå er det jammen ikke lenge før folk begynner å poppe ut skattene sine 😍

Koselig å pakke og gjøre klart når det nærmer seg. Jeg er nok typisk flergangsfødene og pakker den bagen dagen før jeg skal legges inn :ler: Skal jo igangsettes..

Formen her er tung! Kroppen er tung, bekkenet stivner raskt og jeg ser ut som jeg er 85+ når jeg reiser meg fra sofaen :fnise: prøver å være flink å bevege meg, men får kynnere av nesten ingenting. Så lever i et konstant ubehag. Og der skal jeg bo i 7 uker til 🤪🙈

Ja det er koselig å pakke å gjøre så smått klart syns jeg🥰 jeg er nok typisk førstegangs ja, liker å være ute i good tid😂

kjedelig med formen… kjenner meg igjen i det du skriver. Får også kynnere av ingenting og har hatt en del murringer de siste dagene. 7 uker føles ufattelig lenge når formen er sånn🤯 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva som skjer med kroppen i dag. Har hatt ufattelig mange kynnere. Har telt de siste 35 minuttene og er nå oppe i 10 stk bare på den lille tiden.. de kommer uansett om jeg ligger i ro eller er i bevegelse. Jeg har også milde murringer som kommer og går litt, og har siden i går oppdaget slim og små slimklumper på papiret (sorry tmi..). Tydelig at kroppen forbereder seg i hvertfall!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (På 17.6.2022 den 19.05):

Skjønner ikke helt hva som skjer med kroppen i dag. Har hatt ufattelig mange kynnere. Har telt de siste 35 minuttene og er nå oppe i 10 stk bare på den lille tiden.. de kommer uansett om jeg ligger i ro eller er i bevegelse. Jeg har også milde murringer som kommer og går litt, og har siden i går oppdaget slim og små slimklumper på papiret (sorry tmi..). Tydelig at kroppen forbereder seg i hvertfall!

Oi ja da har du litt å slite med 😅hvilken uke er du i da? Kroppen forbereder seg sikkert. Ikke lenge igjen for deg nå. Jeg er i uke 30 nå og synes jeg er veldig diger🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig kroppen begynner å gjøre seg klar til "utskytning" @tørkestativ

Mine kynnere er der konstant når jeg beveger meg. Kjempe irriterende for jeg er blitt så mye mindre mobil. Og jeg HATER å sitte på ræva og ikke kunne gjøre det jeg vil :sjenert: 

Uke 32 her og jeg og føler meg DIGER @Lilletrille79 Og baby skal vel bli 1 kg + større også. Skjønner ikke hvordan dette skal ende :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilletrille79 skrev (5 timer siden):

Oi ja da har du litt å slite med 😅hvilken uke er du i da? Kroppen forbereder seg sikkert. Ikke lenge igjen for deg nå. Jeg er i uke 30 nå og synes jeg er veldig diger🤪

 

Kakaoen skrev (5 timer siden):

Tydelig kroppen begynner å gjøre seg klar til "utskytning" @tørkestativ

Mine kynnere er der konstant når jeg beveger meg. Kjempe irriterende for jeg er blitt så mye mindre mobil. Og jeg HATER å sitte på ræva og ikke kunne gjøre det jeg vil :sjenert: 

Uke 32 her og jeg og føler meg DIGER @Lilletrille79 Og baby skal vel bli 1 kg + større også. Skjønner ikke hvordan dette skal ende :bond: 

Det roet seg heldigvis med de kynnerene dagen etter. Har også kynnere nesten konstant hvis jeg er i bevegelse, men får i det minste litt pauser nå når jeg ligger på sofaen😅 jeg er 35+4 så det nærmer seg med stormskritt. Kan godt holde seg inne til tidligst uke 37 da.

syns litt «synd» på dere som føler dere digre. Jeg har ganske liten mage og jeg syns alt er tungt. Kan tenke meg at det er hakket tyngre for de med større mage enn meg (som er de aller fleste) 😬 så dere er gode, jeg hadde bare klagd hele dagene hvis jeg hadde hatt større mage enn jeg har😂 heldigvis nærmer det seg slutten for oss alle.

Kvelden i går ble tilbragt på føden faktisk. Hadde kjent mindre liv, og mye svakere bevegelser siden fredag, og når det vedvarte hele lørdagen endte jeg opp med å ringe i går kveld. Hadde prøvd å både spise/drikke noe søtt og dulte ganske kraftig i magen uten å få noe reaksjon. Ctg var fin og siden legen hadde god tid fikk jeg også en ultralyd for å dobbelsjekke. Hun veier 2500 g, og med bare 1 mnd igjen så tror jeg ikke dette blir noe 4 kgs baby akkurat😅 hørte en baby ble født i rommet ved siden av mens jeg lå med ctg. Måtte tørke en tåre for jeg ble så rørt når jeg hørte babyen skrek🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det flere som freaker litt ut av at det er veldig kort tid til termin nå? 🙈 Her er det full grad av nestbuilding nå, samtidig som bekkenet mitt stopper meg fra å gjøre noe som helst. Så jeg må mase på mannen om å lete frem senga og bilstolen, bygge den  ikeakommoden så jeg får flytta babyklærne dit osv. Alltid et eller annet prosjekt (som blir hans prosjekt) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elumi skrev (5 timer siden):

Er det flere som freaker litt ut av at det er veldig kort tid til termin nå? 🙈 Her er det full grad av nestbuilding nå, samtidig som bekkenet mitt stopper meg fra å gjøre noe som helst. Så jeg må mase på mannen om å lete frem senga og bilstolen, bygge den  ikeakommoden så jeg får flytta babyklærne dit osv. Alltid et eller annet prosjekt (som blir hans prosjekt) 😅

Jeg er SÅ klar😂 er mentalt veldig ferdig med å være gravid så for min del kan hun komme i helga. Samboer håper det drøyer litt til siden han har en veldig viktig uke på jobb neste uke😂 jeg har bestilt time til modningsakupunktur neste uke når jeg er 37+6. vet ikke om det har noe for seg, men skader ikke å prøve🤷🏻‍♀️ Sliter også veldig med magen i dag, så kan jo håpe at det er et tegn🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg freaker litt.. Men er som deg @Elumi at det er noen ting her i huset som helst skulle vært FERDIG, og jeg er så lite mobil at jeg kan klikke. Vet ikke hva som er værst. Det å ikke kunne fikse det selv, eller å måtte vente på han trege mannfolket til å få fingeren ut av ræva og gjøre det :ler: 

1 mnd igjen til jeg settes igang.. Og kjenner det er godt. Klar for å få han på utsiden kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg friker ut ja😅😂angrer litt nå altså. Hva er det jeg har satt i gang nå🤪vet at jeg ikke får sove igjen på 3-4 år og hvordan i all verden skal vi bli enig om et navn til denne babyen😂……. Nei da❤️Det går nok bra, men kjenner at det nærmer seg. Har termin 30 august da. Når har dere termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå nærmer det seg virkelig! 😁 Jeg er 37+6 i dag og er som deg, @tørkestativ, veldig mentalt ferdig med å være gravid😅🥵 Gleder meg helt utrolig til å få lillemor på utsida og starte livet som en liten familie ❤️

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg freaker litt når hun er ute? Når man kommer hjem med en baby plutselig og bare; hva nå?😂🆘 jeg har aldri hatt en baby før jeg. Men vet jo at instinktene tar over og at det kommer til å gå bra. jeg tenker derimot mye på amming og er redd jeg ikke skal få det til. Jeg har termin 23.juli! 20 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tørkestativ skrev (På 3.7.2022 den 13.07):

Tror kanskje jeg freaker litt når hun er ute? Når man kommer hjem med en baby plutselig og bare; hva nå?😂🆘 jeg har aldri hatt en baby før jeg. Men vet jo at instinktene tar over og at det kommer til å gå bra. jeg tenker derimot mye på amming og er redd jeg ikke skal få det til. Jeg har termin 23.juli! 20 dager igjen

Det går helt sikkert fint🥰ja instinktet tar over og plutselig er du mamma❤️Ingenting som er bedre enn det, bortsett fra at det er litt slitsomt. Ammingen går seg nok til etterhvert og da kan dere kose dere😊ingen barn er jo like så jeg aner jo ikke hva jeg går til selv om det er nummer to🤪 det eneste jeg er sikker på er lite søvn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (18 timer siden):

Det går helt sikkert fint🥰ja instinktet tar over og plutselig er du mamma❤️Ingenting som er bedre enn det, bortsett fra at det er litt slitsomt. Ammingen går seg nok til etterhvert og da kan dere kose dere😊ingen barn er jo like så jeg aner jo ikke hva jeg går til selv om det er nummer to🤪 det eneste jeg er sikker på er lite søvn 😂

Jeg er forberedt på å kjempe for å få til ammingen, men ikke for en hver pris!🙃 nei det er sant, ingen barn er like så selvom man har gjort det før så kan det jo faktisk dukke opp helt andre problemstillinger denne gangen. Kanskje en fordel å være forberedt på mindre søvn da😂

jeg skal ta akupunktur i dag. Kjenner jeg begynner å føle meg litt desperat. Alle sier at hun kommer når hun kommer, men jeg kjenner et stort behov for å få henne på utsiden nå. Får nesten litt klaustrofobisk følelse av at hun enda er inni der. Jeg er lei av å ha kroppen på utlån. Har slitt sånn med kvalme også i det siste. Sliter med å spise.  38+0 i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Jeg er forberedt på å kjempe for å få til ammingen, men ikke for en hver pris!🙃 nei det er sant, ingen barn er like så selvom man har gjort det før så kan det jo faktisk dukke opp helt andre problemstillinger denne gangen. Kanskje en fordel å være forberedt på mindre søvn da😂

jeg skal ta akupunktur i dag. Kjenner jeg begynner å føle meg litt desperat. Alle sier at hun kommer når hun kommer, men jeg kjenner et stort behov for å få henne på utsiden nå. Får nesten litt klaustrofobisk følelse av at hun enda er inni der. Jeg er lei av å ha kroppen på utlån. Har slitt sånn med kvalme også i det siste. Sliter med å spise.  38+0 i morgen!

Nei amming er en stressende faktor og mange blir pushet mer enn nødvendig. Ta det som det komme😊 det blir folk av oss som har fått mme istedenfor morsmelk👊Jeg er et godt eksempel på det siden min mor ikke hadde melk🤪 jeg strevde veldig med amming men fikk omsider taket på det. Det er enklere senere med tanke på å slippe a varme opp melk her og der. Bare slenge ut puppen 😂 jeg fødte i uke 38 sist😁håper det skjer noe snart da hvis du er veldig klar. Det hadde vært godt å få kroppen tilbake til normalen snart. Uke 32 her så har litt igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lilletrille79 skrev (4 timer siden):

Nei amming er en stressende faktor og mange blir pushet mer enn nødvendig. Ta det som det komme😊 det blir folk av oss som har fått mme istedenfor morsmelk👊Jeg er et godt eksempel på det siden min mor ikke hadde melk🤪 jeg strevde veldig med amming men fikk omsider taket på det. Det er enklere senere med tanke på å slippe a varme opp melk her og der. Bare slenge ut puppen 😂 jeg fødte i uke 38 sist😁håper det skjer noe snart da hvis du er veldig klar. Det hadde vært godt å få kroppen tilbake til normalen snart. Uke 32 her så har litt igjen 😅

Ja føler jeg har hørt mange «skrekkhistorier» om amming.. men må jo nesten bare ta det som det kommer ja! Ja visst blir det folk av di som har fått mme, skjønner ikke hvorfor noen er så i mot mme. Men definitivt mye mindre styr å bare kunne slenge ut puppen ja😂 grøsser av tanken på å måtte vaske og koke så mye flasker😂😬

du har noen uker igjen ja.. kanskje bare 6 hvis denne også bestemmer seg for å komme litt før termindatoen?😄

akupunktur var litt mer ubehagelig enn jeg hadde tenkt faktisk… spesielt et punkt på hånda ved tommelen, og et punkt på foten ved storetåa.. men det var helt merkelig å kjenne hvor tung og avslappet kroppen ble. Ble skikkelig døsig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå ikke så lenge til folk skal føde her nå altså :danse: 

Jeg har selv 25 dager igjen til igangsetting. Det er søren ikke sååå lenge til :bond: Og jeg kjenner at det skal bli godt. Dette er MYE tyngre enn hva det var de andre gangene. Evt så har jeg totalt fortrengt hvordan det var forrige gang. Kan knapt huske hvordan det var å være høygravid sist. Annet enn at det var kaldt fordi det var vinter og jeg passet ikke jakka :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (48 minutter siden):

Åååå ikke så lenge til folk skal føde her nå altså :danse: 

Jeg har selv 25 dager igjen til igangsetting. Det er søren ikke sååå lenge til :bond: Og jeg kjenner at det skal bli godt. Dette er MYE tyngre enn hva det var de andre gangene. Evt så har jeg totalt fortrengt hvordan det var forrige gang. Kan knapt huske hvordan det var å være høygravid sist. Annet enn at det var kaldt fordi det var vinter og jeg passet ikke jakka :ler: 

25 dager! Bare litt over 3 uker det👏🏼 Snart er vi alle i mål! Jammen godt hjernen er konstruert sånn at man glemmer hvor fælt alt er, hvis ikke tror jeg det hadde vært mange enebarn i verden😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å bli super emosjonell pga graviditeten? Jeg har ikke slitt med det tidligere i graviditeten men nå er både humør og følelser helt ute å kjører. I dag fikk jeg mentalt sammenbrudd fordi jeg ble overrasket av en regnskur når jeg var på tur med hunden. Har bare et par sko som passer pga vann i beina og ble selfølgelig gjennomvåt. Da var det noe som klikka oppi hodet mitt og jeg ble både rasende og superlei meg 🙄 gikk å bannet på vei hjem og når jeg kom inn døra hjemme så begynte tårene å fosse. Fordi jeg ble våt i beina… har dere hørt noe så dumt før, eller?😂 jeg gråt og gråt og alt var bare feil. Så sølte jeg sjokolademelk på hele gulvet så begynte jeg å gråte igjen. Ble helt sjokkert av meg selv etterpå når jeg fikk summet meg. Hva i alle dager var dette?😂 kanskje en kombinasjon av hormoner, at jeg er drittlei av å være gravid, har mye vondt og ikke har sovet noe særlig på snart 10 uker…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...