Gå til innhold

Voksen mann bygger lego😳 Dumpegrunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noe som er turnoff er det akkurat détte.

Anonymkode: 04b47...ebb

Hvorfor det? Genuint nysgjerrig. Er det bare fordi det anses å være feminint?

Anonymkode: 23754...fb8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo et trekk ved tidsånden at unge og middelaldrende voksne er blitt infantilisert. Voksne kvinner og menn leser Harry Potter, ser på barnefilmer (Marvel og all slags fantasytrash), spiller dataspill og drive generelt mye med regressive, barnslige aktiviteter. Kultursosiologer har diskutert hva denne massive infantiliseringen av voksenlivet skyldes, men så langt har jeg  til gode å se en overbevisende hypotese eller forklaring.

Anonymkode: 39fbf...61b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går sånn at dere flytter sammen må du ikke nødvendigvis ha det i stua. Han han ha eget rom til det. Kjellerstue eller lignende. Hadde ikke dumpa noen fordi de bygde Lego hvis alt annet stemte. Det er jo dritvanskelig å finne noen som det bare stemmer sånn passe med jo!

Anonymkode: c2fec...484

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor det? Genuint nysgjerrig. Er det bare fordi det anses å være feminint?

Anonymkode: 23754...fb8

Det er fordi det er vanskelig å ha sex med noen som strikker samtidig.

Anonymkode: fa05c...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså funnet deg en mann med de egenskapene du ønsker, men han har en hobby som består av å sette sammen deler og bygge noe. I min verden er ikke dette barnslig i det hele tatt 🤷🏼‍♂️ Med mindre han går rundt med lego-rumpetaske og vil dra på legoland hver sommer. 
Lego er veldig mye mer enn den barneleken mange tror. Det er jo arkitektur, modellbygging osv. 
 

Det må da være rom for å dyrke sine egne hobbyer i et forhold. Jeg kan forstå at en ikke ønsker legofigurer på stua, men at han ikke skal få holde på med hobbyen sin virker passe hjernedødt. 
 

Her har du jo en gylden anledning til egentid i forholdet. Du vet hvor han er, du vet hva han holder på med der han bedaglig pusler med sitt på hobbyrommet. Imens kan du skravle med venninder, lese en god bok, se favorittserien din, reise ut på joggetur - you name it. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt med å bygge, elsker sånne ting! 

En som gamer mye eller ser mye på fotball hadde derimot vært dumpegrunn for meg. 

Anonymkode: ba071...27c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det rart å legge puslespill også? 

Jeg synes ikke det. Jeg maler og tegner selv om jeg ikke er en kunstner som har utstillinger og selger det jeg lager. Noen strikker og hekler, noen driver med planter. Og noen bygger lego. 

For endel år tilbake så var jeg på besøk hos en venninne og mannen hennes, og mens vi var på kjøpesenteret en tur så fikk vi øye på at det var tilbud på lego på lekebutikken. Det var forskjellige "creatures" som kunne bli til to forskjellige ting på samme sett. Hun brydde seg ikke så mye, men jeg og mannen ble begge helt "shit, så kult, det må vi jo bare kjøpe!!!" Og deler av helga bestod i å sitte på gulvet foran peisen med øl og vin -og lego! Kjempemoro, hadde det såå gøy! 

Det er stor forskjell på å være barnslig og barnlig tenker jeg! Og om man fortsetter å leke litt livet ut, så tror jeg faktisk man holder seg friskere til sinns. Så egentlig så hjelper det bare mot demens, -kan ikke klage på det vel!? 😄 

Anonymkode: a884a...dce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med Karsten Warholm bygger lego, og hadde lett levd med noen lego bygg i stua for å være med han 😃

Anonymkode: 72804...482

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kanonkjekt å bygge Lego. Eneste litt kjipt å tråkke på. Har selv sansen for gamle leker og samlet tidligere på både actionfigurer og gamle barbier. Synes mye av dette trigger kreativitet i en ellers grå hverdag. 
 

Er absolutt ingen dumpegrunn, men om det blir seriøst mellom dere kan det jo hende han kan bruke et annet rom til å ha legoen sin på istedet for legoland i stua. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er jo et trekk ved tidsånden at unge og middelaldrende voksne er blitt infantilisert. Voksne kvinner og menn leser Harry Potter, ser på barnefilmer (Marvel og all slags fantasytrash), spiller dataspill og drive generelt mye med regressive, barnslige aktiviteter. Kultursosiologer har diskutert hva denne massive infantiliseringen av voksenlivet skyldes, men så langt har jeg  til gode å se en overbevisende hypotese eller forklaring.

Anonymkode: 39fbf...61b

Noe må man jo gjøre når man ikke må ut å jakte for å overleve, da kan man like godt gjøre noe man faktisk liker 😊

Marvel er vel ikke akkurat det jeg ville kalt barnefilm heller 😛

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen har Lego som sin ene ting og dama har paradiset hotell og reality shows, hadde jeg foretrukket mannen. Lego bygging gir mestring, kreativitet, kontroll, planlegging og glede. Reality gir dårlig selvbilder, dumhet, bortkastet tid, primadonna og drama vibber.

Anonymkode: ca91b...43b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111

Hahaha, mamma og pappa er i 60-årene og sitter ofte og bygger Lego sammen. Jeg kjøper det til dem hver jul. Jeg bygger også masse Lego selv og er 30. Hva er problemet? Jeg sitter jo ikke og leker med det, men synes det er gøy å bygge og fint å ha stående, og nå som jeg er voksen har jeg endelig råd til masse. Hadde syntes det var sykt kult om jeg kom hjem til en mann med masse Lego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i den!! Gaming er skikkelig turn-off, da vet man jo at man mister han i mange timer hver kveld.

Anonymkode: e5818...132

Nei, det vet du ikke. Det kan for eksempel være 1-2 timer 2-3 dager i uka, og ikke nødvendigvis kveld. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 33, var nettopp og kjøpte barbiehest til meg selv fra ei jente på 12 som skulle ha seg ny mobil, sa det var til niesa mi 😁

Anonymkode: ef2f2...7ef

Haha!! elsker det 😂

Jeg elsker Lego og Playmobil!

Hadde blitt kjempeglad om jeg hadde funnet en bra mann som også digget lego!! 

Anonymkode: 70bd5...808

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barnslig mann = dumpegrunn.

Anonymkode: fa05c...063

Lego er ikke barnslig! Hva da med puslespill? Mye det samme, og jeg som kvinne i slutten av 40-årene liker begge deler. Leser også Donald pocketer. Har god jobb, utdannelse, mann og barn med utdannelse og har mange interesser; lego er én av dem. Tviler på at noen kaller meg barnslig ;) Mannen min er fotballfan deluxe, samt sinnsyk interesse for biler, det er ikke noe mer barnslig enn det. 

Anonymkode: 7e7d2...a1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha!! elsker det 😂

Jeg elsker Lego og Playmobil!

Hadde blitt kjempeglad om jeg hadde funnet en bra mann som også digget lego!! 

Anonymkode: 70bd5...808

Ja, playmo er også gøy 😁😁

Anonymkode: 7e7d2...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde blitt med å bygge, elsker sånne ting! 

En som gamer mye eller ser mye på fotball hadde derimot vært dumpegrunn for meg. 

Anonymkode: ba071...27c

Bare fordi du ikke liker den interessen?? Nei, for leg meg er ikke en hobby dumpegrunn, sålenge det ikke går utover økonomi osv. 

Anonymkode: 7e7d2...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært greit for min del og kunne vært med å bygge :) Synes det er litt gøy at man ikke må være så voksen hele tiden.

Har selv litt diverse figurer og bamser av karakterer jeg liker godt så hadde vært greit å treffe en mann som godtok den siden av meg også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...