Gå til innhold

Voksen mann bygger lego😳 Dumpegrunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde syntes det var koselig å bygge lego sammen og ville blitt glad om jeg fikk bli med. Men synes ikke at det er fint med slikt på utstilling i stua - kanskje én ting som var prosjektet akkurat da, men ikke mer. Blir jo som på et barnerom: evige støvsamlere og urolig å se på. Ødelegger atmosfæren i rommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 12.39):

Det er jo et trekk ved tidsånden at unge og middelaldrende voksne er blitt infantilisert. Voksne kvinner og menn leser Harry Potter, ser på barnefilmer (Marvel og all slags fantasytrash), spiller dataspill og drive generelt mye med regressive, barnslige aktiviteter. Kultursosiologer har diskutert hva denne massive infantiliseringen av voksenlivet skyldes, men så langt har jeg  til gode å se en overbevisende hypotese eller forklaring.

Anonymkode: 39fbf...61b

dette er helt feil enkelt og greit 

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er mange flere menn enn kvinner som driver med gaming. Så noen menn er dessverre nødt til å bli stuck med kvinner som innerst inne misliker hobbyen deres.

Anonymkode: 22323...0ed

Sånn har det alltid vært, ikke alle som liker hvis dama holder på med sminking og tester nye klær hele tiden heller men liker man personen så lærer man seg å respektere dens interesse :)

Anonymkode: 369bc...8bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje det kalles å bli voksen…

Anonymkode: 56e35...ac6

Nei, det kalles å bli tolv. Dette med å være så voldsomt opptatt av å være voksen og moden og drive med de riktige tingene er en fase man ideelt sett burde være ferdig med når tenårene er over.

Anonymkode: f733f...1c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke vil flytte sammen med en fyr som insisterer på å ha Hogwarts utstilt i stua liksom. Det hadde ikke jeg godtatt heller. Men selve legobyggingen høres jo bare koselig ut, kunne godt blitt med og hjulpet til (om jeg fikk lov, hehe). Å ha en hobby å pusle med er da helt normalt og sunt. At det blir kostbart etterhvert er jo en annen ting, men sånn er det med alle hobbyer. Jeg har også noen hobbyer som koster en del penger og som andre sikkert synes er tullete, men jeg holder på med dem på et dedikert sted hvor de ikke er i veien. Hvis jeg ble sammen med noen som samler på Funko Pops, eller har Star Wars-plakater på veggene som dekor, eller andre nerdeting, så hadde jeg nok insistert på en man cave eller hobbyrom til fyren hvis vi skulle flyttet inn sammen. Men å ta fra noen hobbyen sin som tross alt ikke er til noen skade, det er jo ikke greit. Og å vurdere å dumpe noen for samme grunn? Tullete. 

Anonymkode: 8c1d4...151

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mannen sin hobby å kjøpe valper bak ryggen min, jeg hadde vært sjeleglad om Lego var tingen heller 😂

Anonymkode: ebf53...f07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

🙂 Går fint det. Tror grensa går ved duplo..

Anonymkode: 132c2...e06

😂😂 Spesielt om han syntes det var utfordrende å bygge med duplo…

Anonymkode: 2e880...d93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært lego for 3-åringer, hadde jeg kanskje reagert, men det er vel snakk om voksen-lego, går jeg ut fra? Det synes jeg bare er kjekt. Han får koblet av samtidig som han er kreativ og bruker hodet. Stille og rolig, og det går ikke utover noen andre, gjør det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med en hobby 😊 dere kan eventuelt ha et eget rom for legoen hans om det plager deg å ha det framme på stuen. 
Jeg samler på pokemon effekter, men gjør dette sammen med sønnen min da vi har en felles interesse. Vi har alt slikt på lekerommet 😊 pluss at vi spiller mye PlayStation sammen. 

Jeg er en voksen dame på 31 år og sønnen min er 7 år gammel. 

Finner jeg en likesinnet mann så er det bare supert 😊 

Anonymkode: 66098...c24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått med på noen få, ferdigbygde, storslåtte legoprosjekter på en skjenk i stua. Men stort sett så måtte han hatt det i en mancave.

På samme måte som at jeg heller ikke forventer å få lov til å henge opp hver eneste strikkegenser jeg strikker til pynt på veggen i stua sjøl heller 😁

Anonymkode: c8555...132

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 11.11):

Overraskende mange som var positiv til dette. 

For min del blir det litt som all annen hobby. Jeg kunne ikke vært sammen med en som foretrakk å bygge lego på en lørdagskveld, fremfor å være sosial med venner eller finne på noe sammen. 

Men jeg kunne heller ikke vært sammen med en som skulle sett fotballkamper hver lørdag. 

Jeg er veldig sosial av meg, og jeg foretrekker å finne på ting på utsiden av huset. Min samboer er heldigvis lik meg, så det er uproblematisk her i hus. :)

Så er jo det viktigste at du finner ut som dette passer med deg ts, og din livsstil. Og hvor opptatt av denne hobbyen er han? Er det noe han driver med når han ikke har noe annet å gjøre, eller er det en hobby han styrer over andre ting? 

Anonymkode: bd48d...f5f

høres slitsomt ut

Anonymkode: b9bf8...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego er vel supert i alle aldre?! Ingen aldersgrense der! Jeg husker broren min og jeg fikk bilbane til jul et år, og de som lå på gulvet hele julekvelden og kjørte biler, var pappa og bestefar😉 Personlig har jeg mye større problemer med voksne menn som spiller PS🙈👎

Anonymkode: ae90e...20e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange voksne kvinner har puslespill som hobby, hvorfor er det bedre enn Lego? Lego er vel nare puslespill i 3D… tipper han finner ro i det, på samme måte som at amdre finner ro i tegning, skriving, strikking osv. jeg blir snart 33 og spiller Nintendo. Hvis noen skulle du oe meg pga det, og utelukkende pga d, hadde jeg virkelig bare tenkt GOOD RIDDANCE. Så lenge en ikke sitter å,spiller/bygger Lego MENS en har besøk eller lar være p delta sosialt pga hobbyen tenker jeg dette egentlig bare e kult. Det er forskjell på p være barnslig,og barnlig. 
 

hva er det som gjør at du vil dumpe han? Dine egne fordommer, eller frykten for hva andre skal si og tenke? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Lill3My said:

Mange voksne kvinner har puslespill som hobby, hvorfor er det bedre enn Lego? Lego er vel nare puslespill i 3D… tipper han finner ro i det, på samme måte som at amdre finner ro i tegning, skriving, strikking osv. jeg blir snart 33 og spiller Nintendo. Hvis noen skulle du oe meg pga det, og utelukkende pga d, hadde jeg virkelig bare tenkt GOOD RIDDANCE. Så lenge en ikke sitter å,spiller/bygger Lego MENS en har besøk eller lar være p delta sosialt pga hobbyen tenker jeg dette egentlig bare e kult. Det er forskjell på p være barnslig,og barnlig. 
 

hva er det som gjør at du vil dumpe han? Dine egne fordommer, eller frykten for hva andre skal si og tenke? 

Er nok litt det at menn trekker på skuldrene om dama har noen rare hobbyer, men kvinner kan være fullstendig nådeløse om menn har det.

Anonymkode: f733f...1c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 19.35):

Flott med en hobby 😊 dere kan eventuelt ha et eget rom for legoen hans om det plager deg å ha det framme på stuen. 
Jeg samler på pokemon effekter, men gjør dette sammen med sønnen min da vi har en felles interesse. Vi har alt slikt på lekerommet 😊 pluss at vi spiller mye PlayStation sammen. 

Jeg er en voksen dame på 31 år og sønnen min er 7 år gammel. 

Finner jeg en likesinnet mann så er det bare supert 😊 

Anonymkode: 66098...c24

Å det høres utrolig koselig ut 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 11.44):

Er strikking, hekling, sying og lesing sporter altså? 🤔

Anonymkode: fa05c...063

 

...

Screenshot_20211021-090441_Instagram.jpg

Anonymkode: 0fae7...eeb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legobygging er jo en fin hobby, da! Absolutt ikke dumpe-grunn, heller et pluss fra meg. 

Og Hogwarts skulle fått stått i stua. 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego er supert og absolutt ikke en dumpegrunn.

Det som derimot er et rødt flagg og dumpegrunn er personer som blander norsk og engelsk og som i tillegg bruker masse smilefjes når de skriver en kort tekst.

 

 

Anonymkode: c148b...9d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, men la oss ta det opp et notch. jeg bygger sånne her, også plast, men med masse lim og spennende kjemikalier . men kanskje ikke så kantete. en sånn som denne på bildet under er 20 cm lang og bygges ut fra bilder for å gjengi ekte gjenstander og maskiner. den her russeren har faktisk eksistert, altså.

821996950_209429001_797727227548964_5583870766404452728_n(1).jpg.70bd6a517e4cecea3da60a72e157d132.jpg

og så bygger jeg masse biler. de er ganske detaljerte og skal gjengi ekte vare før jeg er happy og fornøyd. lakken på en sånn her er en LANG prosess og involverer masse dyre kjemikaler og legges som om det var ekte, 

246836938_1003998987061474_8237456057212595588_n.jpg.ca0c0045e06e29821285a2a6fdbf6c80.jpg

og så kan man bli kreative, bygge litt fra fri fantasi. selv er jeg ikke superflink akkurat der, men det er moro og det blir fort spennende. siste kreasjon er den her, den er ikke heeeeelt ferdig - skal få sykkelstativ med sykkel og takboks. Vivian Hagle-Volden som står foran er også bygget og håndmalt av meg. 

247486338_908866323348816_366362367825665489_n.jpg.f8a39553ba48931f508304645fa2b3ce.jpg

men mest av alt bygger jeg vogntog. disse står også i stuen, men så klart ikke alle sammen samtidig. da tror jeg fruen ville hatt noen uhell under støvtørk etc. men premievinnerne mine får jaggu meg vises frem litt de også.

242810133_318486443370243_8403147992121809739_n.jpg.23d85e98152cf7b6cc5565d766a48ec9.jpg

hva blir verdicten? er det like ille som lego? er det noen forskjell på dette og lego? greit, det forsvinner mye penger under bygging av slikt, bare det å kjøpe selve settet kan være en halv formue. men det kan det med lego også. noen vil mene at mine modeller ser penere ut enn lego, og _jeg_ kan være enig i det - men det er ikke sikkert legobyggeren er. eller kidsa. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...