Gå til innhold

Voksen mann bygger lego😳 Dumpegrunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mye verre med krampaktig voksne som ikke lenger har noe lidenskap for annet enn jobb, hjem og trening, og kopierer boligblekkene slavisk når de innreder.

Anonymkode: f733f...1c5

Dissene menneskene har allerede avgått ved døden.

Anonymkode: de2a3...ae0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er dette et problem? Kan hende han vil synes du er lite tolerant, og dumper deg for å synes dette er barnslig. 

Min sønn (33 år) og hans kone (30), bygger lego sammen. De har både Starship Enterprise og Harry Potter-slottet stående i loftstua. Og mer blir det sikkert etter hvert, når ungene blir store nok til å være med å bygge.

Anonymkode: 3dcba...329

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke dumpegrunn å ha en legobyggende mann. 
 

Men dere kan jo avklare noen forventninger ifht hva og mengde som skal være på display i stua. Hva tenker han? Er dette veldig viktig for han? Det trenger jo ikke være slik at hans lego skal trumfe din trivsel? Spesielt hvis han syns det er ok å ha et eget skap på loft eller kjellerstua? Feks et skap med vinduer? Typ vitrineskap. Da blir det ikke så nedstøvet heller. 
 

Det som hadde vært dumpegrun var uansvarlighet, la legobyggingen ta overhånd ifht familietid og ivaretakelse av personlig hygiene og helse. Dvs sitte 8 timer på jobb og deretter sitte og bygge i 3 timer fremfor å både trene og bygge. Sånn for å sette det på spissen. 
 

Lego er bedre enn mange andre ting. Se på helheten 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Dissene menneskene har allerede avgått ved døden.

Anonymkode: de2a3...ae0

Det er hauger av sånne på Tinder. Er et ork å vade gjennom mengder med topptur- og vinglassberter med "alt på stell, opptatt av trening og kosthold, du er familiekjær og minst 1.80" før man finner noen interessante.

Anonymkode: f733f...1c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dater en fyr som jeg bare har et supergodt inntrykk av. Han er i 30-årene, snill, morsom, kjekk og har en god jobb. Vi har bonda skikkelig, han er fantastisk i senga, og jeg har tenkt at yes, her er endelig mannen i mitt liv! Men vi har bare vært hjemme hos meg og i går var jeg med han hjem for første gang, ooooog:

Altså det så ut som leiligheten til en tenåring. Han bygger altså lego på fritiden😂 og hadde stilt ut star wars-figurer og harry Potter-slott og en stor modell av Big Ben.   Midt i stua😂 Han hadde fortalt at han var litt nerd, men jeg visste ikke at det var sååå ille, liksom. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Han lo mye av det selv, og fortalte at han skjønte at han var litt barnslig, men at han elsket å bygge lego siden han var liten. Han fortalte også at eksen gjennnom alle år ikke var særlig fan, og at det var så deilig for han nå som han var singel igjen til å ha frihet til å kunne være seg selv og dyrke hobbyene sine…

Og det siste er kanskje litt turn-off. Hvis det betyr at han forventer at han kan ha lego i stua i et nytt forhold, liksom. Det er jo ingen voksne kvinner som har lyst til å leve sånn🙈  Jeg tenker litt sånn grow up samtidig som jeg liker han sååå godt og synes det er litt søtt. Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: e5818...132

Jeg selv liker menn som kan være slik. Jeg har mine hobbyer jeg og. Men sitter ikke så mye med dem fordi jeg vet det kan fort bli litt altoppslukende.

Karsten warholm bygger jo Lego. Det er ganske avslappende og givende. Flere voksne kvinner (og menn) har jo ofte hobbyer som å strikke, tegne, male, perle osv 

Jeg selv kunne fint ha satt meg ned å bygge Lego. Men da må det være noe avansert noe (slik som Karsten Warholm bygger).

Men flytter dere sammen engang så kan han gjerne få ett eget hobbyrom å ha tingene sine der enn å ha det i stua.

Ikke la dette være en greia (turnoff). Slike menn er ofte verdt å ta vare på ☺️ 

Anonymkode: 3a792...42e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dater en fyr som jeg bare har et supergodt inntrykk av. Han er i 30-årene, snill, morsom, kjekk og har en god jobb. Vi har bonda skikkelig, han er fantastisk i senga, og jeg har tenkt at yes, her er endelig mannen i mitt liv! Men vi har bare vært hjemme hos meg og i går var jeg med han hjem for første gang, ooooog:

Altså det så ut som leiligheten til en tenåring. Han bygger altså lego på fritiden😂 og hadde stilt ut star wars-figurer og harry Potter-slott og en stor modell av Big Ben.   Midt i stua😂 Han hadde fortalt at han var litt nerd, men jeg visste ikke at det var sååå ille, liksom. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Han lo mye av det selv, og fortalte at han skjønte at han var litt barnslig, men at han elsket å bygge lego siden han var liten. Han fortalte også at eksen gjennnom alle år ikke var særlig fan, og at det var så deilig for han nå som han var singel igjen til å ha frihet til å kunne være seg selv og dyrke hobbyene sine…

Og det siste er kanskje litt turn-off. Hvis det betyr at han forventer at han kan ha lego i stua i et nytt forhold, liksom. Det er jo ingen voksne kvinner som har lyst til å leve sånn🙈  Jeg tenker litt sånn grow up samtidig som jeg liker han sååå godt og synes det er litt søtt. Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: e5818...132

Jeg ville synes det var positivt egentlig at han tør å ha det som hobby. Når det er sagt skjønner jeg det med å kanskje ikke villr ha masse lego i stua, men han kan vel tilpasse seg litt samtidig som han fortsatt får ha hobbyen sin? :)

Anonymkode: dee51...805

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dater en fyr som jeg bare har et supergodt inntrykk av. Han er i 30-årene, snill, morsom, kjekk og har en god jobb. Vi har bonda skikkelig, han er fantastisk i senga, og jeg har tenkt at yes, her er endelig mannen i mitt liv! Men vi har bare vært hjemme hos meg og i går var jeg med han hjem for første gang, ooooog:

Altså det så ut som leiligheten til en tenåring. Han bygger altså lego på fritiden😂 og hadde stilt ut star wars-figurer og harry Potter-slott og en stor modell av Big Ben.   Midt i stua😂 Han hadde fortalt at han var litt nerd, men jeg visste ikke at det var sååå ille, liksom. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Han lo mye av det selv, og fortalte at han skjønte at han var litt barnslig, men at han elsket å bygge lego siden han var liten. Han fortalte også at eksen gjennnom alle år ikke var særlig fan, og at det var så deilig for han nå som han var singel igjen til å ha frihet til å kunne være seg selv og dyrke hobbyene sine…

Og det siste er kanskje litt turn-off. Hvis det betyr at han forventer at han kan ha lego i stua i et nytt forhold, liksom. Det er jo ingen voksne kvinner som har lyst til å leve sånn🙈  Jeg tenker litt sånn grow up samtidig som jeg liker han sååå godt og synes det er litt søtt. Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: e5818...132

Jeg har bamser på hylla. Naboen har bilbane i hele kjelleren. Gå videre du. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan gjerne bytte. Ingen barn i bildet her, men vil heller ha en mann som bruker 5-6 timer på å bygge lego enn en mann som bruker 5-6 timer på minecraft og andre spill, og det til tross for at jeg gamer selv!

Anonymkode: e4a9d...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da kunne du også brukt sjakk som eksempel i stedet for strikking, hekling, sying og lesing. Da er lego ikke som noen av de delene, men som sjakk.

Er sjakk en egen gren i OL?

Anonymkode: fa05c...063

Herregud. Jeg skrev at LEGO VAR EN HOBBY, som sidestiller det med strikking, hekling, sying osv som er andre hobbyer.

Men så presiserte jeg at LEGO VAR KREVENDE, og kunne på mange måter ses på som en sport. 

Disse to argumentene HENGER IKKE i hopen. Jeg har aldri noensinne, noengang påstått at strikking er en sport.

🥄

Selv om sjakk er en sport, så er det mange som bruker sjakk som en hobby også. Fotball kan være hobby for mange, selv om det er sport. Hobby og sport eskluderer ikke hverandre!

Anonymkode: 04b47...ebb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye heller en mann som bygger Lego, enn ei kjerring som strikker eller syr 😂

Anonymkode: 66812...ae1

Lasse (farmen Lasse) strikker. Og det er dritsexy at menn kan strikke og. Menn er gode på slik når dem finner en lidenskap så går dem all in🤩 Jeg blir litt misunnelig på dem som har slike lidenskap.

Jeg kan både strikke (blir fort lei), leser mye, men kan også ta frem tegnesakene og tegne, male osv (gir meg en indre ro og avkobling)

Anonymkode: 3a792...42e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nelja skrev (39 minutter siden):

En mann som bygger lego er mye mer turn on enn en dame som strikker eller broderer. 

Hva skjer med dissingen av strikkere her i tråden? Lego er topp, strikking er topp. Funfact: flere og flere menn som strikker også🤗

Anonymkode: 23754...fb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Funfact: flere og flere menn som strikker også🤗

Anonymkode: 23754...fb8

Er det noe som er turnoff er det akkurat détte.

Anonymkode: 04b47...ebb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjer med dissingen av strikkere her i tråden? Lego er topp, strikking er topp. Funfact: flere og flere menn som strikker også🤗

Anonymkode: 23754...fb8

Strikking er sosialt akseptert. Legobygging, tydeligvis ikke. Jeg synes menn som bygger lego er mer turn on enn menn som strikker også, hvis det var uklart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame 37 og bruker heller penger på Lego enn voksne ting 

Anonymkode: af4a2...e1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...