Gå til innhold

Voksen mann bygger lego😳 Dumpegrunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjempefint, Sid!

Her bygger samboer lego, jeg elsker brettspill og vi gamer begge to. 40+ og akkurat så voksne som vi trives med. 😁

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/17/2021 at 10:56 AM, AnonymBruker said:

Og det siste er kanskje litt turn-off. Hvis det betyr at han forventer at han kan ha lego i stua i et nytt forhold, liksom. Det er jo ingen voksne kvinner som har lyst til å leve sånn🙈  Jeg tenker litt sånn grow up samtidig som jeg liker han sååå godt og synes det er litt søtt. Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: e5818...132

Synes du bør dumpe han, så kan han finne ei dame som ikke er så dømmende og negativ til sin partner. 

Anonymkode: 19b10...273

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/17/2021 at 3:51 AM, Nelja said:

En mann som bygger lego er mye mer turn on enn en dame som strikker eller broderer. 

Nysgjerrig, ser du er andre personen som ikke liker at kvinner strikker, broderer, syr etc. Kan jeg spørre om hvorfor?

Mitt inntrykk er at menn generelt liker kvinner som gjør slike ting, men kanskje jeg bare kjenner en annen type menn. Mannen min (fra usa og vi bor der borte) elsker at jeg strikker og syr, og kan fikse yndlingsklærne hans osv. Han kjenner ingen utenom bestemoren sin og en tante som strikker etc. og er skikkelig sjarmert over at jeg også gjør det. Alle kompisene hans ser på det som en skikkelig god kvalitet hos kvinner også og synes det er så kult at nestem alle mine norske venner strikker. Men nå er alle disse mennene veldig familiemenn og bryr seg om ekteskap med en god kvinne osv.

(Du har så klart helt lov til å ha hvilken som helst mening, bare nysgjerrig)

Anonymkode: a9c31...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 19.25):

Jeg tror heller det handler om at dette er det de er vokst opp med, så det innebærer nostalgi og gode minner. Jeg kan ikke fatte at man skal stemples som infantilisert fordi man leser Harry Potter (flott at folk faktisk leser bøker!), ser på Marvelfilmer eller bygger Lego. Hvis man finner glede i så uskyldige hobbyer, kan vel andre holde seg for gode til å stemple dem på denne måten.

Jeg skrev tidligere i tråden om sønnen min og hans kone som begge liker Lego, og de er overhodet ikke infantiliserte av den grunn. Begge har mastergrad og krevende jobber, de har hus og barn og lever som de fleste andre, OG liker Lego, Harry Potter og Marvel også. De er da voksne, ansvarlige mennesker for det. Følger med på nyheter og samfunn, går på foreldremøter, skjøtter hus og hjem. 

Anonymkode: 3dcba...329

Ja, de har voksne jobber, men et infantilisert privatliv. Som sagt, er det mange kultursosiologer som forsøker å forklare dette behovet for regresjon - for å ta tilflukt i det infantile. Det er selvsagt ikke noe galt med de individene som gjør det, men med samfunnsmekanismene som hemmer menneskelige modningsprosesser.

Anonymkode: 39fbf...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Er og forblir skikkelig imponert av håndverket ditt Sid 🤩

 

takk for det, forsøker egentlig bare friste deg til å prøve deg igjen! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, de har voksne jobber, men et infantilisert privatliv. Som sagt, er det mange kultursosiologer som forsøker å forklare dette behovet for regresjon - for å ta tilflukt i det infantile. Det er selvsagt ikke noe galt med de individene som gjør det, men med samfunnsmekanismene som hemmer menneskelige modningsprosesser.

Anonymkode: 39fbf...61b

tror du på det der fantasifulle tøvpratet ditt sjøl? du kan jo begynne med å henvise til disse liksom-forskningene dine. det er ikke noe forskjell på det her eller skru ekte bil i garasjen annet enn mulighet og interesse. eller pelle på gitarer, game og bygge datamaskiner, lodde ledninger fast i pærer og svi av seg fingre, bygge stereo i biler eller whatnot. det kalles sysselsetting, du har låst tankene på at du tilfeldigvis får handlet det i lekebutikker. mitt råd til deg er å slå av EDB-maskinen, lukke opp vinduet og ta et godt magadrag med luft, så blir du ikke så surken. 
du bruker for øvrig ordet regresjon helt feil, bare nevner det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SidFernwilter skrev (9 minutter siden):

takk for det, forsøker egentlig bare friste deg til å prøve deg igjen! ;)

Må tilstå at bildene dine får det til å krible litt...☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Må tilstå at bildene dine får det til å krible litt...☺️

det der er det kvinner som pleier si til meg.... :sjarmor:ja, når jeg inviterer dem hjem for å bygge lego, såklart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (8 minutter siden):

tror du på det der fantasifulle tøvpratet ditt sjøl? du kan jo begynne med å henvise til disse liksom-forskningene dine. det er ikke noe forskjell på det her eller skru ekte bil i garasjen annet enn mulighet og interesse. eller pelle på gitarer, game og bygge datamaskiner, lodde ledninger fast i pærer og svi av seg fingre, bygge stereo i biler eller whatnot. det kalles sysselsetting, du har låst tankene på at du tilfeldigvis får handlet det i lekebutikker. mitt råd til deg er å slå av EDB-maskinen, lukke opp vinduet og ta et godt magadrag med luft, så blir du ikke så surken. 
du bruker for øvrig ordet regresjon helt feil, bare nevner det. 

Du bør ikke delta i diskusjoner du ikke forstår. Hold deg til bilene dine:)

Anonymkode: 39fbf...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør ikke delta i diskusjoner du ikke forstår. Hold deg til bilene dine:)

Anonymkode: 39fbf...61b

håhå, jeg tror ærlig talt ikke du skal vifte meg fjas i en diskusjon med faktiske mennesker. du kommer ikke forbi det faktum at lego brukes og bygges og designes av voksne mennesker i såpass stor grad at å begynne komme med tøys om regresjon (lol) og snakk om barnsligheter etc er kinaglass på steingrunn. sett en hvilken som helst voksen mann med en boks med lego, og noe vil skje. sannsynligvis noe spennende og kult. jeg er ikke noe særlig på lego sjøl, men da Simpson-huset og Kwik-E-Mart dukket opp, da var lommeboken raskere fremme enn en sjekkereplikk på Feliz. ramle gjerne innom lego-stores hvilken som helst dag uansett by, og sjekk ut kundene der. voksne menn og kvinner som handler til seg selv er overrepresentert, og det er ikke akkurat dårlige utdannelser disse bærer på. 
hvis argumentet ditt ikke er sterkere enn fjas, som din replikk (attpåtil som anonym), så er jeg redd du kanskje skal svelge i deg noen fakta eventuelt begynne oppsøke dem. 

dessuten er lego fabelaktig når Verisure og Sector ikke leverer gode alarmanlegg. brikkene til mine barn strødd utover gulvet er genialt som innbruddsikring. men men. bare noe jeg kom til å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (6 minutter siden):

det der er det kvinner som pleier si til meg.... :sjarmor:ja, når jeg inviterer dem hjem for å bygge lego, såklart. 

😎😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (22 minutter siden):

håhå, jeg tror ærlig talt ikke du skal vifte meg fjas i en diskusjon med faktiske mennesker. du kommer ikke forbi det faktum at lego brukes og bygges og designes av voksne mennesker i såpass stor grad at å begynne komme med tøys om regresjon (lol) og snakk om barnsligheter etc er kinaglass på steingrunn. sett en hvilken som helst voksen mann med en boks med lego, og noe vil skje. sannsynligvis noe spennende og kult. jeg er ikke noe særlig på lego sjøl, men da Simpson-huset og Kwik-E-Mart dukket opp, da var lommeboken raskere fremme enn en sjekkereplikk på Feliz. ramle gjerne innom lego-stores hvilken som helst dag uansett by, og sjekk ut kundene der. voksne menn og kvinner som handler til seg selv er overrepresentert, og det er ikke akkurat dårlige utdannelser disse bærer på. 
hvis argumentet ditt ikke er sterkere enn fjas, som din replikk (attpåtil som anonym), så er jeg redd du kanskje skal svelge i deg noen fakta eventuelt begynne oppsøke dem. 

dessuten er lego fabelaktig når Verisure og Sector ikke leverer gode alarmanlegg. brikkene til mine barn strødd utover gulvet er genialt som innbruddsikring. men men. bare noe jeg kom til å tenke på. 

En imponerende ordflom, men jeg kan faktisk ikke at det er så mye å kommentere her. Du later til å tro at jeg kritiserer eller nedvurderer  praktiske aktiviteter og ferdigheter, men det er på ingen måte mitt anliggende. 

Anonymkode: 39fbf...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

En imponerende ordflom, men jeg kan faktisk ikke at det er så mye å kommentere her. Du later til å tro at jeg kritiserer eller nedvurderer  praktiske aktiviteter og ferdigheter, men det er på ingen måte mitt anliggende. 

Anonymkode: 39fbf...61b

Men du bidrar jo knapt selv, du bare slenger ut ubegrunnende påstander som mest av alt minner om hersketeknikker. Hvis du genuint mener at modellbygging er en mer infantil hobby enn f.eks. fotball, sjakk, hekling eller oppussing, kan du starte med å begrunne det.

Anonymkode: f733f...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 10.56):

Jeg dater en fyr som jeg bare har et supergodt inntrykk av. Han er i 30-årene, snill, morsom, kjekk og har en god jobb. Vi har bonda skikkelig, han er fantastisk i senga, og jeg har tenkt at yes, her er endelig mannen i mitt liv! Men vi har bare vært hjemme hos meg og i går var jeg med han hjem for første gang, ooooog:

Altså det så ut som leiligheten til en tenåring. Han bygger altså lego på fritiden😂 og hadde stilt ut star wars-figurer og harry Potter-slott og en stor modell av Big Ben.   Midt i stua😂 Han hadde fortalt at han var litt nerd, men jeg visste ikke at det var sååå ille, liksom. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Han lo mye av det selv, og fortalte at han skjønte at han var litt barnslig, men at han elsket å bygge lego siden han var liten. Han fortalte også at eksen gjennnom alle år ikke var særlig fan, og at det var så deilig for han nå som han var singel igjen til å ha frihet til å kunne være seg selv og dyrke hobbyene sine…

Og det siste er kanskje litt turn-off. Hvis det betyr at han forventer at han kan ha lego i stua i et nytt forhold, liksom. Det er jo ingen voksne kvinner som har lyst til å leve sånn🙈  Jeg tenker litt sånn grow up samtidig som jeg liker han sååå godt og synes det er litt søtt. Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: e5818...132

Ingen dumpe grunn etter min mening. Lego er kjempe gøy å bygge. Tenk om dere får barn? 😀😀

Anonymkode: dd73b...2cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, de har voksne jobber, men et infantilisert privatliv. Som sagt, er det mange kultursosiologer som forsøker å forklare dette behovet for regresjon - for å ta tilflukt i det infantile. Det er selvsagt ikke noe galt med de individene som gjør det, men med samfunnsmekanismene som hemmer menneskelige modningsprosesser.

Anonymkode: 39fbf...61b

Herregud, hvorfor skal alt analyseres og sykeliggjøres? 
Jeg er helt sikker på at vi som aldri slutter å leke, dyrke hobbyer vi faktisk liker, og bevarer det barnlige i oss, har et rikere liv enn deg og disse kultursosiologene. 

Anonymkode: 3dcba...329

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men du bidrar jo knapt selv, du bare slenger ut ubegrunnende påstander som mest av alt minner om hersketeknikker. Hvis du genuint mener at modellbygging er en mer infantil hobby enn f.eks. fotball, sjakk, hekling eller oppussing, kan du starte med å begrunne det.

Anonymkode: f733f...1c5

Typisk KG i grunnen, i alle tråder er det et par slike personer som h*n du siterer, som bare er ute etter kvalm. ☹️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva sier du til alle tilbakemeldingene TS? 

Jeg er så enig med alle her, vær glad at han har et hobby som ikke krever at han drar ut å fester eller trener mange timer i uken. Har du tenkt å være med han 24/7? hva om du har en venninekveld? kan han ikke sitte hjemme og bygge lego om han ønsker det? 

Jeg bygger også lego, eller pusler mens min kone ser på fotball eller gamer. Da gjør vi ting begge liker å gjøre og sitter samtidig i samme rom. kjempe koselig. 

Skjønner ikke hvorfor alt hele tiden må være så seriøs.. Det er de som bare skal være voken hele tiden som er døll..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 14.33):

Nysgjerrig, ser du er andre personen som ikke liker at kvinner strikker, broderer, syr etc. Kan jeg spørre om hvorfor?

Mitt inntrykk er at menn generelt liker kvinner som gjør slike ting, men kanskje jeg bare kjenner en annen type menn. Mannen min (fra usa og vi bor der borte) elsker at jeg strikker og syr, og kan fikse yndlingsklærne hans osv. Han kjenner ingen utenom bestemoren sin og en tante som strikker etc. og er skikkelig sjarmert over at jeg også gjør det. Alle kompisene hans ser på det som en skikkelig god kvalitet hos kvinner også og synes det er så kult at nestem alle mine norske venner strikker. Men nå er alle disse mennene veldig familiemenn og bryr seg om ekteskap med en god kvinne osv.

(Du har så klart helt lov til å ha hvilken som helst mening, bare nysgjerrig)

Anonymkode: a9c31...b55

Jeg har ikke skrevet at jeg ikke liker at kvinner strikker, broderer, syr etc. Jeg har sagt at legobygging blant menn er mer turn on. Det er en vesentlig forskjell. Jeg har derfor ingen forklaring til det på spørsmålet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 10.56):

Jeg dater en fyr som jeg bare har et supergodt inntrykk av. Han er i 30-årene, snill, morsom, kjekk og har en god jobb. Vi har bonda skikkelig, han er fantastisk i senga, og jeg har tenkt at yes, her er endelig mannen i mitt liv! Men vi har bare vært hjemme hos meg og i går var jeg med han hjem for første gang, ooooog:

Altså det så ut som leiligheten til en tenåring. Han bygger altså lego på fritiden😂 og hadde stilt ut star wars-figurer og harry Potter-slott og en stor modell av Big Ben.   Midt i stua😂 Han hadde fortalt at han var litt nerd, men jeg visste ikke at det var sååå ille, liksom. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Han lo mye av det selv, og fortalte at han skjønte at han var litt barnslig, men at han elsket å bygge lego siden han var liten. Han fortalte også at eksen gjennnom alle år ikke var særlig fan, og at det var så deilig for han nå som han var singel igjen til å ha frihet til å kunne være seg selv og dyrke hobbyene sine…

Og det siste er kanskje litt turn-off. Hvis det betyr at han forventer at han kan ha lego i stua i et nytt forhold, liksom. Det er jo ingen voksne kvinner som har lyst til å leve sånn🙈  Jeg tenker litt sånn grow up samtidig som jeg liker han sååå godt og synes det er litt søtt. Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: e5818...132

Lego i voksen alder er ofte et tegn på høy intelligens.

Hilsen en som ikke bygger lego.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 11.02):

Barnslig mann = dumpegrunn.

Anonymkode: fa05c...063

Denne kommentaren din var veldig barnslig. Ergo bør du dumpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...