Gå til innhold

Voksen mann bygger lego😳 Dumpegrunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 15.02):

Ja, de har voksne jobber, men et infantilisert privatliv. Som sagt, er det mange kultursosiologer som forsøker å forklare dette behovet for regresjon - for å ta tilflukt i det infantile. Det er selvsagt ikke noe galt med de individene som gjør det, men med samfunnsmekanismene som hemmer menneskelige modningsprosesser.

Anonymkode: 39fbf...61b

Alt av fritidsaktiviteter er jo infantilisert. Hva er det eventuelt som ikke er det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt. Min mann er snart 40 år og har alt som finnes av spillkonsoller, spill til disse og brettspill. Vi kjøpte oss hus med et stort rom. Kall det lekerom eller man cave. Der har mannen fritt frem til å gjøre hva han vil. Skikkelig system på alt og en plass han kobler av. 
Tenk for en far han kan bli!

Anonymkode: 833e7...199

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks tilbake etter å ha lest kommentarene fra kvinner som støtter legobyggere her inne, så skal jeg prøve å overbevise kona om at hvis jeg får kjøpe den gigantiske star destroyer lego byggesettet så blir det å forbedre ekteskapet i det lange løp.

 

Anonymkode: 75691...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan du beskriver han som den perfekte mann ellers så er dette så langt fra dumpegrunn som man kan komme. Han er i tillegg klar over selv at det kanskje er litt «rart» og «barnslig» og kan le av det selv. Jeg skjønner at du i fremtiden kanskje ikke vil ha masse legokunstverk i stua, men høres ut som han er oppegående nok til å ikke forvente det!

Jeg er selv en gamer, men har en god jobb, er godt trent, og partner mener nå jeg er snill, morsom og god i senga. Jeg synes det er helt innafor å ha en litt barnslig hobby så lenge man ikke overdriver og ellers bidrar med mange andre gode kvaliteter.

Anonymkode: 033d6...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Straks tilbake etter å ha lest kommentarene fra kvinner som støtter legobyggere her inne, så skal jeg prøve å overbevise kona om at hvis jeg får kjøpe den gigantiske star destroyer lego byggesettet så blir det å forbedre ekteskapet i det lange løp.

Anonymkode: 75691...b64

Du må ikke love for mye med en gang. Det fins endel flere store sett i Star Wars serien, så du må jo ha rom for ytterligere forbedringer senere...

Hilsen en som har dem alle :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤣🤣🤣🤣 haha leste bare første hovedinnlegget. Men nei jeg hadde aldri dumpet en mann bare fordi han elsket å bygge Lego. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det TS?

Dumpet du han slik at han kan finne seg noen som respekterer interessen hans eller har du innsett at det er din holdning det er noe galt med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (På 31.10.2021 den 1.11):

Nei huff. Aldri hadde jeg falt for en lego-mann. Men det er meg.... 

hva er galt med det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Maleficenta said:

hva er galt med det?

Jeg gjetter på at noen forveksler kreativitet og tekniske ferdigheter med infantilitet. I stedet for å skjønne at dette er egenskaper som kommer godt med når det f.eks skal pusses opp...

Eneste forskjellen på gutter og menn er prisen på leketøyet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du vurderer å dumpe en mann for hans hobby, sier mer om deg enn han... Om du ikke tar han, så send han gjerne hit.

Anonymkode: 9c0f7...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger ikke Lego selv, men de jeg kjenner som gjør det i tilsvarende grad som omtalte date er veldig artige og likandes folk. Å ha interesser litt utenom det vanlige er jo kjempebra! Godt tegn spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 12.39):

Det er jo et trekk ved tidsånden at unge og middelaldrende voksne er blitt infantilisert. Voksne kvinner og menn leser Harry Potter, ser på barnefilmer (Marvel og all slags fantasytrash), spiller dataspill og drive generelt mye med regressive, barnslige aktiviteter. Kultursosiologer har diskutert hva denne massive infantiliseringen av voksenlivet skyldes, men så langt har jeg  til gode å se en overbevisende hypotese eller forklaring.

Anonymkode: 39fbf...61b

Kan en forklaring være at barn ikke får være barn lengre? 
En 8-åring blir nærmest sett på som rar om hun (eller han) leker med dukker fortsatt.

Se på klesmoten..barn kles opp som ungdommer/voksne.

SoMe - barn helt ned i 5-års alderen har egne kontoer.

Kreativitet og fantasi blir ikke lengre utfordret - fordi døgnet er strukturert og planlagt ned til minste detalj. Skoleopplegget er ikke lagt opp til læring gjennom lek - det lekne og fantasifulle er erstattet med strukturert aktivitet. 

Anonymkode: 85dd7...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan en forklaring være at barn ikke får være barn lengre? 
En 8-åring blir nærmest sett på som rar om hun (eller han) leker med dukker fortsatt.

Se på klesmoten..barn kles opp som ungdommer/voksne.

SoMe - barn helt ned i 5-års alderen har egne kontoer.

Kreativitet og fantasi blir ikke lengre utfordret - fordi døgnet er strukturert og planlagt ned til minste detalj. Skoleopplegget er ikke lagt opp til læring gjennom lek - det lekne og fantasifulle er erstattet med strukturert aktivitet. 

Anonymkode: 85dd7...ed9

ååå det harvjeg ikke hørt om. Trodde det var helt vanlig at barn i den alderen lrkte med dukker.... Enig i det med strukturert aktivitet forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

“Critics who treat 'adult' as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence. And in childhood and adolescence they are, in moderation, healthy symptoms. Young things ought to want to grow. But to carry on into middle life or even into early manhood this concern about being adult is a mark of really arrested development. When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”

― C.S. Lewis

Anonymkode: a91cf...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 11.52):

Kan en forklaring være at barn ikke får være barn lengre? 
En 8-åring blir nærmest sett på som rar om hun (eller han) leker med dukker fortsatt.

Se på klesmoten..barn kles opp som ungdommer/voksne.

SoMe - barn helt ned i 5-års alderen har egne kontoer.

Kreativitet og fantasi blir ikke lengre utfordret - fordi døgnet er strukturert og planlagt ned til minste detalj. Skoleopplegget er ikke lagt opp til læring gjennom lek - det lekne og fantasifulle er erstattet med strukturert aktivitet. 

Anonymkode: 85dd7...ed9

Interessante tanker.

Anonymkode: 39fbf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

“Critics who treat 'adult' as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence. And in childhood and adolescence they are, in moderation, healthy symptoms. Young things ought to want to grow. But to carry on into middle life or even into early manhood this concern about being adult is a mark of really arrested development. When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”

― C.S. Lewis

Anonymkode: a91cf...9ea

Han var nok ikke helt habil til å uttale seg om dette, den godeste Lewis. Han var jo selv beryktede for sin infantilitet, og følte selvsagt et behov for å rettferdiggjøre den. Han var verken psykolog eller sosiolog, men en begavet barnebokforfatter (og litteraturviter). 

Anonymkode: 39fbf...61b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som han har selvinnsikt. Og alt annet er ok. Det er vel ikke den verste hobbyen han kan ha. Hadde vært verre hvis det var alkohol eller dataspill for eksempel:-) Synes han høres sjarmerende ut jeg. Kommer sikkert godt overens med barn også. Han får ha et eget lekerom da, når dere flytter sammen..

Anonymkode: 8ffa8...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 10.56):

Jeg dater en fyr som jeg bare har et supergodt inntrykk av. Han er i 30-årene, snill, morsom, kjekk og har en god jobb. Vi har bonda skikkelig, han er fantastisk i senga, og jeg har tenkt at yes, her er endelig mannen i mitt liv! Men vi har bare vært hjemme hos meg og i går var jeg med han hjem for første gang, ooooog:

Altså det så ut som leiligheten til en tenåring. Han bygger altså lego på fritiden😂 og hadde stilt ut star wars-figurer og harry Potter-slott og en stor modell av Big Ben.   Midt i stua😂 Han hadde fortalt at han var litt nerd, men jeg visste ikke at det var sååå ille, liksom. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Han lo mye av det selv, og fortalte at han skjønte at han var litt barnslig, men at han elsket å bygge lego siden han var liten. Han fortalte også at eksen gjennnom alle år ikke var særlig fan, og at det var så deilig for han nå som han var singel igjen til å ha frihet til å kunne være seg selv og dyrke hobbyene sine…

Og det siste er kanskje litt turn-off. Hvis det betyr at han forventer at han kan ha lego i stua i et nytt forhold, liksom. Det er jo ingen voksne kvinner som har lyst til å leve sånn🙈  Jeg tenker litt sånn grow up samtidig som jeg liker han sååå godt og synes det er litt søtt. Hva ville dere tenkt?

Anonymkode: e5818...132

I fare for å være en typisk Kvinneguiden-hater -
Du virker jævla kjedelig om du ikke kan tåle fuckings legoklosser. "Ingen voksne kvinner har lyst til å leve sånn" - veit du, jo. Jeg er 32 år og digger lego. Jeg har ikke barn, engang. Jeg har fulltidsjobb, betaler regninger, kjører bil og kan en del om vin - da er jeg vel voksen? Legoen står riktignok ikke i hyller, mest fordi hyllene allerede er fulle av andre ting. Om samboer (som også liker lego) plutselig var interessert i å bygge og sette opp, hadde vi bare montert nye hyller til formålet.

I ditt tilfelle skjønner jeg ikke helt greia. Er det en dekor-greie? Du synes legoklossene ikke passer med estetikken i resten av stua? I så fall kan han jo bare få et hjørne i gangen eller på soverommet, kanskje et eget rom om det er mulig. Det er sunt for begge parter i forholdet å ha sitt eget lille space der de kan drive med hobbyer og bare koble av. 
Hvis det er det at han driver med lego i det hele tatt som er turn-off, tenker jeg at du bør være jævlig forsiktig med å ha noen som helst hobbyer, interesser eller meninger selv - siden du forventer av partner at han skal være en pregløs, grå og kjedelig pappfigur hvis eksistens UTELUKKENDE komplimenterer din, samt interiørestetikken i stua. 

Og om så han var så lego-fantast at han dro på LegoCon og spilte legospill og gudene veit - so what? So fucking what? Er ikke det bare kult, da? Kanskje du kunne prøvd å bygge litt med ham - kjøp ei flaske vin og sett dere på gulvet. Det er gøy! Og om du synes det er drepende kjedelig er du antageligvis ikke skrudd sammen slik at dere er bra for hverandre i lengden. Krake søker make, etc.

Anonymkode: 598e5...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 16.49):

Han var nok ikke helt habil til å uttale seg om dette, den godeste Lewis. Han var jo selv beryktede for sin infantilitet, og følte selvsagt et behov for å rettferdiggjøre den. Han var verken psykolog eller sosiolog, men en begavet barnebokforfatter (og litteraturviter). 

Anonymkode: 39fbf...61b

Det han sa stemmer. Det at han ikke var psykolog eller sosiolog forandrer ikke at det faktum at han har rett.

Anonymkode: a91cf...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...