Gå til innhold

”Vent til du får barn” Tror småbarnsforeldre at de er de eneste som har det travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva om den barnløse venninnen sliter psykisk eller har fysiske sykdommer du ikke vet noe om? Skal det være forbudt for barnløse å ytre seg om at de er slitne fordi de skal «kjenne sitt publikum»?

Anonymkode: fdf64...b62

De med barn har vel også sykdommer og plager. I tillegg til barn og har da ikke den luksusen med å sove noen timer etter jobb..

Anonymkode: 7fef7...0aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel det at de har det like travelt som folk uten barn. Men at de har barn i tillegg. 

Anonymkode: 323e0...e53

Jupp. Altså, du tar megatravel med jobb, sosialt, trening osv - så legger du til noen mennesker du i tillegg skal ordne alt for og som er avhengig av deg for å holde seg i live. Da kan du gange travel med 100 og så kjenne litt på det.

handler ikke om å være viktigere, det handler om at småbarnsforeldre er så travle som ingen andre klarer å se for seg en gang. Fordi det egentlig nesten ikke går an. Litt sånn superheltaktig egentlig…9

Anonymkode: bb103...028

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev livet som du gjør i dag. Så plusser du på et barn eller flere i tillegg til din travle hverdag.

Er du virkelig like travel som barnløs? Eller blir du mer travel med barn i tillegg? 

Tenk deg godt om. 

Anonymkode: 38d3a...085

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jupp. Altså, du tar megatravel med jobb, sosialt, trening osv - så legger du til noen mennesker du i tillegg skal ordne alt for og som er avhengig av deg for å holde seg i live. Da kan du gange travel med 100 og så kjenne litt på det.

handler ikke om å være viktigere, det handler om at småbarnsforeldre er så travle som ingen andre klarer å se for seg en gang. Fordi det egentlig nesten ikke går an. Litt sånn superheltaktig egentlig…9

Anonymkode: bb103...028

👏👏

Anonymkode: 93acc...d3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og der bekreftet du akkurat det Ts poengtere. Dere tro dere er så mye viktigere enn andre og bagatellisere deres problemer. Jeg strever med insomnina og kronisk smertesyndrom så jeg vet alt om å ikke få en godt,og i motsetning til det er ikke dette tidsbegrenset,så kanskje du burde få huet ut av egen ræv og innse at du ikke er senter av universet kun fordi du har barn

Anonymkode: 17470...0c2

Tror du folk med barn ikke har søvnlidelser? Det er vel neppe noe som er reservert kun for barnløse. Insonnia er vel rimelig gjevne fordelt. Forskjellen er at folk med små

barn sliter med insomnia og alle andre lidelser i TILLEGG til å ha barn. 

Anonymkode: 56cc6...51b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De med barn har vel også sykdommer og plager. I tillegg til barn og har da ikke den luksusen med å sove noen timer etter jobb..

Anonymkode: 7fef7...0aa

Man MÅ ikke få barn, vet du.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min venninne jobber som lege i akuttkirurgien og tar masse overtid fordi de med barn ikke har tid. I tillegg har hun en pensjonert mor som sliter psykisk og fysisk som hun prøver å hjelpe. Så nei det er ikke kun å kutte en fritidsaktivitet.

Anonymkode: 4911d...91d

Okei da, hun kan kutte ut ekstra jobb. Hun har et valg. Men flott at hun tar vare på sin syke mor altså, det er beundringsverdig. 

Anonymkode: 0880b...fef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter trenden med å le. Så jeg ler av alle som orker å bry seg om tøysete ting som folk i denne tråden, ja som å la seg provosere av ubetydelige ting. Jammen har vi det godt dere 😂😂🥰🥰 ikke rart det er verdenskrig om man skal krige om hvem som er mest travel og sliten, de med eller uten barn, de med eller uten sykdom. Oh my lord 🤣🤣

Anonymkode: 24776...5af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lev livet som du gjør i dag. Så plusser du på et barn eller flere i tillegg til din travle hverdag.

Er du virkelig like travel som barnløs? Eller blir du mer travel med barn i tillegg? 

Tenk deg godt om. 

Anonymkode: 38d3a...085

Det er visst vanskelig å skjønne dette 😄

Anonymkode: 0880b...fef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lev livet som du gjør i dag. Så plusser du på et barn eller flere i tillegg til din travle hverdag.

Er du virkelig like travel som barnløs? Eller blir du mer travel med barn i tillegg? 

Tenk deg godt om. 

Anonymkode: 38d3a...085

Det er vel ikke det som er dilemmaet, men at noen skal ha det til at de er viktigere bare fordi de har barn?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hun tar FRIVILLIG på seg ekstra jobb da altså? 

Anonymkode: 7fef7...0aa

Det er jo forventet og et sterkt press, det er ikke bare å stenge akutten. Som lege har man et ansvar.

Anonymkode: 4911d...91d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt mer travel med barn enn uten. Har tre unger; en på bhg, en på skole og en stor med flere diagnoser. Jeg jobber fremdeles 120% turnus inkludert annenhver helg, jeg går hjem tidlig/hjemme med sykt barn toppen et par ganger i året, jeg studerer fulltid, jeg har lederverv, en far med kreft - og jeg har søvnproblemer. Sånn, det burde vel dekke det meste. 

Ønsker ingen medalje eller medlidenhet, men jo - jeg er travlere MED barn. Og lykkeligere. ❤️

Anonymkode: 3180c...4f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke det som er dilemmaet, men at noen skal ha det til at de er viktigere bare fordi de har barn?

Jeg har lest alle innleggene på denne tråden. Ser ikke hvor noen skrev at de var viktigere fordi de hadde barn? Kan du sitere det?

Anonymkode: 93acc...d3a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lest alle innleggene på denne tråden. Ser ikke hvor noen skrev at de var viktigere fordi de hadde barn? Kan du sitere det?

Anonymkode: 93acc...d3a

Det står i hovedinnlegget:

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Greit nok det å få barn er mye jobb, men hvorfor må småbarnsforeldre gjøre seg viktigere enn andre? 

Anonymkode: 236a7...135

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod skrev (6 minutter siden):

Det står i hovedinnlegget:

 

Haha, thank you 🤣

Anonymkode: 93acc...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsforeldre som sier alt blir mer travelt når man for barn, har vel opplevd det sånn selv. Og så klarer de ikke å sette seg inn i at andre kan oppleve det annerledes. Det er nok ganske vanlig at man blir mer sliten og kjenner seg travlere enn før i småbarnsperioden, så de hører folk rundt bekrefte at de også har det sånn. Og så styrker det bildet av at det ER SÅNN. 

Jeg er i den heldige posisjon at jeg har småbarn selv, så jeg kan argumentere i mot. Før jeg ble mor, kunne de bare slå tilbake med "du vet ikke hva du snakker om". Nå svarer jeg bare at, ja for mange kan det være travelt, men jeg har det ikke sånn. Jeg har sikkert ganske rolige barn. Og jeg har vært travlere, mer sliten og mer stresset pga. ulike ting i arbeids-og privatliv i perioder før jeg fikk barna. Nå er livet fint :) 

Anonymkode: fbed7...493

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bryr meg ikke om det. Det er deres sak at de fikk barn, og noen er barnløse helt ufrivillige. Man kan være travel uten barn også. Ikke på samme måte, og det betyr ikke at deres liv er verdt mer enn de uten barn.

Anonymkode: 1d8cc...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk barn så kunne jeg også ha veldig slitsomme perioder i livet. Den største forskjellen er at den gang kunne jeg sove 3 timer etter middag eller ligge på sofaen en hel søndag om jeg ville. Det går ikke med små barn i huset. Det er vanskeligere å hente seg inn igjen i slitsomme/søvnløse perioder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod skrev (18 minutter siden):

Man MÅ ikke få barn, vet du.

Poenget er at de som får barn strever med nøyaktig det samme som de som ikke får det. De får også ME, MS, søvnproblemer depresjoner etc. i tillegg så har de barn de må ta seg av 24/7. 

 

Anonymkode: 56cc6...51b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget er vel bare at man ikke helt kan forstå livet med barn, før man får barn. Men hvorfor har vi med barn, denne trangen til å poengtere at vi har det verre. Eller vet så mye mere, eller bedre om søvnmangel, travle dager eller slikt.

Det liker ikke jeg. Jeg synes det forminsker den man snakker med. Som om de ikke har like mye rett til å være slitne liksom.

Noe de har.

Så hva om begge sider, bare møter den andre med litt mere takt og tone. 
Jeg er nemlig helt sikker på at vi med barn, kan huske tiden før vi fikk barn. Og møte med disse «mødrene» som alltid visste litt mere. Jeg fikk stadig høre; men du vet ikke noe om livet, for du har ikke barn.. seriøst.
Mye endrer seg, ja, men hva med å møte andre på gode måter likevel da.

Endret av Snupps66
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...