Gå til innhold

”Vent til du får barn” Tror småbarnsforeldre at de er de eneste som har det travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da er det sjefens ansvar å si "nei, jeg har dessverre ikke mulighet til å tilby deg en 80% stilling", ikke la andre jobbe mer for å dekke opp.

Anonymkode: cf056...cb1

Vel, det var jo slik det endte.

Men denne forskrudde småbarnsmoren skulle styre hele showet, hun startet med å fronte at vi andre skulle dekke opp. Så tok sjefen grepet, ryddet opp i situasjonen. DU skulle sett hvor dårlig hun taklet det!!

Jeg forstår arbeidsgivere som vegrer seg for å ansette kvinner som er gravide, skal bli gravide eller har små barn. Dette byr på så mye problemer. Heldigvis ble hun erstattet av en voksen kvinne med barn som var over 18år.

Anonymkode: 9e542...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dødssyk familiemedlemmer, problemer med å få barn, alvorlig sykdom selv eller på sine barn kan også vi som har barn oppleve.

Jeg har 3 barn, ett som er psykisk utviklingshemmed, men jeg jobber uansett mine vakter om det så er julaften. Før jeg fikk barn lot jeg alltid de med barn få fellesferien da de trengte den mer enn meg.

Hva er egentlig problemet?

 

Anonymkode: ab8fc...07e

Hvis du hadde lest innlegget, så ville du kanskje oppfattet at problemet er småbarnsforeldre som hånlig og dømmende avfeier alle barnløses problemer med "bare vent til du får barn, DA skjønner du hvordan det er å være sliten/trøtt/stressa/whatever". Tenk det gjerne, men si det nå for guds skyld ikke høyt. Jeg tar julevaktene når jeg absolutt må som alle andre jeg, men når kollegaene serverer sånne replikker så kan de bare glemme at jeg bytter til meg deres julevakter for å være grei. 

Og hmm... folk med barn kan også ha problemer med å få fler barn, men de har nå i det minste barn? Blir ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: 4fda9...482

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

«jeg har det mye verre enn deg😤. ingen andre skal føle på tretthet mer enn meg.» 

Here we go again..Sinte selvsentrerte mødre som skal konkurrere om å være den mest slitne og angripe andre barneløse for å ha de samme følelsene.🙄 

Man kan ikke måle smerte, kjærlighet, tretthet vell? Hvordan gjør man det?!🧐

 

 

 

 

Anonymkode: 104d1...553

Unnskyld meg! Det var no virkelig en "barnløs" som startet hele denne tråden. Kos dere og nyt livet uten barn da.. Ikke sitt på kg og start tråder om hvor kjipe foreldre er som syns de har det travelt. Myyye travere enn dere ofc! Jeg driiiiter i hvor travel folk er der ute.. 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 7454b...4c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den boka har jeg lest, vil også anbefale å lese andre bøker han har.

Svært få mennesker har evner til å ta ansvar for seg selv....alltid andre som skal det vettu. "Jammen jeg ..." "Det er jeg det handler om...MEG!!!" "Kan ikke du...???" "Jeg MÅÅÅ!!!"...."Jeg er nr.1 i verden!!!" "Alt handler om MEG!!"

Anonymkode: 9e542...d87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En periode på noen år fører barn med seg ekstra og det er trailere. Hvertfall følte jeg det sånn. Mye dårlig samvittighet også, i forhold til kollegaer, til barna, venner osv. Jeg hadde det travelt før også, men det var lettere å ta skippertak da. Ta noen dager jeg jobbet lengere, for jeg slapp å forholde meg til barnehagens stengetid. Jeg gjør fortsatt det da, for barna har to foreldre. Så både min mann og jeg har dager vi tar igjen jobb. Det fungerer jo.

Det er vel ingen konkurranse om å ha det mest travelt. Å få barn er frivillig og jeg klager ikke på tidsklemma. Den kjenner alle på i større eller mindre grad. 

Anonymkode: 0215b...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel ingen konkurranse om å ha det mest travelt. Å få barn er frivillig og jeg klager ikke på tidsklemma. Den kjenner alle på i større eller mindre grad. 

Anonymkode: 0215b...ac7

Tidsklemma skaper folk selv.

Når du har barn så må du sette de først, det går foran deg selv og ditt eget liv. Barnefri skal du heller ikke ha.

Anonymkode: 9e542...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du skjønner ikke hvor mye hjernen jobber 24/7 når du har barn.. Noen ganger mer enn andre.. Har du barn med utfordringer bekymrer du deg ekstra 24/7. Man er hele tiden redd for å ikke være god nok. Bare det mentale stresset ved å ha barn e noe folk uten barn ikke kan relatere til.. Skjønner det er travelt med jobb, venner og kjærest og trening.. Men for meg som alene mot er disse tingene bare luksus om jeg får litt fritid til slikt. Og for ikke å snakke om når du har litt eldre barn som skal diskutere ALT med seg hele tiden. Vet best og tar lett en krangel.. Igjen! Ikke kjeft, bruk makt.. Viktig å holde mamma politiet fornøyd også.. Vettu ka? SPAR MEG! Få deg noen unger og kom tilbake.. Får du barn med en som utvikler psykisk sykdom og terroriserer deg i 10år i tillegg... Ja, da kan vi virkelig snakke! 

Anonymkode: 7454b...4c3

Innlegget du siterte syns jeg var ufint. Det nytter ikke å så tvil om at livet med barn er både travelt og tøft for mange. Jeg er bare uenig i at det alltid er sånn. Det handler om mer enn barna, det handler om egne erfaringer og hvordan man har det i livet ellers også. Jeg hadde hatt det betydelig tøffere om jeg var alene med barna for eksempel. 

Men min hjerne jobber ikke 24/7 og jeg er ikke redd for å ikke være god nok (og det er ikke fordi jeg er så flink, jeg er bare heldig). For meg personlig har livet vært på sitt beste etter at vi fikk første barn for fire år siden. Men så har jeg byttet jobb, jeg har gått i terapi og bearbeidet noe jeg slet med, noe kjipt i privatlivet mitt har blitt bra, mannen og jeg samarbeider om barna. 

Men jeg kan heller ikke si "å ha barn er jo lett". For det ER hverken lett eller vanskelig. Det varierer. Og jeg er heldig. 

Anonymkode: fbed7...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hmm...

Moren min ble akkurat lagt inn på sitt niende opphold på rusavvending. Denne gangen var det så nære på at hun ikke overlevde, at ambulansesjåførene måtte sende henne til avvenningsklinikk uten klær, fordi de måtte rive dem av for å få gjenopplivet henne da de fant henne.

Stemoren min var akkurat på sykehuset fordi hun blødde fra lungene. Livet stod akkurat til å redde. Faren min er for øyeblikket et nervevrak.

Jeg skriver for øyeblikket også en masteroppgave, og flytter fra samboeren.

Jeg spør deg, har jeg det travelt? Har jeg rett til å være sliten? 

Jeg har ikke barn.

Hva vet du om livet til menneskene du belærer?

 

Anonymkode: 61847...0c7

Mennesker med barn har også syke foreldre de må ta vare på. De kan også ha syke svigerforeldre. De kan være syke selv. De skriver masteroppgaver og de opplever samlivsbruds. Men de har ansvaret for ett eller flere barn I TILLEGG. 
 

Det er jo dette dere barnløse ikke fatter, dere opphever deres gjøremål, men dere virker ikke å forstå at folk med barn kan sitte i akkurat samme situasjon - med barn i tillegg.

Så JA, folk med barn er mer travle, det er et faktum og er da virkelig ikke noe å diskutere engang…

Anonymkode: 8fd8e...783

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi er viktigere en andre.

Hvorfor ?

Fordi vi har ansvar for egen liv og vi har ansvar for barnas liv og.

Mye ansvar her så bare vent til du får barn !

Anonymkode: c87fc...78f

Nope dere er ikke døyt viktigere enn andre folk, kun fordi dere har valgt å få barn. Det gjør dere verken mer eller mindre viktige, heller ikke avkommet deres er viktigere enn noen andre mennesker. Flott for dere at dere fikk bare,  men noen høyere status får dere ikke av det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Barnløse kan ha det travelt med jobb og ulike aktiviteter, men alle andre ting enn barn kan msn selv velge å ta pauser fra. Det er forskjellen. Man kan aldri ta pause fra sine egne barn. De er der døgnet rundt i hele oppveksten. Selvsagt har vi foreldre valgt det selv, men vi velger jo ikke nødvendigvis alt annet som følger med. 

Anonymkode: 37546...023

Ja, jeg tror nok sjefen blir veldig imponert at man bare velger å ta pause fra en krevende jobb. Not. Nei, det er faktisk ikke slik at barnløse bare kan "velge" å ta fri fra andre oppgaver enten det gjelder jobb eller andre forpliktelser. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså, alle vet jo at de travleste folka I verden er pensjonister! Jeg tror også st det er travelt med to 100 %-jobber, barn x2, pendling og aktiviteter, men får passet heftig påskrevet av familiens pensjonister 😂😂😂

Anonymkode: d56f1...28d

Hahaha, så godt poeng! Vet ikke hvor mange ganger jeg har foreslått ting for mine gamle foreldre og fått «nei, det blir litt vanskelig å sees til middag den dagen, vi skal både i butikken og til frisøren» eller «nei, den helgen blir veien, vi må på semesteret og kjøpe noen gaver» 😂

Anonymkode: fdf64...b62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mennesker med barn har også syke foreldre de må ta vare på. De kan også ha syke svigerforeldre. De kan være syke selv. De skriver masteroppgaver og de opplever samlivsbruds. Men de har ansvaret for ett eller flere barn I TILLEGG. 
 

Det er jo dette dere barnløse ikke fatter, dere opphever deres gjøremål, men dere virker ikke å forstå at folk med barn kan sitte i akkurat samme situasjon - med barn i tillegg.

Så JA, folk med barn er mer travle, det er et faktum og er da virkelig ikke noe å diskutere engang…

Anonymkode: 8fd8e...783

De kan ja, og har man like tunge omsorgsoppgaver for syke foreldre/slektninger/andre i tillegg til barn - ja da kan man påberope seg at man har det tyngre enn de fleste. Men alt annet er sjelden likt, og du får meg ikke til å tro at ressurssterke foreldre uten andre tunge omsorgsoppgaver for syke slektninger har det mer krevende enn barnløse med et slikt tungt ansvar. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Sjefen har ikke noe ansvar i å la noen gå ned i stillingsprosent. Trenger man et menneske på 100%, så bestemmer firmaet det.

Du høres jo et som en av disse mødrene selv nå, fikk ikke viljen din så klager du på andre. Du er jo helt urimelig.

Anonymkode: 9e542...d87

Faktisk så har småbarnsforeldre rett til redusert arbeidstid etter arbeidsmiljøloven § 10-2, 4 ledd. Arbeidsgiver kan kun avslå søknaden dersom det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver, og i og med at det høres ut som om du jobber i butikk så skulle det nok veldig mye til at arbeidsgiver hadde fått gjennomslag for å nekte den ansatte dette dersom hun hadde tatt det videre. Så hun sluttet nok pga. det åpenbart ræva arbeidsmiljøet deres ;) 

Anonymkode: 5c60c...a63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hahaha, så godt poeng! Vet ikke hvor mange ganger jeg har foreslått ting for mine gamle foreldre og fått «nei, det blir litt vanskelig å sees til middag den dagen, vi skal både i butikken og til frisøren» eller «nei, den helgen blir veien, vi må på semesteret og kjøpe noen gaver» 😂

Anonymkode: fdf64...b62

Men så er det jo slik at ting går litt tregere når man er eldre, og man trenger ikke være syk av den grunn. Det er helt naturlig at ting tar litt tid når man kommer over en viss alder. Et par kjappe ærender når man er yngre og sprekere er ikke alltid det lenger når man blir eldre. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, jeg «tror» faktisk at de barnløse på min arbeidsplass jobber mindre enn meg. Faktisk så VET jeg det da det er jeg som godkjenner timelister i tidregistreringssystet vårt. ;) 

Igjen; Dersom du jobber i butikk eller en lignende jobb hvor du må være fysisk på arbeidsstedet så kan nok dette stemme. Hos oss jobber de som må gå tidlig for å hente barn MYE på kveldstid (og utrolig nok er de også de samme som kommer grytidlig på jobb siden det er den eneste måten de får hverdagene til å gå opp) De barnløse loffer inn på kontoret rundt 08.30, og syntes sikkert de er veldig travle der de sitter fram til tidlig kveld :ler: (Jeg møter meg selv i døra med den latteren der, altså, fordi jeg hadde nøyaktig samme oppmøte-mønster på jobb selv før jeg fikk barn :fnise: )

Anonymkode: 5c60c...a63

Da har du en annen erfaring enn alle andre steder jeg har jobbet faktisk. Bra for dere, men slik er det slett ikke alltid. Dessuten så er det ikke alltid det samme om man tar igjen oppgaver på kveldstid, i mange bransjer hjelper det lite å gjøre det på kveldstid. Det må gjøres på dagen, i samarbeid med andre eller i samarbeid med leverandører. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her

 

Det var ikke meningen å starte en borgkrig🤣

Anonymkode: 236a7...135

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her

 

Det var ikke meningen å starte en borgkrig🤣

Anonymkode: 236a7...135

😂😂😂

Anonymkode: fdf64...b62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

I hvilke bransjer er det mulig å kunne jobbe til klokken 14 og  samtidig er det en jobb som krever at de jobber til kl 21?

 

Anonymkode: fc487...489

Flere enn du tror. Teknologirelaterte bransjer, finans, juss, økonomi osv. Nei, det skal jo egentlig ikke være mulig, men det er noen som alltid går tidlig, og veldig ofte er det de med barn, og så lar de kollegene sitte igjen med alt som ikke ble gjort. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vedkommende har rett, tho. Tillater sjefen at noen reduserer sin stillingsprosent, skal ikke noen andre måtte jobbe 120 prosent for å dekke for denne ansatte. Det er ikke deres ansvar å dekke for at sjefen tillot stillingsreduksjon uten å ha en plan for dette.

Anonymkode: eda55...9dd

Nei, men i praksis blir det gjerne slik at det som ikke blir gjort faller på de gjenværende uansett, fordi det i mange bransjer ikke bare er å hente inn vikar så lett. De krever opplæring og tid til å sette seg inn i ting. 

Anonymkode: eb68f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...