Gå til innhold

”Vent til du får barn” Tror småbarnsforeldre at de er de eneste som har det travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Travel og travel.. Barnløse har hvertfall mer fritid. Problemet idag er at dagens foreldre ofte syr puter under armene til ungene og ungdommene. Vi kjører ungene hit og dit og det stilles færre krav til ungene hjemme. De skal helst ikke flytte ut før de er 30, da vi er "forpliktet" å hjelpe de ut på boligmarkedet. Så ja, kanskje vi GJØR oss mer travle? Jeg er 2-barnsmor. 

Dømmer ingen barnløse og har forståelse for at alt er en tilpasningssak😊 Mine barnløse venner jobber ofte lange dager og forplikter seg her og der. Det eneste som skiller meg fra dem er at jeg må planlegge fritid og ikke kan gjøre hva jeg vil og når jeg vil (utenom jobbtid). 

Anonymkode: cbde4...36f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke dette behovet for å måle alt mot hverandre. Er det så vanskelig for oss med barn, å bare la andre få lov å ha sitt. Eller lytte til flere. Seriøst, vi eier jo ikke det å være slitne. Og vi har faktisk valgt det selv. Også tror jeg de fleste uten barn, skjønner at vi med barn har mye. Men det er jo umulig å måle ett liv mot ett annnet, når vi ikke lever i hverandres. 
Og jeg tror det er her problemet ligger, vi lytter ikke. Vi skal bare overgå, eller ha mere. Men selv om vi har mye, kan vel også andre ha det.

Og igjen, husker dere den mamman som vi snakket med før vi fikk barn.. hun som alltid var mest sliten, måtte tas mest hensyn til, ikke kunne bidra, sa vi ikke kunne noe, eller visste en ting om livet fordi vi ikke hadde unger selv.
Hvem vil være den a?!!!  Alle har sitt, med barn eller uten!! 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvejenten skrev (På 7.10.2021 den 18.24):

Tenkte det samme! Trodde småbarnsperioden var den verste, men det blir jaggu travlere for hvert år som går 🙈 

Det er mye tyngre fysisk og psykisk med småbarn enn større barn. Å kjøre de hit og dit er piece of cake. De kan kle seg selv, spise selv, ordne seg selv. Trenger ikke følges med på hele tiden. Så nei, rungende uenig med deg.

Anonymkode: 162ca...07e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 15.35):

Barn har du jo valgt å få selv, alle vet jo at det er krevende. Selv ville jeg aldri satt meg i den situasjonen, bortkastet tid.

Så ler også av foreldre som tror alt handler om de, egoismen når alle høyder når kvinner får barn dessverre. Da er det meg og meg og meg, og mitt barn da. Så unngår å ha venninner med små barn, er så slitsomt å bruke tid på slike.

Anonymkode: 9e542...d87

Så synd for deg at du går glipp av mange gode vennskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mye tyngre fysisk og psykisk med småbarn enn større barn. Å kjøre de hit og dit er piece of cake. De kan kle seg selv, spise selv, ordne seg selv. Trenger ikke følges med på hele tiden. Så nei, rungende uenig med deg.

Anonymkode: 162ca...07e

Det kommer vel gjerne ann på hvilke barn man har, og hva man definerer som stress. Det er fysisk tyngre med små barn, men langt mer psykisk tungt med større barn, for MIN del. Småbarnsperioden var piece of cake. Ingen lekser, og de la seg kl 7. var de sur kunne man gi de en is, så var de fornøyd. Nå er det lekser, treninger, kamper, logistikkproblemer, bekymringer, sosiale medier, små mennesker som trenger veiledning og rettledning ifht å håndtere venneprolemer, jenteproblemer og generelle livsproblemer. De trenger å bli fulgt opp like mye som de gjor når de var liten, om enda mer.. ting man gjerne fikk vite ila en middag før, må man gjerne bruke en uke på å få ut av de når de blir eldre. Så nei. Men vi kan fint være enig om å være uenig ☺️ 

Endret av Løvejenten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Travel og travel.. Barnløse har hvertfall mer fritid. Problemet idag er at dagens foreldre ofte syr puter under armene til ungene og ungdommene. Vi kjører ungene hit og dit og det stilles færre krav til ungene hjemme. De skal helst ikke flytte ut før de er 30, da vi er "forpliktet" å hjelpe de ut på boligmarkedet. Så ja, kanskje vi GJØR oss mer travle? Jeg er 2-barnsmor. 

Dømmer ingen barnløse og har forståelse for at alt er en tilpasningssak😊 Mine barnløse venner jobber ofte lange dager og forplikter seg her og der. Det eneste som skiller meg fra dem er at jeg må planlegge fritid og ikke kan gjøre hva jeg vil og når jeg vil (utenom jobbtid). 

Anonymkode: cbde4...36f

Du har et veldig godt poeng der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...