Gå til innhold

”Vent til du får barn” Tror småbarnsforeldre at de er de eneste som har det travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke viktigere, men vi er travlere. Jeg visste ikke hva jeg gikk til i vertfall. Når man må på ha med babyen på do for at ikke 2 åringen skal legge puter på ansiktet til babyen 🤪 når babyen våkner hver time om natta og 2 åringen våkner kl 6 og er klar for full dag🤪 Jeg pustet lettet ut da jeg var ferdig med permisjonen min og kunne jobbe igjen. Og man drar ikke tidligere fra jobb med lønn liksom. Da har man redusert stilling, eller avspaserer. Det er ikke noe man kan kreve, men man har fått avtale med arbeidsgiver om at det er ok. Hvis andre kollegaer har det for travelt må de jo ta det med sin leder, ikke skylde på de som jobber redusert. 
 


 

  
 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ABM skrev (18 minutter siden):

Du har det garantert travelt...og sliten er du sikkert og...men en voksen med ansvaret for et par småbarn er mye mer presset enn deg ...mye mer!

Hvis barna er kronisk syke, er det sikkert riktig. Men du aner ikke hvor mye det tar på å følge opp syke slektninger, uansett om de er barn eller voksne. Så ikke kom og snakk ned folk som står i en vanskelig situasjon der de er pårørende til de med alvorlig sykdom. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (15 minutter siden):

Nei har ingen høy hest...bare at jeg har vært så heldig å få prøvd mange roller i livet..den desidert mest slitsomme jobben jeg har hatt var å passe små barn alene ...

Og derfor har jeg den aller største respekt for enslige småbarnsmødre...

Og der ble hesten ennå høyere 

Anonymkode: 17470...0c2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du selv valgt å få barn? Ikke klag på at du er travel. Du har jo valgt det selv. Alle vet at risikoen for å få et barn som krever ekstra omsorg eller assistanse er der. Og får du ikke ekstra hjelp fordi du har et barn med spesielle behov, så skjønner jeg at man kan bli frustrert og føle behovet for å klage. Og da kan du få klage litt altså. Men travelt fordi du må hente og bringe på tre aktiviteter i uka?

Og ja, jeg har barn. 2 stk. Hadde ikke falt meg inn å si høyt at det er travelt, slik at andre skal føle seg presset til å bane vei for meg.

Anonymkode: e8e7b...6ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis barna er kronisk syke, er det sikkert riktig. Men du aner ikke hvor mye det tar på å følge opp syke slektninger, uansett om de er barn eller voksne. Så ikke kom og snakk ned folk som står i en vanskelig situasjon der de er pårørende til de med alvorlig sykdom. 

Anonymkode: eb68f...35e

Neida snakker ikke ned noen..men små aktive og/ eller syke barn er i særklasse utmattende skapninger..

Har du en kreftsyk mor liggende i en sykeseng kan du snu deg vekk fra henne uten noe stress...gjør du det med en liten hyperaktiv rakkar kan ungen ta livet av seg på 5 sekunder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (4 minutter siden):

Neida snakker ikke ned noen..men små aktive og/ eller syke barn er i særklasse utmattende skapninger..

Har du en kreftsyk mor liggende i en sykeseng kan du snu deg vekk fra henne uten noe stress...gjør du det med en liten hyperaktiv rakkar kan ungen ta livet av seg på 5 sekunder....

Så du er helt følelsesløs da eller? 

Anonymkode: 533f3...4a3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Og ingen er travlere enn de som stikker tidlig fra jobb for å hente barn, slik at barnløse blir sittende igjen med ekstra jobb. 

Anonymkode: 491eb...d73

Du kan ligge Og dra deg alle dagene du har fri. Her er helgene et maratonløp. Jeg jobbet masse som barnløs og dekket opp i alle Bauer og kanter. Sto på slik at de med barn kunne gå. Jammen jobber jeg ikke akkurat mindre, men bare annerledes nå. De få timene her og der som gjør at jeg må gå, ja de har jeg veldig god samvittighet for nå. 

Hvis du selv en dag får barn, kommer du sikkert til å gjøre som meg; se deg selv i speilet og tenke at du engang trodde du hadde mye å gjøre før du fikk barn. Og da kommer du til å le deg skakk av h PR naiv du var 😅

Anonymkode: 4b44a...5a7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du er helt følelsesløs da eller? 

Anonymkode: 533f3...4a3

Diskuter med en annen du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ligge Og dra deg alle dagene du har fri. Her er helgene et maratonløp. Jeg jobbet masse som barnløs og dekket opp i alle Bauer og kanter. Sto på slik at de med barn kunne gå. Jammen jobber jeg ikke akkurat mindre, men bare annerledes nå. De få timene her og der som gjør at jeg må gå, ja de har jeg veldig god samvittighet for nå. 

Hvis du selv en dag får barn, kommer du sikkert til å gjøre som meg; se deg selv i speilet og tenke at du engang trodde du hadde mye å gjøre før du fikk barn. Og da kommer du til å le deg skakk av h PR naiv du var 😅

Anonymkode: 4b44a...5a7

Nei, for man har andre forpliktelser i helgene. Som for å dekke opp for foreldre som aldri kan komme på jobb. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (3 minutter siden):

Diskuter med en annen du

Det var et jævlig dårlig svar. 

Du er ganske kald hvis du bare kan "snu deg bort" fra din kreftsyke mor, også er det ikke noe problem eller noe som tapper deg for energi lenger. Da burde du jo bare la den ungen din herje rundt i 5 sek, så er du til slutt kvitt problemet. Siden alt som er emosjonelt ikke er noe problem for deg. Det er bare det praktisk vanskelige som tynger deg. 

Anonymkode: 533f3...4a3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (4 minutter siden):

Neida snakker ikke ned noen..men små aktive og/ eller syke barn er i særklasse utmattende skapninger..

Har du en kreftsyk mor liggende i en sykeseng kan du snu deg vekk fra henne uten noe stress...gjør du det med en liten hyperaktiv rakkar kan ungen ta livet av seg på 5 sekunder....

Tull. Det å være pårørende til noen kritisk syke er svært utmattende for de fleste, og det handler ikke bare om det praktiske om å snu seg rundt hvis man har en dødssyk slektning, men den mentale belastningen.

Dette hadde du forstått dersom du hadde vært nær pårørende over lang tid. 

Anonymkode: eb68f...35e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike "konkuranser" er det dummeste og kjipeste jeg ser ; " jeg har det mer travelt enn deg, jeg er mer viktig enn deg!" 

Neida, alle er sin egen lykkes smed og gjør valg som får følger. Selv småbarnsforeldre gjør valg ved å få barn, ved å jobbe mye, ved å delta på alt mulig på fritida osv. 

Jeg har og gjort valg i livet og selv om jeg har det travelt ( som mor til voksne barn, som pårørende, som frivillig osv) så er alt valg. Jeg kan velge bort det som gjør det travelt. Og livet som småbarnsmor og alenemor ,  noe jeg ikke husker som travelt og stressende. Jeg gjorde valg som gjorde livet godt. 

Alle har valg, kom ikke å si noe annet. 

Anonymkode: 54ee4...1ad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og der bekreftet du akkurat det Ts poengtere. Dere tro dere er så mye viktigere enn andre og bagatellisere deres problemer. Jeg strever med insomnina og kronisk smertesyndrom så jeg vet alt om å ikke få en godt,og i motsetning til det er ikke dette tidsbegrenset,så kanskje du burde få huet ut av egen ræv og innse at du ikke er senter av universet kun fordi du har barn

Anonymkode: 17470...0c2

Men du hadde da vært enda mer sliten om du hadde hatt barn i tillegg til insomniaen?

Anonymkode: 9dcfe...7d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ligge Og dra deg alle dagene du har fri. Her er helgene et maratonløp. Jeg jobbet masse som barnløs og dekket opp i alle Bauer og kanter. Sto på slik at de med barn kunne gå. Jammen jobber jeg ikke akkurat mindre, men bare annerledes nå. De få timene her og der som gjør at jeg må gå, ja de har jeg veldig god samvittighet for nå. 

Hvis du selv en dag får barn, kommer du sikkert til å gjøre som meg; se deg selv i speilet og tenke at du engang trodde du hadde mye å gjøre før du fikk barn. Og da kommer du til å le deg skakk av h PR naiv du var 😅

Anonymkode: 4b44a...5a7

Altså, du kan jo ikke se sånn på det. Å få barn er akkurat det samme som å skaffe seg en ekstrajobb eller en tidkrevende hobby. Helt frivillig og noe man velger å legge tid og energi i. Du kan ikke klage mer enn andre da. 

Anonymkode: 533f3...4a3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du hadde da vært enda mer sliten om du hadde hatt barn i tillegg til insomniaen?

Anonymkode: 9dcfe...7d6

Da er man passe idiot om man velger å få barn samtidig som man har helseproblemer osv. 

Du hadde selvsagt blitt enda mer sliten om du skaffet deg en jobb til eller et oppussingsprosjekt eller hva det måtte være i tillegg til insomniaen. På samme måte som om man hadde skaffet seg et barn. 

Anonymkode: 533f3...4a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal drive med akkurat de samme tingene som tidligere, i tillegg til å ha barn, er det klart at dagene er mer travle😅 Det sier seg selv. Man har jo menneskeliv på slep🥸

Endret av Lija
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ligge Og dra deg alle dagene du har fri. Her er helgene et maratonløp. Jeg jobbet masse som barnløs og dekket opp i alle Bauer og kanter. Sto på slik at de med barn kunne gå. Jammen jobber jeg ikke akkurat mindre, men bare annerledes nå. De få timene her og der som gjør at jeg må gå, ja de har jeg veldig god samvittighet for nå. 

Hvis du selv en dag får barn, kommer du sikkert til å gjøre som meg; se deg selv i speilet og tenke at du engang trodde du hadde mye å gjøre før du fikk barn. Og da kommer du til å le deg skakk av h PR naiv du var 😅

Anonymkode: 4b44a...5a7

Denne får stemmen min🌹👍..folk som ikke har hatt småbarn har ingen anelse om hva de snakker om.!..

For min egen del hadde jeg valgt Sovjetisk gulagleir isteden for eneansvar for småbarn...men jeg hadde ikke det valget..🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne irritere meg over dette selv. Folk med barn irriterte meg såpass at jeg utsatte barn så lenge jeg kunne, fordi jeg var livredd for å bli som dem. Kjipe folk liksom...

Men nå har jeg ett barn. Og skal ikke ha flere. Elsker å være mor og elsker å ha bare en, fordi han kan få all min kjærlighet.

Men jeg må ydmykt innrømme at jeg ikke visste hva de snakka om, disse stressede foreldrene. For det er helt rått tidskrevende. Spes når de er små. Meg og samboer har ikke egentid lenger. Det går i ett. Jeg hadde aldri skjønt dette hvis ikke jeg opplevde det selv. Det er nesten umulig å forstå, det går bare i ett konstant liksom. Man får virkelig ikke sminka seg lenger. En dusj er et gode. Babyer under tre år skal ikke se tv. Du må ha TVen av til de sovner omtrent. Etter de har lagt seg må du vaske,styre og ordne. Hender meg og samboer spiser middag klokken23 på kvelden.

Jeg var deg(TS) engang, og jeg vet hvor irriterende det er å høre foreldre sutre. Men det er helt vanvittig krevende med barn. Alle stadier krever sitt. 

Men vi har valgt det selv og skal ikke ha spesialbehandling utover det vi har fått i form av ekstra syke barn dager på jobb og lignende. Så vi kan jo si det på en pen måte, ikke forlange at alle skal ta hensyn til oss.

Men det er beintøft. Det der er ikke tull. 

 

Anonymkode: 0acd9...60c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff å huff. Stakkars dere med barn. Så forferdelig slitsomt det må være. Og klart dere har det mest travelt. Vi barnløse kan ikke en gang forestille oss hvor tungt det må være. Nei huff å huff sier jeg 

Vent et minutt her. Var det ikke dere som valgte å få barn da? Tatt dere vann over hodet kanskje? Angrer dere på valget? Eller kanskje dere ble tvunget til å få barn? 

Seriøst, dere høster som dere sår. Har overhode ingen sympati for slike som dere. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slike "konkuranser" er det dummeste og kjipeste jeg ser ; " jeg har det mer travelt enn deg, jeg er mer viktig enn deg!" 

Neida, alle er sin egen lykkes smed og gjør valg som får følger. Selv småbarnsforeldre gjør valg ved å få barn, ved å jobbe mye, ved å delta på alt mulig på fritida osv. 

Jeg har og gjort valg i livet og selv om jeg har det travelt ( som mor til voksne barn, som pårørende, som frivillig osv) så er alt valg. Jeg kan velge bort det som gjør det travelt. Og livet som småbarnsmor og alenemor ,  noe jeg ikke husker som travelt og stressende. Jeg gjorde valg som gjorde livet godt. 

Alle har valg, kom ikke å si noe annet. 

Anonymkode: 54ee4...1ad

Så enig, jeg har også voksne barn og husker det ikke som stressende eller utmattende. Tror det handler en del om prioriteringer. Men ser at jeg nok hadde blitt mer sliten om jeg hadde hatt små barn nå i førtiåra, enn jeg var i tjueåra når de var små.

Anonymkode: fe324...048

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...