Gå til innhold

Jogging for nybegynnere: motivasjons- og deletråd


Bithiah

Anbefalte innlegg

Nå gir jeg snart opp… Jeg forbedrer ikke hastigheten min, noe så demotiverende! 

Jeg begynte å løpe i september i fjor. Startet sakte og rolig med jogging og gåing om hverandre for å venne muskulatur og sener til belastning. Føler jeg har økt belastning rolig. Løper intervaller og vanlige joggeturer. Orker ikke å holde så veldig styr på soner da jeg uansett bare har pulsmåler på klokka, og da blir vel avlesninga så som så uansett. Når jeg jogger forsøker jeg å holde et tempo som gjør at jeg puster noe tyngre, men fortsatt kan snakke forståelig uten en følelse av å daue. 
 

Har nylig løpt en rute jeg løp i januar for å sammenligne tempo. Var 1 sekund raskere per km enn for et halvt år siden... 

 

Alle de siste 6 turene har også kjentes som et ork. Det går ikke av «seg selv» som jeg følte det gjorde før. 

 

Har noen noen tanker?

Anonymkode: a1056...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første som slår meg er at det sannsynligvis var en litt annen temperatur når du løp i Januar enn hva det er nå, hadde ikke forundret meg om det spiller en ikke ubetydelig rolle. Det kan være skikkelig hardt å løpe i varmen.

Om jeg har forstått det rett så er mye av poenget med å løpe de lette øktene lett at en skal ha overskudd til å løpe de harde øktene hardt. Så i tillegg til å spørre seg selv om en løper de lette øktene lett nok, så bør en kanskje også spørre seg selv om en løper de harde øktene hardt nok. Personlig liker jeg ikke å plage meg selv med mindre jeg absolutt må, men det gir nok avkastning å gjøre det.

Sånn mer konkret så kunne det kanskje vært en ide å prøve en av de mange treningsplanene der ute om du føler ting har stoppet opp? Eller i det minste se over et lite utvalg for å se hvordan de er strukturert og kanskje finne en økt eller to du har lyst til å prøve selv? Selv klarer jeg ikke å følge noe som helst, men jeg prøver fra tid til annen lell, før jeg gir opp igjen. Fail, fail again, fail better, -- er ikke det hva de sier. Jeg har sikkert lært noe fra det.

Det er bare mine tanker altså, og de er sikkert ikke mye verdt siden jeg har funnet meg selv der du er opptil flere ganger allerede selv om jeg ikke akkurat er en erfaren løper enda. Kanskje er det bare sånn ting er, at progresjon ikke er lineær, men kommer i rykk og napp... 

Endret av TheAtl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheAtl skrev (22 timer siden):

Det gikk skikkelig trått med løpingen min en periode etter at jeg introduserte styrketrening 2-3 ganger i uken, hjalp ikke at pollenallergien blusset skikkelig opp igjen på vårparten heller, men endelig har det begynt å løsne litt igjen og jeg er tilbake der jeg var (V02 MAX fra 49 til 45 så tilbake til 48 ifølge Garmin). Jeg er nok blitt litt dårligere på å løpe fort (ute av trening siden jeg har manglet kreftene), men noe bedre på å holde pulsen nede på lengre økter, spesielt i motbakker (styrken hjelper meg kanskje på det punktet mer enn noe annet?). Helgens langtur (måtte stoppe på et kjøpesenter halvveis for å finne et toalett, første gang det har vært så prekært, heldigvis gikk det greit):

 

IMG_20220620_143450.jpg

 

 

Du er skikkelig sprek. Det er jo et halvmaraton dette 😮 

Bare lurer på om du er mann eller kvinne? VO2 Max på 48  er superbra. Jeg er en kvinne på litt over 40 og ligger nå og vipper rundt 40. Har bare jogget i et halvt år, så håper det fortsatt er rom for forbedring, men synes det går litt trott. Jeg sliter med høy puls, noe jeg får med en gang jeg begynner å jogge. Klarer ikke å jogge med puls under 160 i alle fall og da jogger jeg nesten i gåtempo. Ligger stort sett på +/-170 ved "vanlig" joggetempo for meg (+/-6 min per km) :P   Har aldri teste makspulsen min, men har konkludert med at den må være høy for alderen. Jeg får "spiker" på over 195 nå og da om jeg gir på i motbakker, så makspulsen må da minst være 195 har jeg konkludert med.

Anonymkode: 1e558...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så motiverende og lese om dere som løper 😊 motivasjonen er litt så som så, mye å gjøre på jobb og mannen er bortreist på jobbtur. Håper å få tatt en liten økt i morgen.

Er på utkikk etter nye ørepropper, er det noen som har funnet noen som er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni og sommer, iallfall etter kalenderen. Her på denne kanten av landet har vi 10-12 grader og regn året rundt 🙄 men innimellom glimter det til! I går var jeg ute på joggetur, med påfølgende gåtur, tilsammen to timer. I strålende sol, og ok nok temperatur til kort tights og T-skjorte - selv om det ble litt kaldt. Derfor merka jeg ikke før på kvelden at jeg var heftig solbrent på leggene 🙈😝

Ellers er jeg for tiden sykt takknemlig for å ha oppdaget gleden ved å løpe. Gjerne langt. For når ting er skikkelig kjipt, så hjelper det på så mange plan! ❤️ Så dette har vært noen uker og måneder med rekorder i både fart, lengde og mengde. April ble tilsammen 87 km, mai opp i 114 km, og det ser jammen ut som det blir godt over 100 km i juni også 💪 

Jessica Jones skrev (1 time siden):

Så motiverende og lese om dere som løper 😊 motivasjonen er litt så som så, mye å gjøre på jobb og mannen er bortreist på jobbtur. Håper å få tatt en liten økt i morgen.

Er på utkikk etter nye ørepropper, er det noen som har funnet noen som er bra?

Jeg kjøpte JLab Jbuds Air Sport, veldig fornøyd! Måtte ha noen som satt godt på svette ører, oppå briller 😅👍 og som tåler vann, for det fant jeg ut at de forrige ikke gjorde (upraktisk når det regner så mye..). God batteritid, og integrert lader i etuiet så en slipper ledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Du er skikkelig sprek. Det er jo et halvmaraton dette 😮 

Bare lurer på om du er mann eller kvinne? VO2 Max på 48  er superbra. Jeg er en kvinne på litt over 40 og ligger nå og vipper rundt 40. Har bare jogget i et halvt år, så håper det fortsatt er rom for forbedring, men synes det går litt trott. Jeg sliter med høy puls, noe jeg får med en gang jeg begynner å jogge. Klarer ikke å jogge med puls under 160 i alle fall og da jogger jeg nesten i gåtempo. Ligger stort sett på +/-170 ved "vanlig" joggetempo for meg (+/-6 min per km) :P   Har aldri teste makspulsen min, men har konkludert med at den må være høy for alderen. Jeg får "spiker" på over 195 nå og da om jeg gir på i motbakker, så makspulsen må da minst være 195 har jeg konkludert med.

Anonymkode: 1e558...d6f

Takk! Man legger jo ut økter hvor ting går bra for å skryte av seg selv og kanskje til og med få et lite klapp på skulderen. I går jogget jeg 30 minutter i samme tempo, tilbrakte mesteparten av tiden i sone 3 med flere minutter i sone 4, men det gikk jeg selvfølgelig ikke inn for å dele. Søvn, stress, temperatur, akkumulert treningsbelastning og så videre spiller definitivt en rolle. Jeg må ofte jogge veldige sakte for i det hele tatt holde meg innenfor sone 2 (fort vekk 7 minutter kilometeren), om jeg vil ligge lavt i sone 2 (under 140 bpm) snakker vi joggeintervaller med gåpauser.

Jeg er ikke sikker på hva makspulsen min er, pulssonene mine blir automatisk oppdatert utifra hvor klokken i samarbeid med pulsbeltet mener at melkesyreterskelen min ligger, dette har ligget på 170-174 bpm og rundt 5 minutter kilometeren +/- i det siste. Jeg har fortsatt tilgode å ta meg fullt ut med pulsbelte på (har ikke eid det lenge nok), men jeg har vært over 180 og fortsatt hatt litt igjen i tanken. Maks jeg har registrert på klokken er 198, 190+ ved en håndfull anledninger. Om jeg skulle tippet basert på de begrensede datapunktene jeg har vil jeg tro at den reelle makspulsen min ligger et sted mellom 184 og 186. Jeg er en mann som ble 40 for noen måneder siden forresten.

Fra litt over 40 i V02 MAX var hvor jeg opplevde klart best progresjon, nå er folk forskjellige, men jeg ser ingen grunn til at det samme ikke også skal kunne gjelde for deg.

 

001.thumb.jpg.6a642292606413eb583745851e4dcbcc.jpg

 

002.thumb.jpg.3a81c03eed6d26032f04bb6ab3c7e335.jpg

 

Jeg løper 20 kilometer pluss ganske ofte. Utholdenheten har definitivt kommet seg med alderen, farten derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheAtl skrev (3 timer siden):

Takk! Man legger jo ut økter hvor ting går bra for å skryte av seg selv og kanskje til og med få et lite klapp på skulderen. I går jogget jeg 30 minutter i samme tempo, tilbrakte mesteparten av tiden i sone 3 med flere minutter i sone 4, men det gikk jeg selvfølgelig ikke inn for å dele. Søvn, stress, temperatur, akkumulert treningsbelastning og så videre spiller definitivt en rolle. Jeg må ofte jogge veldige sakte for i det hele tatt holde meg innenfor sone 2 (fort vekk 7 minutter kilometeren), om jeg vil ligge lavt i sone 2 (under 140 bpm) snakker vi joggeintervaller med gåpauser.

Jeg er ikke sikker på hva makspulsen min er, pulssonene mine blir automatisk oppdatert utifra hvor klokken i samarbeid med pulsbeltet mener at melkesyreterskelen min ligger, dette har ligget på 170-174 bpm og rundt 5 minutter kilometeren +/- i det siste. Jeg har fortsatt tilgode å ta meg fullt ut med pulsbelte på (har ikke eid det lenge nok), men jeg har vært over 180 og fortsatt hatt litt igjen i tanken. Maks jeg har registrert på klokken er 198, 190+ ved en håndfull anledninger. Om jeg skulle tippet basert på de begrensede datapunktene jeg har vil jeg tro at den reelle makspulsen min ligger et sted mellom 184 og 186. Jeg er en mann som ble 40 for noen måneder siden forresten.

Fra litt over 40 i V02 MAX var hvor jeg opplevde klart best progresjon, nå er folk forskjellige, men jeg ser ingen grunn til at det samme ikke også skal kunne gjelde for deg.

 

001.thumb.jpg.6a642292606413eb583745851e4dcbcc.jpg

 

002.thumb.jpg.3a81c03eed6d26032f04bb6ab3c7e335.jpg

 

Jeg løper 20 kilometer pluss ganske ofte. Utholdenheten har definitivt kommet seg med alderen, farten derimot...

Du har mange gode tanker i innleggene dine. Jeg bare undrer, hva gjør at du tenker at makspuls er midt på 180-tallet når du har målt over 190 en håndfull ganger, og 198 ved en anledning?

Å nå makspuls er skikkelig vanskelig og gjøres best under en kontrollert protokoll på tredemølle, så du skal ikke se bort fra at den ligger et sted midt på 190-tallet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Sandum.PT said:

Du har mange gode tanker i innleggene dine. Jeg bare undrer, hva gjør at du tenker at makspuls er midt på 180-tallet når du har målt over 190 en håndfull ganger, og 198 ved en anledning?

Å nå makspuls er skikkelig vanskelig og gjøres best under en kontrollert protokoll på tredemølle, så du skal ikke se bort fra at den ligger et sted midt på 190-tallet 😊

Hovedsakelig to ting. Jeg er skeptisk til optiske pulsmålere på håndleddet og jeg har en ide om at tallet man får oppgitt om pulsen skyter i været et øyeblikk ikke nødvendigvis betyr så mye.

Den første årsaken trenger neppe noen forklaring, men kanskje den andre gjør det. Det har seg sånn at jeg har både panikklidelse og hypertyreose (Graves sykdom (heldigvis er jeg i remisjon, det er ikke en ideel kombo for å si det mildt)), en bieffekt av begge lidelser er at pulsen kan skyte voldsomt i været uten nevneverdig fysisk anstrengelse. Om jeg har forstått rett så er det ikke uhørt at pulsen et kort øyeblikk går høyere enn den maksimale arbeidskapasiteten til hjertet (såkalte ekstraslag), alarmer på aktivitetsarmbånd har gått for meg fordi jeg skal ha nådd 200+ et kort øyeblikk før jeg har kokt over og "kollapset". Jeg antar at dette også kan skje under harde treningsøkter, uten at jeg vet det med sikkerhet. Om det varer over 30 sekunder og/eller det skjer med jevne mellomrom er det nok hjerteflimmer, noe man absolutt bør ta alvorlig. Sånn for ikke å normalisere ting som kan være direkte livsfarlig.

I tillegg så er nok skeptisismen min litt farget av 220 - alder regelen.

Her er økten hvor jeg nådde 198. Middelaldrende mann prøver å gi seg selv hjerteinfarkt fordi han ser at 2 timers halvmaraton er innenfor rekkevidde selv om han absolutt ikke er klar for det.

IMG_20220623_164204.thumb.jpg.6973d8372c97f667c8dba6ee6f417f20.jpg

Ved ettersyn så er toppene i det neste høye partiet helt på tampen der som også ser mer naturlig ut: 188, 189, 189 og 190 så jeg ser absolutt ikke bort ifra at du kan ha rett.

Endret av TheAtl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheAtl skrev (15 timer siden):

Hovedsakelig to ting. Jeg er skeptisk til optiske pulsmålere på håndleddet og jeg har en ide om at tallet man får oppgitt om pulsen skyter i været et øyeblikk ikke nødvendigvis betyr så mye.

Den første årsaken trenger neppe noen forklaring, men kanskje den andre gjør det. Det har seg sånn at jeg har både panikklidelse og hypertyreose (Graves sykdom (heldigvis er jeg i remisjon, det er ikke en ideel kombo for å si det mildt)), en bieffekt av begge lidelser er at pulsen kan skyte voldsomt i været uten nevneverdig fysisk anstrengelse. Om jeg har forstått rett så er det ikke uhørt at pulsen et kort øyeblikk går høyere enn den maksimale arbeidskapasiteten til hjertet (såkalte ekstraslag), alarmer på aktivitetsarmbånd har gått for meg fordi jeg skal ha nådd 200+ et kort øyeblikk før jeg har kokt over og "kollapset". Jeg antar at dette også kan skje under harde treningsøkter, uten at jeg vet det med sikkerhet. Om det varer over 30 sekunder og/eller det skjer med jevne mellomrom er det nok hjerteflimmer, noe man absolutt bør ta alvorlig. Sånn for ikke å normalisere ting som kan være direkte livsfarlig.

I tillegg så er nok skeptisismen min litt farget av 220 - alder regelen.

Her er økten hvor jeg nådde 198. Middelaldrende mann prøver å gi seg selv hjerteinfarkt fordi han ser at 2 timers halvmaraton er innenfor rekkevidde selv om han absolutt ikke er klar for det.

IMG_20220623_164204.thumb.jpg.6973d8372c97f667c8dba6ee6f417f20.jpg

Ved ettersyn så er toppene i det neste høye partiet helt på tampen der som også ser mer naturlig ut: 188, 189, 189 og 190 så jeg ser absolutt ikke bort ifra at du kan ha rett.

Takk for at du deler! 😊

Optisk måler, say no more! ✌️😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optisk måler og at hjertet slik jeg har forstått det er en muskel som kan finne på rare ting av og til uten at det nødvendigvis betyr så mye. Sannsynligvis vanskelig for menigmann å vite hva som er støy og ikke, så jeg foretrekker å være forsiktig med anslagene mine. Vet ikke helt hvorfor jeg gjorde en halv avhandling utav det, tror kanskje jeg trenger å komme meg mer ut blant mennesker 😂

Jeg har et lite spørsmål siden du først er her og dessuten er ekstremt hyggelig, hjelpsom og ikke minst kunnskapsrik. Jeg begynte med styrketrening for en stund siden, dette har nok hatt negativ innvirkning på løpingen min, sannsynligvis fordi den totale treningsbelastningen er høyere enn hva jeg mestrer for øyeblikket. Er det best og opprettholde volumet en periode inntil det blir lettere uten å øke vekt/volum, eller kutte ut noen øvelser (mindre volum) og fortsette progresjonen? Det er snak om to dager fullkropp, 6 øvelser, 4 set, 6 til 20 repitisjoner to ganger i uken og overkropp (dips + pull ups) en gang uken.

Endret av TheAtl
klargjorde en ting eller to, forhåpentligvis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Running Index (VO2Max) har økt fra 21 når jeg startet med kondisjonstrening til 36 på siste joggetur. Det er sikkert ikke bra fortsatt, men det er definitivt en forbedring!

Screenshot_20220709-231316.thumb.jpg.c4caf8accf28edc09fb0d337d1516023.jpg

Endret av Kepaløk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Polarklokka mi som er ute og kjører eller kan det være reelle tall? Ikke at jeg vet hva watt egentlig er, men det var da voldsomt ulike verdier?

Joggetur på fredag:

Screenshot_20220710-230756.thumb.jpg.cb2e0739dc5bda28a083fc220dc80c71.jpg

Maks. watt på 457.

Nøyaktig samme runde i dag:

Screenshot_20220710-230824.thumb.jpg.fae5152790f74497ea503bbb3df8a145.jpg

Maks. watt 1516.

Litt bedre tid i dag, men allikevel? Noen som kan forklare watt for en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille.. Har dere løpepause om sommeren, eller bare KG-pause? 😅

Håper det er det siste!

Nå reiser vi snart på ferie, til en plass der det ikke er så lett å få til så mye løping 😕 kun bakker, og mye program med mye folk. Så resten av juli får bli det det blir 😊 

Tidligere i juli var jeg på min første ordentlige topptur etter at jeg begynte å løpe. Det var helt enormt morsomt å merke at jeg ikke ble sliten. Har gått samme tur for lenge siden, og da husker jeg med gru hvor sliten jeg var. Nå? Null problem, og tok forbi masse folk som pusta og pesa 🥳💪💪💪 for meg som aldri noensinne før har vært i god form, så var det en ubeskrivelig følelse!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tips for en som er i god form, men ønsker å bli flinkere til å løpe? Noen få ganger i livet har jeg trivdes med å løpe, men nåtildags så syns jeg styrketrening, motbakkeløp og LANGE fjellturer (gåing) er mye mye gøyere. Slik har det vært i mange år. Å løpe lengre distanser på flata, det sliter jeg inderlig med å motivere meg for, men jeg tror det hadde vært sunt for meg, og jeg ønsker å bli enda mer allsidig enn jeg er.

Tips til å komme i gang med løping for en som allerede er i brukbar form men som er veldig treig å løpe? Syns også løping er vondt og belastende for ledd på en helt annen måte enn det jeg allerede driver med.

Anonymkode: fc850...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (16 timer siden):

Her var det stille.. Har dere løpepause om sommeren, eller bare KG-pause? 😅

Håper det er det siste!

Nå reiser vi snart på ferie, til en plass der det ikke er så lett å få til så mye løping 😕 kun bakker, og mye program med mye folk. Så resten av juli får bli det det blir 😊 

Tidligere i juli var jeg på min første ordentlige topptur etter at jeg begynte å løpe. Det var helt enormt morsomt å merke at jeg ikke ble sliten. Har gått samme tur for lenge siden, og da husker jeg med gru hvor sliten jeg var. Nå? Null problem, og tok forbi masse folk som pusta og pesa 🥳💪💪💪 for meg som aldri noensinne før har vært i god form, så var det en ubeskrivelig følelse!

Jeg har faktisk akkurat kommet i gang med løpingen! Starter rolig med appen "10 k runner" ☺️

Har kun løpt tre ganger, men skal ha min fjerde løpetur i dag og gleder meg faktisk! Jeg skal prøve å løpe 3 ganger i uka. 

Hvor ofte løper dere andre? Og trener dere noe annet i tillegg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen tips for en som er i god form, men ønsker å bli flinkere til å løpe? Noen få ganger i livet har jeg trivdes med å løpe, men nåtildags så syns jeg styrketrening, motbakkeløp og LANGE fjellturer (gåing) er mye mye gøyere. Slik har det vært i mange år. Å løpe lengre distanser på flata, det sliter jeg inderlig med å motivere meg for, men jeg tror det hadde vært sunt for meg, og jeg ønsker å bli enda mer allsidig enn jeg er.

Tips til å komme i gang med løping for en som allerede er i brukbar form men som er veldig treig å løpe? Syns også løping er vondt og belastende for ledd på en helt annen måte enn det jeg allerede driver med.

Anonymkode: fc850...f33

Siden du allerede er i relativt god form tror jeg det er ekstra viktig å ta det forsiktig til å begynne med. Kroppen trenger tid til å venne seg til belastningen rett og slett selv om kondisjonen allerede er der, og det er nok fort gjort å starte for hardt for en i din situasjon. 

Skaderisikoen går faktisk ned når en løper mer (inntil man når et visst volum hvor den begynner å stige igjen selvfølgelig). Bedre å starte forsiktig enn å ville for mye og ende opp med en lei skade for så å gi opp (noe jeg har en mistanke gjelder mye av anti-løping/anti-asfalt mafiaen her inne).

To til tre forsiktige joggeturer i uken og å være påpasselig med å øke volum veldig gradvis (maks 10% i uken er en god tommelfingerregel) er hva jeg ville anbefalt. Tempoløp, harde intervaller og så videre ville jeg nok ikke tenkt på de første få ukene i alle fall. 

Basert på en blanding av informasjon jeg har plukket opp her og der samt egne erfaringer. Jeg er ingen ekspert, men jeg ville selv altfor mye da jeg startet i fjor, og endte opp med å skade meg selv gang på gang (nå var mitt utgangspunkt dårligere enn ditt så kanskje jeg er litt for forsiktig i anbefalingene mine). I år har jeg jevnt ligget på 150-200 kilometer med asfaltløping i måneden uten en plage. 

Skjønner at det kanskje ikke var svaret du håpet på selvfølgelig. Men om du vil løpe langt, så bør du nok investere en del tid i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bithiah skrev (På 17.7.2022 den 21.40):

Her var det stille.. Har dere løpepause om sommeren, eller bare KG-pause? 😅

Håper det er det siste!

Nå reiser vi snart på ferie, til en plass der det ikke er så lett å få til så mye løping 😕 kun bakker, og mye program med mye folk. Så resten av juli får bli det det blir 😊 

Tidligere i juli var jeg på min første ordentlige topptur etter at jeg begynte å løpe. Det var helt enormt morsomt å merke at jeg ikke ble sliten. Har gått samme tur for lenge siden, og da husker jeg med gru hvor sliten jeg var. Nå? Null problem, og tok forbi masse folk som pusta og pesa 🥳💪💪💪 for meg som aldri noensinne før har vært i god form, så var det en ubeskrivelig følelse!

Personlig har jeg slitt med strekk i leggen i det siste. Blitt dårlig med løping i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (På 17.7.2022 den 21.40):

Her var det stille.. Har dere løpepause om sommeren, eller bare KG-pause? 😅

Her løpes det, men litt mindre på KG mens jeg er på ferie. Har fått meg noen veldig fine turer på Danmarksferie og det har vært veldig deilig og pakke (og så bruke) treningsklær på ferie. Har løpt i ukjente byområder og skogsområder, så jeg har testet ut å løpe uten noe på ørene siden jeg har ekstra behov for å orientere meg. Ser på Strava at det går litt saktere, men det spiller ingen rolle. Hadde en tur i en skog der jeg hørte noe mellom trærne, og det stort det en hjort! Hadde jeg aldri oppdaget om jeg hørte på musikk. 

Har fått en litt vond ankel, så jeg tar gjerne imot tips for øvelser som kan styrke/stabiliser den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med nesten ingen løping eller motivasjon til løping fikk eg endelig inn en ordentlig løpetur i dag og gud kor deilig. Rolig og fin tur og fikk tilbake litt løpe motivasjon :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperWoman. skrev (På 18.7.2022 den 14.24):

Jeg har faktisk akkurat kommet i gang med løpingen! Starter rolig med appen "10 k runner" ☺️

Har kun løpt tre ganger, men skal ha min fjerde løpetur i dag og gleder meg faktisk! Jeg skal prøve å løpe 3 ganger i uka. 

Hvor ofte løper dere andre? Og trener dere noe annet i tillegg?

Så gøy!

Jeg løper vanligvis 3 ganger i uka. Trener ingenting annet - men har en evig intensjon om å komme i gang med noe styrke.. 😛

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...