miss summers Skrevet 16. desember 2021 #261 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg ville ikke brukt samme sko på asfalt, grus og mølle. Jeg har faktisk et par løpesko til skogen, et til mølle og et til asfalt. Tenk på potensielle skader folkens, løping er supert, men skadene kan bli alvorlige uten godt løpetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 17. desember 2021 #262 Del Skrevet 17. desember 2021 Diamant20 skrev (På 16.12.2021 den 8.58): Jeg er veldig fornøyd med hoka😁 Bokdamen skrev (På 16.12.2021 den 10.42): Jeg er veldig fornøyd med mine Brooks glycerin 19, de er brede, men jeg sa at jeg kom til å løpe mest på asfalt så vet ijkke hvordan de er på sti. Var på løplabbet og fikk prøve litt forskjellig basert på en vurdering av løpestilen min (ble filmet på mølle). Har du en god butikk i nærheten der du kan få råd? miss summers skrev (På 16.12.2021 den 15.00): Jeg ville ikke brukt samme sko på asfalt, grus og mølle. Jeg har faktisk et par løpesko til skogen, et til mølle og et til asfalt. Tenk på potensielle skader folkens, løping er supert, men skadene kan bli alvorlige uten godt løpetøy. Takk for tips, skal sjekkes ut. Har dessverre ikke Løplabbet i nærheten. Jeg løper ikke på mølle. Men noen sko, bl.a. fra Hoka, reklamerer med at de passer for både asfalt, grus og sti. Mener du at det ikke er godt nok? Ofte kombinerer jeg jo også disse underlagene i løpet av en runde. Synes det er vanskelig jeg. Men tror uansett ikke j g kan være kravstor på det, jeg må finne en modell som er bred. Nike for eksempel er alt for smale for mine føtter, selv de som liksom skal være wide fit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 17. desember 2021 #263 Del Skrevet 17. desember 2021 Kepaløk skrev (38 minutter siden): Takk for tips, skal sjekkes ut. Har dessverre ikke Løplabbet i nærheten. Jeg løper ikke på mølle. Men noen sko, bl.a. fra Hoka, reklamerer med at de passer for både asfalt, grus og sti. Mener du at det ikke er godt nok? Ofte kombinerer jeg jo også disse underlagene i løpet av en runde. Synes det er vanskelig jeg. Men tror uansett ikke j g kan være kravstor på det, jeg må finne en modell som er bred. Nike for eksempel er alt for smale for mine føtter, selv de som liksom skal være wide fit. Jeg er veldig fornøyd med saucony. Sjekk ut der merket. Tror jeg skrev det riktig 😅 De har god plass, og er veldig gode på demping. Asfalt er svært tøft for knær og ankler, så jeg ville vært svært nøye med sko til det formålet. Jeg har totalt 4 par løpesko faktisk (piggsko til vinter). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #264 Del Skrevet 18. desember 2021 Diamant20 skrev (På 18.10.2021 den 22.26): Jeg løp i tights med ullfor i dag, et av mine beste kjøp i høst faktisk. Hadde også på ulltrøye, tynn løpejakke, ullbuff, pannebånd med fleecefor og ullsokker, men det var nesten i minste laget. Spesielt på hendene ble jeg kald, så jeg tror jeg snart må kjøpe skihansker å løpe med. Må også kjøpe noen varmere treningsklær, vurderer skiklær her også, bare synd treningsklær er dyrt🤑 Hei - hvor fant du tights med ullfor? Jeg tenkte å komme igang med løping igjen og trenger vinterløpeklær Anonymkode: 59e3c...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 18. desember 2021 #265 Del Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei - hvor fant du tights med ullfor? Jeg tenkte å komme igang med løping igjen og trenger vinterløpeklær Anonymkode: 59e3c...74d Min er fra Johaug😄 Den er litt stram helt nederst ved ankelen, så om du er usikker på størrelse ville jeg gått opp i størrelse. https://www.johaug.com/no-no/aerial-ullmix-tights-high-waist/220572.html?dwvar_220572_color=TBLCK&dwvar_220572_size=XL&cgid=15497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 18. desember 2021 #266 Del Skrevet 18. desember 2021 Jeg fikk opp at jeg var tre turer unna å være «local legend» på et segment på Strava. Ikke bare fikk det meg ut døren på en lørdag, men jeg løp en ekstra runde for å få de tre passeringene 😅 Sånn kan det gå, jeg hadde visst litt konkurransemenneske i meg 👑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 18. desember 2021 Forfatter #267 Del Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei - hvor fant du tights med ullfor? Jeg tenkte å komme igang med løping igjen og trenger vinterløpeklær Anonymkode: 59e3c...74d Jeg har veldig lyst på en vintertights fra BARA, de ser supre ut 🤩 men litt usikker på om jeg egentlig gidder å bruke penger på det, da jeg «dessverre» klarer meg veldig godt med en tights fra Endurance med softshellstoff i front. Har brukt ulllongs under på de kaldeste dagene, og det holder i lange baner. Helt vindtett! Bokdamen skrev (1 time siden): Jeg fikk opp at jeg var tre turer unna å være «local legend» på et segment på Strava. Ikke bare fikk det meg ut døren på en lørdag, men jeg løp en ekstra runde for å få de tre passeringene 😅 Sånn kan det gå, jeg hadde visst litt konkurransemenneske i meg 👑 😂😂👍 så kult! Er det så og så mange passeringer totalt, eller i en viss periode? Rart alt som kan motivere! Jeg har PAIen min, sååå nedtur om den kommer under 100 - da må jeg ut! Der har du også beregnet «fitness age», som har gått fra over 50 (🙈 er ikke helt 40 enda..) til 27 🙌🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 19. desember 2021 #268 Del Skrevet 19. desember 2021 Bokdamen skrev (11 timer siden): Jeg fikk opp at jeg var tre turer unna å være «local legend» på et segment på Strava. Ikke bare fikk det meg ut døren på en lørdag, men jeg løp en ekstra runde for å få de tre passeringene 😅 Sånn kan det gå, jeg hadde visst litt konkurransemenneske i meg 👑 Local legends er så gøy!! 😀 Grattis! Jeg var bare få passeringer unna å få flere i nabolaget mitt da sykdommen slo til. Men gleder meg til å kunne løpe igjen og forhåpentligvis ha en sjans. Fordelen med å løpe på vinteren er jo at mange trekker inn, men med mulig mye restriksjoner på treningssentre fremover er jeg redd for at konkurransen kan bli tøff. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #269 Del Skrevet 19. desember 2021 Er det forresten noen som har erfaring med å løpe med ullundertøy under vanlig løpetights? 😅 Blir det veldig klumpete og rart, eller er det greit med flere lag? Vi skal feire jul på trang hytte med begrenset plass til å trene inne, så jeg vil ha tøyet i orden til å ta noen økter ute, men er usikker på om det er nødvendig med egen vintertights... Har nylig investert i både nye treningsklær og nytt ullundertøy, så lurer på om det blir litt råflott med egen vintertights i tillegg 🤔 Formen har vært litt redusert i det siste, så jeg er usikker på om jeg rekker en test-tur før vi drar. Anonymkode: 3eb9e...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 19. desember 2021 #270 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det forresten noen som har erfaring med å løpe med ullundertøy under vanlig løpetights? 😅 Blir det veldig klumpete og rart, eller er det greit med flere lag? Har ikke prøvd det, men ser for meg at fort kan bli litt klumpete? Jeg har derimot løpt med langrennsbukse (type Swix) med ull under, og det funket som en kule. Har du noe sånt? Kjedelig å kjøpe en vintertights «kun» for juleferien, men om du kan trenge den hjemme også kan du jo ønske deg en av nissen 😇 Bithiah skrev (10 timer siden): Jeg har veldig lyst på en vintertights fra BARA, de ser supre ut 🤩 men litt usikker på om jeg egentlig gidder å bruke penger på det, da jeg «dessverre» klarer meg veldig godt med en tights fra Endurance med softshellstoff i front. Har brukt ulllongs under på de kaldeste dagene, og det holder i lange baner. Helt vindtett! 😂😂👍 så kult! Er det så og så mange passeringer totalt, eller i en viss periode? Rart alt som kan motivere! Jeg har PAIen min, sååå nedtur om den kommer under 100 - da må jeg ut! Der har du også beregnet «fitness age», som har gått fra over 50 (🙈 er ikke helt 40 enda..) til 27 🙌🙌 Antall passeringer de siste 90 dagene. Har sett flere henvisninger til PAI, hva er det egentlig? Og imponerende jobbet mht «alder» 👏👏👏 KaBom skrev (1 time siden): Local legends er så gøy!! 😀 Grattis! Jeg var bare få passeringer unna å få flere i nabolaget mitt da sykdommen slo til. Men gleder meg til å kunne løpe igjen og forhåpentligvis ha en sjans. Fordelen med å løpe på vinteren er jo at mange trekker inn, men med mulig mye restriksjoner på treningssentre fremover er jeg redd for at konkurransen kan bli tøff. 😅 Jeg har tenkt på at det var lite som skulle til for å bli LL, men det er jo selvfølgelig færre som løper nå 😅 Men jeg bruker det for den motivasjonen der er, alt som får meg ut🏃♀️🏃♀️🏃♀️ Håper du knuser de andre vinterløperne 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #271 Del Skrevet 21. desember 2021 Fillen fillen.. vondt i kneet etter sist joggetur 😳 ikke veldig, men merkbart. @Bokdamen https://www.ntnu.no/cerg/personal-activity-intelligence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 21. desember 2021 #272 Del Skrevet 21. desember 2021 Bithiah skrev (13 timer siden): Fillen fillen.. vondt i kneet etter sist joggetur 😳 ikke veldig, men merkbart. Søren! Har du kjent noe etter turen? Hadde meg en joggetur i kveld og fikk skikkelig sting for første gang siden jeg begynte å jogge. Måtte stoppe for å puste/strekke det ut, men det kom tilbake flere ganger. Ødela helt rytmen min… Noen som har noen gode tips som funker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #273 Del Skrevet 21. desember 2021 Bokdamen skrev (26 minutter siden): Søren! Har du kjent noe etter turen? Hadde meg en joggetur i kveld og fikk skikkelig sting for første gang siden jeg begynte å jogge. Måtte stoppe for å puste/strekke det ut, men det kom tilbake flere ganger. Ødela helt rytmen min… Noen som har noen gode tips som funker? Ja, kjente ikke noe under turen, men etterpå. Heldigvis bare bittelitt i dag, mye mindre enn i går. Har frem til siste måneden kun jogga på grus, men av praktiske grunner måtte jeg ta på asfalt en økt i uka nå. Sikkert det.. 🤷♀️ Sting ja, hehe. Hørt et par podcaster som snakka om det. Veldig rart at ingen i 2021 egentlig vet sikkert hva det er og kommer av. Men jeg får alltid viss jeg har spist for tett opptil, og aldri opplevd ellers som jeg kan huske. Hadde du gjort noe annerledes enn vanligvis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superstart Skrevet 22. desember 2021 #274 Del Skrevet 22. desember 2021 Her vil jeg melde meg inn🤩 har knappest trent i korona år(ene) men nå er det på tide! Men huff dette blir tungt🙈 har lastet ned c25k.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superstart Skrevet 22. desember 2021 #275 Del Skrevet 22. desember 2021 Week 1 , day 1 gjennomført! 👌🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #276 Del Skrevet 22. desember 2021 Superstart skrev (1 time siden): Her vil jeg melde meg inn🤩 har knappest trent i korona år(ene) men nå er det på tide! Men huff dette blir tungt🙈 har lastet ned c25k.. Velkommen skal du være 🥳 lykke til! Jeg gjennomførte C25K i vår, synes det var helt supert program. Har du jogga før, men hatt opphold - eller er du helt fersk? Her er vi litt av alt! 😁👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superstart Skrevet 22. desember 2021 #277 Del Skrevet 22. desember 2021 Bithiah skrev (54 minutter siden): Velkommen skal du være 🥳 lykke til! Jeg gjennomførte C25K i vår, synes det var helt supert program. Har du jogga før, men hatt opphold - eller er du helt fersk? Her er vi litt av alt! 😁👍 Periode jogger?!😂 ikke jogget noe omtrent siste året🙈 Hvor ofte gjennomførte du C25K? Annen hverdag eller? Pr nå har vel hode mer lyst en kroppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #278 Del Skrevet 22. desember 2021 Superstart skrev (2 timer siden): Periode jogger?!😂 ikke jogget noe omtrent siste året🙈 Hvor ofte gjennomførte du C25K? Annen hverdag eller? Pr nå har vel hode mer lyst en kroppen.. 😂 god start da! Jeg jogga mandag, onsdag og fredag sånn i utgangspunktet. Syntes det var veldig lett å komme i gang fordi øktene var så utroooolig korte i begynnelsen 😂 (første økta var vel 1 min x 6). Verre etter hvert, men da var jeg godt i gang. Vil også tipse om gruppa på Reddit som heter C25K, der er det alltid masse likesinnede som legger ut fra enkeltøktene. Skrev aldri noe selv, men kjekt å se hvordan det gikk med andre, og alltid noen som er ca der du er i løypa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 22. desember 2021 #279 Del Skrevet 22. desember 2021 A pro po Reddit, har sett en del referanser til folk som løper med appen Zombies, Run! Noen som har testet det ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 25. desember 2021 #280 Del Skrevet 25. desember 2021 For dåkker som klare jogge over lengre tid, kor lang tid tok det før dåkker klarte det? Trent på treningssenteret nesten hver dag siden midten av August, foruten om 2 uker da eg va sjuk, og føle at eg fortsatt e milesvis unna å kunne jogge. Ser jo selvfølgelig stor framgang fra da eg begynte, både på kondis og vekt. Ingen problem med kjapp gange i 6,4/6.6kmåh fart over lengre tid. Men med en gang eg forsøke meg på å jogge i samme farten så sier kroppen stopp etter noen minutter. Er ingen problem med kondisen da, mer at kroppen føles for tung til å jogge. Tenkte eg skulle laste ned C25K appen og følge den så håper eg ser framgang fortere enn eg har gjort hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå