Bithiah Skrevet 25. desember 2021 Forfatter #281 Del Skrevet 25. desember 2021 JohnHamish skrev (37 minutter siden): For dåkker som klare jogge over lengre tid, kor lang tid tok det før dåkker klarte det? Trent på treningssenteret nesten hver dag siden midten av August, foruten om 2 uker da eg va sjuk, og føle at eg fortsatt e milesvis unna å kunne jogge. Ser jo selvfølgelig stor framgang fra da eg begynte, både på kondis og vekt. Ingen problem med kjapp gange i 6,4/6.6kmåh fart over lengre tid. Men med en gang eg forsøke meg på å jogge i samme farten så sier kroppen stopp etter noen minutter. Er ingen problem med kondisen da, mer at kroppen føles for tung til å jogge. Tenkte eg skulle laste ned C25K appen og følge den så håper eg ser framgang fortere enn eg har gjort hittil. Tja, jeg fulgte C25K uten problem fra starten av - da var det 6 - 8 minutter med jogging, fordelt på ett-minuttere, den første uka. Ikke veldig mye mer neste uke. Hvordan tror du det hadde gått? Det finnes et program som begynner enda mer forsiktig, om du trenger det. Kjenner ikke til det personlig, men leste om det på Reddit. N2R (none to run). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 25. desember 2021 #282 Del Skrevet 25. desember 2021 4 minutter siden, Bithiah said: Tja, jeg fulgte C25K uten problem fra starten av - da var det 6 - 8 minutter med jogging, fordelt på ett-minuttere, den første uka. Ikke veldig mye mer neste uke. Hvordan tror du det hadde gått? Det finnes et program som begynner enda mer forsiktig, om du trenger det. Kjenner ikke til det personlig, men leste om det på Reddit. N2R (none to run). Trur ikke begynnelsen av programet skal være noe problem 😜 e verre når det kommer til uke 6-7 og man skal jogge i enten 5 min, 8 min eller 20 😅 håpe no at eg klare alle tre da, tar 5min på mandag, 8mkn på onsdag og 20 min på fredag liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 25. desember 2021 Forfatter #283 Del Skrevet 25. desember 2021 JohnHamish skrev (17 minutter siden): Trur ikke begynnelsen av programet skal være noe problem 😜 e verre når det kommer til uke 6-7 og man skal jogge i enten 5 min, 8 min eller 20 😅 håpe no at eg klare alle tre da, tar 5min på mandag, 8mkn på onsdag og 20 min på fredag liksom. Jeg opplevde at opptrappingen var veldig overkommelig, så ikke ta sorgene på forskudd! Ta uke for uke, ikke tenk så langt frem! 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 25. desember 2021 #284 Del Skrevet 25. desember 2021 JohnHamish skrev (1 time siden): For dåkker som klare jogge over lengre tid, kor lang tid tok det før dåkker klarte det? Trent på treningssenteret nesten hver dag siden midten av August, foruten om 2 uker da eg va sjuk, og føle at eg fortsatt e milesvis unna å kunne jogge. Ser jo selvfølgelig stor framgang fra da eg begynte, både på kondis og vekt. Ingen problem med kjapp gange i 6,4/6.6kmåh fart over lengre tid. Men med en gang eg forsøke meg på å jogge i samme farten så sier kroppen stopp etter noen minutter. Er ingen problem med kondisen da, mer at kroppen føles for tung til å jogge. Tenkte eg skulle laste ned C25K appen og følge den så håper eg ser framgang fortere enn eg har gjort hittil. Min erfaring er at man raskt får fremgang av å jogge, men at man gjerne må øve på nettopp jogg for å se den fremgangen, hvis du skjønner hva jeg mener. 😅 Var tungt for meg å jogge i strekk selv når jeg gikk lange turer i terreng med tempo, men når jeg først fikk kommet i gang gikk det veldig greit. For min del har også jogging tidligere vært knyttet til en mental sperre. Klarte bare å tenke på hvor fælt det var underveis, vurderte hvert eneste minutt å skru ned farten på mølla og gå igjen. Men med en gang jeg klarte å jogge 10 min i lusetempo i strekk så løsnet det veldig og det ble mye lettere å øke distansen etter hvert, sammenlignet med i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #285 Del Skrevet 26. desember 2021 Slenger meg på. Hater jo egentlig jogging! Min historie er at jeg har synes jogging har vært utrolig slitsomt. Har hatt veldig dårlig kondis. Liker f.eks ikke å gå tur/jogge steder med mye folk. Blir stresset over at andre skal høre pesingen min. Og irriterende om man f.eks har som mål å jogge/gå til et gitt punkt, men så blir man hindret fordi noen passerer og man må stoppe osv. Nå har jeg flyttet til et sted det er mindre folk sånn generelt. Det er også flatere her. Har jo lyst på bedre kondis, så må bare prøve å komme meg inn i en god periode med rutiner. Har jogget et par ganger. Gikk for så vidt greit. Har gått ned 15kg siden sist også, så hjalp nok på. Målet mitt er å jogge så mye som mulig en runde og gå ved behov. Men ikke la gåingen ta over joggingen. På sikt håper jeg at jeg kan jogge en runde nærmere der jeg bor, som jeg kan gå til. Der er det noen lavere stigninger. Tar 1t å gå, så vil jo ta kortere tid å jogge. Hadde vært deilig å bare gå ut døren og bli ferdig med en økt på f.eks morgenen. Målet er å jogge/løpe tre ganger i uken. Da tenker jeg å kanskje forsøke med på intervaller en av de. Anonymkode: 97b6f...7e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superstart Skrevet 26. desember 2021 #286 Del Skrevet 26. desember 2021 Week 1, day 3✔️ Kostholdet for komme over nyttår🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 26. desember 2021 #287 Del Skrevet 26. desember 2021 Dåkker som gjør/har gjort C25K korsen gjorde dåkker det de dagene dåkker ikke gjorde C25K? Tenkte å gjøre C25K annen hver dag, har 1 dag med PT i uken og tenkte å gå på tredemølle de andre 3 dagene. E så lite i aktivitet til vanlig at eg kan ikke ta fridager de 3 dagene "til overs", da bevege eg meg nesten ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #288 Del Skrevet 26. desember 2021 JohnHamish skrev (10 timer siden): Dåkker som gjør/har gjort C25K korsen gjorde dåkker det de dagene dåkker ikke gjorde C25K? Tenkte å gjøre C25K annen hver dag, har 1 dag med PT i uken og tenkte å gå på tredemølle de andre 3 dagene. E så lite i aktivitet til vanlig at eg kan ikke ta fridager de 3 dagene "til overs", da bevege eg meg nesten ikke Hva med å trene styrke? Eller tenker du lettere økter? Gåtur, fjelltur, yoga. Anonymkode: 97b6f...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 26. desember 2021 #289 Del Skrevet 26. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva med å trene styrke? Eller tenker du lettere økter? Gåtur, fjelltur, yoga. Anonymkode: 97b6f...7e7 Styrke trener eg 1 gang i uke med PT. Lettere men lengre økter på tredemølla tenkte eg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 29. desember 2021 #290 Del Skrevet 29. desember 2021 Noen som har laget seg noen treningsmål for 2022? Jeg har satt opp følgende: - Opprettholde løpingen gjennom hele året - Løpe 5K på mindre enn 30 min - Løpe 10K på mindre enn 60 min - Trene til og fullføre halvmaraton 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 29. desember 2021 #291 Del Skrevet 29. desember 2021 5 hours ago, Bokdamen said: Noen som har laget seg noen treningsmål for 2022? Jeg har satt opp følgende: - Opprettholde løpingen gjennom hele året - Løpe 5K på mindre enn 30 min - Løpe 10K på mindre enn 60 min - Trene til og fullføre halvmaraton 🙈 Mmm. Løpe sammenhengende i 30 min Løpe 5k på mindre enn 30 min og 10k mindre enn 80 Springe opp og ned fjellene her uten problemer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superstart Skrevet 1. januar 2022 #292 Del Skrevet 1. januar 2022 Week 2, day 3✔️💫 Går strålende😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 1. januar 2022 Forfatter #293 Del Skrevet 1. januar 2022 Superstart skrev (5 timer siden): Week 2, day 3✔️💫 Går strålende😅 Godt jobba! Mål for 2022 ja..falt helt av jogge-lasset her i jula jeg 🙈 hatt to turer siden 17.des, og det var 4-5 km med en ukes mellomrom 🙄 Hadde planer i formiddag, men så ble det litt sent, og andre ting som skjedde. Det blir liksom med planen. Så, mitt store mål for 2022: Holde formen sånn noenlunde ved like gjennom hele året! (Komme i gang igjen om ting «skjer», legge planer som lar seg gjennomføre slik livet og hverdagen er akkurat da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #294 Del Skrevet 1. januar 2022 Noen tips til meg som så gjerne vil begynne å løpe, men som har sosial angst? Kan godt driste meg til å ts en liten løpetur i nabolaget (selv om jeg syns det er utrolig ubehagelig, om jeg jogge forbi noen som ser meg puste og pese), men klarer ikke å opprettholde løpingen siden det er så ubehagelig. Føler meg stygg og rar, og alle som ser meg jogge tenker sikkert teite ting🙈 jeg vet jo med meg selv at dette ikke er sant. Anonymkode: 73145...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 1. januar 2022 #295 Del Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen tips til meg som så gjerne vil begynne å løpe, men som har sosial angst? Kan godt driste meg til å ts en liten løpetur i nabolaget (selv om jeg syns det er utrolig ubehagelig, om jeg jogge forbi noen som ser meg puste og pese), men klarer ikke å opprettholde løpingen siden det er så ubehagelig. Føler meg stygg og rar, og alle som ser meg jogge tenker sikkert teite ting🙈 jeg vet jo med meg selv at dette ikke er sant. Anonymkode: 73145...4a6 Så lenge du er komfortabel med å jogge på kvelden er dette den perfekte tiden å begynne å løpe. Få folk ute og man får så vidt med seg hvem man passerer før man er forbi 😉 Men helt ærlig: folk bryr seg ikke. Ser jeg noen som løper fort kan jeg tenke: sånn skal jeg bli. Møter jeg noen som er tregere enn meg, kan jeg tenke: så gøy at jeg har blitt raskere evt så kult at de også er ute. Og så har jeg glemt dem før jeg har rundet svingen. Men du vet vel godt at det ikke er rasjonelt det du tenker. Har du jogget noe særlig før? Hvis ikke ville jeg fulgt C25K (coach to 5 kilometeres). Da har du et opplegg du kan følge slavisk uten at du selv må ta stilling til hva du skal gjøre den enkelte dag (skal du jogge? Hvor langt skal du prøve?) Det at «noen andre» bestemmer kan bidra til å fjerne litt press fra det selv. Lykke til, dette klarer du 👏💪🏃♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 1. januar 2022 #296 Del Skrevet 1. januar 2022 Hei 🙋🏼♀️ I morgen skal jeg forsøke å jogge ute for første gang på over ett år. I høst har jeg løpt med løplabbets 12-ukersprogram, og kom til uke 9. Før jeg gikk inn i en sinnsykt treg forkjølelse som varte i 13 dager, under denne tiden stengte dem ned gymmet pga smitterisik på jobben… og ja, nå sitter jeg her 4uker senere med så mange unnskyldninger🙄 Gymmet på jobben har virkelig vært gull for meg i høst, å få bruke det helt alene har vært grunnen til at jeg har opprettholdt løpeprogrammet. Utfordringen i morgen blir å holde et tregt nok tempo 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 1. januar 2022 #297 Del Skrevet 1. januar 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Noen tips til meg som så gjerne vil begynne å løpe, men som har sosial angst? Kan godt driste meg til å ts en liten løpetur i nabolaget (selv om jeg syns det er utrolig ubehagelig, om jeg jogge forbi noen som ser meg puste og pese), men klarer ikke å opprettholde løpingen siden det er så ubehagelig. Føler meg stygg og rar, og alle som ser meg jogge tenker sikkert teite ting🙈 jeg vet jo med meg selv at dette ikke er sant. Anonymkode: 73145...4a6 Ærlig talt så følte eg det samme til å begynne med. Har ikke gjort noe trening siden eg va omtrent 15 og ble sliten etter å herje ute med tantungen i 2 minutt. Sliter mye med sosial angst og sleit til å begynne med når eg så alle disse ungdommene som var 10-15 år yngre enn meg og så mye bedre, eller de som faktisk var eldre enn meg og sprang så fort at man skulle tru de hadde djevelen i hælan. Men prøvde å fokusere på meg sjøl og ignorere alle andre (lettere å si enn å gjøre). Etter 4 mnd på treningsstudioet gir eg blanke f i alle andre og trives kjempegodt godt. Så mitt tips e; fokusere på deg sjøl. Ja andre kan ha forbi passerende tanker om deg men eg garantere deg at 2 min etterpå e de tankene glemt. Alle må begynne en plass, og etter noen mnd e det kanskje du som har forbi passerende tanker om andre nybegynnere 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #298 Del Skrevet 2. januar 2022 Takk for støtten. I dag har jeg jogget en tur med barna mine (fin måte å komme over dørstokkmila på😄). Jeg pusta og peste som en hval, halsen ble tett og jeg fikk vondt i brystet. Regner med dette blir raskt bedre? Ellers blir jeg nok aldri en jogger🙈 men har veeeeeldig lyst å elske løping🏃🏼♀️ Anonymkode: 73145...4a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 2. januar 2022 #299 Del Skrevet 2. januar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Takk for støtten. I dag har jeg jogget en tur med barna mine (fin måte å komme over dørstokkmila på😄). Jeg pusta og peste som en hval, halsen ble tett og jeg fikk vondt i brystet. Regner med dette blir raskt bedre? Ellers blir jeg nok aldri en jogger🙈 men har veeeeeldig lyst å elske løping🏃🏼♀️ Anonymkode: 73145...4a6 Veeel eg begynte i midten av august og brukte 23 min på 1.5km pustanes og pæsanes. Ser enormt framgang på 4-5 mnd og eg har astma og utrent i 15 år så regne med at du blir å se framgang snart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #300 Del Skrevet 3. januar 2022 JohnHamish skrev (6 timer siden): Veeel eg begynte i midten av august og brukte 23 min på 1.5km pustanes og pæsanes. Ser enormt framgang på 4-5 mnd og eg har astma og utrent i 15 år så regne med at du blir å se framgang snart. Råbra!😊 Anonymkode: 73145...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå