Gå til innhold

Kaffemor prøver på nummer 3 ❤️


kaffemor

Anbefalte innlegg

Hei. 
Ultralyden gikk ikke helt som forventet. Fosteret levde og så ut til å trivdes. Ble målt til 11+2, så ble satt frem noen dager. Det ble imidlertid målt noe fortykket nakkefold og det ble derfor sendt henvisning til utredning på Rikshospitalet. Har fått time der på mandag som kommer. 
 

Det blir noen veldig tøffe dager kjenner jeg. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

❤️
Tenker masse på deg. Skjønner godt at det blir noen lange og tøffe dager fremover. Har du og mannen snakket noe om hva dere tenker hvis det er noe avvik?

Sjansen er jo kjempestor for at alt er fint ❤️ Men jeg vet bare med meg selv at jeg liker å forberede meg på worst case scenario 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en kjedelig beskjed å få. Og så må man gå å vente uten å vite noe mer 😩 Vet hvor lang tid du må vente på time hos Rikshospitalet? Krysser fingrene for dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timen er i morgen. Klarer ikke sitte i ro i kveld. Det er så mange følelser. Jeg har jo et sterkt håp om at jeg kommer dit og de sier at alt ser helt fint ut og at det er ingen grunn til bekymring. Men jeg er også klar over at det kan hende det ikke blir slik. At det er grunnlag for videre undersøkelser som da innebærer nesten to uker til med denne grusomme ventingen. Ventingen tar knekken på meg. Jeg føler meg helt på randen. Det er virkelig helt forferdelig å gå å ikke vite. Føles uutholdelig å måtte vente enda flere uker. Og hva er i andre enden? Hva hvis noe virkelig er galt? Hva gjør vi da? Det er jo heller ikke bare downs som er risikoen men to andre enda mer alvorlige trisomier. Da er det plutselig nemd og hele pakka. Og muligens måtte gå igjennom en abort som innebærer en fødsel fordi jeg er så langt på vei når man kommer dit. Hvordan vil det være? Hvordan vil jeg takle det? Hva skal jeg si til barna da?

Jeg trenger så veldig at alt ser fint ut i morgen. Herregud som jeg håper det. 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (48 minutter siden):

Timen er i morgen. Klarer ikke sitte i ro i kveld. Det er så mange følelser. Jeg har jo et sterkt håp om at jeg kommer dit og de sier at alt ser helt fint ut og at det er ingen grunn til bekymring. Men jeg er også klar over at det kan hende det ikke blir slik. At det er grunnlag for videre undersøkelser som da innebærer nesten to uker til med denne grusomme ventingen. Ventingen tar knekken på meg. Jeg føler meg helt på randen. Det er virkelig helt forferdelig å gå å ikke vite. Føles uutholdelig å måtte vente enda flere uker. Og hva er i andre enden? Hva hvis noe virkelig er galt? Hva gjør vi da? Det er jo heller ikke bare downs som er risikoen men to andre enda mer alvorlige trisomier. Da er det plutselig nemd og hele pakka. Og muligens måtte gå igjennom en abort som innebærer en fødsel fordi jeg er så langt på vei når man kommer dit. Hvordan vil det være? Hvordan vil jeg takle det? Hva skal jeg si til barna da?

Jeg trenger så veldig at alt ser fint ut i morgen. Herregud som jeg håper det. 

Huff så fælt.. Kan ikke sette meg inn i hvor grusomt det må være. Skal tenke på dere i morgen og ønsker dere masse lykke til 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tenke masse på deg i morgen ❤️ Håper virkelig ting går veien.

Du er i hvertfall helt normal som har alle disse tankene ❤️
 

Og hva sier du til barna? Du sier sannheten. Det sa min venninne som jobber i bhge da jeg ble gravid og var usikker på å fortelle det tidlig til guttene. Dersom dette går galt nytter det ikke skjule det, for de merker nok allerede at mamma ikke er slik mamma pleier ❤️ Og er babyen syk så hadde jeg sagt at mamma har en baby inni magen sin, men dessverre er den syk og kan ikke leve. Det skjer av og til og mamma må på sykehuset for å få babyen ut av kroppen. Dette er grusomt trist, så mamma kommer til å være lei seg en stund. Men det vil bli bedre etterhvert, og kanskje det kommer en ny frisk baby i mammas mage ❤️
 

Sånn, da har du worst case talen din fiks ferdig 🤪 Men jeg har trua på at du slipper å bruke den 🤞🏼 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får helt vondt av du må igjennom denne tankeprosessen og ventetiden. Grusomt 😩 Jeg deler alle tankene dine over her. Hadde tenkt helt likt tror jeg. Så fint @Kakaoen skrev over her. Slik har jeg tenkt med min jente nå også. Vil dele etter TUL fordi dersom det går gale så kommer hun til å merke det. Hun er 2,5 år, men vi snakker allerede mye om følelser og det syns jeg er så viktig at man gjør med barn ❤️ 
Krysser alt og håper virkelig at dere får gode nyheter imorgen ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er timen over. Møtte en veldig flink og forståelsesfull lege. Ultralyden gikk fint, nakkefolden er noe fortykket men i grenseland. Ingen andre indikatorer er tilstede (hjerte og nesebein så bra ut). Basert på undersøkelsen ble det gjort en ny risikoanalyse knyttet til hvor høy sannsynlighet det er for at fosteret har en trisomi (downs + to andre mer sjeldne men mer alvorlige). Fra før av kun basert på alderen min var risikoen 0,2%. Basert på nakkefolden er risikoen oppjustert til 0,5%. Så noe forhøyet risiko men samtidig veldig lav! Jeg har nå samme risiko som jeg ville hatt kun basert på alder dersom jeg hadde vært noen år eldre. Alt dette var veldig betryggende å høre! 

Basert på undersøkelsen kom jeg akkurat under grensen for når jeg har krav på NIPT test fra det offentlige. Hadde nakkefolden vært et par desimaltall mer på millimeteren hadde jeg fått. Jeg sa jeg veldig gjerne ville ha NIPT og legen viste heldigvis mye forståelse for dette. Han sa at han rekvirerte den uansett og bare lot være å skrive tallene i rekvisisjonen. Som han sa; vi jukser litt slik at du får det, for jeg forstår at du trenger det når skrekken først har satt seg i kroppen. Veldig takknemlig for å ha møtt på en så forståelsesfull og lite firkantet lege! Så blodprøven ble tatt også krysser vi fingrene for at de som skal analysere ikke setter seg på bakbeina og nekter å analysere den. Han trodde ikke det kom til å skje men man vet jo aldri. Dersom det skjer tar jeg den privat. Det koster 10 000 noe som er veldig mye penger, men dersom det kan gi mer ro er det verdt det. Legen skulle ringe meg med resultatet når det er klart, det tar mellom 7-10 virkedager. 
 

Selvom jeg fortsatt venter på svar på NIPT føler jeg nå at jeg kan senke skuldrene. Selvom jeg har noe forhøyet risiko så er tallene veldig på vår side. 0,5% er ikke mye. Og man vil aldri være sikker på noe uansett, ting kan skje under svangerskapet, fødselen, senere.. Vi har landet på å fortelle barna at de skal bli storesøsken i ettermiddag ❤️ 

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det er så gode nyheter ❤️❤️
Masse lykke til med å fortelle barna. Husk å filme de. Gleder meg til å høre hvordan det gikk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (10 timer siden):

:strix:

så gode nyheter.

Har dere delt nyheten med familien nå?

Ja ❤️ Alle ble veldig overrasket 😂 og glade da 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig godt å høre at alt så bra ut! 😁 Ekkelt med den ventingen og bekymringen altså 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy søren, fikk et skikkelig støkk! 
Har bestilt en ny privat UL når jeg er 15 uker, for å forhåpentligvis kunne se kjønn og at alt fortsatt er fint. Kjenner meg litt mer bekymret for sånt nå etter dette støkket, så det blir forhåpentligvis fint å se lille igjen og få en god opplevelse med UL. Tenker også det er fint for å kunne glede meg litt mer over graviditeten. Føler meg mye mer distansert til babyen i magen enn jeg var med de andre to, jeg regner med at det er fordi jeg måtte distansere meg for min egen del da jeg ventet på svar. Men allikavel litt trist også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner veldig godt tankegangen din, spesielt etter den opplevelsen og frykten du fikk kjenne på. Hvor mange uker er du nå? Nærmer seg vel neste Ul? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (9 timer siden):

Skjønner veldig godt tankegangen din, spesielt etter den opplevelsen og frykten du fikk kjenne på. Hvor mange uker er du nå? Nærmer seg vel neste Ul? 😊 

Ny UL i morgen 🤩🤞🏻💗 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...