Gå til innhold

Kaffemor prøver på nummer 3 ❤️


kaffemor

Anbefalte innlegg

Hei! 
Lenge siden sist her... hadde dagbok da vi prøvde på 1 og 2, og det var så koselig å ha et fellesskap her i prøverbobla 💛

Vi har vært veldig i tenkeboksen om vi ønsker nummer 3. Vært så fint med 2 barn atte hjelp 😍 Hvorfor ødelegge idyllen liksom. Samtidig er vi ikke ferdige med babytiden og alt det fine (og kaotiske?) den medfører.. 🥰 

Startet opp såvidt med litt prøving denne måneden! Gått relativt fort de andre gangene, men også opplevd to SA.. Spent på tiden fremover! 
 

Koselig om noen vil følge med 💛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge appen (😅) skal jeg ha EL på onsdag. Merker litt murringer allerede, så dette blir en spennende uke 💛 Vi har vel landet på at vi ikke skal prøve sånn veldig bevisst, men bare ikke bruke prevensjon og se hva som skjer. Jeg var veldig fornøyd med den beslutningen, samtidig merker jeg at det nesten er umulig å ikke gå inn i bobla på ordentlig :ler: På nippet til å bestille en hel haug med graviditetstester på nett.. ikke så kurert testetøs allikevel ... 😂🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!💛

Så spennende tid i vente💕 jeg er også inne i første «prøveperiode» nå og skal utifra Flo-appen ha eggløsning i morgen! Spennende at vi ligger omtrent likt i løypa🤩 Jeg sa også til mannen at jeg ikke skulle gå amok med eggløsningstester og apper, men det løftet ble brutt ganske raskt🤷🏼‍♀️

Jeg vil gjerne følge dagboken din, sjekk gjerne ut min også som jeg opprettet idag

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1509064-prøver-på-første🥰/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trooor EL er i dag. Det er det appen sier og jeg har flere symptomer på EL. Men jeg er også så utrolig kvalm 🤢 Så da er det jo lite fristende å legge inn noen aksjer også, for å si det mildt 😑 Får se hva det blir til når ungene har lagt seg 😬😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i DPO land.. tror jeg da 🤷‍♀️ jeg tester jo ikke etter EL så kan ikke vite helt sikkert. Jeg reiser uansett bort noen dager nå så får ikke lagt inn noe fler aksjer. Fortsatt litt kramper så mulig EL er i dag i stedet. Fikk heldigvis lagt inn aksjer i går til tross for kvalme. Den roet seg heldigvis i løpet av kvelden. 
 

Det er helt utrolig hektisk på jobb for tiden, noe som gjør at jeg stresser mye og sover dårlig. Kanskje ikke de optimale forholdene for at en liten spire skal feste seg. Samtidig gjør det kanskje at tiden i DPO land går litt fortere 😬 Jeg har som mål med å vente med å teste til jeg er 12 DPO. Jeg har aldri fått positiv test før 12 DPO de andre 4 gangene jeg har fått positiv test (to av dem endte som nevnt i SA, såå mange barn har jeg ikke altså 😅).  Så jeg vet jo egentlig at det ikke er noe poeng i å teste før det.. Men får se om jeg klarer å vente så lenge 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaffemor skrev (12 timer siden):

Da er jeg i DPO land.. tror jeg da 🤷‍♀️ jeg tester jo ikke etter EL så kan ikke vite helt sikkert. Jeg reiser uansett bort noen dager nå så får ikke lagt inn noe fler aksjer. Fortsatt litt kramper så mulig EL er i dag i stedet. Fikk heldigvis lagt inn aksjer i går til tross for kvalme. Den roet seg heldigvis i løpet av kvelden. 
 

Det er helt utrolig hektisk på jobb for tiden, noe som gjør at jeg stresser mye og sover dårlig. Kanskje ikke de optimale forholdene for at en liten spire skal feste seg. Samtidig gjør det kanskje at tiden i DPO land går litt fortere 😬 Jeg har som mål med å vente med å teste til jeg er 12 DPO. Jeg har aldri fått positiv test før 12 DPO de andre 4 gangene jeg har fått positiv test (to av dem endte som nevnt i SA, såå mange barn har jeg ikke altså 😅).  Så jeg vet jo egentlig at det ikke er noe poeng i å teste før det.. Men får se om jeg klarer å vente så lenge 😂 

Så spennende å være i DPO-land🤩 Krysser fingrene for at det klaffer for deg🤞🏻 Vil tro det er vanskeligt å gå å vente før man kan ta test! Godt å ha noe en er opptatt med da ja🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO i dag. Fortsatt kramper så vet ikke helt. Sikkert bare ekstra oppmerksom på kroppens signaler nå eller så var EL litt senere kanskje. Vanskelig å vite! Føles som jeg brygger på noe også, så tenkte å dra å ta en hurtigtest for korona etterpå for sikkerhetsskyld. Ble hjemmekontor i dag, men det har jeg ikke mulighet til resten av uken. Jeg er fullvaksinert, men greit med en test bare for å være sikker. 
 

Jeg kjenner litt på det å prøve under korona. Men jeg tror jo at vi nå må leve med dette hersens viruset fremover og hvor lenge skal man sette livet på vent liksom. Synes det er ekkelt med så mye smitte i skolene og i barnehagene da ungene våre jo ikke er vaksinert. Vil jo ikke at de skal bli smittet heller :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (3 timer siden):

4 DPO i dag. Fortsatt kramper så vet ikke helt. Sikkert bare ekstra oppmerksom på kroppens signaler nå eller så var EL litt senere kanskje. Vanskelig å vite! Føles som jeg brygger på noe også, så tenkte å dra å ta en hurtigtest for korona etterpå for sikkerhetsskyld. Ble hjemmekontor i dag, men det har jeg ikke mulighet til resten av uken. Jeg er fullvaksinert, men greit med en test bare for å være sikker. 
 

Jeg kjenner litt på det å prøve under korona. Men jeg tror jo at vi nå må leve med dette hersens viruset fremover og hvor lenge skal man sette livet på vent liksom. Synes det er ekkelt med så mye smitte i skolene og i barnehagene da ungene våre jo ikke er vaksinert. Vil jo ikke at de skal bli smittet heller :( 

Skjønner at du er bekymret for smitteøkning og prøving, jeg tenker også litt på dette.. Jeg er også fullvaksinert, men de snakker jo om en tredje og fjerde vaksinedose. Men kom også fram til at vi ikke kan sette livet på vent🤷🏼‍♀️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMy1989 skrev (På 6.9.2021 den 10.36):

Hei! Må legge inn spor her så jeg kan følge deg igjen :hjerte:

 

Jeii! Hyggelig å se deg her inne igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy'sDuckling skrev (På 6.9.2021 den 12.21):

Skjønner at du er bekymret for smitteøkning og prøving, jeg tenker også litt på dette.. Jeg er også fullvaksinert, men de snakker jo om en tredje og fjerde vaksinedose. Men kom også fram til at vi ikke kan sette livet på vent🤷🏼‍♀️  

Jaa ikke sant... føles som vi aldri blir ferdig med korona og vaksinedoser så nå følte vi at vi bare måtte hoppe i det. Håper korona roer seg snart, det er så slitsomt 🙈 Tror alle nå er meget lei for å si det mildt. 
 

5 DPO i dag! Tiden snegler seg avgårde til test.. Jeg skal bort i helgen og tenker da at jeg skal klare å holde meg til mandag, 11 DPO. Men det blir vanskelig 😬🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (1 time siden):

Jaa ikke sant... føles som vi aldri blir ferdig med korona og vaksinedoser så nå følte vi at vi bare måtte hoppe i det. Håper korona roer seg snart, det er så slitsomt 🙈 Tror alle nå er meget lei for å si det mildt. 
 

5 DPO i dag! Tiden snegler seg avgårde til test.. Jeg skal bort i helgen og tenker da at jeg skal klare å holde meg til mandag, 11 DPO. Men det blir vanskelig 😬🙈 

Ja huff føler det på samme måte😔 Da er det ekstra gøy å ha noe fint å se frem til🤩

Det er et godt mål å vente til mandag🤞🏻 Synes plutselig at dagene etter antatt EL går grusomt sent😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy'sDuckling skrev (På 8.9.2021 den 0.37):

Ja huff føler det på samme måte😔 Da er det ekstra gøy å ha noe fint å se frem til🤩

Det er et godt mål å vente til mandag🤞🏻 Synes plutselig at dagene etter antatt EL går grusomt sent😂 

Jaa de gjør det! Veldig sent! Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er jo egentlig litt umulig :hoppe: 

8 DPO og jeg er sååå spent!! Jeg skal bort i helgen, og det blir vanskelig å teste pga ungene 😅 men gleder meg til testing mandag morgen! Da er jeg 11 DPO og håper på 2 streker 💛💛 Jeg har litt tro på at det har klaffet, men tørr ikke håpe for mye! Men har vært litt kvalm og har hatt murringer hele veien siden EL. Bare så skummelt å ha troa også synes jeg, da blir skuffelsen desto større hvis det blir blank test. Samtidig er det noe ekstra stas å lete etter symptomer og kjenne ekstra etter kroppens signaler💛
 

I dag fikk jeg også vite at en god venninne er gravid  🥰 Vi bor rett ved hverandre også så hadde vært såå kos å være i permisjon sammen 😍🤞🏻🤞🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (5 timer siden):

Jaa de gjør det! Veldig sent! Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er jo egentlig litt umulig :hoppe: 

8 DPO og jeg er sååå spent!! Jeg skal bort i helgen, og det blir vanskelig å teste pga ungene 😅 men gleder meg til testing mandag morgen! Da er jeg 11 DPO og håper på 2 streker 💛💛 Jeg har litt tro på at det har klaffet, men tørr ikke håpe for mye! Men har vært litt kvalm og har hatt murringer hele veien siden EL. Bare så skummelt å ha troa også synes jeg, da blir skuffelsen desto større hvis det blir blank test. Samtidig er det noe ekstra stas å lete etter symptomer og kjenne ekstra etter kroppens signaler💛
 

I dag fikk jeg også vite at en god venninne er gravid  🥰 Vi bor rett ved hverandre også så hadde vært såå kos å være i permisjon sammen 😍🤞🏻🤞🏻 

Det blir en spennende helg for dere da! Jeg krysser fingrene for mandag :jepp:

Begge gangene det har gått bra her så har jeg visst detlenge før positiv test. Var kvalm fra 6dpo begge gangene 😁 man kan absolutt kjenne symptomer kjempetidlig! 

Håper dere får være gravide sammen og ha permisjon samtidig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kaffemor skrev (På 10.9.2021 den 16.53):

Jaa de gjør det! Veldig sent! Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er jo egentlig litt umulig :hoppe: 

8 DPO og jeg er sååå spent!! Jeg skal bort i helgen, og det blir vanskelig å teste pga ungene 😅 men gleder meg til testing mandag morgen! Da er jeg 11 DPO og håper på 2 streker 💛💛 Jeg har litt tro på at det har klaffet, men tørr ikke håpe for mye! Men har vært litt kvalm og har hatt murringer hele veien siden EL. Bare så skummelt å ha troa også synes jeg, da blir skuffelsen desto større hvis det blir blank test. Samtidig er det noe ekstra stas å lete etter symptomer og kjenne ekstra etter kroppens signaler💛
 

I dag fikk jeg også vite at en god venninne er gravid  🥰 Vi bor rett ved hverandre også så hadde vært såå kos å være i permisjon sammen 😍🤞🏻🤞🏻 

Så spennende med kommende testing! Masse lykke til i morgen🥰 Åsså så gøy med gravid venninne, krysser fingrene for at dere får vært i permisjon sammen🤞🏻🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMy1989 skrev (På 10.9.2021 den 21.58):

Det blir en spennende helg for dere da! Jeg krysser fingrene for mandag :jepp:

Begge gangene det har gått bra her så har jeg visst detlenge før positiv test. Var kvalm fra 6dpo begge gangene 😁 man kan absolutt kjenne symptomer kjempetidlig! 

Håper dere får være gravide sammen og ha permisjon samtidig 😍

Jaaa det er så spennende! Jeg har opplevd at jeg har innbilt meg masse symptomer og greier de forrige gangene jeg prøvde, så stoler ikke helt på meg selv der 😅😂

Atziri skrev (18 timer siden):

Så koselig å se deg her igjen, fulgte den gamle dagboka di 😊 Jeg er gravid med nr 3 nå, galskapen lenge leve 😅

Ååh så kos 😍 Hvor langt er du på vei? 

Daisy'sDuckling skrev (1 time siden):

Så spennende med kommende testing! Masse lykke til i morgen🥰 Åsså så gøy med gravid venninne, krysser fingrene for at dere får vært i permisjon sammen🤞🏻🤩

Tusen takk :hoppe: Det blir utrolig spennende! 

 

I de forrige graviditetene har jeg hatt skikkelig avsmak på kaffe. Jeg elsker egentlig kaffe men når jeg er gravid smaker det sølevann 😬 De siste dagene har jeg ikke hatt så lyst på kaffe og når jeg drikker det smaker det ikke like godt som vanlig. Det kan jo også hende at det ikke smaker så godt fordi jeg har bittelitt dårlig samvittighet for å drikke det da, sånn i tilfelle jeg er gravid, men jeg velger å ta det som et symptom :ler: Det er jo lov å drikke litt når man et gravid også, så burde jo kunne drikke det med god samvittighet egentlig 😅 Har dog takket nei til vin i helgen, sånn i tilfelle 💛
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kaffemor Hihi så spennende å lete etter mulige tegn og symptomer🙊 Selv elsker jeg monster energidrikk og tine iskaffe, og syntes de har smakt annerledes de siste dagene, men jeg har også tenkt tanken at det er pga dårlig samvittighet, i tilfelle det skulle ødelegge sjangsene. Men har lest at det skal gå helt fint i begrensede mengder Blir spennende å se om testen din viser noe i morgen, jeg krysser alt jeg har🤗🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker 😊 Jeg visste at jeg var gravid før testen var positiv. Det kjentes bare helt likt ut som de to forrige gangene. Testen var negativ, men jeg syns jeg kunne skimte en strek. Mannen var sånn jaja, da prøver vi igjen neste måned. Men jeg insisterte på at testen var feil og at jeg var gravid 😅 Testen neste dag var så svak positiv at jeg måtte se på den i rett vinkel for å se strek, men jeg bare visste at det stemte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...