AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #161 Skrevet 4. september 2021 Anafylaksi og psoriasis Anonymkode: cf1aa...026
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #162 Skrevet 4. september 2021 Linny111 skrev (49 minutter siden): eg bor ikke i Norge og kjenner ingen nordmenn med dette (men mange utlendinger), så vet ikke hva du mener med "verdens sykeste folk"? Mente at nordmenn er blitt aldeles på styr, og skal sette diagnoser på absolutt alt mulig. Vi er blitt diagnosejegere. Og så fort man får en diagnose, er man syk. Jeg har hatt innsovingsproblemer helt siden jeg var barn, men det har aldri falt meg inn at det skulle være noen form for diagnose. Anonymkode: 6f0cc...d6b 1
Gjest hellokitty Skrevet 4. september 2021 #163 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): ♥️ Hvordan er sykdommen for deg? Om du vil svare. Tenk at vi nå er 4 stk med NF1 i samme tråd. Det er ganske spesielt siden den er så sjelden. Selv om KG er et stort forum. Men fint å kunne skrive og dele erfaringer med andre, da føler man seg litt mindre alene om det. Anonymkode: e2a81...36a Er ikke særlig plaget av noe annet enn skoliose. Men er ung ufør pga det. Var så vidt jeg rakk å starte på utredning for operasjon, men så fikk jeg påvist kreft fra en nerveskjedetumor et halvt år senere😢 det er det verste nå. Har en runde med cellegift igjen. Snakker ikke med selve sykdommen med noen siden det har skapt mye problemer for meg opp i gjennom årene. Mye fokus på hva jeg ikke kan fordi det står beskrevet i diagnosebeskrivelsen. Men for meg er det mest fysisk. Pluss at jeg har noen kuler som gjør vondt. Men håper at kreftlegen kan være behjelpelige med henvisning for å fjerne de. Har allerede fjernet noen.
Gjest Linny111 Skrevet 4. september 2021 #164 Skrevet 4. september 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Mente at nordmenn er blitt aldeles på styr, og skal sette diagnoser på absolutt alt mulig. Vi er blitt diagnosejegere. Og så fort man får en diagnose, er man syk. Jeg har hatt innsovingsproblemer helt siden jeg var barn, men det har aldri falt meg inn at det skulle være noen form for diagnose. Anonymkode: 6f0cc...d6b Men dette er jo en ordentlig diagnose? Det er ikke noe nordmenn har funnet på for å gjøre folk syke. Jeg tok massevis av blodprøver og søvntester fordi det var fysisk umulig for meg å dra på skolen på morgenen. Diagnosen hjalp meg å få litt mer tilrettelagt undervisning som førte til at jeg kunne få utdanning og jobb og bli en produktiv del av samfunnet. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/delayed-sleep-phase/symptoms-causes/syc-20353340 https://stanfordhealthcare.org/medical-conditions/sleep/delayed-sleep-phase-syndrome.html
Purple_Pixiedust Skrevet 4. september 2021 #165 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mente at nordmenn er blitt aldeles på styr, og skal sette diagnoser på absolutt alt mulig. Vi er blitt diagnosejegere. Og så fort man får en diagnose, er man syk. Jeg har hatt innsovingsproblemer helt siden jeg var barn, men det har aldri falt meg inn at det skulle være noen form for diagnose. Anonymkode: 6f0cc...d6b Greit nok. Men hvorfor tror du de som skriver her, har satt diagnosen på seg selv? Jeg listet opp mine diagnoser, men jeg har da ikke satt de selv. Regner med det gjelder de andre i denne tråden også.
Gjest Linny111 Skrevet 4. september 2021 #166 Skrevet 4. september 2021 3 minutter siden, Purple_Pixiedust said: Greit nok. Men hvorfor tror du de som skriver her, har satt diagnosen på seg selv? Jeg listet opp mine diagnoser, men jeg har da ikke satt de selv. Regner med det gjelder de andre i denne tråden også. Ja, jeg fikk diagnosen min av en søvnekspert etter aktigrafi og blodprøver. Har ikke satt noen diagnose på meg selv.
Purple_Pixiedust Skrevet 4. september 2021 #167 Skrevet 4. september 2021 Linny111 skrev (Akkurat nå): Ja, jeg fikk diagnosen min av en søvnekspert etter aktigrafi og blodprøver. Har ikke satt noen diagnose på meg selv. Nei ikke sant. De aller fleste gjør det ikke på seg selv. Man kan mistenke noe ja, men i en tråd om hvilke diagnoser man har så går jeg utifra at de er satt av helsepersonell. Det må være utrolig tungt å slite så mye med søvn. Det er så viktig. Tror ikke man forstår det før man er i det selv.
Gjest Linny111 Skrevet 4. september 2021 #168 Skrevet 4. september 2021 2 minutter siden, Purple_Pixiedust said: Nei ikke sant. De aller fleste gjør det ikke på seg selv. Man kan mistenke noe ja, men i en tråd om hvilke diagnoser man har så går jeg utifra at de er satt av helsepersonell. Det må være utrolig tungt å slite så mye med søvn. Det er så viktig. Tror ikke man forstår det før man er i det selv. Takk Nå har jeg en jobb og et liv der jeg kan sove når jeg vil, så lever egentlig ganske normalt. Kan bare ikke avtale ting tidlig på morgenen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #169 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 20.54): Definerer meg ikke med diagnoser. Dessuten så er det så mye venstrehåndsarbeid i psykiatrien så hvem vet hva som er riktig. Anonymkode: 1ad93...25c «Definerer meg ikke med diagnoser» - Hei du har kreft, men ikke tenk så mye på det siden du siden du ikke er opptatt av diagnoser Anonymkode: 51fc0...a17 1
Purple_Pixiedust Skrevet 4. september 2021 #170 Skrevet 4. september 2021 Linny111 skrev (5 minutter siden): Takk Nå har jeg en jobb og et liv der jeg kan sove når jeg vil, så lever egentlig ganske normalt. Kan bare ikke avtale ting tidlig på morgenen. Så bra! Er det å jobbe nattevakt eller? Jeg tåler virkelig ikke å jobbe nattevakt. Men folk er jo ikke like.
Gjest Linny111 Skrevet 4. september 2021 #171 Skrevet 4. september 2021 1 minutt siden, Purple_Pixiedust said: Så bra! Er det å jobbe nattevakt eller? Jeg tåler virkelig ikke å jobbe nattevakt. Men folk er jo ikke like. Nei, jeg er selvstendig næringsdrivende innen data, så styrer min egen arbeidstid hjemmefra. Samboer er musiker og jobber kveld/natt, så vi har ganske uvanlig døgnrytme begge to.
Purple_Pixiedust Skrevet 4. september 2021 #172 Skrevet 4. september 2021 Linny111 skrev (10 minutter siden): Nei, jeg er selvstendig næringsdrivende innen data, så styrer min egen arbeidstid hjemmefra. Samboer er musiker og jobber kveld/natt, så vi har ganske uvanlig døgnrytme begge to. Okei. Ja, det blir vel fort slik da antar jeg. Veldig bra du har funnet noe som fungerer for deg selv i hvert fall. Det synes jeg er beundringsverdig.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #173 Skrevet 4. september 2021 Ptsd ADHD Depresjon (Tidligere anoreksi) Anonymkode: ff4c5...445
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #174 Skrevet 4. september 2021 Adhd, graves,OCD og MS. Men alle former er det jeg vil si milde, så jeg er egentlig ganske normal😉 Anonymkode: ebf64...e8c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #175 Skrevet 4. september 2021 Har white coat syndrom. Øvre kryss syndrom, hvis det teller. Ellers ingenting. Anonymkode: cb73a...691
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #177 Skrevet 6. september 2021 Purple_Pixiedust skrev (På 4.9.2021 den 21.21): Greit nok. Men hvorfor tror du de som skriver her, har satt diagnosen på seg selv? Jeg listet opp mine diagnoser, men jeg har da ikke satt de selv. Regner med det gjelder de andre i denne tråden også. Enig. Det blir spurt om diagnoser, ikke hva feiler deg. En diagnose blir satt av lege eller spesialist. Jeg antar alle eller de fleste som har skrevet her har dette i papirene. Jeg har diagnosen fibromyalgi, før jeg fikk diagnosen ville jeg svart at jeg mistenker fibromyalgi. Har mange diagnoser. Jeg har søvnforstyrrelser, men det er ingen diagnose hos meg men en del av sykdomsbildet. Anonymkode: 3bf1a...400 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #179 Skrevet 6. september 2021 Purple_Pixiedust skrev (På 4.9.2021 den 21.36): Nei ikke sant. De aller fleste gjør det ikke på seg selv. Man kan mistenke noe ja, men i en tråd om hvilke diagnoser man har så går jeg utifra at de er satt av helsepersonell. Det må være utrolig tungt å slite så mye med søvn. Det er så viktig. Tror ikke man forstår det før man er i det selv. Jeg sier jo nettopp at jeg selv har slitt med søvnproblemer hele livet, så jo, jeg forstår hvordan det er. Jeg har da heller aldri sagt at noen her er selvdiagnostisert. Men aldri har Norge hatt så mange mennesker med en eller annen diagnose, så det må faktisk være lov å diskutere hva det kan komme av, uten at folk får piggene ut. Vi lever i et av verdens rikeste land, med utrolige gode velferdsordninger, godt kosthold, gode levevilkår, og trener mer enn noen gang. Allikevel blir vi bare mer og mer syke. Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: 6f0cc...d6b
Purple_Pixiedust Skrevet 6. september 2021 #180 Skrevet 6. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sier jo nettopp at jeg selv har slitt med søvnproblemer hele livet, så jo, jeg forstår hvordan det er. Jeg har da heller aldri sagt at noen her er selvdiagnostisert. Men aldri har Norge hatt så mange mennesker med en eller annen diagnose, så det må faktisk være lov å diskutere hva det kan komme av, uten at folk får piggene ut. Vi lever i et av verdens rikeste land, med utrolige gode velferdsordninger, godt kosthold, gode levevilkår, og trener mer enn noen gang. Allikevel blir vi bare mer og mer syke. Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: 6f0cc...d6b Jeg tror du misforstår meg veldig. Jeg har ikke piggene ute på noen måte. Jeg vet du skrev at du har søvnforstyrrelser, og anerkjente at det må være fryktelig tungt. At folk som ikke sliter med det selv nok ikke skjønner hvor viktig det faktisk er med god søvn. Men det vet jo du, siden du sliter med det. Jeg vet ikke om det er noen statistikk som sier noe om vi er mer syke enn før? Kan det være at det bare vises mer fordi det er blitt mer åpent og akseptert å snakke om? Vi er heldig som har en velferdsstat. Hvis jeg hadde bodd i en del andre land så hadde jeg enten vært død, eller vært hjemløs. Det gjelder nok mange her i Norge. Endret 6. september 2021 av Purple_Pixiedust
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå