Gå til innhold

Hvilke diagnoser har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Diabetes 1

Hypothyreose

Allergier

Vitiligo

Nyresvikt

Hjertesvikt

Binyrebarksvikt

Bipolar 2

Tror ikke det er mer. Kommer hvertfall ikke på mer 😄

Endret av Honey Dew
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykisk

Autisme,ptsd,depresjon, uspesifisert affektiv lidelse og generalisert&sosial angst.

Fysisk

Migrene, atopisk eksem, ibs, mye allergier. Kroniske magesmerter, halvblind.

Anonymkode: c6666...42e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Psykisk

Autisme,ptsd,depresjon, uspesifisert affektiv lidelse og generalisert&sosial angst.

Fysisk

Migrene, atopisk eksem, ibs, mye allergier. Kroniske magesmerter, halvblind.

Samt astma og sarkoidose

Skrevet

Unnvikende personlighetsforstyrrelse, generalisert angstlidelse og MS

Anonymkode: b7733...d33

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unnvikende personlighetsforstyrrelse, generalisert angstlidelse og MS

Og ibs

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har: Moderat depressiv episode, generell angstlidelse, spiserørssykdom og noen allergier. 

Skulle ønske jeg hadde: Anoreksi

Bonus: Har hatt borderline (emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse impulsiv type) men den ble fjernet og jeg er frisk fra den. Fikk høre at jeg kom til å ha diagnosen og symptomene livet ut men det går altså an å bli kurert.

Anonymkode: 627b3...812

Du skulle ønske du hadde anoreksi? Hvorfor det?

• Liker 1
Skrevet

Alle de som er fotm. Så det forsvinner og kommer noen nye iløpet av året

Anonymkode: dba6f...eb6

Skrevet

Adhd og middallergi er vel de jeg har på papiret 🙈

Anonymkode: 3fc0e...7d5

Skrevet

Emosjonelt ustabil og dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Skrevet
Embla Othea skrev (4 minutter siden):

Har du fått denne diagnosen?

Skrevet
Tvillingsjel skrev (2 minutter siden):

Har du fått denne diagnosen?

Det har jeg selv om det er faglig uenighet om jeg har denne eller ikke - dvs. jeg fikk den på et sykehus og ikke på et annet sykehus. På sykehuset jeg er nå mener at jeg har den. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 17.57):

Nei, man får ikke diagnoser ved å dykke dypt nok. Vær glad du er frisk. 

Anonymkode: 44a5d...bc2

Hvis du gidder å Google, så finner du plenty med faglige artikler som sier imot deg. 

Skrevet
Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Hvis du gidder å Google, så finner du plenty med faglige artikler som sier imot deg. 

Som påstår at hvis man dykker dypt nok har alle en diagnose? Kilde takk! 

• Liker 2
Skrevet
On 2/4/2023 at 9:39 PM, Embla Othea said:

Det har jeg selv om det er faglig uenighet om jeg har denne eller ikke - dvs. jeg fikk den på et sykehus og ikke på et annet sykehus. På sykehuset jeg er nå mener at jeg har den. 🙂

Dyssosial? Syns du det stemmer selv?

Anonymkode: 9b833...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dyssosial? Syns du det stemmer selv?

Anonymkode: 9b833...430

Tja. Både og uten at jeg vil utdype det.

Skrevet

Jeg er allergisk mot bierstikk.

Anonymkode: d210a...ea1

Skrevet

Ingen selv. Men far til mine barn er bipolar, og jeg har en datter som har slitt med psykose. Jeg har bedt til høyere makter om at det skal være et resultat av en bipolar sykdom, men er jo redd for at det er mer schizofreni. Det har vært noen interessante år, for å si det slik. Jeg kvalifiserer helt sikkert til noen diagnoser selv etter disse årene. Men har ikke tenkt å skaffe meg noen. Det får holde med de som vi allerede har å slite med. 

Utmattet gjerne....det er jeg delvis sykmeldt for, men ser det som en forbigående sak og ikke en diagnose. 

Jeg synes vel det er litt sånn at folk virker til å samle på disse diagnosene når de ramser opp. Er du schizofren så har du selvsagt angst!! Det sier seg selv. Du lider dermed ikke av angst som en diagnose. Vi har vel vært innom spiseforstyrrelse, OCD osv, uten at det har blitt noe permanent. Det har vært forbigående ting vi har dealet med. Hadde de begynt å ramse opp 70 diagnoser i tillegg til en hoveddiagnose, så hadde jeg blitt forbannet. 

Fornuft. Det hadde vært greit når man sliter psykisk. Det kan gjerne synes som om det er en motsigelse, men etter min erfaring trenger det slett ikke være det. 

Anonymkode: 8904c...c7f

Skrevet
Embla Othea skrev (På 4.2.2023 den 21.31):

Er ikke det samme som psykopat?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ingen selv. Men far til mine barn er bipolar, og jeg har en datter som har slitt med psykose. Jeg har bedt til høyere makter om at det skal være et resultat av en bipolar sykdom, men er jo redd for at det er mer schizofreni. Det har vært noen interessante år, for å si det slik. Jeg kvalifiserer helt sikkert til noen diagnoser selv etter disse årene. Men har ikke tenkt å skaffe meg noen. Det får holde med de som vi allerede har å slite med. 

Utmattet gjerne....det er jeg delvis sykmeldt for, men ser det som en forbigående sak og ikke en diagnose. 

Jeg synes vel det er litt sånn at folk virker til å samle på disse diagnosene når de ramser opp. Er du schizofren så har du selvsagt angst!! Det sier seg selv. Du lider dermed ikke av angst som en diagnose. Vi har vel vært innom spiseforstyrrelse, OCD osv, uten at det har blitt noe permanent. Det har vært forbigående ting vi har dealet med. Hadde de begynt å ramse opp 70 diagnoser i tillegg til en hoveddiagnose, så hadde jeg blitt forbannet. 

Fornuft. Det hadde vært greit når man sliter psykisk. Det kan gjerne synes som om det er en motsigelse, men etter min erfaring trenger det slett ikke være det. 

Anonymkode: 8904c...c7f

Du snakker nok om paraplydiagnose og underdiagnoser. Jeg har kptsd som paraplydiagnose og depresjon og angst som underdiagnoser. Men alle disse diagnosene behandles ulikt ihvertfall hos meg. Pga jeg har gått med kptsd over så lang tid uten behandling har jeg også fått fysiske kroniske sykdommer.

Og det et jo nettopp derfor man kategoriserer diagnoser, for å forstå og kunne behandle riktig. 

Skrevet

CMT, PTSD og allergi.

Anonymkode: d5699...ff0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...