Gå til innhold

Hvilke diagnoser har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 21.10):

Here it goes... 

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse,
Engstelig, unnvikende personlighetsforstyrrelse, 
Bipolar type 2,
Kronisk depresjon,
Dissosiativ lidelse,
Posttraumatisk stresslidelse,
Agorafobi,
Spiseforstyrrelse. 

La meg ikke glemme kronisk migrene og tensjonshodepine/blandingshodepine, samt tinnitus.

Har mange år bak meg i psykatrien, som dere kan se.

Anonymkode: 74be8...557

Tenker du egentlig kun har PTSD med dissosiativ lidelse. Alle de andre diagnosene er vanlige følgetilstander til nevnte diagnoser. Synd du har fått så mange. Kanskje du kan be om ny vurdering? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (På 4.9.2021 den 17.53):

Asperger syndrom, emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline type), uspesifisert bipolar lidelse, spiseforstyrrelse og rusavhengighet. 

Er du utsatt for traumatiske hendelser? 

Anonymkode: c533d...643

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 20.56):

Migrene og cøliaki. Men etter å ha kuttet gluten har jeg minimalt med migrene :)

Anonymkode: dbe63...6fb

Samme her. 

Før hadde jeg grusomme migrener, men etter at jeg måtte kutte ut alt av gluten forsvant de grusomme migreneanfallene. 

Nå har jeg bare en sjelden gang vondt i hodet om jeg en dag sover dårlig, drikker for lite, går for lang tid før jeg spiser og jeg stresser mye. 

Anonymkode: 4b9c9...053

Skrevet

kompleks acedia. 

Skrevet

Jeg har type 1 diabetes og sosial angst 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er du utsatt for traumatiske hendelser? 

Anonymkode: c533d...643

Ja. Noen store, noen små. Og ellers andre ting også.

Skrevet

Halve diagnoseboka, føler jeg. 

Migrene, fibromyalgi, utmattelsesdiagnose, adenomyose, struma, hypermobile ledd (er vel kanskje ikke en diagnose sånn sett..?), tilbakevendende depresjon, angst, atypisk anoreksi og bulimi, kompleks ptsd, personlighetsforstyrrelse og muligens ADD. 

Så litt å styre med.... ;)

Anonymkode: ce602...351

• Liker 3
Skrevet

- Atopisk ekseme

- Astma

- Allergi (fersk fisk, pollen, paprika, sukker, hester, hunder, mulig noe andre dyr også men ikke katter)

- mild sosial angst (sjenert🤓 og ambivert, trenger masse alene tid men kan også vær sosial noen timer)

Skrevet

Diabetes 1

Hypothyerose

Bipolar 2

Nyresvikt

Allergi

Skrevet

Angst - Generalisert angstlidelse

ADHD - den uoppmerksomme typen

Tinnitus (om det er en sykdom)

Grav myopi 

Hypertyreose som følge av Graves sykdom 

Anonymkode: 2301d...5ae

Skrevet

Allergi

Psoriasis (mild grad) 

Anonymkode: ec76f...401

Skrevet

IBS 

Migrene

Hypotyreose

Hofteleddsdysplasi

Kreft ( og påfølgende fatigue )

OCD ( definitivt det verste for meg 😭 )

F41.9 uspesifisert angstlidelse 

Anonymkode: 35dc4...c68

Skrevet

Migrene og av malformasjon i hjernen.. Skulke så gjerne vært begge foruten. 

Anonymkode: 74cea...7bc

Skrevet

Jeg forstår ikke meningen med denne tråden. Er det for å føle seg mindre alene gjennom å få bekreftelse på at andre har samme (eller verre) diagnose enn seg selv? Er det fordi det har blitt kult å ha diagnoser? Hva?

Jeg har ingen diagnoser. Men er viljen der og man dypt nok så har vi alle diagnoser, så jeg kunne sikkert skaffet meg noen. Dog betyr ikke nødvendigvis en diagnose at man er hverken syk, dysfunksjonell eller spesiell av den grunn.

• Nyttig 2
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg har også Nevrofibromatose type 1 og lurer på om noen av dere har noen tips til hvor legen min kan henvise meg til fjerning av fibromer??

De stedene jeg blir henvist gir meg avslag selvom disse gir meg fysiske og psykiske plager. Finnes det offentlige leger/sykehus som fjerner??

Anonymkode: 7d285...dc4

Skrevet

Diabetes insipidus. ( IKKE mellitus )

Anonymkode: e9f70...3d6

Skrevet

Har: Moderat depressiv episode, generell angstlidelse, spiserørssykdom og noen allergier. 

Skulle ønske jeg hadde: Anoreksi

Bonus: Har hatt borderline (emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse impulsiv type) men den ble fjernet og jeg er frisk fra den. Fikk høre at jeg kom til å ha diagnosen og symptomene livet ut men det går altså an å bli kurert.

Anonymkode: 627b3...812

Skrevet
Tripptrapp1 skrev (På 12.1.2022 den 23.31):

Jeg forstår ikke meningen med denne tråden. Er det for å føle seg mindre alene gjennom å få bekreftelse på at andre har samme (eller verre) diagnose enn seg selv? Er det fordi det har blitt kult å ha diagnoser? Hva?

Jeg har ingen diagnoser. Men er viljen der og man dypt nok så har vi alle diagnoser, så jeg kunne sikkert skaffet meg noen. Dog betyr ikke nødvendigvis en diagnose at man er hverken syk, dysfunksjonell eller spesiell av den grunn.

Nei, man får ikke diagnoser ved å dykke dypt nok. Vær glad du er frisk. 

Anonymkode: 44a5d...bc2

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 23.23):

Migrene og av malformasjon i hjernen.. Skulke så gjerne vært begge foruten. 

Anonymkode: 74cea...7bc

Så du har og en AVM? Sjelden jeg ser flere her inne med en slik. Kan jeg spør hvor stor den er og om du har fått noen behandling?

Anonymkode: 27cb8...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...