AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #101 Skrevet 3. september 2021 Har alle på KG en psykiatrisk diagnose? Man må ikke ha en diagnose for å være bruker på KG, men det hjelper... Jeg har ingen diagnoser. I`m a unicorn 🦄 Anonymkode: 6f0cc...d6b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #102 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har alle på KG en psykiatrisk diagnose? Man må ikke ha en diagnose for å være bruker på KG, men det hjelper... Jeg har ingen diagnoser. I`m a unicorn 🦄 Anonymkode: 6f0cc...d6b Nei, her ser du flere somatiske sykdommer som er ganske fæle. Om folk får depresjon eller andre psykiatriske symptomer på toppen er ikke rart. Det kan hende du burde ha en diagnose fordi det er ganske spesielt å gå inn i en tråd for å ta psykisk syke. Anonymkode: 3bf1a...400 3
Lolllll Skrevet 3. september 2021 #103 Skrevet 3. september 2021 ADHD (100 % ufør, sterkt påvirket) Generalisert angstlidelse Panikkangst Ryggskade (Og sikkert dårlig immunforsvar da lett syk, perioder med mye eksem og sopp på hud, utslitt jevnlig, søvnproblemer, depresjon) - Mye bra med ADHD som impulsiv glad, mye kjærlighet, svært mye variasjon hele tiden og deler med hyperfokus fremgang. Men.. Helt forferdelig å lide slik av eksekutiv funksjonssvikt i det daglige hele tiden hver dag. Vanskelig å få til den daglige hverdagen. Frustrerende at hjernen ikke fungerer, og at å få til banale gjøremål igjennom en dag skal være så umulig. Dag etter dag etter dag. Uansett kunnskap, så fortsetter alle problemene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #104 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fy flate. HS er så jævlig og folk forstår ikke hva det er. Også så mange velmenende som skal støtte. "Jeg også kan få kvise når jeg barberer meg" Grrrrrr. Anonymkode: 3bf1a...400 Herregud, det har jeg og, glemte den under oppramsingen min. Anonymkode: 27cb8...92f
TinaChristina Skrevet 3. september 2021 #105 Skrevet 3. september 2021 Bipolar 2, fibromyalgi, kronisk migrene, PTSD.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #106 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud, det har jeg og, glemte den under oppramsingen min. Anonymkode: 27cb8...92f Og jeg glemte tannkjøttbetennelse (husker ikke navnet), plantar facitt og ibs Anonymkode: 3bf1a...400 1
Anonymous 91 Skrevet 3. september 2021 #107 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er mange som får diagnosen i voksen alder. Og den er 50%arvelig. Jeg fikk den via mutasjon, som også er veldig vanlig. Siden tilstanden har så bredt spekter er det vanskelig å få med alle symptomer, alltid. Man kan ha problemer med magen, spes hvis det sitter fibromer på mage/tarmsystem. Jeg fikk diagnosen på barneskolen. Men ja; en skikkelig drittsykdom! Anonymkode: 60a33...592 Den er arvelig og man er født med den.
Anonymous 91 Skrevet 3. september 2021 #108 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Epilepsi med abcenser er veldig vanlig for folk med nf. Anonymkode: 60a33...592 Nei. Er nok ikke det. Kjenner til ei med NF som har epilepsi. Kjenner mange med NF og kun ei av de har epilepsi. Kjenner sykdommen godt. Jeg er født med den. Og har lest meg opp.
kalini Skrevet 3. september 2021 #109 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 22.58): Har du fått alle disse diagnosene av samme psykiater? Og lever alle de diagnosene i beste velgående? depresjon ligger under ptsd / bipolar. du har ikke egen depresjons diagnose i tillegg. kronisk migrene OG blandingshodepine? Anonymkode: f4143...596 eh, jo? Jeg er spl å jobber mye med pasienter med kompleks sykdomshistorikk. Det er mange som har både ptsd og depresjon i diagnoselista si! Depresjon er ofte en følgediagnose til ptsd, logisk nok. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #111 Skrevet 3. september 2021 Anonymous 91 skrev (1 minutt siden): Nei. Er nok ikke det. Kjenner til ei med NF som har epilepsi. Kjenner mange med NF og kun ei av de har epilepsi. Kjenner sykdommen godt. Jeg er født med den. Og har lest meg opp. Ta deg et kurs på frambu, du. Ikke spre feilinformasjon her! Du vet tydeligvis lite om egen tilstand. Anonymkode: 60a33...592
Anonymous 91 Skrevet 3. september 2021 #112 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta deg et kurs på frambu, du. Ikke spre feilinformasjon her! Du vet tydeligvis lite om egen tilstand. Anonymkode: 60a33...592 Hva vet vell du om jeg har vært der eller ikke? Vet mye om den tilstanden. Jeg har jo sykdommen selv... les deg litt opp isteden for å være frekk. Har ikke gitt noen feilinformasjon i det hele tatt. Sykdommen ligger i genene fra fødsel av men trenger ikke å vise seg før lenge etterpå. Men vanlig at den vises i barnealder. Folk reagerer forskjellig, men står ingenting om epilepsi på den sykdommen.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #113 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta deg et kurs på frambu, du. Ikke spre feilinformasjon her! Du vet tydeligvis lite om egen tilstand. Anonymkode: 60a33...592 Nf kan også gi synsforstyrrelser, tannproblemer, adhd,søvnproblemer, innlæringsvanker, skjelettforandringer og en hel Haug med andre ting. Du får det enten via arv el mutasjon. Ingen av mine foreldre har det, Så min nf er mutasjon. Vi er gentestet alle sammen. Men vi bør ikke krangle om dette, og heller støtte hverandre.❤️ Vi er jo enige om at det er noe dritt?? Beklager hvis jeg var skarp. Anonymkode: 60a33...592
Drizzt Skrevet 3. september 2021 #114 Skrevet 3. september 2021 Jeg er overrasket hvor mange her som har psykiske lidelser. Kanskje bør jeg ikke være overrasket, men forventet ikke å lese så mange innlegg med det. Selv har jeg heldigvis god helse og gode gener og det eneste som kan regnes som diagnose er mild pollenallergi på våren. Noen år klarer jeg meg uten medisiner, andre år må jeg ha. I fjor var det et år jeg måtte ha medisiner, men i år gikk det bra uten. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #115 Skrevet 3. september 2021 Anonymous 91 skrev (4 minutter siden): Hva vet vell du om jeg har vært der eller ikke? Vet mye om den tilstanden. Jeg har jo sykdommen selv... les deg litt opp isteden for å være frekk. Har ikke gitt noen feilinformasjon i det hele tatt. Sykdommen ligger i genene fra fødsel av men trenger ikke å vise seg før lenge etterpå. Men vanlig at den vises i barnealder. Folk reagerer forskjellig, men står ingenting om epilepsi på den sykdommen. Nf kan også gi synsforstyrrelser, tannproblemer, adhd,søvnproblemer, innlæringsvanker, skjelettforandringer og en hel Haug med andre ting. Du får det enten via arv el mutasjon. Ingen av mine foreldre har det, Så min nf er mutasjon. Vi er gentestet alle sammen. Men vi bør ikke krangle om dette, og heller støtte hverandre.❤️ Vi er jo enige om at det er noe dritt?? Beklager hvis jeg var skarp. Anonymkode: 60a33...592 Anonymkode: 60a33...592
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #116 Skrevet 3. september 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Jeg er overrasket hvor mange her som har psykiske lidelser. Kanskje bør jeg ikke være overrasket, men forventet ikke å lese så mange innlegg med det. Selv har jeg heldigvis god helse og gode gener og det eneste som kan regnes som diagnose er mild pollenallergi på våren. Noen år klarer jeg meg uten medisiner, andre år må jeg ha. I fjor var det et år jeg måtte ha medisiner, men i år gikk det bra uten. Det som overrasket meg er at folk mener de har en DIAGNOSE. En diagnose er vel først når legen/psykologen har utredet deg for noe? For å si det sånn, min eneste diagnose er hypothyreose, det var det legen som fant ut av. IBS - har sannsynligvis, men legen har ikke diagnostisert meg med det. Bare bedt meg følge Low Fodmap-dietten. Har migrene ukentlig, men er ikke utredet. Så sliter jeg litt med diverse angst, depresjon og spiseforstyrrelse, men verken lege eller psykolog er ute etter å sette noen diagnose der. Psykologen min er veldig imot dette å stemple folk med diagnoser. Han er mer opptatt av å jobbe gjennom ting. Så hvor får alle disse menneskene diagnosene sine fra? Anonymkode: 8f738...2c5
Anonymous 91 Skrevet 3. september 2021 #117 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nf kan også gi synsforstyrrelser, tannproblemer, adhd,søvnproblemer, innlæringsvanker, skjelettforandringer og en hel Haug med andre ting. Du får det enten via arv el mutasjon. Ingen av mine foreldre har det, Så min nf er mutasjon. Vi er gentestet alle sammen. Men vi bør ikke krangle om dette, og heller støtte hverandre.❤️ Vi er jo enige om at det er noe dritt?? Beklager hvis jeg var skarp. Anonymkode: 60a33...592 Anonymkode: 60a33...592 "Medisinsk beskrivelse av NF1 - Frambu" https://frambu.no/diagnosebeskrivelse/medisinsk-beskrivelse-nevrofibromatose-type-1/?c=157&d=771 les her.. Vet alt det der fra før. Prøver bare å si at den er medfødt. Men ikke alle den bryter helt ut på heller. Vet godt man ikke trenger å få den av foreldre. Men når folk sier mutasjon så høres den jo smittsom ut, og det er den jo ikke. Eneste som plager meg med sykdommen er de fibromene da de er sjenerende. Både mine onkler,tante,mormor og mor har den, desverre fikk også jeg og mine 2 barn den. Nå er jeg gravid og håper baby slipper unna. Jeg har scfærocytose itillegg men jeg er ikke plaget sånn egentlig . Barnevernet har oppfattet meg som psykisk utviklingshemmed pga nf, men de forstår nok ikke hva den sykdommen innebærer heller. De leser seg ikke opp på den akkurat. 1
tussi84 Skrevet 3. september 2021 #118 Skrevet 3. september 2021 Autisme (vil ikke nevne spesifikt,) Diabetes 2 Søvn apne, moderat Pcos
Drizzt Skrevet 3. september 2021 #119 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det som overrasket meg er at folk mener de har en DIAGNOSE. En diagnose er vel først når legen/psykologen har utredet deg for noe? For å si det sånn, min eneste diagnose er hypothyreose, det var det legen som fant ut av. IBS - har sannsynligvis, men legen har ikke diagnostisert meg med det. Bare bedt meg følge Low Fodmap-dietten. Har migrene ukentlig, men er ikke utredet. Så sliter jeg litt med diverse angst, depresjon og spiseforstyrrelse, men verken lege eller psykolog er ute etter å sette noen diagnose der. Psykologen min er veldig imot dette å stemple folk med diagnoser. Han er mer opptatt av å jobbe gjennom ting. Så hvor får alle disse menneskene diagnosene sine fra? Anonymkode: 8f738...2c5 Noen diagnoser kan man nok sette selv uten lege. Jeg trenger ikke utredning hos lege for å vite at mine barn får utslett av ullklær rett på huden. Men alvorlige psykiske lidelser er det nok spesialist som må diagnostisere, ja. Likevel kan folk tenke seg at de har angst eller depresjon ut fra egne symptomer ... Når det gjelder diagnoser, så er min erfaring at de ofte åpner dører for behandling, NAV ordninger, hjelpemidler, mm. Så sånn sett er det nyttig.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #120 Skrevet 3. september 2021 Svigermor skrev (På 29.8.2021 den 19.20): Migrene. Ville tatt en mr om du ikke har gjort det, hatt migrene siden 2009/10, oppdaga for 3 uker siden at det var en hjernesvulst på 5x4cm😨 Anonymkode: 76089...718 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå