Gå til innhold

Hvilke diagnoser har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fy flate. HS er så jævlig og folk forstår ikke hva det er. Også så mange velmenende som skal støtte. "Jeg også kan få kvise når jeg barberer meg" Grrrrrr.

Anonymkode: 3bf1a...400

Ja fy faen! Jeg opplevde også en gang at en venninne synes det var ekkelt og var veldig redd for om det kunne være smittsomt. 🤦‍♀️

Anonymkode: f611d...04a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke ennå.

Anonymkode: c33cf...a25

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og jeg glemte tannkjøttbetennelse (husker ikke navnet), plantar facitt og ibs :)

Anonymkode: 3bf1a...400

Omg, er du meg? 😄 Jeg glemte og tannkjøttbetennelsen, IBS og plantar facitt. 

Plantar facitt er blitt bedre da etter at jeg fikk noen øvelser av fysio og kjøper skikkelige sko, bank i bordet.

Anonymkode: 27cb8...92f

• Liker 1
Skrevet
Anonymous 91 skrev (2 timer siden):

Har en som er like stor som en nippel, mellom brystene. Den er irriterende egentlig.  Men tør ikke fjerne noen. Redd de skal komme tilbake enda større.. 

Jeg tror ikke de kommer tilbake enda større. Overlegen på hudklinikken på riksen har ihvertfall ikke sagt noe om det og han har god peiling på NF. Jeg har ikke fått tilbake noen av de jeg har fjernet utenom en på haka som kom tilbake i samme str. Fjernet den igjen i forrige uke. Jeg har også en på str med en brystvorte ved siden av den ene brystvorta, så ser ut som jeg har to. Men orker ikke fjerne den, det gjør så helvetes vondt å få bedøvelsen og er nok enda verre der enn i ansiktet. Er jo så følsomt område. Ikke viser jeg puppa til Gud og hvermann heller, hehe. 

Anonymous 91 skrev (2 timer siden):

Lov å glemme.  Så det går bra. Jeg har også det med å missforstå veldig lett og kan bli fort irritert.  Men vet ikke om det har med sykdommen å gjøre.  Blir fort lei meg også å sliter med å få venner.

Må bare leve med den.  Den er jo ikke lik på alle. Den plager ikke meg i stor grad 

Ja, jeg er fryktelig glemsk 🙈 Mange med NF sliter med det. Kan misforstå jeg også og kan lett bli irritert, så kjenner til den. Har hørt om flere med dette også som er hissige. Jeg blir også fort lei meg og sliter med kraftig depresjon. Har få venner jeg også. Kanskje jeg kan sende deg en pm en dag om du har lyst? Ja, man må jo bare leve med den selv om det er vanskelig å akseptere. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

❤️

Anonymkode: 60a33...592

♥️

Anonymkode: e2a81...36a

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg tror ikke de kommer tilbake enda større. Overlegen på hudklinikken på riksen har ihvertfall ikke sagt noe om det og han har god peiling på NF. Jeg har ikke fått tilbake noen av de jeg har fjernet utenom en på haka som kom tilbake i samme str. Fjernet den igjen i forrige uke. Jeg har også en på str med en brystvorte ved siden av den ene brystvorta, så ser ut som jeg har to. Men orker ikke fjerne den, det gjør så helvetes vondt å få bedøvelsen og er nok enda verre der enn i ansiktet. Er jo så følsomt område. Ikke viser jeg puppa til Gud og hvermann heller, hehe. 

Ja, jeg er fryktelig glemsk 🙈 Mange med NF sliter med det. Kan misforstå jeg også og kan lett bli irritert, så kjenner til den. Har hørt om flere med dette også som er hissige. Jeg blir også fort lei meg og sliter med kraftig depresjon. Har få venner jeg også. Kanskje jeg kan sende deg en pm en dag om du har lyst? Ja, man må jo bare leve med den selv om det er vanskelig å akseptere. 

♥️

Joda, de kan komme tilbake enda større for det har skjedd med min mor.  Men hvor ofte sånt skjer vet jeg jo ikke.

Ja du må bare sende en pm :)

Skrevet
Anonymous 91 skrev (30 minutter siden):

Joda, de kan komme tilbake enda større for det har skjedd med min mor.  Men hvor ofte sånt skjer vet jeg jo ikke.

Ja du må bare sende en pm :)

Ja, det kan de, mente at det nok ikke er så vanlig.

Da gjør jeg det en dag :) 

• Liker 1
Gjest Svigermor
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ville tatt en mr om du ikke har gjort det, hatt migrene siden 2009/10, oppdaga for 3 uker siden at det var en hjernesvulst på 5x4cm😨

Anonymkode: 76089...718

Takk, har gjort det 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, det kan de, mente at det nok ikke er så vanlig.

Da gjør jeg det en dag :) 

Gjør det 🥰 

• Liker 1
Skrevet

Kreft

Anonymkode: 63f11...a2c

Gjest hellokitty
Skrevet (endret)

.

Endret av hellokitty
Gjest hellokitty
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 20.57):

NevroFibromatose type 1.

Anonymkode: 60a33...592

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 22.58):

Jeg også. En jævla drittsykdom og jeg føler meg så alene om den. Hater de jævla fibromene. I tillegg har jeg svært kraftig utmattelse (som følge av NF, legen sier at jeg ville fått ME-diagnose om jeg ikke hadde NF siden symptomene er like), mild epilepsi, sterk depresjon og sterk sosial angst. Er også ofte svimmel, noe som sannsynligvis også kommer av NFen. 

Anonymous 91 skrev (På 2.9.2021 den 21.49):

Den har jeg også

Jeg også

Gjest hellokitty
Skrevet
Anonymous 91 skrev (På 2.9.2021 den 23.01):

Kjenner til den.  Er jo sjelden diagnose.   Jeg sliter litt med konsentrasjon.  Kan lett falle ut.  Blir fort sliten.

Svimmelhet kommer av nf1ja. Mye Svimmel selv. Og til tider hodepine.  Fått flere fibromer/kuler nå som gravid og synes det er sjenerende med alle de kulene.  Men sånn er den jo denne sykdommen.  Mild epilepsi tror jeg ikke er en av symptomene på nf1. Ikke hørt det er det hvertfall. 

E97C921F-EFE2-4AE3-88A1-524CDBE92877.thumb.jpeg.e4ed22f9c13f022b5f78a006f01665bd.jpeg
Sjeldent. Men det kan forkomme i ulik grad

Skrevet

Crohns, Revmatoid artritt, Panikkangst, depresjon, Vitiligo og ME

Anonymkode: 53609...6a7

• Liker 1
Skrevet
hellokitty skrev (10 timer siden):

Jeg også

♥️ Hvordan er sykdommen for deg? Om du vil svare.

Tenk at vi nå er 4 stk med NF1 i samme tråd. Det er ganske spesielt siden den er så sjelden. Selv om KG er et stort forum. Men fint å kunne skrive og dele erfaringer med andre, da føler man seg litt mindre alene om det. 

Skrevet
Fluffypuff skrev (På 2.9.2021 den 23.18):

SLE 

Huff, det er en grusom sykdom. Håper du ikke har det alt for jævlig ❤️

Skrevet

Asperger syndrom, emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline type), uspesifisert bipolar lidelse, spiseforstyrrelse og rusavhengighet. 

Skrevet
Linny111 skrev (17 timer siden):

Forsinket søvnfasesyndrom

Så at man har problemer med å sovne, er nå blitt en diagnose? Det er ikke rart vi snart er verdens sykeste folk, når sånne ting skal falle under diagnoser!

Anonymkode: 6f0cc...d6b

• Liker 1
Gjest Linny111
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så at man har problemer med å sovne, er nå blitt en diagnose? Det er ikke rart vi snart er verdens sykeste folk, når sånne ting skal falle under diagnoser!

Anonymkode: 6f0cc...d6b

Hormonet som gjør at man blir trøtt og sovner til et visst tidspunkt, fungerer helt motsatt hos meg enn hos andre mennesker. Det handler ikke bare om "problemer med å sove". Det er like vanskelig for meg å sovne klokka ti på kvelden som det er for "vanlige" folk å sovne klokka fire på ettermiddagen.

Dessverre er verden laget slik at det blir sett på som noe galt. Det burde blitt brukt som en ressurs at visste mennesker foretrekker å være oppe på natta og jobber best da. Jeg har heldigvis funnet en jobb som passer meg og klarer meg kjempefint. Jeg ser ikke på meg selv som syk, men det er jo en diagnose.

Jeg bor ikke i Norge og kjenner ingen nordmenn med dette (men mange utlendinger), så vet ikke hva du mener med "verdens sykeste folk"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...