Embla Othea Skrevet 14. februar 2023 #241 Skrevet 14. februar 2023 (endret) Mizzy skrev (48 minutter siden): Er ikke det samme som psykopat? Eh - nei. En dyssosial person kan ha psykopatiske trekk, men psykopati er ikke en medisinsk tilstand som kan behandles, mens dyssosial er det. 😉 Endret 14. februar 2023 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #242 Skrevet 14. februar 2023 Mizzy skrev (51 minutter siden): Er ikke det samme som psykopat? Jo. Anonymkode: 70d2c...fd1 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #243 Skrevet 14. februar 2023 Mizzy skrev (54 minutter siden): Er ikke det samme som psykopat? Det er jo det nermeste, jo. Anonymkode: 67146...199
Jaane doe Skrevet 14. februar 2023 #244 Skrevet 14. februar 2023 Generalisert angstlidelse og ulcerøs kolitt.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #245 Skrevet 14. februar 2023 Epilepsi. Av mindre alvorlige saker har jeg plattfot og hypermobile ledd (fant ut av begge deler etter å ha gått til lege med at jeg alltid fikk vondt under føttene og klare å tråkke over "hele tida"). Anonymkode: e7957...ef7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #246 Skrevet 14. februar 2023 Engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Sosial angst. Dystymi. Anonymkode: b1a1e...373
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #247 Skrevet 14. februar 2023 ADD for upper beginners Anonymkode: 671e0...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #248 Skrevet 14. februar 2023 Embla Othea skrev (32 minutter siden): Eh - nei. En dyssosial person kan ha psykopatiske trekk, men psykopati er ikke en medisinsk tilstand som kan behandles, mens dyssosial er det. 😉 Personer med Dyssosial og Antisosial personlighetsforstyrrelse kan nesten bli betegnet som "sosiopater". Siden kriteriene og symptomene for disse to PFene overlapper hverandre svært mye, samt de begge overlapper Psykopatisk PF. Dyssosial PF kan man i svært sjelden grad behandle og bli frisk fra, og det samme gjelder Antisosial PF. Og det er nok mye på grunn av alle de overlappende symptomene. Neste gang trenger du ikke ha en så frekk tone mot andre, og underbygg påstandene dine med kilder. Det er det minste man kan gjøre, når man debatterer. På den annen side mener Yochelson og Samenow at nesten ingen metoder for behandling av dyssosiale pasienter er vellykkede https://no.wikipedia.org/wiki/Dyssosial_personlighetsforstyrrelse Anonymkode: c672c...651 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #249 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du snakker nok om paraplydiagnose og underdiagnoser. Jeg har kptsd som paraplydiagnose og depresjon og angst som underdiagnoser. Men alle disse diagnosene behandles ulikt ihvertfall hos meg. Pga jeg har gått med kptsd over så lang tid uten behandling har jeg også fått fysiske kroniske sykdommer. Og det et jo nettopp derfor man kategoriserer diagnoser, for å forstå og kunne behandle riktig. Anonymkode: 44a5d...bc2 Forskjellen på Kptsd og PTSD er nettopp det at man får en mer kompleks PTSD. Det innebærer flere type angst, depresjon og andre "diagnoser", men egentlig er det bare slik Kptsd fungerer. Så depresjon er nok ikke en under diagnose, det er helt normalt med Kptsd å få, og panikkangst, sosial angst, helse angst, OCD, psykosomatiske lidelser mm. Alt dette får man med i pakka med KPTSD. Anonymkode: c672c...651 1
Embla Othea Skrevet 14. februar 2023 #250 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Personer med Dyssosial og Antisosial personlighetsforstyrrelse kan nesten bli betegnet som "sosiopater". Siden kriteriene og symptomene for disse to PFene overlapper hverandre svært mye, samt de begge overlapper Psykopatisk PF. Dyssosial PF kan man i svært sjelden grad behandle og bli frisk fra, og det samme gjelder Antisosial PF. Og det er nok mye på grunn av alle de overlappende symptomene. Neste gang trenger du ikke ha en så frekk tone mot andre, og underbygg påstandene dine med kilder. Det er det minste man kan gjøre, når man debatterer. På den annen side mener Yochelson og Samenow at nesten ingen metoder for behandling av dyssosiale pasienter er vellykkede https://no.wikipedia.org/wiki/Dyssosial_personlighetsforstyrrelse Anonymkode: c672c...651 Og kilden din er Wikipedia? Ok.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #251 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Forskjellen på Kptsd og PTSD er nettopp det at man får en mer kompleks PTSD. Det innebærer flere type angst, depresjon og andre "diagnoser", men egentlig er det bare slik Kptsd fungerer. Så depresjon er nok ikke en under diagnose, det er helt normalt med Kptsd å få, og panikkangst, sosial angst, helse angst, OCD, psykosomatiske lidelser mm. Alt dette får man med i pakka med KPTSD. Anonymkode: c672c...651 Men da skal jeg fortelle psykologen og psykiateren min at de har feil 😊 Jeg har hverken helseangst, sosialangst, ocd, panikkangst eller annet. Kptsd, depresjon og generell angst er det jeg har. Og nei, forskjellen mellom ptsd og kptsd er ikke at man får flere andre "diagnoser". Men kptsd er mer kompleks og omfattende da man ofte får det etter langvarige traumer, ofte i barndommen. En med ptsd kan absolutt også få depresjon, angst og andre diagnoser. Anonymkode: 44a5d...bc2
Silva Pluvialis Skrevet 14. februar 2023 #252 Skrevet 14. februar 2023 Kompleks PTSD , OCD og angst/kroppsforstyrrelse
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #253 Skrevet 15. februar 2023 Fibromyalgi, engstelig unnvikende pf, lichen planus, lichen schlerosis, oral lichen, allergi, IBS, er i prosess med å utrede bechtrews også pga ryggstivhet og div andre symptomer. Anonymkode: 3dec7...038
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #254 Skrevet 16. april 2023 Pollenallergi Anonymkode: c1286...16a 1
missmcbeal Skrevet 16. april 2023 #256 Skrevet 16. april 2023 Ulcerøs kolitt Atopisk eksem Allergi - pollen, smågnagere Liten lekkasje på hjerteklaff - ikke revmatisk mitralinsuffisiens. Den er så liten at jeg ikke trenger å følge opp Medfødt misdannelse av kne - patellainstabilitet
Topsi Skrevet 16. april 2023 #257 Skrevet 16. april 2023 (endret) Nå? Søvnforstyrrelser og hypothyreose, ibs Endret 16. april 2023 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #258 Skrevet 16. april 2023 Pr i dag: Angst, ocd, depresjon (av og på) Under utredning: Astma og autisme Anonymkode: 8b26b...4f3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #259 Skrevet 16. april 2023 Jeg fikk angst som 15 åring, og har stress med det hele voksenlivet. Det er ikke slik at jeg har angst hver dag. Men den kan komme i perioder. Kan gå et halvt år uten at jeg kjenner på angst. Nå er jeg inne i en angst periode igjen. Men mistenker at det kan ligge noe adhd i bunn, men det ville de ikke utrede.. som voksen fungerer jeg godt både i jobb og familie. Men tror angsten kan komme fra adhd.. men det finner jeg nok aldri ut av. Anonymkode: f4143...596
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #260 Skrevet 16. april 2023 missmcbeal skrev (39 minutter siden): Ulcerøs kolitt Atopisk eksem Allergi - pollen, smågnagere Liten lekkasje på hjerteklaff - ikke revmatisk mitralinsuffisiens. Den er så liten at jeg ikke trenger å følge opp Medfødt misdannelse av kne - patellainstabilitet Kan du fortelle litt om ulcerøs kolitt? Er du mye plaget? Har du funnet medisiner som holder betennelsen i sjakk? Anonymkode: f4143...596
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå