Gå til innhold

Pride i barnehagen

Fremhevede innlegg

Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være sammen med et annet menneske trenger ikke handle om sex...herregud. Voksne altså. Tenker sex 24/7...wtf

Pride kan forklares såpass enkelt at det er ok for to mennesker av samme kjønn å være sammen, holde hverandre i hånda og være glade i hverandre. Barn ser voksne rundt seg og er veldig nysgjerrige "mamma hvorfor det, pappa hvorfor er det sånn". De ser folk rundt seg når de går rundt med sine foreldre og da kan man like gjerne som med alt annet få lov til å lære at de fargerike flaggene man ser rundt omkring handler om at du kan være glad i noen uansett om de er gutt eller jente. 

Anonymkode: 62beb...07c

Er selvsagt ikke noe galt i å vise barna at man skal være glad i og respektere alle, uansett kjønn, religion osv. Men straks skole og barnehage setter dette i kontekst med pride, blir det vel strengt tatt et politisk standpunkt?

Og er ikke disse tingene noe foreldrene skal lære barna sine?? 

Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er det vel så og si ingen foreldre som gjør lenger.....

ikke jeg heller for den dags skyld.

Anonymkode: 62234...4fd

Min har sett mange nok jenter i rosa og gutter i blått til å ha gjort opp sin mening om dette selv. Han er 3.  

Skrevet

Her hadde de om både pride og kirkebryllup samme dag. Så på det som utelukkende positivt. 

Anonymkode: 82bf4...d2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

du svarer ikke på det jeg skrev. Er homofili og kjønnsdysfori det samme? 
og kjønnsdysfori. Jeg har tatt til meg så mye medisinsk forskning at jegforstår at betegnelsen angir et avvik. Dvs at majoriteten av befolkningen ikke er kjønnsforvirret. 
hva som er trendy er selvsagt et helt annet tema….

Anonymkode: 62234...4fd

nei men har man kjønnsdysfori så er man likevel skeiv da, så derfor er jo pride også for dem

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her hadde de om både pride og kirkebryllup samme dag. Så på det som utelukkende positivt. 

Anonymkode: 82bf4...d2e

hvorfor hadde de noe om kirkebryllup i barnehagen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor det? Man kan jo ikke akkurat påvirkes til å bli homofil 🙈

Anonymkode: 4925b...884

Det går fint an.

• Liker 1
Skrevet
LovelyKindness skrev (11 timer siden):

jeg syns det blir feil, de lærer ingenting om hetrofili heller, og så små barn skal ikke lære om seksuelle preferanser. la barn være barn. pride er 1 gang i året en hel mnd. og nå et eget Flagg tilogmed. og homofile har like mange rettigheter som hetrofile. nok for være nok. barn skal ikke lære om seksuelle preferanser i bhg alder.heldighvis har vi ikke pride i vår skole og bhg.

De lærer jo om heterofili samtidig? Å markere pride i barnehagen går ofte ut på å lære barna om forskjellige familiekonstellasjoner. Typ «noen har en mamma og en pappa, mens noen har to pappaer.» «Noen jenter blir kjærester med jenter, mens noen blir kjærester med gutter». Det er jo ikke sånn at man snakker negativt om å være heterofil eller ikke anerkjenner at heterofili finnes selv om man lærer barna at det også går an å være homofil?  

Anonymkode: ee00f...177

• Liker 4
Skrevet
LovelyKindness skrev (11 timer siden):

jeg syns det blir feil, de lærer ingenting om hetrofili heller, og så små barn skal ikke lære om seksuelle preferanser. la barn være barn. pride er 1 gang i året en hel mnd. og nå et eget Flagg tilogmed. og homofile har like mange rettigheter som hetrofile. nok for være nok. barn skal ikke lære om seksuelle preferanser i bhg alder.heldighvis har vi ikke pride i vår skole og bhg.

Dessuten lærer de fleste barn om heterofili uten å tenke over det hver eneste dag, da de aller fleste er heterofil. De fleste har en mamma og en pappa, og det ser jo barna. De fleste barn regner med fra de er pittesmå at alle har en mamma og en pappa. 

Anonymkode: ee00f...177

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De kan ikke lage barn selv nei, blir det mange nok av disse blir nordmenn utrydddet, som virker å være målet til ekstremistene i Pride og Foreningen Fri.

Anonymkode: 

men man er jo født sånn. Det er ikke noe man blir og kan indoktrineres til å bli.

• Liker 2
Skrevet
OlsenHansen skrev (10 minutter siden):

Det går fint an.

hvordan?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sikker på at det er pride og ikke.... en barnehage som... tegner regnbuer?

Anonymkode: 49922...f33

Ja, det er jeg helt sikker på.

Ts

Anonymkode: e768b...650

Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Holy shit, du trenger en hobby... 

Anonymkode: 958b5...7f5

Har mange hobbyer. Du trenger å lese mer.

Gjest HarryDotter
Skrevet
Maleficenta skrev (37 minutter siden):

men man er jo født sånn. Det er ikke noe man blir og kan indoktrineres til å bli.

De som er homofile er født sånn. Men det er mange som mener de er det men som ikke er det. Og den andelen har nok latt seg påvirke.

Skrevet
HarryDotter skrev (11 timer siden):

Jeg tror at når barna får all denne "vokseninfoen" trøkt nedover hodet i en alder hvor de knapt forstår hva forelskelse og legning betyr, vil det skape forvirring og usikkerhet når de nærmer seg seksuell og følelsesmessig modenhet seinere i livet.

Du er klar over at ikke alle barn i barnehagen kommer fra en A4 familie med mamma og pappa, x antall søsken og muligens en hund? Hva med de barna som har to mammaer eller to pappaer, skal disse ties ihjel i frykt for "denne vokseninfoen"? Hva med de barna som vokser opp med for eksempel en homofil onkel, som mitt barn. Skal jeg kanskje utestenge onkel og hans kjæreste fra mitt barns liv så de ikke "skaper forvirring og usikkerhet rundt seksuell og følelsesmessig modenhet senere i livet"?

Når den tid kommer at mitt barn starter i barnehage håper jeg Pride markeres på linje med ID, samefolkets dag, 17 mai og jul.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes det tenderer til indoktrinering.

Hvordan er det indoktrinering? 

Anonymkode: 6bde1...da4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes det tenderer til indoktrinering. Ikke det at det er noe galt med å være skeiv, men jeg synes ikke det hører hjemme i barnehagen.

Anonymkode: 4d6cb...b1a

Denne kommentaren har fått hele 35 likes. Jeg er overrasket over at det finnes så mange som er imot Pride i barnehager. Jeg selv er altså helt enig. Interessant å lese forskjellige synspunkter. Er det noen her som har faktisk gjort noe med saken, klaget på det et eller annet sted?

Ts

Anonymkode: e768b...650

• Liker 3
Skrevet

Hadde tenkt "så flott at de lærer barna å inkludere alle mennesker og godta dem som de er"! 

• Liker 3
Skrevet
HarryDotter skrev (7 timer siden):

De som er homofile er født sånn. Men det er mange som mener de er det men som ikke er det. Og den andelen har nok latt seg påvirke.

Seksuell legning er medfødt.

Skrevet
jabx skrev (2 minutter siden):

Hva har orgier og OnlyFans med Pride å gjøre?

Pride er vill sex..

Anonymkode: 98ed0...6c8

Skrevet
HarryDotter skrev (7 timer siden):

hvordan vet du at de mener de er det uten å være det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...