Oida Skrevet 22. august 2021 #161 Skrevet 22. august 2021 (endret) HarryDotter skrev (4 timer siden): Barn blir ikke forvirret av noe som er rundt dem naturlig. Har man en homofil onkel som er snill og god så holder det. Den homofile onkelen tar vel ikke barnet på fanget og legger ut om sin seksuelle legning, eller? Barn diskriminerer ikke voksne for deres kjærlighetsliv. De bryr seg ikke med mindre de voksne tvangsforer dem med sine voksenproblemer. Det er kun voksne som diskriminerer andre for legning. Foreldrene har ansvar for å gi sine barn sunde og gode verdier. Foreldre skal lære barna respekt for andres tro, legning og meninger. Skole og barnehage skal ikke ha oppdragerrollen etter min mening. Dette har kommet snikende de senere år. Jeg har barn selv og JEG ønsker å ha kontroll på hvordan mine barn blir oppdratt. Så ønsker jeg at skolen skal lære dem norsk, matte, fysikk osv og ikke politikk. Ikke pode mine barn med all mulig politisk agenda rundt både klima og seksuelle legninger. Dette skal de få lov til å ta stilling til og bli frivillig engasjert i når de blir voksne nok til å håndtere det.....nettop frivillig. Så om mine barn vokser opp og finner ut at de er homofile, så vil de få min støtte og kjærlighet. Jeg er ikke motstander av homofili. Jeg ønsker bare at de skal få samme mulighet som meg, til å vokse opp og finne utav det like naturlig og uten innblanding fra voksne og skoleverket, som da jeg vokste opp. Mitt barn er ikke fylt året enda, så nei onkel har ikke "lagt ut om sin seksuelle legning" når han har barnet på fanget. Men den dagen kommer hvor barnet vil se at onkel er kjæreste med en mann. Det vil også komme dager hvor barnet med største selvfølgelighet vil snakke om onkel i barnehagen. Hva da? Skal den samtalen knebles fordi emne homofili og pride skal være tabu i barnehagen. Endret 22. august 2021 av Oida 5
Humle Brumle Skrevet 23. august 2021 #162 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 20.21): Jeg hadde blitt rasende!! Anonymkode: a48c7...ecc Hvorfor det? Hva er så provoserende med det flagget? 2
Humle Brumle Skrevet 23. august 2021 #163 Skrevet 23. august 2021 HarryDotter skrev (11 timer siden): Barn blir ikke forvirret av noe som er rundt dem naturlig. Har man en homofil onkel som er snill og god så holder det. Den homofile onkelen tar vel ikke barnet på fanget og legger ut om sin seksuelle legning, eller? Barn diskriminerer ikke voksne for deres kjærlighetsliv. De bryr seg ikke med mindre de voksne tvangsforer dem med sine voksenproblemer. Det er kun voksne som diskriminerer andre for legning. Foreldrene har ansvar for å gi sine barn sunde og gode verdier. Foreldre skal lære barna respekt for andres tro, legning og meninger. Skole og barnehage skal ikke ha oppdragerrollen etter min mening. Dette har kommet snikende de senere år. Jeg har barn selv og JEG ønsker å ha kontroll på hvordan mine barn blir oppdratt. Så ønsker jeg at skolen skal lære dem norsk, matte, fysikk osv og ikke politikk. Ikke pode mine barn med all mulig politisk agenda rundt både klima og seksuelle legninger. Dette skal de få lov til å ta stilling til og bli frivillig engasjert i når de blir voksne nok til å håndtere det.....nettop frivillig. Så om mine barn vokser opp og finner ut at de er homofile, så vil de få min støtte og kjærlighet. Jeg er ikke motstander av homofili. Jeg ønsker bare at de skal få samme mulighet som meg, til å vokse opp og finne utav det like naturlig og uten innblanding fra voksne og skoleverket, som da jeg vokste opp. Er det så fælt at de lærer tidlig om å ikke føle skam om de skulle vært noe annet en hetro? Så slipper de å være redde for å drive å komme ut og stresse om de blir akseptert av de voksne? 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #164 Skrevet 23. august 2021 WhisperingWind skrev (10 timer siden): Selvfølgelig gjør de det. For man kan fremdeles lese om grov vold og overfall her i Norge av homofile. I noen land er det DØDSSTRAFF for å være homofil. INGEN ØNSKER å være annerledes. Uavhengig av legning, diagnoser osv. Verden er tøff nok som den er. Da er det utrolig viktig å lære allerede i barnehagen om at man skal få elske den man vil, ta hensyn og ha empati for andre mennesker osv. Fordommer lærer barn som oftest hovedsakelig av foreldrene. Barnehagebarn leser vel ikke om grov vold mot homofile? Barnehagen skal lære barn om ulike familiekonstellasjoner likeverd og empati. Det har alltid blitt gjort også før Pride ble et barnehagearrangent. På samme måte som barna lærer demokratiske verdier uten å sette seg inn i politikk forøvrig. Anonymkode: 7040b...6bb
Maleficenta Skrevet 23. august 2021 #165 Skrevet 23. august 2021 Rosa Dartle skrev (11 timer siden): Den er 3. desember 😊 men markeres det i barnehagen? Syns det lun er de med ds som får all fokus
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #166 Skrevet 23. august 2021 Skjønner ikke hva barn har med denne saken å gjøre. Anonymkode: b4d41...b67
Maleficenta Skrevet 23. august 2021 #167 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hva barn har med denne saken å gjøre. Anonymkode: b4d41...b67 de lærer fra helt små at de ikke skal bli fordomsfulle voksne 2
jegerenenhjørning Skrevet 23. august 2021 #168 Skrevet 23. august 2021 Jeg tar det som en selvfølge at barnehagen bidrar til å gjenspeile samfunnet og et inkluderende og aksepterende miljø. 1
Isambard Skrevet 23. august 2021 #169 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 19.41): Pride er viktig. Vi feirer mangfold og kjærlighet. Viktig å huske at det er mye igjen for samfunnet fult ut aksepterer bla. transpersoner. Kjønn sitter i hodet og ikke mellom beina 🌈 Anonymkode: e73bd...332 Så bra! Da behøver man ikke kjønnskorrigerende behandling. 3
OlsenHansen Skrevet 23. august 2021 #170 Skrevet 23. august 2021 Maleficenta skrev (2 timer siden): de lærer fra helt små at de ikke skal bli fordomsfulle voksne Lærer en løgn som kommer til å smelle i fleisen på dem. Jeg har iallefall ikke blitt mindre fordomsfull etter "utdanningen" i skolen.
Kittykat Skrevet 23. august 2021 #171 Skrevet 23. august 2021 (endret) Hvis jeg hadde hatt barn i barnehagen den dag i dag og de hadde hatt dette, så hadde det vært helt fantastisk. Det er viktig at barn lærer om dette og at det faktisk er helt normalt. Det er også viktig at de lærer at vi feirer kjærlighet og mangfold og at man er i sin fulle rett til å være den man vil og elske den man vil, uansett om det er en av samme kjønn eller ikke. Jo før, jo bedre. Jeg har lært mine barn dette og at det ikke er noe galt med de som liker personer av samme kjønn eller begge kjønn. For meg er det viktig at barn lærer om dette, da det er mange som oppdager/finner ut at de er litt annerledes enn andre så tidlig som i barnehagealder. Det er viktig for dem å lære at det er helt normalt og at det ikke er noe galt med dem. Endret 23. august 2021 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #172 Skrevet 23. august 2021 Det hadde jeg syntes var veldig bra! Anonymkode: 5ba21...630 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #173 Skrevet 23. august 2021 Kjempeflott om de hadde hatt dette i barnehagen! Hadde selvfølgelig tatt den praten hjemme også og tegnet regnbuer her. 3-4åringer forstår mye mer enn vi tror og jo før man normaliserer at folk er forskjellige jo bedre Anonymkode: 7a9a2...d94 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #174 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 20.19): Blitt oppriktig lei meg for at et lite barn skal tvangspåvirkes av dette "uvesenet". Anonymkode: 1a1a8...979 Lei deg for at barn får vite at de kan elske hvem de vil, at alle har rett til å velge og at man er like mye verdt uansett hvem man velger? Du er heldigvis i mindretall. Anonymkode: 80fac...82f 2
Honey Dew Skrevet 23. august 2021 #175 Skrevet 23. august 2021 I følge antihomsene her inne, er det visste viktigere å hate enn å elske.. 2
Gjest HarryDotter Skrevet 23. august 2021 #176 Skrevet 23. august 2021 Oida skrev (20 timer siden): Mitt barn er ikke fylt året enda, så nei onkel har ikke "lagt ut om sin seksuelle legning" når han har barnet på fanget. Men den dagen kommer hvor barnet vil se at onkel er kjæreste med en mann. Det vil også komme dager hvor barnet med største selvfølgelighet vil snakke om onkel i barnehagen. Hva da? Skal den samtalen knebles fordi emne homofili og pride skal være tabu i barnehagen. Barnet ditt vil ikke stille noen spørsmålstegn overhode dersom de voksne ikke blander seg. Barna vil kun syntes homofili er rart dersom foreldrene og de rundt dem i oppveksten gir dem inntrykk av at det er unormalt og ekkelt. Og kommer den samtalen en dag, akkurat som mange må ta "blomster og biene" samtalen med barna, så er det din oppgave som forelder å lære barna dine. Ikke barnehagen. Og det trengs ikke utbroderes og kompliseres. "Onkel er så glad i Per han, akkurat som mamma er glad i pappa, så derfor giftet de seg". Ferdig med den saken. Det vil barna godta. Humle Brumle skrev (13 timer siden): Er det så fælt at de lærer tidlig om å ikke føle skam om de skulle vært noe annet en hetro? Så slipper de å være redde for å drive å komme ut og stresse om de blir akseptert av de voksne? De bør lære at ikke det er noe skam i det. Helt enig. Jeg syntes bare det er foreldrenes oppgave å lære det til barna sine. Ikke barnehagen og skolen. Hva om det neste de skal ha på læreplanen i skole og barnehage, blir å normalisere at det finnes uendelig med kjønn f.eks? Er det fortsatt noen som vil ha barna podet inn med sånt uten deres kontroll? Og for ordens skyld, dette er ikke å sammenligne med homofili, jeg bruker det eksempelet fordi det er i tiden at kjønn bare er oppkonstruert av patriarkiet for å ha kontroll og makt 🙄
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #177 Skrevet 23. august 2021 Komplett idioti. Pride har blitt en religion for mange. Små unger bør da få slippe å presset dette maset opp i trynet hele tida. Anonymkode: bc37c...d62 3
Maleficenta Skrevet 23. august 2021 #178 Skrevet 23. august 2021 HarryDotter skrev (2 timer siden): Barnet ditt vil ikke stille noen spørsmålstegn overhode dersom de voksne ikke blander seg. Barna vil kun syntes homofili er rart dersom foreldrene og de rundt dem i oppveksten gir dem inntrykk av at det er unormalt og ekkelt. Og kommer den samtalen en dag, akkurat som mange må ta "blomster og biene" samtalen med barna, så er det din oppgave som forelder å lære barna dine. Ikke barnehagen. Og det trengs ikke utbroderes og kompliseres. "Onkel er så glad i Per han, akkurat som mamma er glad i pappa, så derfor giftet de seg". Ferdig med den saken. Det vil barna godta. De bør lære at ikke det er noe skam i det. Helt enig. Jeg syntes bare det er foreldrenes oppgave å lære det til barna sine. Ikke barnehagen og skolen. Hva om det neste de skal ha på læreplanen i skole og barnehage, blir å normalisere at det finnes uendelig med kjønn f.eks? Er det fortsatt noen som vil ha barna podet inn med sånt uten deres kontroll? Og for ordens skyld, dette er ikke å sammenligne med homofili, jeg bruker det eksempelet fordi det er i tiden at kjønn bare er oppkonstruert av patriarkiet for å ha kontroll og makt 🙄 jeg syns nå både foreldre og skole skal samarbeide om dette jeg da... og dessverre fins det trangsynte og homofobe foreldre. Hem skal lære deres barn om toleranse? 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #179 Skrevet 24. august 2021 Maleficenta skrev (På 22.8.2021 den 9.45): hvorfor hadde de noe om kirkebryllup i barnehagen? Å lære om hvordan enkelte mennesker lever og gjør ting er da vel utelukkende positivt? Og når de i 4 års alder lærer at to av samme kjønn kan være kjærester og gifte seg så var det kanskje naturlig å vise litt hvordan et bryllup foregår? Må huske på at det er små barn dette 😅 De lærer litt om alt hele tiden. De har blant annet lært masse om ulike sykdommer og utfordringer enkelte barn og voksne lever med, hvordan kroppen er din osv. Anonymkode: 82bf4...d2e
Sunnys Skrevet 24. august 2021 #180 Skrevet 24. august 2021 Oppdragelse og moral er foreldrenes oppgave å lære barna, men også resten av samfunnet som barnehage og skole. Vi som er pedagoger lærer barna rett og galt, ha toleranse for annerledeshet og respektere hverandre. Dette er en livslang læring. for barn som vokser opp og er homofil kan det være nok til at klassekamerater eller en på butikken/ bussen roper ut skjellsord så er det gjort. Da kan det ta lang tid for dette barnet å være tro mot sine egne følelser. Så ja, voksne barnehage og skole har ei sterk stemme i tillegg til hjemmet, og det er viktig at barn som vokser opp kan få være trygg på egen legning. er glad vi har kommet så langt 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå