Gå til innhold

Pride i barnehagen

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barn bør få være barn. Barn i barnehagealderen har ingen forståelse for hva seksualitet er. Det er direkte sykt hvordan mange ønsker å presse sin egen syke ideologi på små barn. Det er nærmest groteskt.

Anonymkode: bc37c...d62

er homofili en syk ideologi?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (3 timer siden):

herregud seriøst for det tror du man sier til barn? Det er viktig at de lærer aksept for andre mennesker og at det er normalt at jenter kan være kjæreste med jenter og gutter kan være kjæreste med gutter.

Det er jo seksualundervisning i noen barnehager der de forteller hvordan man lager barn, detaljert, og forklarer hvilke hull gutter og jenter har der nede (noe som jeg personlig synes er seksuelle overgrep mot barn, og fullstendig sykt). Det er vel ikke så galt da å anta at det er barnehager der de forteller detaljert om hvordan to menn "uttrykker sin kjærlighet"? 

Anonymkode: e768b...650

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (4 timer siden):

er homofili en syk ideologi?

Homofili er ikke sykt, men Pride er en syk ideologi.

• Liker 4
Skrevet
HarryDotter skrev (12 timer siden):

Skolens rolle er å lære barna mine å regne, lese, geografi, historie, gym osv. Vanlige fag som gjør dem istand til å ta en utdannelse og få jobb. Skolen derimot skal IKKE fortelle mine barn at isbjørner dør hver gang pappa starter bensinbilen. Eller at det finnes 1000 kjønn og at kjønn sitter i hodet. Dette gjelder også barnehagen. Der skal de få leke, kose seg, bli passet på og lære å dele med seg. Så tar vi foreldre oss av å lære dem folkeskikk, respekt, tålmodighet, langmodighet og de moralske/sosiale greiene. Jeg skal forme mine barn til å bli gode mennesker. Ikke det offentlige. Dette burde vært en selvfølge.

Jeg tror du bør vurdere hjemmeundervisning for dine barn. Det du her skisserer er ikke mulig med mindre du lever i et vakuum utenfor samfunnet. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er viktig for barnehagebarn å lære at det finnes menn som knuller menn i rumpa?

Anonymkode: bc37c...d62

Standardkommentaren fra trangsynte homofobe dette.

• Liker 3
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
HarryDotter skrev (20 timer siden):

Skolens rolle er å lære barna mine å regne, lese, geografi, historie, gym osv. Vanlige fag som gjør dem istand til å ta en utdannelse og få jobb. Skolen derimot skal IKKE fortelle mine barn at isbjørner dør hver gang pappa starter bensinbilen. Eller at det finnes 1000 kjønn og at kjønn sitter i hodet. Dette gjelder også barnehagen. Der skal de få leke, kose seg, bli passet på og lære å dele med seg. Så tar vi foreldre oss av å lære dem folkeskikk, respekt, tålmodighet, langmodighet og de moralske/sosiale greiene. Jeg skal forme mine barn til å bli gode mennesker. Ikke det offentlige. Dette burde vært en selvfølge.

Hvis du for alvor tror at man kan unngå alle livets store spørsmål, og kun drive med fag i skole/barnehage, så foreslår jeg at du tar deg en tur ut på bedriftsbesøk i en barnehage/skole. Jeg er helt enig i at det er en selvfølge at foreldre bør lære barna sine folkeskikk, respekt, tålmodighet og moral. All den tid dette slettes ikke er tilfelle, skal og må skole/barnehage også gjøre den jobben. Det er faktisk nedfelt i barnehageloven: "Barnehagen skal i samarbeid med barnas hjem...." (Gidder ikke sitere hele paragrafen).
Du aner rett og slett ikke hvordan undervisning foregår i praksis, så det er vanskelig å ta deg seriøst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 19.19):

Jeg er nysgjerrig. Hvordan hadde du reagent hvis du fikk høre fra barnet ditt at de hadde tegnet regnbueflagger i barnehagen og hengt dem opp på vinduene? Og at det er stor Pride-flagg i flaggstangen foran barnehagen? Hvilke tanker og følelser? 

Kjempe fint ❤️

Anonymkode: 07a99...3ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo seksualundervisning i noen barnehager der de forteller hvordan man lager barn, detaljert, og forklarer hvilke hull gutter og jenter har der nede (noe som jeg personlig synes er seksuelle overgrep mot barn, og fullstendig sykt). Det er vel ikke så galt da å anta at det er barnehager der de forteller detaljert om hvordan to menn "uttrykker sin kjærlighet"? 

det tviler jeg sterkt på at de gjør

Skrevet
HarryDotter skrev (På 24.8.2021 den 12.44):

Det er faktisk ikke noe vi har med....altså hva hver enkelt forelder gjør i sin oppdragelse.

Mennesker får barn. Og foreldrene har eneansvaret for å fostre barna opp til å bli gode, samfunnsnyttige borgere. Det offentlige skal ikke ha noe med det å gjøre syntes jeg.

neieh. Da har vi vel ikke noe med det om foreldre bruker oppdragervold heller da?

Gjest HarryDotter
Skrevet
Maleficenta skrev (21 minutter siden):

neieh. Da har vi vel ikke noe med det om foreldre bruker oppdragervold heller da?

Vold mot barn og politisk indoktrinering? Du ser ikke forskjellen?

Skrevet

Hvorfor skal prepubertale barn lære om homsesex?

Kan forresten oppfordre alle til å lese hva organisasjonen Pride står for. Nemlig at mest mulig sex med flest mulig er bra. Det er løgn og aktivisme.

Hvorfor skal dette feires i barnehaven med flagg?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Homofili er ikke sykt, men Pride er en syk ideologi.

Tror også det er svært mange som har gått glipp av hva pride er?

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Hvis du for alvor tror at man kan unngå alle livets store spørsmål, og kun drive med fag i skole/barnehage, så foreslår jeg at du tar deg en tur ut på bedriftsbesøk i en barnehage/skole. Jeg er helt enig i at det er en selvfølge at foreldre bør lære barna sine folkeskikk, respekt, tålmodighet og moral. All den tid dette slettes ikke er tilfelle, skal og må skole/barnehage også gjøre den jobben. Det er faktisk nedfelt i barnehageloven: "Barnehagen skal i samarbeid med barnas hjem...." (Gidder ikke sitere hele paragrafen).
Du aner rett og slett ikke hvordan undervisning foregår i praksis, så det er vanskelig å ta deg seriøst.

"Samarbeide" er stikkordet her. Ikke bare gjøre, uten at vi foreldre har noe vi skulle ha sagt.

Jeg har aldri blitt spurt om det er greit at barna feirer pride i barnehagen. Jeg syntes selvsagt det er fint at de lærer respekt, høfflighet og at man skal vise kjærlighet til alle. Men jeg syntes konseptet pride er en politisk tynget greie som de fleste assosierer med fri flyt og bevisstgjøring av seksuell legning.

Igjen vil jeg påpeke at jeg ikke har noe imot at homofile og transpersoner får mer blest, rettigheter og respekt, det skulle bare mangle. Men det hører til de voksne's verden. Hold det unna barna. Når de vokser til og nærmer seg puberteten vil de bli nysgjerrige og finne utav det selv. Mine foreldre lærte meg aldri spesifikt å respektere homofile og transpersoner. De lærte meg simpelthen å respektere ALLE. Og da trenger man ikke å lære om pride i barnehagen. For meg har det vært en selvfølge å akseptere homofile fra jeg var guttunge. Og det fikk jeg ikke fra hverken bhg eller skolen.

Skrevet
On 8/22/2021 at 4:22 PM, Oida said:

Mitt barn er ikke fylt året enda, så nei onkel har ikke "lagt ut om sin seksuelle legning" når han har barnet på fanget. Men den dagen kommer hvor barnet vil se at onkel er kjæreste med en mann. Det vil også komme dager hvor barnet med største selvfølgelighet vil snakke om onkel i barnehagen. Hva da? Skal den samtalen knebles fordi emne homofili og pride skal være tabu i barnehagen.

Tror du overtenker dette her..

Tanten min er lesbisk, var aldri noen stor greie i oppveksten. Tror vi i grunn aldri en gang hadde samtale om det, var bare slik det var liksom. Kjæresten til tanten min var en dame liksom, kunne ikke brydd meg mindre, de var bare begge tantene mine, og slik var det.

Og tror ikke jeg snakket spesifikt om at tanten min var lesbisk, om jeg snakket om henne var det mer som at jeg skal besøke tantene mine i helgen, eller tanten min gjorde ditt og datt. Om barnet ditt snakker om at onkelen din er homofil i barnehagen er det du som har lært barnet dette, det er du som har gjort det til en greie. 

Vi snakket aldri om at onkelen min var heterofil og derfor var gift med en dame heller.. merkelige greier

Anonymkode: ec112...9c9

Skrevet
HarryDotter skrev (1 time siden):

Vold mot barn og politisk indoktrinering? Du ser ikke forskjellen?

jo men du sa at foreldre kan oppdra barna nøyaktig hvordan de vil uten at andre skal kunne blande seg uansett hva de gjør

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror du overtenker dette her..

Tanten min er lesbisk, var aldri noen stor greie i oppveksten. Tror vi i grunn aldri en gang hadde samtale om det, var bare slik det var liksom. Kjæresten til tanten min var en dame liksom, kunne ikke brydd meg mindre, de var bare begge tantene mine, og slik var det.

Og tror ikke jeg snakket spesifikt om at tanten min var lesbisk, om jeg snakket om henne var det mer som at jeg skal besøke tantene mine i helgen, eller tanten min gjorde ditt og datt. Om barnet ditt snakker om at onkelen din er homofil i barnehagen er det du som har lært barnet dette, det er du som har gjort det til en greie. 

Vi snakket aldri om at onkelen min var heterofil og derfor var gift med en dame heller.. merkelige greier

Kan ikke si jeg overtenker,  jeg snakker av erfaring. Min bror og jeg har venner og familie som har barn. De fleste av disse barna har kommentert at min brors kjæreste er en mann. Vi har da ikke holdt et langt foredrag om homofili, men fortalt at noen er kjæreste med en av samme kjønn og at det er helt normalt.

Så nei, mitt barn vil ikke komme i barnehagen å si min onkel er homofil, fordi vi "har gjort det til en greie". Men det er mye mulig mitt barn vil komme i barnehagen å si kjæresten til onkel heter Pål. 

Forøvrig har hverken min bror eller jeg blitt fortalt om onkler og tanter som er hetrofile. Merkelige greier, kanskje?

Skrevet
2 hours ago, Oida said:

Kan ikke si jeg overtenker,  jeg snakker av erfaring. Min bror og jeg har venner og familie som har barn. De fleste av disse barna har kommentert at min brors kjæreste er en mann. Vi har da ikke holdt et langt foredrag om homofili, men fortalt at noen er kjæreste med en av samme kjønn og at det er helt normalt.

Så nei, mitt barn vil ikke komme i barnehagen å si min onkel er homofil, fordi vi "har gjort det til en greie". Men det er mye mulig mitt barn vil komme i barnehagen å si kjæresten til onkel heter Pål. 

Forøvrig har hverken min bror eller jeg blitt fortalt om onkler og tanter som er hetrofile. Merkelige greier, kanskje?

Nettopp, for oss var det bare naturlig, vi snakket ikke om at noen var kjærester med samme kjønn osv. Det var ikke en greie i det hele tatt.

At barn av venner og familie kommenterer på det er jo nettopp fordi deres foreldre igjen har gjort det til en greie.

Ingen av mine venner i oppveksten sa noe eller stilte spørsmål. De bare møtte tantene mine og vi gjorde morsomme ting sammen. 

Er det ikke bedre at det er helt naturlig og man ikke må snakke om det, enn å skulle forklare og fortelle? Barn observerer, de ser at noe er normalt og ingen reagerer, da vil ikke barnet reagere heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nettopp, for oss var det bare naturlig, vi snakket ikke om at noen var kjærester med samme kjønn osv. Det var ikke en greie i det hele tatt.

At barn av venner og familie kommenterer på det er jo nettopp fordi deres foreldre igjen har gjort det til en greie.

Ingen av mine venner i oppveksten sa noe eller stilte spørsmål. De bare møtte tantene mine og vi gjorde morsomme ting sammen. 

Er det ikke bedre at det er helt naturlig og man ikke må snakke om det, enn å skulle forklare og fortelle? Barn observerer, de ser at noe er normalt og ingen reagerer, da vil ikke barnet reagere heller.

Så din teori er at min bror og jeg har venner og familie som "gjør homofili til en greie"? Spenstig. Barn er som oftest naturlig nysgjerrig og oppvakt. Ser de en person med en rar hatt vil de som oftest kommentere det. Naturlig nok er de fleste par barn omgås og ser hetrofile. At de da spør og kommenterer når de møter  et homofilt par er normalt og ikke et produkt av at foreldrene "gjør homofili til en greie".

Har jeg gitt uttrykk for kjærlighet mellom likekjønnet ikke er naturlig, men skal forklares og pådyttes barn? På ingen måte. For meg er homofile og transseksuelle fullstendig normalt. Like normalt som det er at jeg forklarer når barn spør om ting de lurer på.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
HarryDotter skrev (På 24.8.2021 den 21.28):

Dette gjelder også barnehagen. Der skal de få leke, kose seg, bli passet på og lære å dele med seg.

Lov om barnehager §1 Formål:

Barnehagen skal i samarbeid og forståelse med hjemmet ivareta barnas behov for omsorg og lek, og fremme læring og danning som grunnlag for allsidig utvikling. Barnehagen skal bygge på grunnleggende verdier i kristen og humanistisk arv og tradisjon, slik som respekt for menneskeverdet og naturen, på åndsfrihet, nestekjærlighet, tilgivelse, likeverd og solidaritet, verdier som kommer til uttrykk i ulike religioner og livssyn og som er forankret i menneskerettighetene.

Barna skal få utfolde skaperglede, undring og utforskertrang. De skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen. Barna skal utvikle grunnleggende kunnskaper og ferdigheter. De skal ha rett til medvirkning tilpasset alder og forutsetninger.

Barnehagen skal møte barna med tillit og respekt, og anerkjenne barndommens egenverdi. Den skal bidra til trivsel og glede i lek og læring, og være et utfordrende og trygt sted for fellesskap og vennskap. Barnehagen skal fremme demokrati og likestilling og motarbeide alle former for diskriminering.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-64/KAPITTEL_1#§2a

Skrevet
6 hours ago, Oida said:

Så din teori er at min bror og jeg har venner og familie som "gjør homofili til en greie"? Spenstig. Barn er som oftest naturlig nysgjerrig og oppvakt. Ser de en person med en rar hatt vil de som oftest kommentere det. Naturlig nok er de fleste par barn omgås og ser hetrofile. At de da spør og kommenterer når de møter  et homofilt par er normalt og ikke et produkt av at foreldrene "gjør homofili til en greie".

Har jeg gitt uttrykk for kjærlighet mellom likekjønnet ikke er naturlig, men skal forklares og pådyttes barn? På ingen måte. For meg er homofile og transseksuelle fullstendig normalt. Like normalt som det er at jeg forklarer når barn spør om ting de lurer på.

Rart hvordan det aldri ble en greie i min familie da? Verken med oss barna eller venner av oss. Har selv barn nå, og har aldri måtte forklare at tante har jentekjæreste og blabla...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 19.34):

I barnehagen? Ingen av barna i bhg er skeive eller hetero. 

Anonymkode: 6a075...e33

Har du jobbet i barnehage og fått med deg hvor mange leker som sentrerer seg rundt seksualitet og legning? Jeg husker i hvert fall at jeg synes det var rart at vi aldri kunne leke "mor og mor" i stedet for "mor og far", og at det var "jentene mot guttene" i kysseleken. Det er helt naturlig for barn å være nysgjerrige og å oppleve forelskelser, selv i den alderen. Det er selvsagt ikke det samme som det man opplever i voksen alder, men allikevel. 

Det beste hadde vært om homofili var like normalisert som heterofili, men det er det ikke, og inntil dette skjer vil Pride i mine øyne være veldig nødvendig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...