Gå til innhold

Pride i barnehagen

Fremhevede innlegg

Skrevet
HarryDotter skrev (12 timer siden):

Barnet ditt vil ikke stille noen spørsmålstegn overhode dersom de voksne ikke blander seg. Barna vil kun syntes homofili er rart dersom foreldrene og de rundt dem i oppveksten gir dem inntrykk av at det er unormalt og ekkelt. 

Og kommer den samtalen en dag, akkurat som mange må ta "blomster og biene" samtalen med barna, så er det din oppgave som forelder å lære barna dine. Ikke barnehagen. Og det trengs ikke utbroderes og kompliseres. "Onkel er så glad i Per han, akkurat som mamma er glad i pappa, så derfor giftet de seg". Ferdig med den saken. Det vil barna godta.

Er du seriøs? Barnet vil ikke stille spørsmål? Det er nesten som jeg lurer på om du har vært sammen med barn over lengre tid. Min erfaring med barn er at de er naturlig nysgjerrig, og uten fordommer som bakteppe. Selvfølgelig vil det komme kommentarer fra mitt barn om at onkel er kjæreste med en mann. Like selvfølgelig er det at barnet vil snakke om onkel i barnehagen. 

Når den tid kommer vil barnet få forklart, på en enkel og grei måte, hvorfor onkel er kjæreste med en mann. Forhåpentligvis vil det møte fordomsfrie voksne i barnehagen som ikke er redde for å opplyse barn om homofili og pride.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (10 timer siden):

jeg syns nå både foreldre og skole skal samarbeide om dette jeg da... og dessverre fins det trangsynte og homofobe foreldre. Hem skal lære deres barn om toleranse?

Familier skal ha rett til å lære barna sine verdier som er viktige for familien. Politikk og ideologier skal ikke ha noe plass i barnehagen. Jeg ønsker i hvert fall å lære mine barn gode tradisjonelle familieverdier, og denne homo- og transpropagandaen og seksuell legning er ikke en del av det. Det kan de gjerne lære om når de er større, ikke i barnehagealder. 

Anonymkode: e768b...650

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
Maleficenta skrev (11 timer siden):

jeg syns nå både foreldre og skole skal samarbeide om dette jeg da... og dessverre fins det trangsynte og homofobe foreldre. Hem skal lære deres barn om toleranse?

Det er faktisk ikke noe vi har med....altså hva hver enkelt forelder gjør i sin oppdragelse.

Mennesker får barn. Og foreldrene har eneansvaret for å fostre barna opp til å bli gode, samfunnsnyttige borgere. Det offentlige skal ikke ha noe med det å gjøre syntes jeg.

Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Familier skal ha rett til å lære barna sine verdier som er viktige for familien. Politikk og ideologier skal ikke ha noe plass i barnehagen. Jeg ønsker i hvert fall å lære mine barn gode tradisjonelle familieverdier, og denne homo- og transpropagandaen og seksuell legning er ikke en del av det. Det kan de gjerne lære om når de er større, ikke i barnehagealder. 

☝ Dette! Enkelt og greit.

Skrevet

Hadde ikke synes det var greit for å være ærlig!

Har ingenting i mot folks legninger i det hele tatt, men vi får det jo trykt langt ned i halsen, det flagges måneden rundt og det blir et så stort leven ut av det i aviser og på busstopp, ja faktisk overalt, at folk blir faktisk ganske så fed up. Folk er gay og trans, eller annet, ja det er greit. FERDIG.

Slik det holdes på nå virker det mer for meg som en politisk agenda - og det blir FEIL å ha i barnehagen etter min mening. Politikk hører ikke hjemme der.

Altså det skal overdrives så til de grader! Skulle ikke trodd det fantes noe som helst viktigere i verden enn pride (sultne barn i fattige land for eksempel, når skal det flagges for de en hel måned? Barn som blir giftet bort? Barneburka and so on? Hører jo ikke et kvekk. Ingen som skifter FB bilde med noe Unicef logo på for å si det sånn.)

Driver man å skamfòrer og maser overdrevent stort mer om pride er det jo ikke rart folk blir gærne. Det virker jo helt mot sin hensikt. Folk blir LEEEEEI og det lyser politikk!

I dag har ting tatt helt flatt av i samfunnet med konstant MAS om pride, trans ditt og datt at man kan nesten ikke kan se på en person uten å bli regelrett skjelt ut fordi man kan ta feil av han, hun, det, hen, eller hvilket som helst annet utsagn av de 900 kjønnene som fins, som er helt umulig å være oppdatert på. 

I tillegg har barn i dag tilgang til smarttelefoner, Instagram og TikTok i en skremmende ung alder og sitter å blar seg gjennom en haug med videoer av forskjellige kjønn, blir usikre og ender opp med å kreve å få hormonbehandling selv av foreldrene i en alder av 10 ÅR! Noe som er helt sykt spør du meg.

Nei takk til Pride i barnehagen.

Ta det med i seksualundervisningen på skolen eller noe. Eller kanskje man skal starte seksualundervisningen tidligere, i barnehagen sammen med pride. Siden alt skal trøkkes i trynet på små barn fra de kommer til verden

Anonymkode: f7a7e...0d8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-21 den 19.19):

Jeg er nysgjerrig. Hvordan hadde du reagent hvis du fikk høre fra barnet ditt at de hadde tegnet regnbueflagger i barnehagen og hengt dem opp på vinduene? Og at det er stor Pride-flagg i flaggstangen foran barnehagen? Hvilke tanker og følelser? 

Nå handler vel Pride om mangfold og likeverd, så det tenker jeg hadde vært helt strålende. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke ideologi eller moral, det er samfunnslære. Det er veldig merkelig å mene at homofili har noe med ideologi å gjøre i 2021. Da virker det absolutt til å være på sin plass om at også barnehagene og skoleverket tar et ansvar, når det faktisk sitter norske borgere der ute og snakker om homofili og ideologi i samme setning. 

• Liker 4
Skrevet
HarryDotter skrev (3 timer siden):

Det er faktisk ikke noe vi har med....altså hva hver enkelt forelder gjør i sin oppdragelse.

Mennesker får barn. Og foreldrene har eneansvaret for å fostre barna opp til å bli gode, samfunnsnyttige borgere. Det offentlige skal ikke ha noe med det å gjøre syntes jeg.

Snodig holdning. Hva mener du er barnehagen og skolens rolle i samfunnet? Mener du at man skal ha barna hjemme fram til skolealder, for så å ha hjemmeundervisning med foreldre fram til videregående nivå, eller noe sånn? Hvis ikke, så forstår jeg ikke hvordan du mener at det offentlige ikke skal ha noe med oppdragelse av barn. Det lar seg jo ikke gjøre.

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 21.43):

Jeg er for likebehandling av homofile og de andre alternativene, og ser frem til at dette er en ikke-sak. Skjønner at der fremdeles foregår diskriminering, så at holdningsendring er nødvendig.

Men jeg synes dette pride-greiene har gått helt av skaftet. Det blir propaganda for å tilvenne befolkningen alle mulige svært sjeldne tilstander. Veiledning av unger mot normalen er blitt tabu, for alle er sin egen sjeldne versjon av sin egen diagnose. 

Pride i barnehagen med innhold «vi tegner regnbuer og feirer at alle har lov til å elske de de vil» er ok, men mer enn dette hadde jeg syntes var unødvendig. Det er tross alt barn under 5 år det er snakk om. Man vet ikke om forelskelse, sex, og alt mulig annet som inngår i temaet. 

Anonymkode: b31b1...999

Jeg tenker omtrent det samme som deg. Synes det er fint at barn lærer om ulike familier, at noen blir forelska i samme kjønn osv., men det kan læres uten markering av Pride. De kan lese bøker om det f.eks., finnes masse barnebøker i dag som handler om utradisjonelle familier. Det er ikke sånn at Pride er den eneste måten å lære om toleranse på.

Pride handler jo i mindre grad om homofile nå, det handler om transpersoner, sado-masochister, polyamorøse og jeg vet ikke hva. Synes ikke dette er viktig for så små unger å lære om. Det må vel tvert i mot være bedre å lære unger at homofile er helt vanlige mennesker med vanlige liv, og ikke de utskudda mange fremstiller seg som gjennom Pride.

Husker at jeg selv "lærte" om homofili da Kim Friele og kona gifta seg (inngikk partnerskap som det vel het da) på begynnelsen av 1990-tallet. Da var jeg i tidlig barneskole-alder og lurte på hva dette var. Mamma sa noe ala "nå er det lov for to damer å gifte seg", og jeg husker jeg bare tenkte "åja, så fint da" og det var det, liksom. Unger aksepterer sånt uten problemer, man trenger ikke lage noe svære greier utav det.

Skrevet

helt ærlig syntes jeg Pride er unødvendig å bruke tid på i barnehagen. Syntes med største selvfølge at barn skal lære at man skal behandle alle mennesker med omtanke, toleranse etc etc, og at Per og Kåre kan elske hverandre, men å feire Pride syns jeg virker mot sin hensikt. 

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (35 minutter siden):

Pride handler jo i mindre grad om homofile nå, det handler om transpersoner, sado-masochister, polyamorøse og jeg vet ikke hva.

Sukk…..

Det er fint å være for mangfold i prinsippet, men vi må alle ta inn over oss at et mangfold også inkluderer alt vi ikke nødvendigvis selv praktiserer. Her kommer toleransen inn. Dette klarer du å tolerere.

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for krenkende innlegg og brukerdebatt.

Vintermorgen, mod

Skrevet

Nei. Det er propaganda. 

Anonymkode: 54c86...dee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 9.37):

Skjønner ikke hva barn har med denne saken å gjøre. 

Anonymkode: b4d41...b67

Å godta alle uansett hvordan de er

Anonymkode: e5ca0...076

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Alterego666 skrev (3 timer siden):

Sukk…..

Det er fint å være for mangfold i prinsippet, men vi må alle ta inn over oss at et mangfold også inkluderer alt vi ikke nødvendigvis selv praktiserer. Her kommer toleransen inn. Dette klarer du å tolerere.

Jeg klarer fint å tolerere det. Poenget mitt er at dette ikke er noe barn trenger å bli presentert for.

Skrevet

Det er jo helt nydelig! Viktig at barn lærer om slikt i tidlig alder 😊

Anonymkode: ac445...39c

Gjest HarryDotter
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 timer siden):

Snodig holdning. Hva mener du er barnehagen og skolens rolle i samfunnet? Mener du at man skal ha barna hjemme fram til skolealder, for så å ha hjemmeundervisning med foreldre fram til videregående nivå, eller noe sånn? Hvis ikke, så forstår jeg ikke hvordan du mener at det offentlige ikke skal ha noe med oppdragelse av barn. Det lar seg jo ikke gjøre.

Skolens rolle er å lære barna mine å regne, lese, geografi, historie, gym osv. Vanlige fag som gjør dem istand til å ta en utdannelse og få jobb. Skolen derimot skal IKKE fortelle mine barn at isbjørner dør hver gang pappa starter bensinbilen. Eller at det finnes 1000 kjønn og at kjønn sitter i hodet. Dette gjelder også barnehagen. Der skal de få leke, kose seg, bli passet på og lære å dele med seg. Så tar vi foreldre oss av å lære dem folkeskikk, respekt, tålmodighet, langmodighet og de moralske/sosiale greiene. Jeg skal forme mine barn til å bli gode mennesker. Ikke det offentlige. Dette burde vært en selvfølge.

Skrevet

Barn bør få være barn. Barn i barnehagealderen har ingen forståelse for hva seksualitet er. Det er direkte sykt hvordan mange ønsker å presse sin egen syke ideologi på små barn. Det er nærmest groteskt.

Anonymkode: bc37c...d62

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo helt nydelig! Viktig at barn lærer om slikt i tidlig alder 😊

Anonymkode: ac445...39c

Det er viktig for barnehagebarn å lære at det finnes menn som knuller menn i rumpa?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er viktig for barnehagebarn å lære at det finnes menn som knuller menn i rumpa?

herregud seriøst for det tror du man sier til barn? Det er viktig at de lærer aksept for andre mennesker og at det er normalt at jenter kan være kjæreste med jenter og gutter kan være kjæreste med gutter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...