Maskulino Skrevet 28. august 2021 #241 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): https://www.nrk.no/nordland/laerer-5-aringer-om-sex-1.10960372 Hva synes du om dette her? Jeg synes dette er ganske detaljert. Og helt sykt altså. Anonymkode: e768b...650 Her er vel tanken i det minste at barn skal få et språk så de kan si nei til overgrep og sette ord på det og varsle. Man kan være uenig, men det er i det minste faglig begrunnet av fagpersoner. Pride er som mange i tråden sier politisk, og har ingenting i barnehaven å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #242 Skrevet 28. august 2021 Jeg henger meg på Pride har ingenting I bhg og gjøre. Anonymkode: cfa13...23c 4
Oida Skrevet 29. august 2021 #243 Skrevet 29. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så klart vi ikke har noe mer fasit enn det du er, men det er jo ganskd suspekt at vi har så forskjellige erfaringer. At alle barna du kjenner skulle være forskjellige fra barna jeg kjenner er jo ganske merkelig, da ligger det kanskje noe mer i hva vi har lært opp barna våre til. Om barnet ditt vet om forskjellen på homofile og heterofile så vil så klart barnet kommentere at noen er kjæreste med noen av samme kjønn. Hos oss som ikke har gjort det til en greie så tar barna det helt naturlig, husk barn dømmer ikke , om du oppfører deg normalt er det normalt for barna også. Til ditt andre avsnitt, fordi jeg har en munn og ører, Jeg ble faktisk nysjerrig etter denne tråden og spurte vennene mine. Det meste barna hadde sagt er bare hvor gøy det er å være med navn xxx og yyy, at de er så tullete, at de spiste ditt og datt og gjorde ditt og datt. Kommer virkelig barna hjem fra hver eneste setting og forteller at den personen har en kjæreste som er mann, den personen har en kjæreste som er kvinne osv.? Da har du nok et veldig usunt fokus og prakker voksne forhold på barna. Som sagt, om du gjør det helt naturlig vil barna synes det er naturlig. Anonymkode: ec112...9c9 Nei, mitt barn vet ikke forskjellen på homofile og heterofile. Som nevnt tidligere er ikke mitt barn fylt året enda. Nei, "barna kommer ikke hjem fra hver eneste setting og forteller at den personen har en kjæreste som er mann, den har en kjæreste som er kvinne". Jeg har et barn, det er som sagt baby. Jeg har forøvrig heller ikke kommet med denne påstanden du her kommer med. Munn og ører er vel noe det store flertall er utstyrt med. Utover det har ikke jeg nevnt noe om dine venner eller deres barn. Det jeg derimot skrev var en kommentar til ditt argument om at dine venner aldri hadde kommentert at din tante har likekjønnet kjæreste da dere var barn. Ellers er det fascinerende at du sier at du ikke sitter på noen fasit. Men samtidig slenger ut påstander om at jeg har et veldig usunt fokus og prakker voksne forhold på barn. For å ikke glemme mine suspekte erfaringer. Snakk om å møte seg selv i døren. Jeg skal prøve å huske å si fra til min kusine og venner, som har barn i barnehage og barneskole alder, at de ikke "må gjøre homofili til en greie". At det er deres "usunne fokus og at de har prakket voksne forhold på barna" er årsaken til at deres barn har kommet med uskyldige barnlige kommentarer og betraktninger om min bror og hans kjæreste. Her får vi være enige om å være uenige. Et lite tips til slutt. Å tillegge meningsmotstandere meninger og utsagn er etter min mening en uting som ødelegger det som kunne vært en saklig diskusjon. Endret 29. august 2021 av Oida 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå