AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #21 Skrevet 21. august 2021 Jeg hadde synes det var flott, og håper de gjør det når min begynner i barnehagen! Jeg mener barn først som sist kan lære at det er lov å elske den man vil, uavhengig av kjønn. Homofile opplever fremdeles hets, i Norge i 2021, og det mener jeg er helt bak mål. Om disse homofobe får barn, så har barna godt av å lære utenfor hjemmet at man ikke skal dømme andre på bakgrunn av hvilket kjønn de forelsker seg i. Anonymkode: 2b7e8...3ae 12
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #22 Skrevet 21. august 2021 Hadde vel ikke tenkt stort mer enn at det var litt tidlig og malplassert Anonymkode: fe9d6...29c 3
Leonora99 Skrevet 21. august 2021 #23 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er nysgjerrig. Hvordan hadde du reagent hvis du fikk høre fra barnet ditt at de hadde tegnet regnbueflagger i barnehagen og hengt dem opp på vinduene? Og at det er stor Pride-flagg i flaggstangen foran barnehagen? Hvilke tanker og følelser? Anonymkode: e768b...650 Jeg hadde syntes det hadde vært fantastisk 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #24 Skrevet 21. august 2021 Helt topp. Mange steder kalles det forresten regnbuefest Anonymkode: e5ca0...076 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #25 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan de vel være. Jeg var bevisst at jeg var homo som 5-6-åring. Anonymkode: f89fc...751 Hjernevasken og indoktrineringen fra homolobbyen virker da tydeligvis. For ingen barn tenkte over slikt tidligere før de var i tenårene. Anonymkode: 8cec0...b78 15
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #26 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Synes det tenderer til indoktrinering. Ikke det at det er noe galt med å være skeiv, men jeg synes ikke det hører hjemme i barnehagen. Anonymkode: 4d6cb...b1a 100% enig Anonymkode: a0f5a...63e 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #27 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er nysgjerrig. Hvordan hadde du reagent hvis du fikk høre fra barnet ditt at de hadde tegnet regnbueflagger i barnehagen og hengt dem opp på vinduene? Og at det er stor Pride-flagg i flaggstangen foran barnehagen? Hvilke tanker og følelser? Anonymkode: e768b...650 Da ville jeg sagt at flertallsformen for flagg er flagg og at alle mennesker er like mye verdt (noe som jo er en selvfølge) og at det er fint at de lærer dette i barnehagen (om barnet ikke lærer det hjemme). Anonymkode: 5c990...1d5 13
Pølsevann Skrevet 21. august 2021 #28 Skrevet 21. august 2021 Det har de gjort begge de årene min har gått i bhg. De har også ha pride parade. I år hadde de en hel uke med pride, i fjor hadde de bare en dag så vidt jeg husker. 3 åringen kunne fortelle at noen har to mammaer og noen har to pappaer og noen har bare mamma eller pappa. Synes det er flott at de lærer om forskjellige måter å leve på. 18
Dolmøy29 Skrevet 21. august 2021 #29 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er nysgjerrig. Hvordan hadde du reagent hvis du fikk høre fra barnet ditt at de hadde tegnet regnbueflagger i barnehagen og hengt dem opp på vinduene? Og at det er stor Pride-flagg i flaggstangen foran barnehagen? Hvilke tanker og følelser? Anonymkode: e768b...650 Hadde tenkt at det er helt fantastisk. At de allerede der lærer om menneskeverd og toleranse. ❤️🏳️🌈 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #30 Skrevet 21. august 2021 Jeg var voksen før det ble lov for å gifte seg med noen av samme kjønn. I barndommen falt det meg ikke inn at andre familieformer enn mamma+pappa kunne eksistere, det var ingen positive eksempler og ingen eksponering. Det var ikke slik at min verdikonservative utenlandske familie var opptatt av å utvide horisontene mine på hjemmefronten heller (ikke at det norske samfunnet ellers hadde kommer så voldsomt langt). Hadde min og tidligere generasjoner hatt positive opplevelser rundt dette som barn, ville mange av oss vært spart for en hel del redsel, ensomhet og mobbing gjennom oppveksten. Eller i verste fall årevis med selvhat og selvbedrageri. Det er ikke slik at barn indoktrineres eller utsettes for propaganda (lol?) eller tvinges inn i same sex forhold fordi de fargelegger en regnbue og får lest en historie om Brillebjørns to mammaer i barnehagen eller noe. Skjerp dere.. Anonymkode: b339a...97c 23
Silva Pluvialis Skrevet 21. august 2021 #31 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Synes det tenderer til indoktrinering. Ikke det at det er noe galt med å være skeiv, men jeg synes ikke det hører hjemme i barnehagen. Anonymkode: 4d6cb...b1a Indoktrinering? Er det ikke bare bra at barn og unge lærer helt fra start at det er helt ok å være homofil, lesbisk eller annet? Kanskje den fremtidige generasjoner vokser opp til å bli langt mindre dømmende individer. Mindre fordømmelse har aldri skadet noen. 14
Humle Brumle Skrevet 21. august 2021 #32 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er nysgjerrig. Hvordan hadde du reagent hvis du fikk høre fra barnet ditt at de hadde tegnet regnbueflagger i barnehagen og hengt dem opp på vinduene? Og at det er stor Pride-flagg i flaggstangen foran barnehagen? Hvilke tanker og følelser? Anonymkode: e768b...650 Vi hadde det der jeg var vikar og synes det bare var flott. Pride flagge er mer en bare legning men handler også om toleranse, mangfold, respekt osv. alle gode verdier jeg tenker at barna har godt av. Jeg håper at når de barna vokser opp så er den ingen av dem som skal føle på skam for å være noe annet en hetrofil.❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #33 Skrevet 21. august 2021 Humle Brumle skrev (Akkurat nå): Vi hadde det der jeg var vikar og synes det bare var flott. Pride flagge er mer en bare legning men handler også om toleranse, mangfold, respekt osv. alle gode verdier jeg tenker at barna har godt av. Jeg håper at når de barna vokser opp så er den ingen av dem som skal føle på skam for å være noe annet en hetrofil.❤️ Disse tingene skal barn lære gjennom hele livet helt uavhengig av pride. Hvis barnehagen ikke klarer det uten å kalle det pride så lurer jeg på hva de holder på med ellers i året. Anonymkode: 651ea...63b 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #34 Skrevet 21. august 2021 Helt supert, like naturlig som å markere samenes nasjonaldag og rockesokk☺️🌈 Anonymkode: 3ca4a...450 5
Drizzt Skrevet 21. august 2021 #35 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er nysgjerrig. Hvordan hadde du reagent hvis du fikk høre fra barnet ditt at de hadde tegnet regnbueflagger i barnehagen og hengt dem opp på vinduene? Og at det er stor Pride-flagg i flaggstangen foran barnehagen? Hvilke tanker og følelser? Anonymkode: e768b...650 Jeg synes ikke seksuelle preferanser har noe i barnehagen å gjøre. 12
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #36 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hadde jeg lært om mangfold og pride i bhg, hadde det gjerne ikke tatt 23 år før jeg skjønte hvorfor jeg kun forelsket meg i feminine gutter og maskuline jenter (som jeg trodde var gutter...). Anonymkode: cfab3...6a4 Det tok 23 år? Gikk du ikke på barneskole, ungdomsskole eller videregående? Det er neppe bhg skyld at det tok så mange år for noen å skjønne det. Anonymkode: 08124...14e 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #37 Skrevet 21. august 2021 Drizzt skrev (5 minutter siden): Jeg synes ikke seksuelle preferanser har noe i barnehagen å gjøre. Det har behøver ikke ha noe med sex å gjøre for barna. Heller ikke deres egen legning. De større barna er ofte opptatt av forskjeller på gutter og jenter, hva det vil si å være kjærester osv. Da er det greit å få en forklaring på hvorfor et av barna har to mammaer, eller at en av de ansatte blir hentet av sin mannlige kjæreste selv om han er mann selv. Anonymkode: 680f9...034 13
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #38 Skrevet 21. august 2021 Jeg tror ikke jeg hadde tenkt noe særlig over det. Barnet mitt hadde neppe lært noe nytt, for vi har allerede snakket mye om dette (og tusen andre temaer) her hjemme. Anonymkode: a3052...cc7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #39 Skrevet 21. august 2021 Blitt oppriktig lei meg for at et lite barn skal tvangspåvirkes av dette "uvesenet". Anonymkode: 1a1a8...979 6
Rosa Dartle Skrevet 21. august 2021 #40 Skrevet 21. august 2021 Ville ikke tenkt noe spesielt over det, trodde alle barnehager feiret det egentlig. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå