Fireflies Skrevet 14. oktober 2021 #541 Del Skrevet 14. oktober 2021 Fra Torpet. Spoiler Kjell gikk dessverre for hardt ut i konkuransen. Nils holdt et rolig tempo på sagingen uten å ødelegge armene sine og det var det som gjorde at han vant. I morgen kommer mentor på besøk til dem. Vi har vel ikke sett om de har gjort oppgavene de fikk tildelt, så blir spennende å se om de får stort med mat denne gangen. De har levd et heldig liv der ute så langt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 14. oktober 2021 #542 Del Skrevet 14. oktober 2021 Farmen er også et sosialt spill, når alt kommer til alt så er det de andre deltakerne som skal stemme over hvem som får en ekstra kniv i finaleuka. Da tenker jeg det er veldig lite smart å gå rundt og baksnakke hverandre inne på gården. Rent taktisk burde man ikke konfrontere de som snakker dritt, særlig ikke rom for han ville aldri lagt seg flat uansett, men heller notert seg hvem som sier hva og heller "spare" på minuspoengene deres til man kan bruke de til sin fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #543 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) Det er ikke bare Rob som har negative "jukse-sider". Her ser vi Grethe ta initiativ og spørre Herman om å inngå avtale om å ikke velge hverandre til førstekjemper. Er ikke dette litt juks? https://www.tv2.no/v/1690920/ Grethe er en som mange ser på som en favoritt tror jeg. Kjell hadde stor tillit til henne. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #544 Del Skrevet 14. oktober 2021 Eloise12345 skrev (8 minutter siden): Det er ikke bare Rob som har negative "jukse-sider". Her ser vi Grethe ta initiativ og spørre Herman om å inngå avtale om å ikke velge hverandre til førstekjemper. Er ikke dette litt juks? https://www.tv2.no/v/1690920/ Grethe er en som mange ser på som en favoritt tror jeg. Kjell hadde stor tillit til henne. Men jeg vil kalle dette videoopptaket som juks. Men jeg vet ikke hvordan reglene er sånn sett. Nei juks... Dette er vel mer taktisk spill, synes jeg. Og det samme roset jeg Rob for tidligere i tråden. Altså for å posisjonere seg taktisk og skape seg en allianse med de antatt svakeste. Det må det være takhøyde for. Det er vel uunngåelig på Farmen. Rob er vel en juksemaker på så ekstremt mange andre områder enn dette. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #545 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) 8 minutter siden, Ctrl said: Nei juks... Dette er vel mer taktisk spill, synes jeg. Og det samme roset jeg Rob for tidligere i tråden. Altså for å posisjonere seg taktisk og skape seg en allianse med de antatt svakeste. Det må det være takhøyde for. Det er vel uunngåelig på Farmen. Rob er vel en juksemaker på så ekstremt mange andre områder enn dette. Ja vet at Rob har jukset. Men vil vel si at de alle har sine negative sider. Jeg synes ikke noe om den avtalen Grethe lagde med Herman. Jeg mener at en slik avtale burde vært ulovlig der inne. Men ser ut til at den desverre var lovlig. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 14. oktober 2021 #546 Del Skrevet 14. oktober 2021 Ctrl skrev (4 timer siden): Rob og Amalie i tottene på hverandre. Rob er den siste på jord som skal klage på andre. Hensikten til Rob var visstnok å baksnakke Amalie, og ikke la Amalie få høre det selv. Når Amalie da bevitnet dette og tok mot til seg for å høre med Rob, så synes jeg Rob overreagerte noe voldsomt. Fakta var jo at Rob dreit på draget og ble fersket i det. Istedenfor å være litt ydmyk over Amalie, prøve å roe det ned og kanskje be om unnskyldning, så kommer Rob med motangrep på Amalie. En mann på 54 år overkjørte og valgte å bryte jenta på 23 år ned foran å legge seg flat selv. Det hadde jeg virkelig ikke sans for. Det var både unødvendig, taktløst og egoistisk, og kunne blitt løst på 100 andre og bedre måter. Ha litt empati og ydmykhet når du driter deg ut, Rob. Det er lov! Rob var faktisk aktiv i episoden. Men han, som Herman, har altså et sykelig behov for oppmerksomhet, beundring og anerkjennelse når de først gidder å gjøre noe. Det er meg, meg og meg som gjelder, selv om de ikke er alene på prosjektet. Noen narsissistiske trekk på Rob i siste episode altså. Det føles ikke som vi har sett det samme programmet. Jeg så ingen "mann på 54 år som overkjørte og valgte å bryte ned jenta på 23 år". Jeg så en helt fair konfrontasjon fra Amalie, som Rob og Simon svarte greit på. Og at alle der inne snakker om hverandre, foran og bak "ryggen", selvsagt gjør de det. De er mennesker. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #547 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) 6 minutter siden, Turkis Sau said: Det føles ikke som vi har sett det samme programmet. Jeg så ingen "mann på 54 år som overkjørte og valgte å bryte ned jenta på 23 år". Jeg så en helt fair konfrontasjon fra Amalie, som Rob og Simon svarte greit på. Og at alle der inne snakker om hverandre, foran og bak "ryggen", selvsagt gjør de det. De er mennesker. Enig med deg. Jeg synes ikke at den samtalen var å overkjøre Amalie. Greit at hun har lov å si ifra. Men hun har gjort det samme selv. Rob hadde et godt poeng. Amalie er som en datter for Grethe / storbonden og hun ville kanskje bruke det hun hørte for å få ut Rob. Hun har jo hatt et ønske om å få han ut av gården. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #548 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) Turkis Sau skrev (6 minutter siden): Det føles ikke som vi har sett det samme programmet. Jeg så ingen "mann på 54 år som overkjørte og valgte å bryte ned jenta på 23 år". Jeg så en helt fair konfrontasjon fra Amalie, som Rob og Simon svarte greit på. Og at alle der inne snakker om hverandre, foran og bak "ryggen", selvsagt gjør de det. De er mennesker. Vi har muligens ikke sett samme programmet, nei. Iallefall ikke med samme øyne. Jeg mener Rob overreagerte og jeg likte ikke måten han gikk til angrep mot Amalie på for å forsvare sin egen blemme. En slags "motangrep er det beste forsvar"-strategi av Rob. At alle har svin i skogen inne på Farmen er helt i orden. Men Rob er den siste der inne som skal klage og hakke på andre. Og Rob beskyldte også Amalie for ting han ikke hadde helt ryggdekning for. Amalie gjør jo noe hele dagen. Hun har gjort mye usynlig jobb. Og er det noen som ikke har øyne for det usynlige som må gjøres hver dag på gården så er det vel nettopp Rob. Det oset desperasjon av forsvaret til Rob mot Amalie. At der er en legitim aldersforskjell mellom de er også med på å skape mitt inntrykk av overkjøring og nedbryting i hans forsvarstale. Simon på sin side var mye mer ydmyk og rolig, og ba i tillegg om unnskyldning. Det var det ikke snakk om at Rob skulle gjøre. Endret 14. oktober 2021 av Ctrl Skrivefeil og tillegg 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 14. oktober 2021 #549 Del Skrevet 14. oktober 2021 Jeg tror ikke Rob har søkt på Farmen på vanlig måte. Jeg tror TV2 har headhuntet han til programmet. De var jo allerede godt kjent med ham, de har hatt 2 saker på han tidligere, og visste nok at han kom til å lage mye liv. Det er neppe tilfeldig at han nå er på Farmen. Fra november 2020: https://www.tv2.no/a/11786389/ Fra januar 2021: https://www.tv2.no/a/11917441/ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #550 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) 6 minutter siden, Ctrl said: Vi har muligens ikke sett samme programmet, nei. Iallefall ikke med samme øyne. Jeg mener Rob overreagerte og jeg likte ikke måten han gikk til angrep mot Amalie på for å forsvare sin egen blemme. En slags "motangrep er det beste forsvar"-strategi av Rob. At alle har svin i skogen inne på Farmen er helt i orden. Men Rob er den siste der inne som skal klage og hakke på andre. Og Rob beskyldte også Amalie for ting han ikke hadde helt ryggdekning for. Amalie gjør jo noe hele dagen. Hun har gjort mye usynlig jobb. Og er det noen som ikke har øyne for det usynlige som må gjøres hver dag på gården så er det vel nettopp Rob. Det går begge veier. Amalie unner ikke Rob glede av å vinne sin andre kamp. Hun har snakket mye dårlig om han også. Jeg mener at det går begge veier. Og at det ikke bare er Rob. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #551 Del Skrevet 14. oktober 2021 Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Men Amalie beskylder Rob for mye og bak ryggen på Rob. Så det går begge veier. Men det er ikke beskyldninger når det Amalie sier er sant. Amalie nevner fakta, mens Rob kommer med beskyldninger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #552 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) 3 minutter siden, Ctrl said: Men det er ikke beskyldninger når det Amalie sier er sant. Amalie nevner fakta, mens Rob kommer med beskyldninger. Hvilke beskyldninger? Fikk ikke med meg at Rob beskylder henne for noe. Både Simen, og Rob var enige i at Amalie har gjort dårlig innsats i arbeidet i senere tid. Det samme mente Amalie om Rob. Men Rob sier at det var tidligere. Ikke i senere tid. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #553 Del Skrevet 14. oktober 2021 Eloise12345 skrev (Akkurat nå): Hvilke beskyldninger? Du nevnte at beskyldningene gikk begge veier, men spør likevel om hvilke beskyldninger? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #554 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) 7 minutter siden, Ctrl said: Du nevnte at beskyldningene gikk begge veier, men spør likevel om hvilke beskyldninger? Ja regner med det er de beskyldningene som lite innsats i arbeidet? Hvis ikke jeg har sovnet litt i pogrammet. Dersom det er det så er det nok ingen grunn for Amalie å føle seg dårlig behandlet pga det. Hun sier det samme til Rob. Men Rob har faktisk jobbet hardt den siste tiden. Men det var uansett bare en fair samtale for begge parters side. Ser ikke noe galt i den samtalen. Dette er bare min oppfatning. Men du må få ha dine tanker om det. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #555 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) Eloise12345 skrev (På 14.10.2021 den 16.11): Ja regner med det er de beskyldningene som lite innsats i arbeidet? Dersom det er det så er det ingen grunn for Amalie å føle seg dårlig behandlet pga det. Hun sier det samme til Rob. Men Rob har faktisk jobbet hardt den siste tiden. Ja, det er beskyldningene Rob kommer med mot Amalie både bak hennes rygg og da også i dette motangrepet hans. Rob har jobbet hardt... ? Rob har jobbet hardt i 2 dager av hele oppholdet... Og beskylder Amalie for å ikke jobbe siste ukene. Konfrontasjonen til Rob handler utelukkende om motangrep for å forsvare seg selv. Et motangrep Rob ikke hadde ryggdekning for å gjøre. Rob har ikke engang grunnlag for å baksnakke andre inne på gården. Han har vært verst av alle. Og det vet også Rob innerst inne. Endret 18. oktober 2021 av Vintermorgen slettet sitat og kommentar til dette er slettet 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #556 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) 4 minutter siden, Ctrl said: Ja, det er beskyldningene Rob kommer med mot Amalie både bak hennes rygg og da også i dette motangrepet hans. Rob har jobbet hardt... ? Rob har jobbet hardt i 2 dager av hele oppholdet... Og beskylder Amalie for å ikke jobbe siste ukene. Konfrontasjonen til Rob handler utelukkende om motangrep for å forsvare seg selv. Et motangrep Rob ikke hadde ryggdekning for å gjøre. Rob har ikke engang grunnlag for å baksnakke andre inne på gården. Han har vært verst av alle. Og det vet også Rob innerst inne. Var virkelig dette motsvaret ditt på det jeg skrev? En brukerdebatt? Men okei, gjerne opplys meg, hva tenker du om måten jeg skriver? For måten jeg skriver eller ikke skriver endrer jo ikke hva jeg mener om saken. Du kan mene at det er Amalie som er et offer her. Men jeg er ikke enig i det. Men vi har sikkert alle ulike syn på slike situasjoner. Tolker det sikkert ulikt. Men er enig i at Rob kan jukse en del og forstår jo hvorfor folk kan bli skeptisk til han. Men jeg liker Rob på mange måter. Synes at både Amalie og Rob har både negative og positive sider begge to. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #557 Del Skrevet 14. oktober 2021 Eloise12345 skrev (Akkurat nå): Du kan mene at det er Amalie som er et offer her. Men jeg er ikke enig i det. Men vi har sikkert alle ulike syn på slike situasjoner. Ja, det mener jeg. Og jeg registrerer at dere er uenige. Helt greit det. Hadde vært et kjedelig diskusjonsforum hvis vi alle mente det samme om alt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #558 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) 3 minutter siden, Ctrl said: Ja, det mener jeg. Og jeg registrerer at dere er uenige. Helt greit det. Hadde vært et kjedelig diskusjonsforum hvis vi alle mente det samme om alt Det er sant. Vi ser sikkert på situasjonen på ulike måter og fra ulike syn alle sammen. Er jo litt artig at det ikke finnes en fasit på hvordan vi skal se på en situasjon . Hvem av oss som har rett er vanskelig å si, men er morsomt at vi klarer å se ting så ulikt. Men spennende Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 14. oktober 2021 #559 Del Skrevet 14. oktober 2021 (endret) Kjell skal ha tapt i konkurranse på Torpet og måtte gå derfra. Så han kommer ikke tilbake til farmen. Men en sak er sikkert. Det blir spennende fremover. Lurer virkelig på hvem som vinner. For den saks skyld kan vinneren komme fra Torpet . Er gøy at vi er så mange som følger med og kan diskutere det som skjer. Endret 14. oktober 2021 av Eloise12345 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 14. oktober 2021 #560 Del Skrevet 14. oktober 2021 Ctrl skrev (39 minutter siden): Men det er ikke beskyldninger når det Amalie sier er sant. Amalie nevner fakta, mens Rob kommer med beskyldninger. Likevel snakket hun bak ryggen og forventer at andre skal si sine tanker rett til henne. Det er mye å forvente når man selv ikke svarer med samme mynt. Hvis hun setter pris på direkte tilbakemeldinger, så bør hun også gi direkte tilbakemeldinger og ikke gå bak ryggen til folk. Er ellers enig i at Rob bør gå stille i dørene når det er snakk om innsats. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå