Bokdamen Skrevet 8. september 2021 Forfatter #121 Del Skrevet 8. september 2021 Dette er en trå uke. Hadde hjemmekontor med forkjølelse mandag, men i går måtte jeg kaste inn håndkledet og legge meg under dynen. Har en jobb der bortimot alle timer skal føres på prosjekt og faktureres, og når jeg er syk blir det fort en ond sirkel av dårlig samvittighet (fikk kunden det de betalte for) og minustimer. Kjenner også på ar muligheten for å jobbe hjemmefra bidrar til å gjøre dette vanskeligere, det er liksom er forventning om at man klarer da å jobbe litt. Spesielt når man er hjemme med sykt barn (da får jeg det til altså og jobber det jeg kan, men savner litt tiden før laptop og hjemmekontor da man var helt til stede og det ble en pause ved sovende barn). Så nå har jeg to dager med mål om å hente meg helt inn og være på topp igjen i morgen. Merkelig nok kjenner jeg mer på at jeg ikke får trent enn at jeg ikke for jobbet 😅 Hadde dette vært den gamle meg, ville jeg kledd meg godt og tatt en rask tur på butikken etter hvetebakst (gjerne både bolle, wienerbrød og en donut), sjokomelk og kanskje en boks is. Og jeg tar meg selv i å savne det akkurat nå…. Var ikke helt det samme å spise knekkebrød med magerost. Kjenner jeg er litt matlei denne uken, men på en måte greit å ha «oppskriften» på hva jeg skal spise når fantasien er litt dårlig (har noen «faste» måltid som kan fylle opp der jeg har for lite av grønt, frukt, fiber, kalsium). Ligger fint innenfor kaloriene og ser at vekten sakte men sikkert tikker nedover selv om jeg har min minst aktive uke hittil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 8. september 2021 #122 Del Skrevet 8. september 2021 Så fint at du klarer å stå i mot gamle vaner i en slik situasjon! Det er jo da man virkelig får testet seg. Du er flink som har greid å innføre nye, gode vaner, og det skal du ta med deg. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kepaløk Skrevet 8. september 2021 #123 Del Skrevet 8. september 2021 Superbra å velge knekkebrød fremfor hvetebakst! Det er disse valgene som tester oss, og her viser du at du har en ny livsstil! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 8. september 2021 Forfatter #124 Del Skrevet 8. september 2021 Kepaløk skrev (6 minutter siden): Superbra å velge knekkebrød fremfor hvetebakst! Det er disse valgene som tester oss, og her viser du at du har en ny livsstil! Takk skal du ha ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 8. september 2021 #125 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg tenker som @Kepaløk at du er flink som klarer å velge "riktig" i situasjoner der du tidligere har valgt usunne alternativer. Det er dette vi skal lære hodet vårt å skjønne. Så bra jobba 👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 9. september 2021 Forfatter #126 Del Skrevet 9. september 2021 Jeg har lagt inn fast joggetur på torsdager, og skal innrømme at det er for å få best mulig vekt fredag morgen 😅 Men nå har det blitt en vane og jeg synes det er en god innledning til fredag og helg. I kveld får jeg det ikke til for mannen skal ut, men jeg hadde tenkt at jeg kunne ta en joggetur i lunsjen og heller jobbe inn igjen en ekstra halvtime i kveld. Men; så sitter jeg her da, men snott og dotter i ørene og all fornuft tilsier at jeg bør droppe det og la kroppen bli frisk. Har hatt min minst aktive uke siden forsommeren, og kjenner på hvor ubehagelig det er. Ingen sykling til jobb, langt unna 10K skritt alle dager, ikke jogget siden søndag. Kroppen min vil ut og bevege seg! Samtidig må jeg innse at denne uken er skremmende representativ for livet mitt på hjemmekontor det siste året. Forskjellen er vel at jeg har holdt planen mht. spising og de tre cookiesene fra mandag fortsatt ligger i skapet 🥳 Stresser litt med vekten til i morgen, men det blir som det blir. Jeg får fokusere på hvor langt jeg har kommet og at jeg ikke vil tilbake til dette livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 9. september 2021 Forfatter #127 Del Skrevet 9. september 2021 Ble ikke noen løpetur i dag, men fikk meg en fin 45 min yogarunde foran TV-en før jeg landet i sofaen. Hvis noen føler for der samme kan jeg anbefale Yoga with Adrienne på YouTube. Kjenner den normale spenningen på torsdags kveld i påvente av morgendagens veiing. Har sett 82-tallet denne uken, så håper på det i morgen, men har ikke helt troen. Blir som det blir, jeg er uansett glad jeg nærmer meg normal form og skal feire med å ta meg litt ut i uken som kommer 🏃♀️🏃♀️🏃♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 9. september 2021 #128 Del Skrevet 9. september 2021 Krysser fingrene for morgendagen 🤞🏼🤞🏼 Jeg liker også den der Yoga med Adrienne, hun har programmer som passer for meg som er nybegynner i temaet også. Og det er fint med en yogaøkt når tidsplanen ikke helt rekker til på andre måter… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 9. september 2021 #129 Del Skrevet 9. september 2021 Krysser fingrene for deg i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 10. september 2021 Forfatter #130 Del Skrevet 10. september 2021 Ja @Dundre det er noe av det jge liker best med henne, hun har så stort spenn, så kan man velge fra nivå og dagsform. Hun har et program (mener det er 30 videoer) som heter yoga for weightloss. Har kommet meg gjennom den første og den var beinhard, men kanskje jeg skal begynne på nytt og ha som mål å komme meg gjennom alle 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 10. september 2021 Forfatter #131 Del Skrevet 10. september 2021 06. juli - 95,3 kg 09. juli - 91,9kg (- 3,4 kg) 22. juli - 90,6 kg (-1,3 kg) 30. juli - 89,5 kg (-1,1 kg) 06. august - 88,4 (-1,1 kg) vektmål 1 ✅ 13. august - 86,9 kg (- 1,5 kg) 20. august - 85,6 kg (- 1,3 kg) 27. august - 84,5 (- 1,1 kg) vektmål 2 ✅ 03. september - 83,6 kg (-0,9 kg) 10. september - 82,5 kg (-1,1 kg) Total vektnedgang: - 12,8 kg Altså jeg er helt sjokkert.... Jeg vet jo at det er på kjøkkenet man gjør jobben, men nå fikk jeg det liksom bekreftet. Minst aktive uken siden juni. Skarve 200 gram til neste mål som er 82,3 kg og ned i BMI kategori "overvektig". Den skal jeg klare i uken som kommer 💪 Følte meg tøff i trynet i morges og fant frem en bukse i str 33 som ikke har noe særlig stretch. Den har jeg ikke brukt på det jeg kan huske. Satt som et skudd og jeg var strålende fornøyd helt til jeg veltet en kopp kaffe utover hele meg. Inn igjen i skapet for å se hva jeg hadde som sitter fint (de vanlige buksene har blitt litt posete) og det fant jeg samme modell i str 32 og den passer 🥳 Denne kjøpte jeg da jeg var i permisjon med nr 1, trillet 10 km om dagen og fullammet (rett før jeg trappet ned ammingen og trillingen, og trappet opp spisingen). Strålende innledning til helgen 🤩 Mål for helgen: kose meg masse med mann og barn helt uten planer, holde kaloribudsjettet (men kanskje slå it håret med 2-3 ekstra biter smågodt), joggetur + ën økt med noe annet, det kan gjerne være yoga Få bestilt en dør jeg har utsatt i en evighet. Noen andre med mål for helgen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirrikas Skrevet 10. september 2021 #132 Del Skrevet 10. september 2021 Imponert over at du uke etter uke går ned rundt 1 kg 🤩 Det er så deilig å finne frem gamle klær som passer igjen! Kos deg med litt smågodt i helgen😊 Mitt mål for helgen er å holde kaloribudsjettet 🥴 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 10. september 2021 #133 Del Skrevet 10. september 2021 Så bra, @Bokdamen! Gratulerer med flott nedgang og at den "tynne" buksa passer! Fin plan for helga, tenker du klarer den. 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 10. september 2021 #134 Del Skrevet 10. september 2021 Utrolig bra jobba @Bokdamen 👏👏 Jeg er helt sikker på at neste mål er rett rundt hjørnet og neste uke kan du klappe deg på skulderen for å ha nådd det. Deilig når klær fra "tynnere" perioder passer igjen 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 10. september 2021 Forfatter #135 Del Skrevet 10. september 2021 Tok meg en joggetur etter ungene hadde lagt seg i dag og jogget 5 km (uten problemer 🏃♀️🏃♀️) Er alltid lettere etter å ha jogget, så selv om jeg har veid med i dag gikk jeg på vekten før dusjen og der var det: et tall som var i kategorien overvektig, ikke fedme 🥰 Teller ikke før på neste fredag, men søren heller for en deilig følelse å gå inn i helgen med 💪💪💪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 10. september 2021 #136 Del Skrevet 10. september 2021 Så herlig! Gratulerer! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 11. september 2021 #137 Del Skrevet 11. september 2021 Woho! Så gøy! Liker ordet kaloribudsjett i grunn, kom jeg til å tenke på nå. For man kan jo budsjettere både til utskeielser og fest og hva enn som livet kommer med, men poenget er at man har et bevisst forhold til det som skal skje. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 11. september 2021 Forfatter #138 Del Skrevet 11. september 2021 Det er akkurat det @Rainstorm! På lørdager legger jeg alltid inn litt lørdagskos først, så spiser jeg litt mindre på formiddagen fornå kompenserer 😅 Og så er det forskjell på planlagt og uplanlagt sprekk. Skal jeg ut og spise med gode venner tar jeg høyde for det og vet jeg går over, men planlegger dagen ut fra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 12. september 2021 Forfatter #139 Del Skrevet 12. september 2021 I kveld slo jeg faktisk treningsmål 2 som var å jogge 6 km 🥳💪🏃♀️ Men siden jeg er så nærme BMI målet mitt og har en premie til gode der, hadde jeg på forhånd bestemt meg for å flytte det målet til å fullføre det 6 km løpet i oktober, så holder på det. Uansett en fantastisk følelse, jeg løp faktisk 6.5! Fått inn to joggeturer og en yogaøkt i helgen. Holdt på kaloriene alle tre dagene. Kjeftet litt for mye på ungene som fikk brakkesyke med regn og syk mann, gjort det godt igjen med lego; spill og masse klemmer. Ikke bestilt den døren, men der var fordi jeg prioriterte å bygge en legoby og der lever jeg godt med. Planleggingsdag i morgen og jeg har som mål å ikke ha ett øye på jobbmailen. Så helgen varer heldigvis litt til 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 12. september 2021 #140 Del Skrevet 12. september 2021 Så flink du er! Gratulerer med å nå treningsmålet! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå