Gå til innhold

Vi drømmer om å sove til kl. 8 i helger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den hjelper vel noen å se ting i perspektiv. Ikke alle selvfølgelig 😉 Men det er altså en grense for mye man får klage uten motsvar. 

Anonymkode: 9e7af...7ab

For HVOR mye*

Anonymkode: 9e7af...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den hjelper vel noen å se ting i perspektiv. Ikke alle selvfølgelig 😉 Men det er altså en grense for mye man får klage uten motsvar. 

Anonymkode: 9e7af...7ab

Hvorfor det? Hvorfor må man komme med sure oppgulp? Kan man ikke bare gå videre? Ingen tvinger deg til å svare i tråden? Føler du deg bedre av å sparke på slitne småbarnsmødre? Hvis du syntes jeg klager for mye, kan du velge å klikke deg ut, hvis du ikke har noe pent å si, så MÅ du ikke svare. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den hjelper vel noen å se ting i perspektiv. Ikke alle selvfølgelig 😉 Men det er altså en grense for mye man får klage uten motsvar. 

Anonymkode: 9e7af...7ab

Hvorfor det? Hvorfor må man komme med sure oppgulp? Kan man ikke bare gå videre? Ingen tvinger deg til å svare i tråden? Føler du deg bedre av å sparke på slitne småbarnsmødre? Hvis du syntes jeg klager for mye, kan du velge å klikke deg ut, hvis du ikke har noe pent å si, så MÅ du ikke svare. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor det? Hvorfor må man komme med sure oppgulp? Kan man ikke bare gå videre? Ingen tvinger deg til å svare i tråden? Føler du deg bedre av å sparke på slitne småbarnsmødre? Hvis du syntes jeg klager for mye, kan du velge å klikke deg ut, hvis du ikke har noe pent å si, så MÅ du ikke svare. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Haha, jeg er småbarnsmor selv. Som bytter på og sove ut, slik som sikkert 95% av alle med barn under 3-4 år gjør. Det skader ikke med en realitetsorientering, noe du selv etterspør. Jeg MÅ ikke svare nei, men synes det er gøy med diskusjon (og vi er tross alt inne på et diskusjonsforum) 😁

Anonymkode: 9e7af...7ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Haha, jeg er småbarnsmor selv. Som bytter på og sove ut, slik som sikkert 95% av alle med barn under 3-4 år gjør. Det skader ikke med en realitetsorientering, noe du selv etterspør. Jeg MÅ ikke svare nei, men synes det er gøy med diskusjon (og vi er tross alt inne på et diskusjonsforum) 😁

Anonymkode: 9e7af...7ab

Du syntes det er gøy å trykke andre ned mener du😉

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du syntes det er gøy å trykke andre ned mener du😉

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Du overdriver så sykt... herregud.

Anonymkode: 633c2...741

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første sommeren nå at det soves på morgenen her, nå er minste skolestarter.

Anonymkode: 84ef9...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så tragikomisk 😅 Dere har valgt å få to tette, dere er to voksne. OG, dere sover til 8 annenhver dag, allikevel klager du. Virker ikke som morsrollen er helt for deg, trist. 

Anonymkode: e5afe...205

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du syntes det er gøy å trykke andre ned mener du😉

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Nei. Er det noe å "trykke ned" forresten? Du sutrer over ingenting! 

Anonymkode: 9e7af...7ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 3 og en på 5, har slumret på morningen mens de så på tv. Ikke til å anbefale, me mindre søv er viktigere enn alle personlige eiendeler. Vi tar heller annenhver dag

Anonymkode: b1042...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å forskyve døgnet til barna litt da? Sånn at de legger seg kl 20 og står opp kl 8?

Nå ligger det yngste barnet vårt ofte og drar seg utover formiddagen uansett, men de dagene det står opp tidlig, så må en av oss selvsagt stå opp, barnet er to år. 

Anonymkode: 4ef9b...8c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for noen surmaga svar du får ts! Selvsagt kan du prøve dette. Det er jo bare å prøve seg frem det. Funker det så funker det, det finner du jo ut av. Skjønner kjempegodt at dere ønsker å prøve å sove litt lengre. Fatter ikke hvorfor folk svarer deg så frekt. 

Anonymkode: 5d536...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er frekt å svare når foreldre klager, ingen har bedt om å få satt noe i perspektiv. 
 

Hva i all verden hjelper det meg? «Tenk-på-sultne-barn-i-Afrika-strategien» har vel aldri hjulpet noen. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Det er ikke det samme. Ulike stadier i barnas liv er relevant. At du mangler perspektiv og svarer (fremdeles) aggressivt og ugreit er grunnen til at du får de svarene du gjør. De er en refleksjon av Deg og din måte å kommunisere på her. 

Anonymkode: d510e...832

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men det er sykt provoserende å få "nyyyt det" til svar når man er utslitt og trøtt. Noen ting nyyyyter man ikke før det har gått noen år og man har fått bearbeidet og glemt det litt. Jeg ser tilbake på småbarnstiden og tidlige morgener med ømhet og gode minner nå, men hadde noen (flere) sagt nyyyyt det, denne tiden går så fort, mens det sto på, ja, da hadde jeg kanskje kvelt dem med en knaskegulrot.

Til TS, to år er kanskje litt tidlig, men det merker du fort. Jeg tror mine har vært nærmere tre før det føltes trygt å la de se litt tv på morgenen alene. Nå står de opp selv, finner seg noe og ser litt barnetv. Noen ganger kommer de med kaffe på senga. Jeg våkner stort sett samtidig med dem, men syns likevel det er godt å ligge litt i senga og våkne.

Anonymkode: b0f37...a30

Ungene sover til klokka halv syv-syv! Det er jo LUKSUS i småbarnsverden. Da kan man virkelig lure på når TS og mannen drømmer om å legge seg? Legger de seg 21:30 har de 9 timers søvn! 

Anonymkode: f4479...015

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det? Hvorfor må man komme med sure oppgulp? Kan man ikke bare gå videre? Ingen tvinger deg til å svare i tråden? Føler du deg bedre av å sparke på slitne småbarnsmødre? Hvis du syntes jeg klager for mye, kan du velge å klikke deg ut, hvis du ikke har noe pent å si, så MÅ du ikke svare. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Det er jo bare du som gulper i denne tråden, TS!

Anonymkode: f4479...015

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet. Hadde skjønt det om du måtte stå opp 05-05:30 men 7 er jo innafor. I hvert fall når du kan sove litt lenger den andre dagen. Hadde du stått opp kjempetidlig hver dag og aldri fått sove litt mer eller hatt masse nattevåk eller null egentid om kvelden skulle du fått sympati. 

Anonymkode: d6171...6d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nettopp! Det er faktisk sykt provoserende å høre. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Altså, hvis du er så utslitt at du tolker alt i verste mening og blir purkete av for lite søvn, så er vel for f*en den åpenbare løsningen å legge seg tidligere? Hva er det jeg ikke forstår? Er det bare timene etter kl 6 som bidrar til uthvilthet?

Anonymkode: 144b4...1a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herre Gud slapp av med den Gullruten, det var et eksempel🙄

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Jeg er ikke stresset, så ingen grunn til å be meg slappe av! Du skriver at du tenker å la en toåring spise gulrot uten tilsyn mens dere foreldre sover ut, og da tenker jeg det er helt innafor å påpeke kvelningsfaren ved akkurat det. 
Mulig du ikke likte at jeg påpekte at du er villig til å sette toåringen i en potensiell dødelig situasjon fordi du og mannen må sove ut samtidig?

Anonymkode: 4ef9b...8c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er ikke stresset, så ingen grunn til å be meg slappe av! Du skriver at du tenker å la en toåring spise gulrot uten tilsyn mens dere foreldre sover ut, og da tenker jeg det er helt innafor å påpeke kvelningsfaren ved akkurat det. 
Mulig du ikke likte at jeg påpekte at du er villig til å sette toåringen i en potensiell dødelig situasjon fordi du og mannen må sove ut samtidig?

Anonymkode: 4ef9b...8c0

Hun skrev «knaskerøtter eller noe», og så presisert at det kun var et eksempel mange ganger,  så har sikkert 15 stykk skreket opp om  kvelningsfare, jeg tror hun har fått det med seg nå🤪

Anonymkode: 5d536...5cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hun skrev «knaskerøtter eller noe», og så presisert at det kun var et eksempel mange ganger,  så har sikkert 15 stykk skreket opp om  kvelningsfare, jeg tror hun har fått det med seg nå🤪

Anonymkode: 5d536...5cd

Det var TS som svarte dette til meg før alle 15 «skrek» kvelningsfare.

Og om det så er 15 stk som har påpekt det, så tenker jeg det er fint at så mange vil bevisstgjøre TS på dette 😊

Anonymkode: 4ef9b...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...