Gå til innhold

Vi drømmer om å sove til kl. 8 i helger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en 4 åring og en 1 åring og drømmer om å sove til kl 8 i helger. Når tror dere det er gjennomførbart? De våkner kl 06-30-07:00 hver dag.  Jeg håper om et års tid at vi kan bare stå opp og sette på en film og gi de noe knaskerøtter eller noe frem til frokost kl 8. tror dere det er realistisk? 

Anonymkode: 20d6c...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da er jo minste bare 2 år?

Det tenker jeg er uansvarlig. Vår er 7,5 og står fortsatt opp kl 06 (04.30 før) - nå det siste halvåret har han fått sitte med IPad.

Vi står opp 07-08. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en toåring kan finne på mye rart alene. Dere kan ikke forvente at en 5-åring skal holde øynene på to-åringen konstant, og i det hele tatt legge merke til om  to-åringen fordufter inn i et annet rom, f eks kjøkkenet. Står tv-en på er vel det alt femåringen tenker på, tegnefilmer.

Jeg hadde aldri latt en to-åring være alene med en fem-åring.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er 8 og 5 og startet i år med å stå opp selv 

Anonymkode: 31024...abd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørst hvor langt unna dere har soverom. Jeg kan ikke ha min på 3,5 alene på stua som er i andre etasje. Vi har soverom i 1 etasje. Men vi har ett gjesterom/liten tv-stue vegg i vegg med soverommet vårt. Det har hendt ett par ganger at han har fått sittet der å se tv en halvtimes tid mens jeg slumrer litt i senga. Sover ikke da, men dupper gjerne litt av.

Men knaskegulrøtter ville jeg ikke gitt tid en toåring uten tilsyn.

Anonymkode: 86dbe...d8c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan jo sove til 08 annenhver dag i helgen. Mannen min og jeg bytter på, og ofte sover vi også til 09.00 når vi har sovedag. Anbefales!

Anonymkode: 5e4e3...429

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi har en 4 åring og en 1 åring og drømmer om å sove til kl 8 i helger. Når tror dere det er gjennomførbart? De våkner kl 06-30-07:00 hver dag.  Jeg håper om et års tid at vi kan bare stå opp og sette på en film og gi de noe knaskerøtter eller noe frem til frokost kl 8. tror dere det er realistisk? 

Anonymkode: 20d6c...2c7

Sette en 2-åring alene med gulrøtter/mat foran en film?

Lykke til....

Dere får ta annenhver dag i helgen og innse at dere har fader meg flaks med unger som sover til 07!!! Her våkner våre 05:30 året rundt. 

Mye vil ha mer...

Anonymkode: f4479...015

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (59 minutter siden):

Nei, en toåring kan finne på mye rart alene. Dere kan ikke forvente at en 5-åring skal holde øynene på to-åringen konstant, og i det hele tatt legge merke til om  to-åringen fordufter inn i et annet rom, f eks kjøkkenet. Står tv-en på er vel det alt femåringen tenker på, tegnefilmer.

Jeg hadde aldri latt en to-åring være alene med en fem-åring.

Tenker ikke 6 åringen skal få ansvar for å holde noe øye med nei, tenker å sette på en film på stua utenfor soverommet vårt, er ikke noe å finne på der, og kommer seg ikke ut, kan ikke komme seg til kjøkkenet derfra. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rararara skrev (59 minutter siden):

Kan ikke en av dere sove til åtte ene dagen og den andre sove til åtte andre dagen?

Det gjør vi nå. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Spørst hvor langt unna dere har soverom. Jeg kan ikke ha min på 3,5 alene på stua som er i andre etasje. Vi har soverom i 1 etasje. Men vi har ett gjesterom/liten tv-stue vegg i vegg med soverommet vårt. Det har hendt ett par ganger at han har fått sittet der å se tv en halvtimes tid mens jeg slumrer litt i senga. Sover ikke da, men dupper gjerne litt av.

Men knaskegulrøtter ville jeg ikke gitt tid en toåring uten tilsyn.

Anonymkode: 86dbe...d8c

I samme etasje, døra vår går rett ut i en liten gang som går til stua, har vi døra åpen hører vi de. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dere kan jo sove til 08 annenhver dag i helgen. Mannen min og jeg bytter på, og ofte sover vi også til 09.00 når vi har sovedag. Anbefales!

Anonymkode: 5e4e3...429

Det gjør vi nå. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt denne tiden. Plutselig er de tenåringer og du ligger våken om natta når de er ute 😅

Anonymkode: 0b4cb...5b1

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Sette en 2-åring alene med gulrøtter/mat foran en film?

Lykke til....

Dere får ta annenhver dag i helgen og innse at dere har fader meg flaks med unger som sover til 07!!! Her våkner våre 05:30 året rundt. 

Mye vil ha mer...

Anonymkode: f4479...015

Hvorfor tenker du det er så urealistisk? Det å se en hel film? Han har allerede et oppmerksomhetsspenn på ca. 30 min. På ting, så en halvtime til på et år er vel ikke SÅ urealistisk? 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør vi nå. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Da forstår jeg ikke problemet..

Anonymkode: 633c2...741

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør vi nå. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Hva er utfordringen da egentlig?

Anonymkode: 5e4e3...429

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke helt problemet når dere allerede gjør det slik at dere sover lenge annenhver dag i helger. Da får dere jo sovet ut? 

Det er uansett uforsvarlig å la en 2-åring være oppe alene. 

Anonymkode: d2b08...873

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har fortalt at han satt seg i stress-less-stolen i stua med meg da jeg var 2 år. Grytidlig om morgenen. Da kom jeg meg ingen steder og han kunne duppe av. Når VHS-en var ferdig, så ble jeg urolig, han våknet og byttet film i spilleren😂

Anonymkode: fcee0...c3e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne oppskriften om den finnes. Har en snart 10-åring som fremdeles våkner kl 0530 uansett dag. Når jeg høre hen på vei ned trappa, har jeg våkemt-og klarer ikke å sovne igjen. Så da nyter vi rolige morgener med gode samtaler også i hverdagen.  Regner med det snur i tenårene, så prøver å nyte det nå. Vi har alenetid fram til kl 2130, da legger vi oss stort sett. Hen legger seg frivillig kl 20, leser litt på senga og har stort sett sovnet til kl 21..... 

Anonymkode: 554ef...6e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legges disse barna på kvelden egentlig? 

Anonymkode: f1b84...a59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...