Gå til innhold

Vi drømmer om å sove til kl. 8 i helger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

yabbadoo skrev (På 1.8.2021 den 7.46):

Men det handler jo ikke om å få nok søvn sånn sett, det handler om en litt roligere morgen. Ser mange her inne ikke forstår det, og det er så rart! Kjenner ingen foreldre som ikke setter pris på den dagen ungene kan sitte litt alene foran tv, det være seg morgen eller midt på dagen. Mens på kvinneguiden elsker visst alle å være hands on hele dagen lang. 
 

Personlig begynte mine barn med tv før det er anbefalt og enkelte dager ser de myyye lengre enn anbefalt. Men de aller fleste dager begrenser det seg selv fordi vi driver med andre ting enn å være inne og se på tv. Det er jo mange ting man gjør som forelder som ikke er oppskriften på den perfekte forelder og mange prinsipper må kastes på båten etterhvert som livet skjer. Vi kan jo forsøke å være litt snille med hverandre? 

Skriver under på denne 🙌🏽 

Min samboer er (heldigvis) en sånn en som spretter opp av senga i det alarmen (ungen) ringer, mens jeg trenger tid på å våkne. Slumre, se litt på mobilen, få ordentlig tid til å våkne. Er jeg alene med barnet, tar jeg han inn til meg, eller han ligger litt i senga han også (nei, han går ikke ut av senga før jeg kommer og henter han 😂). 3 år.

Anonymkode: 67daf...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok søvn har alt å si. Det å ha kolikkbarn som ikke sover over tid er tappende. Da mine var små kom de i senga på morgenen og vi lå å koste og snakket før vi sto opp. Vi hadde hverken smart tlf eller iPad den gangen, men da vi sto opp ble det ofte barne tv på DVD 

Er glad barna mine ikke vokste opp med all den skjermtiden som små. Nå er de ungdommer og får ikke nok skjermtid.. 

 

Anonymkode: f7672...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn på snart 4 som fremdeles står opp i 06 tiden. Sånn er det bare, gleder meg til han sover lenger.. Enn så lenge sover en av oss til 09 på lørdager og en til 09 på søndager. Det går over.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere som har barn som våkner kl 6, når legger dere barna? Lurer helt oppriktig. Vi legger vår 3-åring kl 21. Han sover til kl 9 dagen etter. Og det er vel vanlig at de sover ca 12 timer om natten? Legger dere da kl 18?

Anonymkode: 67daf...250

Vår på 1,5 våkner mellom 6 og 7. Legges kl 19. 

Anonymkode: 9e7af...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 7.59):

Jeg svarer i min egen tråd, det er ikke kverulering. Du er jo tydeligvis irritert siden du kaller det kverulering, det er helt frivillig å lese tråden min. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Du startet tråden, men den er ikke «din». Folk som svarer er interessert i å høre alles meninger, ikke kun i å diskutere med deg.

Anonymkode: 087ad...85e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 15.21):

Vi har en 4 åring og en 1 åring og drømmer om å sove til kl 8 i helger. Når tror dere det er gjennomførbart? De våkner kl 06-30-07:00 hver dag.  Jeg håper om et års tid at vi kan bare stå opp og sette på en film og gi de noe knaskerøtter eller noe frem til frokost kl 8. tror dere det er realistisk? 

Anonymkode: 20d6c...2c7

Vi lever den drømmen. De våkner 05.30-06.30, og får telefonene våre med nrk super i senga vår. Mens vi slumrer/sover videre til 07.30 ca 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere som har barn som våkner kl 6, når legger dere barna? Lurer helt oppriktig. Vi legger vår 3-åring kl 21. Han sover til kl 9 dagen etter. Og det er vel vanlig at de sover ca 12 timer om natten? Legger dere da kl 18?

Anonymkode: 67daf...250

Om min gutt på 2,5 sovner 19 eller 21 så våkner han klokka 6. Det spiller ikke noen rolle. Det eneste som skjer om jeg legger ham klokka 21 er at vi får en helt horribel påfølgende dag ettersom han har fått alt for lite søvn. 

Du er heldig som har et barn du kan gjøre det med, men det gjelder ikke alle :)

Anonymkode: 1c44f...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere som har barn som våkner kl 6, når legger dere barna? Lurer helt oppriktig. Vi legger vår 3-åring kl 21. Han sover til kl 9 dagen etter. Og det er vel vanlig at de sover ca 12 timer om natten? Legger dere da kl 18?

Anonymkode: 67daf...250

Det har null og niks å si her, det er faktisk nesten heller motsatt. Desto senere hun legger seg, desto tidligere står hun opp. 
Hun står opp mellom 6 og 7, legger seg 19/1930 hver kveld. Legger hun seg f.eks 20 eller senere, sover hun ikke lenger av den grunn. 
 

Jeg har ei på 2,5 år, hadde jeg lagt henne 21, hadde hun ikke sovet til ni dagen etter. Hun hadde med stor sannsynlighet stått opp rundt 6, og det hadde bare ført til trøtt, grinete og sliten unge hele neste dag. 

Anonymkode: d2b08...873

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår erfaring er at dersom barnet vet det får se på iPad/TV når det våkner, så blir det en belønning for å våkne tidlig. Vi kjører kjeeeeeeedelige morgener i helgene, så om barnet våkner og er litt groggy har det ikke noe insentiv til stå opp og sovner ofte igjen. Har en morgenfugl, så sjeldent det er lengre enn til 07, men før var det (uten unntak) full fres mellom 05-06 så vi er storfornøyde med 07. 

(Barnet er 3 år).

Anonymkode: 58112...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...