Gå til innhold

Vi drømmer om å sove til kl. 8 i helger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en på 7 og ei på 4, han på 7 kan fint sitte rolig å se film eller iPad til kuene kommer hjem men hun på 4 gidder ikke se på noe som helts. Hun vil leke og er et oppkom av dårlige ideer. Hun kan forhåpentligvis stå opp uten voksne tilstede når hun er tenåring. Barn er forskjellige. 

Anonymkode: 6eb2b...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn på 2.5 år våkner ca kl 7. På helg gidder jeg ikke å stå opp så tidlig, så da henter jeg ham opp i sengen min.  Setter på YouTube for barn på telefonen min, og sover en time til😁

Han sover i sprinkelseng, og har aldri prøvd å gå ut av sengen min før jeg sier at vi skal stå opp, så det føles trygt nok for meg. 

Hender jeg dupper av til barnetv på kvelden også, men da får jeg kjeft av ham🤭

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, null stress å gjøre det vel, når soverommet er like ved? Ville droppa gulrøttene bare, på grunn av kvelning som blir skrevet her. Har selv tre som nå er 2, 3,5 og 7 år. Setter på en film på  loftstua som er rett utenfor soverommet vårt, setter døra vår åpen. Der koser de seg og går litt til og fra rommene sine og leker, ser på film og koser seg. Så slumrer jeg og mannen litt før vi står opp. Dette har vi gjort siden minste var 1,5. 

Anonymkode: 0ba0a...b8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn i samme alder. De er for små til å være alene. Konstant krangling, kvelnibgs/fallfare m. m. En 2 åring kan finne på hva som helst. Jeg pleier å døse litt på sofaen mens de sitter oppå meg og ser på barne tv. Ellers så sover vi annenhver dag til kl 10 i helger. 

Anonymkode: 72346...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp med ungene. Sett frem drikke og skåler med coco pops eller Anna godt tørt cereal / rosiner /druer o.l og skru på Netflix og «sov» på sofaen mens ungene leker, spiser og ser på tv. Da får den som står opp med ungene slappe av lengre også. Og så må den som får ligge i senga lov til å bli der til 10-11.00 tiden.

Anonymkode: e98c3...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da forstår jeg ikke problemet..

Anonymkode: 633c2...741

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva er utfordringen da egentlig?

Anonymkode: 5e4e3...429

Vi ønsker å sove til 8 begge to vel. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg forstår ikke helt problemet når dere allerede gjør det slik at dere sover lenge annenhver dag i helger. Da får dere jo sovet ut? 

Det er uansett uforsvarlig å la en 2-åring være oppe alene. 

Anonymkode: d2b08...873

Én dag i uka ja. Spørsmålet mitt var når det er realistisk at ikke en av oss må stå opp med de med en gang de våkner. 
 

tenker det kommer an på graden av barnesikring og planløsning. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når legges disse barna på kvelden egentlig? 

Anonymkode: f1b84...a59

19.

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ipad. Min 2-åring våkner kl 5 hver eneste dag. Legger frem en ipad og en yoghurt så sitter han i en stol ved siden av senga mi og koser seg til 6-6.30. Ja, jeg vet dette er mye ipadtid for en toåring, men det er det eneste han får ila døgnet og jeg er alene med han så det er helt nødvendig 🤪

Anonymkode: ffe90...091

Jeg tenker at kan han det, kan han sitte i stua, som er rett ved siden av også. Vel anvendt tid tenker jeg😊

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ett år er kanskje ikke helt realistisk, men mine to på 8 år og 3,5 år kan stå opp alene nå. Jeg sover ikke mer enn maks 30 - 60 min lenger, men det er deilig likevel! Jeg ventet til yngste var passert 3 år før de begynte med dette, og de stortrives med ordningen begge to. Min eldste takler ansvaret godt og er stolt over å hjelpe til på denne måten. Skjønner godt at du lengter etter dagen der dette er mulig, og plutselig kommer den 😊 

Anonymkode: 6ee54...672

Vi lengter intenst! Storebror var «verre», og våknet 04:30 da han var ett.  Vi har ikke sovet ut i helgene på 4 år, kun på skift.

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gulrot = kvelningsfare. Ikke gi det til toåring uten tilsyn!! Uansett hvor flink han er til å sitte stille 😱

Anonymkode: 4ef9b...8c0

Herre Gud slapp av med den Gullruten, det var et eksempel🙄

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her sover fireåringen til 0830. 

Kan du ikke gi dem en ipad hver i senga? Noen ganger gjør et kvarter underverker. 

Anonymkode: 273b1...a33

Hva er forskjellen, hvis vi sover? Vi ser jo ikke noe mer på de om vi sover og de er i samme rom som oss. Tenker bare det blir mer mas og forstyrrelse. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Med litt planlegging kvelden før, går det fint å sette to små foran en skjerm en times tid på morgenen for å slumre litt videre som forelder. 

Lag i stand noe de kan knaske på, litt sjokolademelk og en artig film. Går så fint atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har et barn på straks 2 år. Heeeeelt uaktuelt å la henne stå opp alene. Ikke vil hun det heller. Hvem vet hva hun kunne funnet på. Jeg har i tillegg dårlig samvittighet om hun ser på tv i 30 minutter. Jeg vil si det er litt uansvarlig å la et barn på 2 år være lenge uten tilsyn. 2-åringer tar på seg gummistøvler og spaserer ut vinterkulden og ser seg ikke tilbake. De mestrer mye, men konsekvenser tenker de lite på.

Anonymkode: a1e8c...585

Nei, alene er noe litt annet. Vår eldste ville ikke greid det heller. Noe annet når de er to. Ikke at eldste kan passe yngste, men selskapet hjelper. 
 

De kommer seg ikke ut av stuen, vi kan låse den av. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er forskjellen, hvis vi sover? Vi ser jo ikke noe mer på de om vi sover og de er i samme rom som oss. Tenker bare det blir mer mas og forstyrrelse. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Da er en voksen tilstede i rommet. Det er en enorm forskjell på å være alene i et rom, enn sammen med noen, selv om personen døser på sofaen. Det er det jo selv i voksen alder, jeg merker godt forskjell om jeg er alene i stua, eller er der med partner som sover på sofaen.

Det er en rimelig normal greie. I tillegg er det vesentlig raskere vei for deg, og ta kvelning som eksempel da, er du i samme rom er det MYE større sannsynlighet at du hører om noe er galt og våkner av det, enn om du ligger på naborommet over gangen. 

Parenting 101, i grunn.

Anonymkode: f5ebd...8ad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herlighet, null stress å gjøre det vel, når soverommet er like ved? Ville droppa gulrøttene bare, på grunn av kvelning som blir skrevet her. Har selv tre som nå er 2, 3,5 og 7 år. Setter på en film på  loftstua som er rett utenfor soverommet vårt, setter døra vår åpen. Der koser de seg og går litt til og fra rommene sine og leker, ser på film og koser seg. Så slumrer jeg og mannen litt før vi står opp. Dette har vi gjort siden minste var 1,5. 

Anonymkode: 0ba0a...b8f

Soverommet er like ved ja. Spørsmålet mitt var vel egentlig når folk har erfaring med at de kan sitte å se en times tid? Jeg husker ikke med vår eldste. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De kommer seg ikke ut av stuen, vi kan låse den av. 

Du vil låse to små barn inne i en stue/på et rom for at du skal få sove lenger?

Høres virkelig bra ut dette her.

Anonymkode: f5ebd...8ad

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har barn i samme alder. De er for små til å være alene. Konstant krangling, kvelnibgs/fallfare m. m. En 2 åring kan finne på hva som helst. Jeg pleier å døse litt på sofaen mens de sitter oppå meg og ser på barne tv. Ellers så sover vi annenhver dag til kl 10 i helger. 

Anonymkode: 72346...3a7

Hva er forskjellen på å sove på sofaen og å sove i et rom like ved? Døser/sover man, så følger man jo ikke med. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Stå opp med ungene. Sett frem drikke og skåler med coco pops eller Anna godt tørt cereal / rosiner /druer o.l og skru på Netflix og «sov» på sofaen mens ungene leker, spiser og ser på tv. Da får den som står opp med ungene slappe av lengre også. Og så må den som får ligge i senga lov til å bli der til 10-11.00 tiden.

Anonymkode: e98c3...2b7

Hva er forskjellen. Du følger jo ikke noe mer med ved å sove på en sofa, er jo bare liggekomfort som skiller det. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, alene er noe litt annet. Vår eldste ville ikke greid det heller. Noe annet når de er to. Ikke at eldste kan passe yngste, men selskapet hjelper. 
 

De kommer seg ikke ut av stuen, vi kan låse den av. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Altså, du tenker låse inne barna? Hva med diverse behov som toalett eller kanskje komme til eget rom om det er uenighet mellom barna`

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...