Gå til innhold

Vi drømmer om å sove til kl. 8 i helger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor du fikk barn. 

Anonymkode: e5afe...205

Det må jo være lov å drømme om bedre tider i småbarnstiden? Hun spør jo bare når det er realistisk at det kan skje! 
 

jeg drømte om den tiden jeg kunne gi ungen min en skive med leverpostei i stedet for å styre med amming eller flaske med en hylende baby på en full buss midt i rushtiden og spurte min mor når det var mulig. Jeg drømmer om den dagen ungene går hjem til en venn etter skolen så jeg kan komme hjem fra jobb og sette meg ned. Jeg drømmer om den dagen jeg og mannen skal på ferie alene fordi ungene ikke vil være med mer. 
 

deg betyr jo ikke at jeg hater det som er nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nettopp, dette handler ikke om knaskerøtter, poenget var et eller annet sunn snacks før frokost. Dette blir jo helt avsporing av tråden. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Helt avsporing er det jo ikke.. Hvis du skal etterlate toåringen en time for seg selv, så bør du gjøre det på en måte der sikkerheten er ivaretatt 😎😊 synes det faktisk er det verste i det du skrev. image.png.8511510473e18fa0c880fc25ae119ef7.png

image.jpeg

Anonymkode: 4ef9b...8c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvorfor den figuren dukket opp, men men

Anonymkode: 4ef9b...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å slumre litt ekstra da ungene var på den alderen, kom ungene opp i senga og kikket på iPad en times tid før vi stod opp. Luksus det!

Anonymkode: 79da5...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 21.13):

Barn under 3 år skal ikke ha noe som helst skjermtid (ifølge forskning og leger) og barn over 3 år skal ha maks en halvtime om dagen. Så jeg skjønner ikke helt at du forsvarer deg med «det er det eneste han får ila dagen» - det er jo kjempelenge?

Kan du ikke bare legge deg tidligere? 

Anonymkode: f4479...015

Bli alene med et ekstremt aktivt barn som ikke sover, du ;) da må man bare svelge noen «ikke anbefalt»-ting, for å få overleve og føle seg som et menneske selv. Å legge seg tidligere har ingenting å si da barnet er veldig mye våkent. Og alt jeg ønsker å gjøre uten totalturbo hengende i tapeten og rasere huset samtidig, må skje på de få minuttene jeg har til rådighet om kvelden mellom de ti tusen oppvåkningene. 

Kom bare med alle anbefalinger du, jeg bryr meg kun om de viktige uansett ;) 

Anonymkode: ffe90...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yabbadoo skrev (7 timer siden):

Altså, ett år er kanskje litt tidlig da, så «ikke så lenge til» er kanskje relativt… husker ikke helt hvordan en to-åring oppfører seg, men mellom 2,5 og 3 kan de kanskje sitte en stund foran tv alene? 

Barn under 3 år anbefales ikke skjerm og barn over 3 år maks 30 minutter om dagen. Men såklart, heller fôre ungen full av inntrykk så lenge mor og far slipper å legge seg tidligere på kvelden.

Anonymkode: f4479...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mamma fremdeles venter på at jeg skal sove lenger enn 06.30 :skratte: Jeg har vel sovet til over åtte kanskje fem ganger i løpet av mitt liv, og jeg er 30 år.  
 

du får håpe at barna dine ikke er a-mennesker for alltid, TS! 
 

 

Anonymkode: bb1cb...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Bli alene med et ekstremt aktivt barn som ikke sover, du ;) da må man bare svelge noen «ikke anbefalt»-ting, for å få overleve og føle seg som et menneske selv. Å legge seg tidligere har ingenting å si da barnet er veldig mye våkent. Og alt jeg ønsker å gjøre uten totalturbo hengende i tapeten og rasere huset samtidig, må skje på de få minuttene jeg har til rådighet om kvelden mellom de ti tusen oppvåkningene. 

Kom bare med alle anbefalinger du, jeg bryr meg kun om de viktige uansett ;) 

Anonymkode: ffe90...091

Skjønner at barnet er ekstremt aktivt og ikke sover når du stapper ungen full av skjerm. Kom ikke med noen anbefaling, jeg henviste til forskning. 
 

Du kan gjerne forklare hva du mente med at det var greit siden det var «det eneste han fikk ila dagen» når det er 3 ganger så mye som anbefalt for de over 3? Hva tror du er innafor skjermtid for små barn egentlig?

Anonymkode: f4479...015

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får noen tips her ts men du er ikke så mottakelig eller hyggelig, hvorfor spør du egentlig om råd? 
Du har en fireåring, det er ikke mange år i gamet enda akkurat. Sånn er livet som småbarnsforeldre. Da må man velge egentid på kvelden eller nok søvn, i perioder er nok søvn det viktigste. 
 

Anonymkode: 8080c...7f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bli alene med et ekstremt aktivt barn som ikke sover, du ;) da må man bare svelge noen «ikke anbefalt»-ting, for å få overleve og føle seg som et menneske selv. Å legge seg tidligere har ingenting å si da barnet er veldig mye våkent. Og alt jeg ønsker å gjøre uten totalturbo hengende i tapeten og rasere huset samtidig, må skje på de få minuttene jeg har til rådighet om kvelden mellom de ti tusen oppvåkningene. 

Kom bare med alle anbefalinger du, jeg bryr meg kun om de viktige uansett ;) 

Anonymkode: ffe90...091

Om det er så ille vil jeg anbefale deg å få hjelp, enten med oppdragelse/foreldreveiledning eller utredning av barnet. 

Anonymkode: 8080c...7f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner at barnet er ekstremt aktivt og ikke sover når du stapper ungen full av skjerm. Kom ikke med noen anbefaling, jeg henviste til forskning. 
 

Du kan gjerne forklare hva du mente med at det var greit siden det var «det eneste han fikk ila dagen» når det er 3 ganger så mye som anbefalt for de over 3? Hva tror du er innafor skjermtid for små barn egentlig?

Anonymkode: f4479...015

Ungen ser 1 time på skjerm om morgenen. Det har ingen innvirkning på hvordan han sover om kvelden 🤷🏽‍♀️ Den må du lenger ut på landet med. Slutt og krisemaksimer.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Om det er så ille vil jeg anbefale deg å få hjelp, enten med oppdragelse/foreldreveiledning eller utredning av barnet. 

Anonymkode: 8080c...7f5

Barnet er utredet i øst og vest, det er ikke noe galt med han (eller meg/vår rutine). Han sover bare ikke. 

Anonymkode: ffe90...091

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt på :) så blir det hyggeligere for alle.

Anonymkode: fae0b...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ungen ser 1 time på skjerm om morgenen. Det har ingen innvirkning på hvordan han sover om kvelden 🤷🏽‍♀️ Den må du lenger ut på landet med. Slutt og krisemaksimer.

Barnet er utredet i øst og vest, det er ikke noe galt med han (eller meg/vår rutine). Han sover bare ikke. 

Anonymkode: ffe90...091

Du skrev mye lenger tid i OP. 

Anonymkode: f4479...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Barn under 3 år anbefales ikke skjerm og barn over 3 år maks 30 minutter om dagen. Men såklart, heller fôre ungen full av inntrykk så lenge mor og far slipper å legge seg tidligere på kvelden.

Anonymkode: f4479...015

Men det handler jo ikke om å få nok søvn sånn sett, det handler om en litt roligere morgen. Ser mange her inne ikke forstår det, og det er så rart! Kjenner ingen foreldre som ikke setter pris på den dagen ungene kan sitte litt alene foran tv, det være seg morgen eller midt på dagen. Mens på kvinneguiden elsker visst alle å være hands on hele dagen lang. 
 

Personlig begynte mine barn med tv før det er anbefalt og enkelte dager ser de myyye lengre enn anbefalt. Men de aller fleste dager begrenser det seg selv fordi vi driver med andre ting enn å være inne og se på tv. Det er jo mange ting man gjør som forelder som ikke er oppskriften på den perfekte forelder og mange prinsipper må kastes på båten etterhvert som livet skjer. Vi kan jo forsøke å være litt snille med hverandre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du skrev mye lenger tid i OP. 

Anonymkode: f4479...015

Noen ganger lenger, noen kortere. Slutt og kveruler.

Anonymkode: ffe90...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yabbadoo skrev (1 time siden):

Men det handler jo ikke om å få nok søvn sånn sett, det handler om en litt roligere morgen. Ser mange her inne ikke forstår det, og det er så rart! Kjenner ingen foreldre som ikke setter pris på den dagen ungene kan sitte litt alene foran tv, det være seg morgen eller midt på dagen. Mens på kvinneguiden elsker visst alle å være hands on hele dagen lang. 
 

Personlig begynte mine barn med tv før det er anbefalt og enkelte dager ser de myyye lengre enn anbefalt. Men de aller fleste dager begrenser det seg selv fordi vi driver med andre ting enn å være inne og se på tv. Det er jo mange ting man gjør som forelder som ikke er oppskriften på den perfekte forelder og mange prinsipper må kastes på båten etterhvert som livet skjer. Vi kan jo forsøke å være litt snille med hverandre? 

Dette! Det handler ikke om at vi ikke får nok søvn totaltsett, men om å få en rolig start, sove litt, slumre litt, se litt på mobilen, Gud forby en kaffe på sengen. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporinger, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xfreya skrev (På 29.7.2021 den 23.43):

Min sønn på 2.5 år våkner ca kl 7. På helg gidder jeg ikke å stå opp så tidlig, så da henter jeg ham opp i sengen min.  Setter på YouTube for barn på telefonen min, og sover en time til😁

Han sover i sprinkelseng, og har aldri prøvd å gå ut av sengen min før jeg sier at vi skal stå opp, så det føles trygt nok for meg. 

Hender jeg dupper av til barnetv på kvelden også, men da får jeg kjeft av ham🤭

Har gjort det  samme i et år😂

Han er 5 år nå. Ingen AVHENGIGHET som noen hysteriske mødre skriver her, helt frisk gutt😂

Anonymkode: 80ee3...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn som våkner kl 6, når legger dere barna? Lurer helt oppriktig. Vi legger vår 3-åring kl 21. Han sover til kl 9 dagen etter. Og det er vel vanlig at de sover ca 12 timer om natten? Legger dere da kl 18?

Anonymkode: 67daf...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt når de kan stå opp alene. Min eldste var ca 3,5 år.

Hun klarte det fint. Lillesøster derimot var en liten bølle, og tegnet overalt med alt mulig, så hun måtte følges med på til hun var nesten 5🥴😂

Men dere som foreldre vet jo aller best hvor modne deres barn er.
Likevel er ikke oppmerksomheten til en 2 åring så stor. Den er også veldig lett å avspore. Så om du tenker 30 min, så er jo det under optimale forhold. Det er ikke alltid tilfelle når de står opp alene.

Men Jeg husker det jaget etter mere søvn. Man fikk liksom aldri nok, og ungene var på fra gørr tidlig til du kollapset selv.
Dog blir det bedre.

En liten periode klarer de seg nesten litt selv, og du kan sove så lenge de vil.

Så overtar søvnløse netter mens du venter på at ungdommen skal komme trygt hjem.

lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...