Gå til innhold

Skal vi danse 2021


Krutthøna

Anbefalte innlegg

Justlooking skrev (1 time siden):

Synes des samme om dansepartneren til Alejandro.  

Ellers var alle flinke i dag synes 😊

Jeg har følt det samme ang Alejandros dansepartner. 
Hadde han danset med foreksempel Rikke, så tror jeg han hadde sluppet seg mer løs. 
Det er kanskje mangel på kjemi mellom han og henne som er problemet? 🤔

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mnjah skrev (1 time siden):

Ja var helt trist å se dansebobla der hun kjeftet på han to minutter før de skulle på. 

Seriøst? Hvilken episode er det, jeg har ikke fått med meg dansebobla. Maria er vel ganske ny og ung og kanskje fortsatt litt i den konkurranseinnstillingen fra proffdans. Hun har vel heller ikke kommet så langt tidligere heller ( i SVD).

Det handler nok mye om man får en god dansepartner, Rikke har enda ikke fått noen hun ikke har klart å forbedre enormt. Hun virker så fantastisk. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dottie skrev (40 minutter siden):

Jeg har følt det samme ang Alejandros dansepartner. 
Hadde han danset med foreksempel Rikke, så tror jeg han hadde sluppet seg mer løs. 
Det er kanskje mangel på kjemi mellom han og henne som er problemet? 🤔

Jeg er også enig i at de ikke hadde helt kjemi. 
 

Han var ikke helt heldig med partneren sin. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått inflasjon i Morten sine 10ere. Han dømmer bare på følelser. Tore var flinkere til å vurdere mer balansert. 

Veldig synd at han får så stor plass. I det minste hadde det vært fint om alle tre dommere fikk gi sin vurdering, slik at vi fikk en overvekt av dansefaglig vurdering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dottie skrev (10 timer siden):

Jeg har følt det samme ang Alejandros dansepartner. 
Hadde han danset med foreksempel Rikke, så tror jeg han hadde sluppet seg mer løs. 
Det er kanskje mangel på kjemi mellom han og henne som er problemet? 🤔

 

bonsaijenta skrev (9 timer siden):

Jeg er også enig i at de ikke hadde helt kjemi. 
 

Han var ikke helt heldig med partneren sin. 

Jeg opplevde at hun var lik med Øystein også - ikke at jeg så dansebobla. Men at hun rett og slett virket misfornøyd over det han fikk til, eller ikke fikk til. Ser man på Rikke og Lillian så heier de frem partnerne sine uansett hvor dårlig det går. 

*blueberry* skrev (10 timer siden):

Seriøst? Hvilken episode er det, jeg har ikke fått med meg dansebobla. Maria er vel ganske ny og ung og kanskje fortsatt litt i den konkurranseinnstillingen fra proffdans. Hun har vel heller ikke kommet så langt tidligere heller ( i SVD).

Det handler nok mye om man får en god dansepartner, Rikke har enda ikke fått noen hun ikke har klart å forbedre enormt. Hun virker så fantastisk. 

Episode 7 tror jeg det er. Han har glemt trinnene rett før de går på, så de øver, og hun roper "Få den strak! Hele greia! VI DANSER TANGO! Vi danser tango!!" og når han glemmer trinnet så stopper hun og ser stygt på han og sier "alene!" for at han skal gjøre det uten henne. Virker bare superirritert og sier ting som "Ikke surr til trinnene nå når det er TO minutter til vi starter!?" og roper "NEI!!". Hun roser han heller ikke når han får det til, bare mer lettet på egne vegne og sier "du får meg til å svette her, og jeg danser ikke!". 

Ikke akkurat tilbakemeldinger som bygger opp en god selvtillit og selvfølelse hos den som er amatatør og skal ut på parketten... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (3 timer siden):

Det har gått inflasjon i Morten sine 10ere. Han dømmer bare på følelser. Tore var flinkere til å vurdere mer balansert. 

Jepp, det var lett å gjette hva han skulle gi på forhånd. En moderne dans med følelser som bunner i psykiske problemer? Jepp, da gir Morten 10 poeng.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (1 time siden):

 

Jeg opplevde at hun var lik med Øystein også - ikke at jeg så dansebobla. Men at hun rett og slett virket misfornøyd over det han fikk til, eller ikke fikk til. Ser man på Rikke og Lillian så heier de frem partnerne sine uansett hvor dårlig det går. 

Episode 7 tror jeg det er. Han har glemt trinnene rett før de går på, så de øver, og hun roper "Få den strak! Hele greia! VI DANSER TANGO! Vi danser tango!!" og når han glemmer trinnet så stopper hun og ser stygt på han og sier "alene!" for at han skal gjøre det uten henne. Virker bare superirritert og sier ting som "Ikke surr til trinnene nå når det er TO minutter til vi starter!?" og roper "NEI!!". Hun roser han heller ikke når han får det til, bare mer lettet på egne vegne og sier "du får meg til å svette her, og jeg danser ikke!". 

Ikke akkurat tilbakemeldinger som bygger opp en god selvtillit og selvfølelse hos den som er amatatør og skal ut på parketten... 

Jeg trodde hun var helt ny i SVD jeg.. men, hvis hun var lik med Øystein og, så er det veL bare slik hun er 🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (2 timer siden):

 

Jeg opplevde at hun var lik med Øystein også - ikke at jeg så dansebobla. Men at hun rett og slett virket misfornøyd over det han fikk til, eller ikke fikk til. Ser man på Rikke og Lillian så heier de frem partnerne sine uansett hvor dårlig det går. 

Episode 7 tror jeg det er. Han har glemt trinnene rett før de går på, så de øver, og hun roper "Få den strak! Hele greia! VI DANSER TANGO! Vi danser tango!!" og når han glemmer trinnet så stopper hun og ser stygt på han og sier "alene!" for at han skal gjøre det uten henne. Virker bare superirritert og sier ting som "Ikke surr til trinnene nå når det er TO minutter til vi starter!?" og roper "NEI!!". Hun roser han heller ikke når han får det til, bare mer lettet på egne vegne og sier "du får meg til å svette her, og jeg danser ikke!". 

Ikke akkurat tilbakemeldinger som bygger opp en god selvtillit og selvfølelse hos den som er amatatør og skal ut på parketten... 

 

Dottie skrev (49 minutter siden):

Jeg trodde hun var helt ny i SVD jeg.. men, hvis hun var lik med Øystein og, så er det veL bare slik hun er 🤷‍♀️

Hennes første sesong var vel i fjor, tror jeg, men hun og dansepartner Øystein (fra ex on the beach) var de første som røk ut, så ikke så rart at man kanskje ikke husker henne.   Så vidt jeg vet, danser hun med Catalin til vanlig, så det er nok en veldig stor omveltning å få en partner som aldri har danset slik før. Hun har nok mye å lære på sine pedagogiske evner, tenker jeg. Rikke og Lillian er to helt fantastiske dansere som er flinke til å få frem kvalifikasjonene til partneren sin, i stedet for å fremheve seg selv. De bruker en tilnærming jeg er mer fan av, der man fokuserer på det som faktisk er bra! 

Men, man må gi henne en sjanse! Dette er hennes andre sesong, og med tanke på at hun og partner røk ut som første par i fjor, kan man nesten si at det er hennes første sesong :P   Nå vet vi heller ikke hvordan hun har vært flesteparten av gangen på f.eks dansesenteret (syns det har vært lite på dansebobla), og det som skjedde rett før tangoen kan jo ha vært stress og nervøsitet for at han skulle få totalt jernteppe på direktesendt tv. Idk, men vi ser ikke en brøkdel engang av hva som egentlig skjer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (17 timer siden):

Håper anniken ryker i kveld.. blir lei av at alt skal handle om depresjon, gråt hele tiden.. fulgte med henne på bloggerne fikk nok der å av tårer og depresjon. 

 

Eleaelea skrev (17 timer siden):

Nei, men vi trenger ikke å høre om det HELE tiden!

Rart så ulike briller vi ser ting med. Jeg synes hun vinklet det veldig positivt, og snudde det vonde om til noe godt. Full støtte herifra. 

  • Liker 16
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 time siden):

 

Rart så ulike briller vi ser ting med. Jeg synes hun vinklet det veldig positivt, og snudde det vonde om til noe godt. Full støtte herifra. 

Jeg er helt enig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er som Morten - det er noe med dans som virkelig beveger meg. Og moderne dans slik hun (jeg husker aldri navnet) i den rosa kjolen gjorde det er rett og slett magisk. Synes også Siri (eleeeeeendig på navn) danset vakkert.

Når det er sagt, så synes jeg også at det blir veldig mye 10ere fra Morten.

Overrasket over Dennis denne gangen. Der har det jo virkelig skjedd mye på en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mnjah skrev (12 timer siden):

 

Jeg opplevde at hun var lik med Øystein også - ikke at jeg så dansebobla. Men at hun rett og slett virket misfornøyd over det han fikk til, eller ikke fikk til. Ser man på Rikke og Lillian så heier de frem partnerne sine uansett hvor dårlig det går. 

Episode 7 tror jeg det er. Han har glemt trinnene rett før de går på, så de øver, og hun roper "Få den strak! Hele greia! VI DANSER TANGO! Vi danser tango!!" og når han glemmer trinnet så stopper hun og ser stygt på han og sier "alene!" for at han skal gjøre det uten henne. Virker bare superirritert og sier ting som "Ikke surr til trinnene nå når det er TO minutter til vi starter!?" og roper "NEI!!". Hun roser han heller ikke når han får det til, bare mer lettet på egne vegne og sier "du får meg til å svette her, og jeg danser ikke!". 

Ikke akkurat tilbakemeldinger som bygger opp en god selvtillit og selvfølelse hos den som er amatatør og skal ut på parketten... 

Jeg ser ikke på dansebobla, men det du beskriver sier mye om henne. 
 

Hun minner meg litt om en annen proff danser fra en av de første sesongene fra SVD. Hun drev med fysisk avstraffelse på dansepartneren sin. Husker ikke navnet, men jeg tror hun fikk sparken. 
 

Hadde Alejandro fått Mai som partner, så hadde han nok utviklet seg mye mer. Jeg savner Mai Mentzoni. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt mot strømmen i dag. Synes de dramatiske, triste, moderne dansene er helt prikk like hverandre og virker litt tilgjort. Kult da jeg først så det for x antall år siden, men klarer knapt å skille de fra hverandre i dagens program. Likte Magnus jeg 🙂

Endret av Sigyn
Gårsdagens mener jeg - ser litt på etterskudd
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigyn skrev (22 timer siden):

Går litt mot strømmen i dag. Synes de dramatiske, triste, moderne dansene er helt prikk like hverandre og virker litt tilgjort. Kult da jeg først så det for x antall år siden, men klarer knapt å skille de fra hverandre i dagens program. Likte Magnus jeg 🙂

Jeg er enig med deg. Overraskende mange fikk moderne dans og de ble veldig like. Savnet historiefortellingen; å gjenkjenne det de fortalte i dansen. 

Det er vakkert å se dem slippe løs følelser og gi seg hen til dansen og partneren. Jeg synes Siri sin var best av de moderne, mens Anniken sin var dårligst. Hun viste ikke nok følelser rett og slett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sigyn skrev (23 timer siden):

Går litt mot strømmen i dag. Synes de dramatiske, triste, moderne dansene er helt prikk like hverandre og virker litt tilgjort. Kult da jeg først så det for x antall år siden, men klarer knapt å skille de fra hverandre i dagens program. Likte Magnus jeg 🙂

Syntes også det var flott og rørende når man så disse dansene de første gangene for noen år siden, men nå virker alle like 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (På 26.9.2021 den 21.24):

Jeg ser ikke på dansebobla, men det du beskriver sier mye om henne. 
 

Hun minner meg litt om en annen proff danser fra en av de første sesongene fra SVD. Hun drev med fysisk avstraffelse på dansepartneren sin. Husker ikke navnet, men jeg tror hun fikk sparken. 
 

Hadde Alejandro fått Mai som partner, så hadde han nok utviklet seg mye mer. Jeg savner Mai Mentzoni. 

Whaaat? Har du noen eksempler på hvordan fysisk avstraffelse som ble gjennomført? Vil du kjenne igjen navnet dersom jeg ramser opp de proffdanserne som har vært med?

Jeg savner også Mai! I tillegg til Alexandra Kakurina, Nadya Khamitskaya, Marianne Sandaker og Anette Stokke

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig rart at moderne plutselig har blitt en dans de danser på en vanlig sending? Før har det kun vært på showdans-kveld/finale/kjendisens valg. Nå er det visst plutselig blitt en del av de andre dansene de må i gjennom. 

Savner da SVD bare handlet om de 10 sportsdansene (cha cha, jive, rumba, samba, Paso doble, tango, quickstep, slowfox, engelsk vals og wienervals). Salsa har jo også kommet inn som fast dans de siste årene. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åpningsnummeret hadde vært 100 ganger bedre om gutta hadde hatt "normale" klær og ikke Hotel Cæsar kostyme. Snikreklamen for Freia er også litt tacky, men sikkert nødvendig 🙄 Tenker at SVD ikke må synke så mye lavere nå, for da blir det pinlig sammenlignet med showene som leveres i feks. England eller Sverige.

 

Å plutselig er Anniken ute....😳

Endret av Krutthøna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...