Gå til innhold

Skal vi danse 2021


Krutthøna

Anbefalte innlegg

*blueberry* skrev (2 timer siden):

Igjen er jeg en dag sent ute , men her er mine tanker.

Siri var helt klart best, og nesten litt overrasket over at 10’ern ikke ble brukt der siden den kom ut i program én (har det vært en oppvask blant dommerne?). 

Mine tre andre favoritter fra kvelden er igjen Royane, hun er så gøy å se på dansegulvet, Simon og Anniken. Anniken har virkelig forbedret seg fra første program og jeg ble overrasket over at hun havnet på bunn tre så må nok stemme på henne neste uke. Joakim og Benjamin var gode nå også, men jeg synes det blir litt mye styr og skrål rundt de. 

Også må jeg si «Hvem i helvete stylet Morten for kvelden?». Jeg vet han er homofil, men de trenger vel ikke kle han i prangende damebluse og perlekjede? Prøver de å få han til å fremstå som trans? Tore hadde også prangende antrekk, men de prøvde da aldri å fremstille han som kvinne (såvidt jeg har sett). Hadde ikke reagert om Morten var trans altså, men etter det jeg har fått med meg er han ikke det. Dette føltes litt sånn påtatt fra tv2 sin side. Skylder ikke på Morten, det er vel stylistene som bestemmer. 

Apropos å ikke bestemme selv; at alle favorittene får populære sanger, mens de gamle eller «middels» dårlige får norske harry sanger som ikke passer til dansestilen synes jeg er dårlig gjort av tv2. Det er helt opplagt taktikk, og jeg synes ikke noe om det. 

Synes også Siri burde få 10'ere i går. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pinkee skrev (På 28.8.2021 den 21.55):

Ja, de to skal danse sammen hele sesongen.

Håper bare det ikke blir slik at de blir å vinne pga at de er to menn sammen. Det blir feil for meg.

Jeg håper ikke det blir slik at de IKKE vinner pga at de er to menn som danser sammen. For de er utrolig dyktige sammen av de to programmene jeg har sett til nå,helt råe! 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 28.8.2021 den 23.32):

Var de? Er utrolig mange damer som bare faller helt i staver over to menn sammen.. jeg skjønner ikke helt greia her.

Ikke fordi at de var to menn,men fordi at de var helt rå til å danse kanskje?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa virkelig Iselin "nå ble det kyssemerke på gulvet av tissen min" da hun gikk ned i spagaten? Tror det var i glimtene fra dansebobla.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 29.8.2021 den 16.45):

Det er ingenting i veien med å sette fokus på noe, noe annet er å gi fordeler basert på hudfarge, funksjonhemning, legning osv. Da er man ute å kjører ettersom dette er et program hvor alle stiller på like vilkår.

Men hypen i forkant og bare på en eps viser at det overrasker ingenting hvis f.eks Joakim vinner i år, det gjenstår å se om høy poenggiving gjentar seg i program etter program. 

Om Joakim fortsetter å danse slik han har gjort nå,og utvikler seg enda mer,så overrasker det ikke meg heller om han vinner 😉 Jeg aner egentlig ikke hvem han er,har aldri hørt om han før,men boooy kan han danse!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (26 minutter siden):

Ikke fordi at de var to menn,men fordi at de var helt rå til å danse kanskje?

Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (1 time siden):

Sa virkelig Iselin "nå ble det kyssemerke på gulvet av tissen min" da hun gikk ned i spagaten? Tror det var i glimtene fra dansebobla.

Ikke helt, hun sa hun "skulle lage kyssemerke med tissen i gulvet" Underforstått: Splitten/dansetrinnet skal være så dyp at tissen kan berøre gulvet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (14 timer siden):

Gleder meg til Vinni ryker ut. 

Jeg håper Vinni kommer langt 🤭😅 Synes han er en likandes kar, og med litt progresjon i dansingen, tror jeg han blir bra!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 5.9.2021 den 14.57):

Kjenner til flere venner og kollegaer som dropper programmet nå, fordi det er så tydelig hvem som skal vinne.

Kanskje de bør ha med en ikke-binær som kan danse med en mann eller kvinne neste år og både mann-mann par og kvinne-kvinne par? Sånn for å gjøre konkurransen litt mer jevn liksom. Da har man ihvertfall 3 par å som konkurrerer på like vilkår og gjøre det SUPER-historisk. Resten kan jo bare ta seg en bolle.

Hørte det samme refrenget i fjor både om Birgit som satt i rullestol,og om Nate. Det var liksom forhåndsbestemt at èn av de skulle vinne,men der tok folk feil. Og hvordan kan Tv2 bestemme hvem folk skal stemme på mener du?? For det er jo faktisk vi som ser på som bestemmer hvem vi skal gi stemmene våre til?! I program 1 gikk min stemme til Joakim,sist lørdag gikk stemmen min til Siri! Jeg stemmer på den jeg synes danser best den aktuelle lørdagen og ikke på en person bare fordi jeg liker han/henne som kjendis. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (3 timer siden):

Hørte det samme refrenget i fjor både om Birgit som satt i rullestol,og om Nate. Det var liksom forhåndsbestemt at èn av de skulle vinne,men der tok folk feil. Og hvordan kan Tv2 bestemme hvem folk skal stemme på mener du?? For det er jo faktisk vi som ser på som bestemmer hvem vi skal gi stemmene våre til?! I program 1 gikk min stemme til Joakim,sist lørdag gikk stemmen min til Siri! Jeg stemmer på den jeg synes danser best den aktuelle lørdagen og ikke på en person bare fordi jeg liker han/henne som kjendis. 

Samme leksa hvert år… Det er ingen forhåndsbestemte favoritter, det er overraskelser om hvem som ryker ut etterhvert hvert år, og både popularitet, sommeråpent og seerstemmer kan forandre seg iløpet av programmet. Slutt å vær så gretne da, stem på favorittene deres og prøv å snu tankegangen til at det er BRA at vi er kommet dit at to menn, mann i kvinneuttrykk (Pirelli Benestad) eller kvinne i rullestol faktisk får delta i dette! De kjemper faktisk fortsatt sine kamper om å få være likeverdige, delaktige mennesker i vårt samfunn, og er overhodet ikke favorisert i noen sammenhenger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan proffdanserne får tildelt sine kjendiser. Jeg mener, er kjendisene på en slags audition slik at produksjonen kan se hvem som er ræva fra start og hvem som har noen lunde potensiale til å nå langt? Eller ser man kanskje for seg hvem som mangler rytme og hvem som er dancing queen/king? 

F.eks som det var vært nevnt tidligere, kan det se ut som det er et mønster i det hele. Bjørn blir alltid matcha opp med de som har dårligst utgangspunkt, mens Benjamin alltid blir matcha opp med den man lett kan se stå i finalen. For å si det sånn; jeg tviler på at det er loddtrekning 😂  Får proffdanserne selv velge hvem de ønsker å danse med? Får kjendisene kanskje velge hvem de ønsker å danse med? Eller er det rett og slett produksjonen som bestemmer det hele? 

Grunnen til at jeg lurer, er egentlig at jeg hadde sett for meg at Vinni skulle være bedre (altså misforstå meg rett. Etter såpass kort tid med dans er han kjempeflink, men han er fremdeles ikke den flinkeste der og jeg hadde sett for meg at han ville ligge i øvre del av poengtavla fra start). Vinni er matcha opp med Rikke (som virker som en fantastisk flink danselærer i tillegg til at hun danser helt nydelig 🥰) Rikke har fra før av danset med Jan Gunnar Solli (2.plass Slått av Einar Nilsson), Victor Sotberg (3.plass Slått av Alexander Hetland og Jørgine Massa Vasstrand), Thomas Alsgaard (4.plass Slått av Marte Bratberg, Nate Kahungu og Andreas Wahl), så hun har jo kommet langt med alle sine partnere. 

Ja, nei, jeg lurer på hvordan tildelingen av dansepartnere skjer! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janzypants skrev (23 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan proffdanserne får tildelt sine kjendiser. Jeg mener, er kjendisene på en slags audition slik at produksjonen kan se hvem som er ræva fra start og hvem som har noen lunde potensiale til å nå langt? Eller ser man kanskje for seg hvem som mangler rytme og hvem som er dancing queen/king? 

F.eks som det var vært nevnt tidligere, kan det se ut som det er et mønster i det hele. Bjørn blir alltid matcha opp med de som har dårligst utgangspunkt, mens Benjamin alltid blir matcha opp med den man lett kan se stå i finalen. For å si det sånn; jeg tviler på at det er loddtrekning 😂  Får proffdanserne selv velge hvem de ønsker å danse med? Får kjendisene kanskje velge hvem de ønsker å danse med? Eller er det rett og slett produksjonen som bestemmer det hele? 

Grunnen til at jeg lurer, er egentlig at jeg hadde sett for meg at Vinni skulle være bedre (altså misforstå meg rett. Etter såpass kort tid med dans er han kjempeflink, men han er fremdeles ikke den flinkeste der og jeg hadde sett for meg at han ville ligge i øvre del av poengtavla fra start). Vinni er matcha opp med Rikke (som virker som en fantastisk flink danselærer i tillegg til at hun danser helt nydelig 🥰) Rikke har fra før av danset med Jan Gunnar Solli (2.plass Slått av Einar Nilsson), Victor Sotberg (3.plass Slått av Alexander Hetland og Jørgine Massa Vasstrand), Thomas Alsgaard (4.plass Slått av Marte Bratberg, Nate Kahungu og Andreas Wahl), så hun har jo kommet langt med alle sine partnere. 

Ja, nei, jeg lurer på hvordan tildelingen av dansepartnere skjer! 

En kombinasjon kanskje? Og som noen nevnte litt lenger opp ifm danseBjørn at noen kjendiser kanskje får proffdanser basert på gode pedagogiske egenskaper? 
 

Jeg tror det er viktig å ha i bakhodet at dans ikke er noe alle klarer å lære seg kjapt, og på et høyt nivå. Noen mennesker har utfordringer med kroppskontroll, koordinasjon og rytme, og uavhengig av dansepartner eller instruktør aldri kommer over laveste nybegynnernivå. Kjendiser av dette kaliberet krever en dansepartner som er mer pedagog/spesialpedagog enn dyktig proffdanser. Og så er det jo slik at selv om man er en dyktig danser på profesjonelt nivå så er man ikke nødvendigvis en god lærer. Kan dette ha noe å si her? 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirius skrev (På 6.9.2021 den 18.07):

Er det flere enn meg som ser på bare for å få nye glimt av Tarjei? 🤣

Ja 😅🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (På 5.9.2021 den 2.13):

Jeg syns det er synd at mange av deltakerne får crappy låter å danse til :( Mange av låtene passer jo virkelig ikke til den dansen de skal danse 🙄 Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kan få utdelt "ordentlig" musikk som står i stil til dansen. Og noen av antrekkene er jo helt kriiiise... Det virker rett og slett som om de tv2 ikke ønsker at skal komme langt, får tildelt låter som det er ekstremt vanskelig å danse til, samt at antrekkene bare er helt merkelig. 

For meg er musikken halve årsaken til at jeg ser på Skal vi danse 🙈 Jeg syns det er SÅ gøy med variert og morsom musikk. Altså, jeg kan innrømme at Tango for to ikke er noe jeg setter på hjemme, men det er jo så uuunderholdende da. Syns produksjonen gjør en kjempejobb med å sette sammen musikken en hel kveld. Mix av gammelt, nytt, kule remix av låter osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AllahBallah skrev (På 5.9.2021 den 17.09):

Tenker det blir strammete budsjett for hvert år som går. Var det ikke eget storband og greier på starten? 😅

Joda, det var storband og live sangere..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (På 5.9.2021 den 17.09):

Tenker det blir strammete budsjett for hvert år som går. Var det ikke eget storband og greier på starten? 😅

 

Justlooking skrev (4 timer siden):

Joda, det var storband og live sangere..

Herlighet, det stemmer! 😅 Det hadde jeg helt glemt! Må dog si at når jeg nå tenker tilbake, så var jeg litt glad for at de til slutt valgte å droppe live-musikken 🙈  Det var etterhvert ganske mange sure toner der, og tidvis faktisk vondt å høre på 😅 :P🙈 Jeg husker jeg hadde litt inntrykk  av at det var "amatørsangere" som sto på scenen der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...